Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards
Verwijderd
Daar zat ik al aan te denken, maar ik dacht dat dat net zoiets was als een mp3-tje uitpakken naar wav en weer comprimeren naar mp3 (errug slecht dus)... Maar toch bedankt, schrijfruimte genoeg, dus ik kan het allicht proberen...Op woensdag 18 april 2001 20:56 schreef Demolition het volgende:
Je zou er een keer met flaskmpeg er overheen kunnen gaan en dan het nog een klein beetje extra comprimerenzodat je toch 800 mb krijgt.
De aftiteling eraf slopen, is ook meestal zo''n 100mb, en dan op een 90min cd burnen. Als je die ergens kan vinden. Heb ze zelf nog nooit gezien.
| I've got permission to color outside the lines |
90 min cd''s heb ik zat... Ik ga eerst dat extra compressen proberen, dan pas ga ik knippen... Effe zoeken waar ik flaskmpg vandaan kan halen...? Nou ja, zal wel lukken nu...Op woensdag 18 april 2001 21:20 schreef Genotix het volgende:
Zippen maakt hem alleen maar groter. Divx is natuurlijk al een soort van zippen. Dus pleur hem anders gewoon op 2cd''s, ff met virtualdub in 2en splitsen.
De aftiteling eraf slopen, is ook meestal zo''n 100mb, en dan op een 90min cd burnen. Als je die ergens kan vinden. Heb ze zelf nog nooit gezien.
Zippen werkt natuurlijk niet, en bovendien: dan kan ik hem niet van cd afspelen...
Bij www.opussuplies.nl kun je wel 99min cd''s krijgen, 3,09 per stuk, misschien dat ik er daar een paar van haal. Als de kwaliteit op 800MB (802 MB kan trouwens met overburnen) bagger is, dan ga ik voor de 870MB
Kun je dat met flaskmpg trouwens van tevoren ingeven? Hoeveel MB je file moet worden? Oh, laat maar, dat is natuurlijk fixed bitrate, niet variable...
Hier nog een url voor Flask en Virtualdub:
www.doom9.net
(soms doet die een beetje raar, maar hij werkt echt gebruik de F5 key maar)
Trouwens er word een hoop uitgelegd en je kan er een hoop downen, dus veel plezier.
| I've got permission to color outside the lines |
OK, ik zit nu dus een beetje te klooien met VirtualDub, ik heb een selectie gemaakt van de aftiteling, dat eraf geknipt... Maar dan? Hoe save ik nu deze file zonder dat hij alles weer opnieuw gaat compressen? Hij hoeft dus alleen het laatste eindje eraf te knippen, lijkt me niet zo moeilijk, maar ik krijg allerlei vreemde fouten als ik ''m wil saven, iemand die weet hoe dit precies moet? In de help staat er niets over verder (niet duidelijk i.e.g.)Op woensdag 18 april 2001 21:52 schreef Genotix het volgende:
Knippen in die film. Gewoon ff die aftiteling eraf halen. Dan gaat die wel passen, ik zou niet nog een keer gaan divx''en, de kwaliteit word dan erg bagger.
Hier nog een url voor Flask en Virtualdub:
www.doom9.net
(soms doet die een beetje raar, maar hij werkt echt gebruik de F5 key maar)
Trouwens er word een hoop uitgelegd en je kan er een hoop downen, dus veel plezier.
Oh, en met de search vind ik ook niks, alleen welke progjes je moet gebruiken om te knippen...
Verwijderd
Is geen nette oplossing maar het werkt wel.
Een DivX RAR''en kan soms prima, ik heb wel eens 91% van het origineel gekregen.
Geef mij maar een Warsteiner.
Never mind, ik heb al antwoord gekregen, bedankt...Op donderdag 19 april 2001 19:24 schreef Grrrrrene het volgende:
[..]
OK, ik zit nu dus een beetje te klooien met VirtualDub, ik heb een selectie gemaakt van de aftiteling, dat eraf geknipt... Maar dan? Hoe save ik nu deze file zonder dat hij alles weer opnieuw gaat compressen? Hij hoeft dus alleen het laatste eindje eraf te knippen, lijkt me niet zo moeilijk, maar ik krijg allerlei vreemde fouten als ik ''m wil saven, iemand die weet hoe dit precies moet? In de help staat er niets over verder (niet duidelijk i.e.g.)
Oh, en met de search vind ik ook niks, alleen welke progjes je moet gebruiken om te knippen...
Dat is letterlijk wat ik met ICQ net als oplossing kreeg...Op donderdag 19 april 2001 19:33 schreef Knakker het volgende:
Als je wil dat ie niet weer gaat compressen dan moet je onder menu audio en video "direct stream copy" aanvinken
Wat misschien ook nog kan, als de MP3 in het bestand met 160/192 kbit is gecomprimeerd kun je overwegen dit naar 96/112/128 te hercomprimeren. Gebruik hiervoor dus wel een goede encoder (Lame/FhG). Deze kwaliteits afname is waarschijnlijk minder erg dan video hercomprimeren. (HEEEEL misschien kun je Divx-Audio op 64kbit/s gebruiken, maar ik raad het meestal direct af!)
Over de Plexter 12/10/32A, ik heb er ook een en hij accepteerd niks boven de 90min. Als je een cue naar de drive stuurt (wat altijd gebeurt als je disc-at-once brand), dan accepteerd hij alleen <90min, anders krijg je meteen een foutmelding!
Wat ik trouwens ook wel eens doe is de aftiteling naar High Motion divx omzetten met een crispyness van 50 of zoiets. Dit in combinatie met de audio hercomprimeren zou je misschien op een 100mb kleiner file kunnen uitkomen!
Succes...
de plextor zoals gezegd ondersteund maar tot 800MB. mischien in een nieuwe firmware update hoger hoop ik.
tja, en anders gewoon op 2ceedees en dan 1tje in de cdrom en de andere in de brander. hoef je geen cdtjes te wisselen.
Ik heb dus de aftiteling eraf geknipt, dan avi file gesaved met "direct stream copy" aan... In 2 minuten een mooie file van 866MB. Past dus mooi inclusief de nederlandse en de engelse ondertiteling op een 99 minuten cd...Op donderdag 19 april 2001 20:11 schreef The Collector het volgende:
Ik raad ECHT knippen aan! Het is misschien wel lastig om de cd''s te gaan wisselen, maar met hercomprimeren gaat de kwaliteit echt naar de kl*te...
Wat misschien ook nog kan, als de MP3 in het bestand met 160/192 kbit is gecomprimeerd kun je overwegen dit naar 96/112/128 te hercomprimeren. Gebruik hiervoor dus wel een goede encoder (Lame/FhG). Deze kwaliteits afname is waarschijnlijk minder erg dan video hercomprimeren. (HEEEEL misschien kun je Divx-Audio op 64kbit/s gebruiken, maar ik raad het meestal direct af!)
Over de Plexter 12/10/32A, ik heb er ook een en hij accepteerd niks boven de 90min. Als je een cue naar de drive stuurt (wat altijd gebeurt als je disc-at-once brand), dan accepteerd hij alleen <90min, anders krijg je meteen een foutmelding!
Wat ik trouwens ook wel eens doe is de aftiteling naar High Motion divx omzetten met een crispyness van 50 of zoiets. Dit in combinatie met de audio hercomprimeren zou je misschien op een 100mb kleiner file kunnen uitkomen!
Succes...
Thanx allemaal
Maar waarmee moet je dan een 99minuten cd branden? In plextor had ik nog het meeste vertrouwen...Op donderdag 19 april 2001 23:10 schreef twiekert het volgende:
je kan met virtual dub de avi comprimeren naar een lagere bitrate toe. audio zou ik gewoon niet aan kloten. te weinig voordeel tov slechtere kwaliteit.
de plextor zoals gezegd ondersteund maar tot 800MB. mischien in een nieuwe firmware update hoger hoop ik.
tja, en anders gewoon op 2ceedees en dan 1tje in de cdrom en de andere in de brander. hoef je geen cdtjes te wisselen.
Een huisgenoot van me heeft wel een Mitsumi (Sony geloof ik) drive (4x4x8x ofzo)... Ondersteunt die het wel dan?