Ik wil graag een nieuwe versterker kopen omdat ik mijn oude zat ben. Ik had zelf gedacht aan een Marantz PM8000, maar ik heb geen idee hoe duur ie is, ik weet wel dat het een goed ding is, maar wattages enzo weet ik ook niet. Zoeken op de marantzsite schiet ook niet op, staat geen prijs bij. Verder wil ik gewoon ff jullie mening horen van wat jullie een goede versterker vinden.
Nostalgie is ook al niet meer wat het geweest is.
Verwijderd
De Marantz PM-8000 is een topversterker. Heeft ook Klasse A mogelijkheid. Verder identiek aan de PM-7000. De prijs bedraagt volgens mij F 1299,- of F 1399,-. De PM-7000 is F 999,-. Hoe ik dit allemaal weet, ja me vader is vertegenwoordiger bij Marantz... 
Greetz
Greetz
Verwijderd
LOL daar ga ik niet op in...Op zondag 15 april 2001 19:14 schreef Kluif_DBZfreak het volgende:
Kan jou vader die dingen goedkoper verkopen? :D:D
Greetz
Yamaha, Marantz, NAD enz. allemaal lekkere versterkers, maar het hangt volledig af van jouw smaak. Nou is die Marantz erg verleidelijk vanwege die klasse A (me vader heeft de voorloper, de PM 78 meen ik) en dat klinkt GRUWELIJK mooi, maar zo''n versterker moet wel klinken zoals jij wilt. Maakt het je nix uit, dan zou ik voor de Marantz gaan.
3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning
Wil je alleen stereo of ook Dolby Digital/DTS/pro-logic?
Verwijderd
De Technics su-a808 is ook een hele goede versterker!
VGCA, MOS Class AA, TA-KE II capacitors, 2x100 watt, 7 ingangen FL 1299,-
www.technics.nl
VGCA, MOS Class AA, TA-KE II capacitors, 2x100 watt, 7 ingangen FL 1299,-
www.technics.nl
Stereo, dat dolby interesseert me niet en is te duur, keb nu biwired verzilverd draad en twee Tannoy 637 Rosewood plus gold speakers.
Prijs: maximaal 2000,- maaar veeel liever minder.
Prijs: maximaal 2000,- maaar veeel liever minder.
gewoon een oude versterker overklokken.
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Misschien ff''n een dom vraagje, maar wat houdt klasse A in:?
Don''t shoot me
Don''t shoot me
Verwijderd
bij een klasse A versterker is de ruststroom van de eindtransistors hoger dan bij een AB..B...of nog lager...
Op zondag 15 april 2001 19:12 schreef Celeron_clocker het volgende:
...Hoe ik dit allemaal weet, ja me vader is vertegenwoordiger bij Marantz...
offtopic:
Doe je vader de groeten van een ontevreden Marantz gebruiker
1 Januari 2001 (BUG:?) is m''n PM66SE-KI Sig. ermee gekapt. Ben nu al vanaf 3 januari bezig om een schema van dat ding te kopen. Marantz levert zelf geen schema''s, dit gaat via de firma Nedis (www.nedis.nl). Nedis heeft dat schema sinds 8 februari in bestelling bij Marantz maar ondertussen zit ik ''s avonds met m''n headsetje in mijn Marantz CD63MKII-KI Sig.
Doe je vader de groeten van een ontevreden Marantz gebruiker
1 Januari 2001 (BUG:?) is m''n PM66SE-KI Sig. ermee gekapt. Ben nu al vanaf 3 januari bezig om een schema van dat ding te kopen. Marantz levert zelf geen schema''s, dit gaat via de firma Nedis (www.nedis.nl). Nedis heeft dat schema sinds 8 februari in bestelling bij Marantz maar ondertussen zit ik ''s avonds met m''n headsetje in mijn Marantz CD63MKII-KI Sig.
Toch vind ik Marantz een van de betere versterker bouwers voor elke portomonnee
Men are from Mars, women are meteors crashing into Mars.
Discogs
Verwijderd
Ik loop weer te eilen.Op zondag 15 april 2001 19:12 schreef Celeron_clocker het volgende:
De Marantz PM-8000 is een topversterker. Heeft ook Klasse A mogelijkheid. Verder identiek aan de PM-7000. De prijs bedraagt volgens mij F 1299,- of F 1399,-. De PM-7000 is F 999,-.
Greetz
PM-8000 = F 1599,-
PM-7000 = F 1099,-
Prijzen zijn verhoogt
Greetz
Verwijderd
Ik heb een tijd geleden de marantz PM80 (voorloper van 78 en denk ook PM8000) gekocht voor 700 piek in uitverkoop.
Ben er zeer tevreden mee en kom altijd weer blij terug als ik bij iemand anders naar hun instalatie heb geluisterd
. Ik begrijp trouwens niet waarom er een knop klassa A op zit. Staat toch altijd aan.
Ik zou gewoon effe in de HiFi store naar alles wat ze hebben gaan luisteren gewoon een paar uur voor uittrekken en dan beslissen. En als ie thuis niet klinkt kan je altijd proberen af te spreken of jr nog kan ruilen, moet wel lukken denk ik.
Ben er zeer tevreden mee en kom altijd weer blij terug als ik bij iemand anders naar hun instalatie heb geluisterd
Ik zou gewoon effe in de HiFi store naar alles wat ze hebben gaan luisteren gewoon een paar uur voor uittrekken en dan beslissen. En als ie thuis niet klinkt kan je altijd proberen af te spreken of jr nog kan ruilen, moet wel lukken denk ik.
WTFOp zondag 15 april 2001 20:54 schreef Fatboy_of_Nirvana het volgende:
bij een klasse A versterker is de ruststroom van de eindtransistors hoger dan bij een AB..B...of nog lager...
Daar heb je wat aan...
Wat voor gevolgen heeft dat bijvoorbeeld?
Het grote: DAB+ digitale radio topic / IPv6 topic / OpenWRT topic
Je geluid is voller, stemmen klinken veel mooier en komen er beter uit, het gluid word warmer, veel meer resolutie enz.
3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning
k heb zelf pas n nieuwe NAD gekocht 2x60watt is echt wel ruim genoeg, 2 oude boxen erop en komt goed geluid uit....
k had em pas geleden op de boxen van mn pa gezet (b&w xxl
) van die oude boxen (klinken over het algemeen het beste), nou daar begin je echt van te kwijlen hoe goed dat klinkt... geen overdreven megabassen ofzo, gewoon lekker geluid, mooi laag, mooi mid, mooi hoog, top gewoon...
f1200 piek, geen geld voor zo''n ding
k had em pas geleden op de boxen van mn pa gezet (b&w xxl
f1200 piek, geen geld voor zo''n ding
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
onkyo ,denon
zelf wacht ik op denon 4801 (us model notering) maar dat is een A/V
zelf wacht ik op denon 4801 (us model notering) maar dat is een A/V
Woensdag heb ik de SR5000OSE receiver.
kost 1599,-
(arme student)
kost 1599,-
Legion 7i i9 3080 32gb
Verwijderd
hey mischien een beetje offtopic, maar is er ook een price watch voor audio??
btw mijn Kenwood KA 5090 bevalt ook prima
btw mijn Kenwood KA 5090 bevalt ook prima
Dat ding kost veel, te veel, maar ik ben ff naar een audiozaak gegaan. en ik kreeg te horen dat NAD goed bij mijn speakers paste. Ik ben nu ff de folders aan t doorploegen, ik heb ze nog niet gehoord, maar dat ga ik wel doen(duh). Het gaat om de NAD c350 twv 1200 en de NAD c370 twv 2000. Ik denk dat ik de 350 neem want 2000 duizend piekies vind ik wel veel. Behoorlijke wattages geven die dingen btw
Als je niet teveel wilt uitgeven kun je toch op zoek gaan naar een goede tweedehands? Dan haal je voor hetzelfde geld iets in huis wat vele malen beter is!
Een heel groot en stoer systeem.
Is dit wat? Technics SA-GX470? (Heb ik momenteel en ben best tevreden over het geluid, het kan alleen volgens mij nog wel wat klasses beter
)
een bèètje?Op dinsdag 17 april 2001 09:43 schreef The Dude het volgende:
[..]
maar is dit niet een beetje overkill?? hoeveel moet dat ding wel niet kosten man.
of ik vergis me,
maar resolutie bij een hogere spanning naar je eindtorren..?
we praten toch over analoge techniek, dan is ieder miniem stapje toch een miniem stapje, dat versterkt wordt..?
resolutie bij continue signalen lijkt me zo op het eerste gezicht onzin, maar misschien kan je het me uit leggen..
en ja, ik vind het nogal persoonlijk, wat voor verstekrer je wilt
ga luisteren, met je eigen speakers erbij en cd speler ofzo.. liefst in de woonkamer (of waar je ook moet luisteren)
oude sansui''s zijn ook leuk, of quad of luxman of whatever
oude marantz
maar resolutie bij een hogere spanning naar je eindtorren..?
we praten toch over analoge techniek, dan is ieder miniem stapje toch een miniem stapje, dat versterkt wordt..?
resolutie bij continue signalen lijkt me zo op het eerste gezicht onzin, maar misschien kan je het me uit leggen..
en ja, ik vind het nogal persoonlijk, wat voor verstekrer je wilt
ga luisteren, met je eigen speakers erbij en cd speler ofzo.. liefst in de woonkamer (of waar je ook moet luisteren)
oude sansui''s zijn ook leuk, of quad of luxman of whatever
oude marantz
Ik heb een oude marantz, model 1060, beetje heel erg oud en ook niet meer helemaal top. Maar die wil ik niet kwijt, wel leuk ding, maar ik moet toch een nieuwe versterker hebben, want die sony qs vind ik niet boeiend meer..
Verwijderd

Ik heb deze, ben er errug tevreden over! (Harman/Kardon HK 3270 RDS). Afgeprijsd van f 900 naar f 500
Mooie versterker voor een mooie prijs
Verwijderd
Jammer dat die hk 3270 niet meer wordt gemaakt en je naar duitsland moet om er nog een op de kop te tikken ...
Ik heb gisteren de Marantz SR5000OSE voor 1400 ballen gekocht :-)
Moet zeggen ben er zeer tevreden over.
Alleen die afstandsbediening is gewoon %$@%#@!
maarja daar kan ik niks aan doen.
Ik kan voorlopig weer ff mijn buren pesten
Moet zeggen ben er zeer tevreden over.
Alleen die afstandsbediening is gewoon %$@%#@!
Ik kan voorlopig weer ff mijn buren pesten
Legion 7i i9 3080 32gb
Afstandbedieninginkie ziet eruit als een stukkie simpel plastic, ik vond het ook nogal lelijk van mijn cd speler. en die was toch ook 1000 piek.
Verwijderd
Inderdaad, koop zo''n Harman Kardon, die klinken echt goed!Op dinsdag 17 april 2001 18:39 schreef xDeLiriuMx het volgende:
[afbeelding]
Ik heb deze, ben er errug tevreden over! (Harman/Kardon HK 3270 RDS). Afgeprijsd van f 900 naar f 500![]()
![]()
Mooie versterker voor een mooie prijs
Trouwens, als je heel veel geld hebt:
TEAC versterkers zijn errug goed. Hoop ingangen, geen shit-functies erop, gewoon overzichtelijk en makkelijk te bedienen. Oh ja..de functie cd direct die ze op zo''n versterkertje zetten zorgt ervoor dat het geluid rechtstreeks van de bron naar de speaker gaat (niet via bass en treable regeling). Maar ja...Phono Rulez!
en trap nìèt in sony QS!
Hey! die hebben wel een 2graden uit lood liggende printplaat om de staande golven die zijn ontstaan door interne resonanties van de eindtrappen te dempen!!!Op vrijdag 20 april 2001 00:58 schreef Zeepoog het volgende:
en trap nìèt in sony QS!
So don''t fuck with ''em...
Oh, een nogal dikke vette
maar je zal nogal veel QS bezitters tegen het zere been schoppen hoor.
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
Ik heb een QS die ik wil vervangen omdat ik zeepoog''s Yamaha toch wel beter vond klinken.
Dus hier geen blije QS bezitter.
Dus hier geen blije QS bezitter.
Heeft een Yamaha receiver tegenwoordig wat beter stereo geluid? Ik vond de muziekweergave van Yamaha over het algemeen wat minder dan de concurenten (HC,Marantz,Onkyo)
Ik ben nogal gecharmeerd van Onkyo versterkers, maar er zijn gelukkig al de betere merken genoemd. En geen Sony plz...
Step into the shadow. Forty six and two are just ahead of me ...
Verwijderd
hierin ga ik volledig in mee. NAD en Rotel zijn beiden topmerken en nog redelijk te betalen. Ik hou van eenvoud (ik hoef niet zoveel knopjes) dus ik vind dit echt hele mooie beestjes. Maar het gaat natuurlijk om het geluid en daar mag je zeker niet over klagen, absoluut geweldig.Op zondag 15 april 2001 21:33 schreef Rwesselius het volgende:
kijk eens naar NAD of ROTEL zijn erg goed met muziek
Rene
Conventionele versterking is klasse AB.
Klasse A is de transistor-variant van een buizenversterker. Het limiteert de kwantiteit van de Watts (2 x 80 wordt 2 x 20 of nog minder) maar de kwaliteit wordt natuurlijker en voller. Of je dit zo mooi vindt hangt van je persoonlijke voorkeuren af. Voor rockmuziek bijvoorbeeld is het niet aan te raden.
Ik zou me trouwens niet blindstaren op de hoeveelheid Watts, dit zegt erg weinig, ook al omdat alle fabrikanten eigen versies van het aantal Watts hanteren. Advies: luister naar jouw muziek op een beoogde versterker, en ga dan over tot aankoop bij de best klinkende binnen het budget.
Klasse A is de transistor-variant van een buizenversterker. Het limiteert de kwantiteit van de Watts (2 x 80 wordt 2 x 20 of nog minder) maar de kwaliteit wordt natuurlijker en voller. Of je dit zo mooi vindt hangt van je persoonlijke voorkeuren af. Voor rockmuziek bijvoorbeeld is het niet aan te raden.
Ik zou me trouwens niet blindstaren op de hoeveelheid Watts, dit zegt erg weinig, ook al omdat alle fabrikanten eigen versies van het aantal Watts hanteren. Advies: luister naar jouw muziek op een beoogde versterker, en ga dan over tot aankoop bij de best klinkende binnen het budget.
Pagina: 1