[BC3] Infinity

Pagina: 1
Acties:

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Ik ben in het bezit van infinity reference 60 speakers. Kent iemand uberhaupt deze speakers of weet een review ervan te vinden? (niet dat het veel uitmaakt, vind ze zelf goed klinken :)

''t zijn (gesloten) zuilen van ong. 1m10 hoog, iets van 30 cm breed en 35 cm diep. Aan drivers zit er in een magnetostatische tweater, een 4" middentoner en 2x7" bas, allemaal recht onder elkaar gemonteerd op de voorzijde van de speaker. (indien gewenst kan ik een foto schieten, maar momenteel zijn die #!@*#!* batterijen van m''n camera leeg). Deze speakers zijn ongeveer 8 jaar oud en hadden een nieuwprijs van Fl. 1200 p/s. (ik heb ze gekocht voor 900 p/s, ripoff of niet?)

Ook zou ik graag bevestiging omtrend wat gegevens, ik heb in het verleden wel eens met infinity over deze speakers gemailed maar het lijkt alsof ze zelf niet meer weten dat ze ze ooit gemaakt hebben (zijn ook niet op hun website te vinden). Wederom niet omdat het er veel toe doet, maar gewoon uit nieuwsgierigheid. Volgens infinity zelf zijn ze 250Watt RMS bij 6 ohm echter twijfel ik hier sterk aan (veel te hoog imo). In de (uiterst summiere) handleiding staat al helemaal niets, alleen hoe je de ingebouwde spikes eronder moet zetten.

Tevens ben ik van plan te gaan uitbreiden naar een 5.1 setup (dus andere versterker+DVD+speakers) en ben een beetje op zoek naar pointers in de juiste richting.

Qua budget voor speakers heb ik er zo''n 1500 gulden voor over (rear+center+sub), is dat een haalbare kaart en zo ja, welke speakers zou je me adviseren te gaan luisteren?
(de infinity add-on sets zelf heb ik al geluisterd maar vond ik tegenvallen).

Advies omtrend de aan te schaffen versterker ter vervaning van m''n denon PMA 1260 is ook zeer zeker welkom, het budget ligt zo rond de Fl. 1000, maar Fl. 1500 zou ook nog kunnen als het echt beter is. ''t moet een versterker met een beetje een ''koel'' geluid zijn, omdat ik niet van plan ben m''n huis uit gedreund te worden.

Als laatste vraag ik mij af of iemand een goede audiozaak in de omgeving groningen weet waar men nog gewoon de tijd neemt om de client z''n keuze te laten maken, en waar ik het geheel eventueel mee naar huis zou kunnen krijgen voor een luistersessie, danwel m''n speakers mee kan nemen naar de winkel (bij voorkeur het eerste). bvd!

oh, nog iets, ik heb al een tijdje ''de bladen'' niet meer gelezen, dus advies op dat gebied is ook welkom :)

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:35

JvS

Ik heb hem zelf ook

Nog een keer:): De beste DolbyDigital versterker onder de 1500 piek is: De Onyo TX-DS575!

1500 piek voor center, rear en sub is erg krap. Die infinity uitbreidingssets zijn inderdaad erg crap, BTW.

Een goeie goedkope center is de chario syntar dialogue! Die is echt beter dan de alom geprezen CC6 van B&W ofzo. en kost 450 piek. Voor rear zou ik dan een setje mission700''s nemen ofzo, welke voor minder dan 400 gulden het stel de uwe zouden kunnen zijn... Blijft er nog 650 over voor de sub....

Ik ken geen subs van 650 gulden die goed zijn, iemand anders? In die prijsklasse ken ik alleen sony en yamaha, en dat noem ik geen sub''s 8-).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

Nou, das duidelijk. Mijn aanbeveling is dus om de sub zelf te bouwen, lekker makkelijk, en je weet wat je krijgt.

• BC3 Victim
Eerlijk gezegd heeft die sub niet echt prioriteit 1, zou toch alleen bij films gebruikt worden. Voor de rest bedankt voor de tips, ze staan op m''n lijstje :)

Overigens vond ik al het infinity spul wat ze hadden staan niet echt indrukwekkend, is infinity de verkeerde kant op gegaan toen ze car-audio gingen maken ofzo?

wat ik trouwens vergeten was te zeggen is dat zelfbouw eventueel ook tot de mogelijkheden behoort (maar aub geen complete Visaton speakers aan gaan bevelen :)

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07:47

JT

VETAK y0

Ik zou wachten met de sub, en later dan een mooi kopen voor ongeveer 1000 piek.

IMHO kun je denk ik toch beter een infinity uitbreiding kopen, omdat de speakers dan enigszins op elkaar zijn afgesteld en je dan het mooiste en gesloten geluidsveld krijgt.

Wat die receiver/versterker betreft : of die Onkyo, of de Yamaha DSP A5, die is geloof ik iets goedkoper.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• Mary Wana
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-07 22:43

Mary Wana

keyboard nut

magnat maakt hele goeie subs en centers
dan wel die onkyo thx gevalletje en dan maar die refrence die jij al hebt

XP2600+ @ 2500mhz 1024mb Twinmos PC2700 @ CS2 WD1800JB Plextor 40x CDRW Ti 4600 ULTRA

• Mary Wana

Mary Wana

keyboard nut

wat ook leuk kan zijn

( hebben we hier in de DVD PRESENTATIE KAMER)
HARMAN /KARDON AVR 3000
2X NAKAMICHI 2X230W BRIDGED FOR PASSIVE SUB
6X MARANTZ MONO BLOKKIEZ
4 X JBL century gold

3x visaton 18`woofers in een vette kast natuurlijk

2x 10` pioneer in een kast voor de center ( aangesloten op 2 mono blokken)

en dan ook een beemer hangen

klinkt allemaal wef heftig maar ja reken maar na wat dit allemaal kost ?

ik ben wel blij dat ze die nakamichi gekocht hebbe want ik ou er altijd zo een ding
daar hebben ze zelf B&W MATRIX mee opgeblazen ( de beveiliging hebben ze er wel uit gehaald)

vond ik wel zonde van het geld maare oke even reconene en alles is weer goed :) )

sorry moest even patserig doen , dit is trouwens niet van mij maar van een collega van mijn pa

ik heb alleen zo een eind versterker op een voor versterker van NAD
en wat speakertjes

XP2600+ @ 2500mhz 1024mb Twinmos PC2700 @ CS2 WD1800JB Plextor 40x CDRW Ti 4600 ULTRA

• BC3 Victim
Ik begrijp dat je het bovenstaande (systeem van collega pa) aan mij te koop aanbied voor Fl. 3000,- ? :)

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07:47

JT

VETAK y0

ik denk dat met dat systeem niet het systeem zelf het duurste word, maar het huis inclusief nieuwe fundering...

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• BC3 Victim
IMHO kun je denk ik toch beter een infinity uitbreiding kopen, omdat de speakers dan enigszins op elkaar zijn afgesteld en je dan het mooiste en gesloten geluidsveld krijgt.
Probleem is dat de kwaliteit van die uitbreidings-sets duidelijk minder is dan die van m''n speakers.

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08 15:07
Een andere mogelijkheid is om geen uitbereidingsset te nemen, maar een goeie centerspeaker liefst uit dezelfde lijn en daarbij twee boekenplankluidsprekers als rears. Dus geen kleine satelietjes, maar meer ''normale'' speakers. Overigens is die center echt belangrijk. Het is heel verrot als je een auto van links naar rechts hoort rijden en in het midden is het geluid opeens anders. Géén center is trouwens ook een optie, mits je op de ideale luisterpositie zit.
Nog een keer: De beste DolbyDigital versterker onder de 1500 piek is: De Onyo TX-DS575!
Absoluut mee eens!
Ik ken geen subs van 650 gulden die goed zijn, iemand anders?
De AudioPro B1.35 subwoofer.
Te koop voor maar 700,- piek bij radio roelandschap
Afbeeldingslocatie: http://www.audiopro.com/products/produktbilder/image_b135.gif

Succes!

Mijn Home Cinema in aanbouw

• Mary Wana

Mary Wana

keyboard nut

Op maandag 16 april 2001 00:06 schreef hezik het volgende:
Ik begrijp dat je het bovenstaande (systeem van collega pa) aan mij te koop aanbied voor Fl. 3000,- ? :)
jonge als dat zoo was had ik het natuurlijk zelf gekocht :)
het was maar een voorbeeld van hoe ver je kunt gaan :9

Pagina: 1