[BC3] DVD computer naar tv??

Pagina: 1
Acties:
  • 178 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• AnotherFruitcake
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-03 08:28
Ik heb sinds gisteren een DVD-speler in de computer. Ik heb een Geforce 256, maar die heeft geen tv-uitgang.
Hoe kan ik nu toch een dvd-film op mijn tv bekijken en wat heb ik daarvoor nodig?

• FoolZero
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-01 22:14

FoolZero

Freedom of speech...

Wat dacht je van een hardwarematige MPEG decoder. Hier zit meestal standaard een TV out op. Verder zou zo een draadloos setje van Marmitek wel handig zijn. Op deze manier hoef je niet meters kabel door je huis heen te trekken.

BTW Het beste ''alternatief'' is nog altijd een zogenaamde standalone DVD speler met een 5.1 of DTS hifi set ernaast! ;)

Please state the nature of your technical emergency
Heal the internet ...
1707 :'(

Verwijderd

Als je TV in dezelfde kamer als je computer staat voldoet een mpeg kaartje ook en het is veel goedkoper.

Ik zelf heb een Hollywood + kaartje deze geeft echt schitterend beeld op je tv en kost rond de 200 piek.

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12:08
Een mpegkaartje moet goed genoeg zijn. Altijd beter dan de tvout op een videokaart. Inderdaad is een standalone (en dan een beetje goeie, geen Hashimashitec ofzo) met DD/DTS set beter qua beeld en geluid. Maar om op het onderwerp te blijven, zo''n mpeg kaartje is een prima oplossing.

Mijn Home Cinema in aanbouw

Verwijderd

Mpeg kaartje van Hollywood plus geeft inderdaad goed beeld alleen hebben ze voor het geluid helaas nog niet goede drivers gefabriceerd.... Met de meeste dvd''s gaat het geluid niet synchroom met het beeld (dit is alleen in AC3 mode....)

Dus beware......:r

• Red devil
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 13:08
Op zaterdag 14 april 2001 19:46 schreef oppertweaker het volgende:
Mpeg kaartje van Hollywood plus geeft inderdaad goed beeld alleen hebben ze voor het geluid helaas nog niet goede drivers gefabriceerd.... Met de meeste dvd''s gaat het geluid niet synchroom met het beeld (dit is alleen in AC3 mode....)

Dus beware......:r
Mwoah, heb al een jaar mijn set en ik merk daar niks van dus bovenstaande opmerking mag je met korreltje zout nemen.

Verwijderd

Ik heb zo''n DXR3 kaartje, werkt opzich wel ok maar ik vind ''t beeld toch wel iets minder dan dat van een standalone speler. Koop in ieder geval een goeie SVHS kabel om de verbinding tussen je PC en je TV te leggen. Bij conrad verkopen ze die dingen. Ik struikel er minimaal 5 keer per week over, ideaal al die kabel door je kamer, doet ''t ook goed bij de vrouwen :+

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
heb je het budget hier niet voor kun je ook even bij trust gaan winkelen, die hebben een vga naar tv convertor voor iets van 100 piek.

Maar zo''n mpeg kaartje is natuurlijk een veel mooiere oplossing..

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Nou wat dacht je van een trust advanced game viewer,die gebruik ik om divx en videoclips op mijn tv af te spelen.
werk geweldig en makkelijk aan te sluiten.:):)
ik weet dat ze nu een nieuwe type hebben,gewoon ff op de website van trust kijken.

clint vind het een geweldig ding :9

Verwijderd

hehe hezik was me net voor.:)
maar ik ben het toch niet helemaal met hem eens,want ik heb zelf ook een mpeg kaart gehad (DXR3) en daar kwam naar verloop van tijd het geluid achter het beeld aan.
heel irritant.
maar met mijn trust andvanced game viewer en viper v770 32mb gaat het echt geweldig.
en uiteraat powerdvd:)

Verwijderd

DXR3 is gewoon Hollywood + . Alleen creative heeft eigen merkje erop geplakt.
Je kan dus ook de hollywood drivers ervoor gebruiken die zijn wat stabiler onder win 2k vooral.

Maar DXR3 is dus ook een hele goede mpeg kaart.

• G_Kracht
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-02-2019
Ik heb ook een Hollywood + kaartje en ik heb gemerkt dat het beeld inderdaad niet altijd helemaal synchroon loopt met het geluid. Dit gebeurt onder andere als je een NTSC DVD afspeelt en de computer het beeld laat vertalen naar PAL. Dit kun je voorkomen door het signaaltype op multi-system te zetten in plaats van op PAL. Je tv moet natuurlijk wel NTSC aan kunnen.
Zelfs mijn standalone speler vertoont kleine schokjes als hij NTSC naar PAL moet omzetten. Kun je dus beter door je tv laten doen...

G:+

• Red devil
Op zaterdag 14 april 2001 20:48 schreef Dutch_man het volgende:
DXR3 is gewoon Hollywood + . Alleen creative heeft eigen merkje erop geplakt.
Je kan dus ook de hollywood drivers ervoor gebruiken die zijn wat stabiler onder win 2k vooral.

Maar DXR3 is dus ook een hele goede mpeg kaart.
Precies, top kaartje alleen wil ik nou wel eens de H+ drivers proberen. Heb gehoord dat alleen de 1.5 drivers enzo goed willen werken? Heb jij ervaring met de nieuwere drivers??

Verwijderd

Op zondag 15 april 2001 11:56 schreef Red devil het volgende:

[..]

Precies, top kaartje alleen wil ik nou wel eens de H+ drivers proberen. Heb gehoord dat alleen de 1.5 drivers enzo goed willen werken? Heb jij ervaring met de nieuwere drivers??
Voor Windows 2k werken bij mijn weten alleen de 2.0 drivers (ook op de creative). Ben erg tevreden over het is alleen jammer dat remote selector daar niet mee werkt:'(... (proggie om van regio te switchen is tot versie 1.6 supported) dat is dus niet voor windows 2k 2.0 dirvers.
Nu moet ik regio 1 dvd''s via powerdvd spelen...

• Red devil
Op maandag 16 april 2001 00:13 schreef Dutch_man het volgende:

[..]

Voor Windows 2k werken bij mijn weten alleen de 2.0 drivers (ook op de creative). Ben erg tevreden over het is alleen jammer dat remote selector daar niet mee werkt:'(... (proggie om van regio te switchen is tot versie 1.6 supported) dat is dus niet voor windows 2k 2.0 dirvers.
Nu moet ik regio 1 dvd''s via powerdvd spelen...
Hmm klote, ondersteunt powerdvd de hardwarematige mpeg ondersteuning?

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Ik heb een dxr2 kaartje, maar ik heb nog niet geprobeerd om deze op de tv aan te sluiten...heb nog een s-vhs kabeltje nodig en een kabeltje van mn dxr2 naar mn geluidskaart :)

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Pagina: 1