Naam: Platform:
1. Rebelstar (voorloper Laser Squad) - Amstrad CPC

2. Ufo - Enemy Unknown - PC
3. Laser Squad (voorloper UFO) - PC
4. Boulderdash - C64
5. Paradroid - C64
6. Starcraft - PC
7. Codename Eagle - PC
8. Dune 2 - PC
9. Dune - PC
10.Counterstrike - PC
11.Spy vs Spy - C64
12.Defender of the Crown - C64
13.Gateway to Apshai - C64
14.Raid on Bungeling Bay - C64
15.Bruce Lee - C64
ik hou van bijna alle genres zoals je ziet:
1 tm 3 zijn allemaal door dezelfde maker gemaakt dat kan je ook zien doordat die games allemaal dezelfde bug hebben; wanneer je namelijk met mannetjes mikt en je mikt dichtbij in hoeken van 45 graden dan zijn je schoten altijd accuraat en rechtuit.
mocht je het nog niet geloven : kijk dan [url="http://www.codogames.com/Gameography.htm"]hier[/url] en vergelijk de designers van de 3 spellen
4. boulderdash was een origineel spel voor die tijd, waarvan ongelofelijk veel kloons van gemaakt zijn: Rockford (goede kloon), Supaplex (slechtste kloon), etc (waren nog een stuk of wat)
5. Speel je een droid die andere robots kan overnemen op een ruimteschip. Was een spel van een genre dat ik verder nooit meer gezien heb, jammer genoeg.
6 tm 10. gewoon veel gespeeld, verder...
11. Weer zo'n spel waarvan ik geen vervolg op heb gezien behalve een paar spy vs spy's tm 4 op de commendore 64.
Ultra fun tegen een maat om te spelen.
12. Goed strategie spel voor zijn tijd en erg origineel.
13. tja diablo maar dan op de c64 om het zo maar te zeggen

14. Helicopter actiespel wat je van boven zag en je oorlogsfabrieken van de bungeling bay moest vernietigen (oh ja joh?

)
15. speel je bruce lee of een groene vetso

waarbij je of je maat kon dwarszitten of kon helpen (ninja constant inelkaar trimmen enzo

)
Then, when you have found the shrubbery, you must cut down the mightiest tree in the forest... with... a herring!