Our life and death are the same thing. When we realize this fact, we have no fear of death anymore, nor actual difficulty in our life
Na veel uit dit forum gelezen te hebben ben ik vanmiddag "even" Staffhorst binnen gelopen. Dit omdat ik met de gedachte speel mijn installatie te vervangen. Op receiver gebied ben ik geinteresseerd in o.a. Yamaha, Denon en Marantz en ik zag er ook al een errug mooi Tannoy R2 setje staan
In ieder geval, wat zijn jullie ervaringen bij aankoop bij Staffhorst Utrecht? Ik denk hierbij bv aan prijs (ik las ook iets over Richersounds welke voordeliger zou zijn) en deskundigheid van het personeel. Vooral dat laatste vind ik uiteraard belangrijk.
-Stef-
-Stef-
Yamaha - Chario - MJ Acoustics - Squeezebox - Trends Audio - Beresford
Tja, ze weten daar echt niet bijzonder veel, maar het is zeker ook niet diep treurig. Wat wel een beetje vervelend is, is dat ze je al heel snel niet serieus nemen, als je nogal jong bent bijvoorbeeld. Maar als je duidelijk laat merken dat je dat wel bent is dat niet zo erg.
Wat wel gewoon relaxed is aan Staffhorst Utrecht (ik heb er heel wat speakers uitgezocht), zijn de vier luisterruimtes, waarin je best wel veel speakers en ook versterkers zelf kan testen.
Wat wel gewoon relaxed is aan Staffhorst Utrecht (ik heb er heel wat speakers uitgezocht), zijn de vier luisterruimtes, waarin je best wel veel speakers en ook versterkers zelf kan testen.
Aha kijk dit is interessant. Inderdaad zijn die luisterkamers erg prettig om je eigen muziek te horen. Je moet er wel de tijd voor nemen heb ik al gezien. Best een aardig assortiment (zowel speakers als receivers). Ik ben dertig dus das al ouder dan die mannetjes die daar rondlopenOp donderdag 12 april 2001 20:20 schreef Jag het volgende:
Tja, ze weten daar echt niet bijzonder veel, maar het is zeker ook niet diep treurig. Wat wel een beetje vervelend is, is dat ze je al heel snel niet serieus nemen, als je nogal jong bent bijvoorbeeld. Maar als je duidelijk laat merken dat je dat wel bent is dat niet zo erg.
Ik: Hoe duur zijn deze speakers?
Staffhorst medewerker: Heel duur.
Ik: Laat maar, ik weet genoeg.
Ik vind het een stel arrogante lui. Als je eruit ziet als een sloeber (zoals ik
) weigeren ze je te helpen. Daarnaast is hun kennis ook niet optimaal, meestal (eigenlijk altijd) weet ik het beter en daar houden ze niet zo van. Wel leuk is dat ze af en toe een redelijke aanbieding hebben, maar meer credit kan ik ze niet geven.
Staffhorst medewerker: Heel duur.
Ik: Laat maar, ik weet genoeg.
Ik vind het een stel arrogante lui. Als je eruit ziet als een sloeber (zoals ik
Verwijderd
in de "betere" audiozaak betaal je meestal een vaste prijs...er zijn natuurlijk ook "prijsstunters"...maar daar is de service meestal een stuk minder....
Staffhorst is een leuke winkel om rond te lopen en om je te laten adviseren. Maar het is daar wel HEEL erg duur!
Zolang ik het zelf geloof is het goed toch?
Mijn indrukken blijken toch aardig uit te komen. Inderdaad is het een mooie zaak. Vooral de testruimtes doen professioneel aan. Ik denk dan ook dat het een goede zaak is om voorbereid je zaken te kunnen zien en horen. Zo beperk je de "goeie raad" toch maar die duurdere versie te nemen. Het kopen zal ik dan ook in een andere zaak doen. Bedankt allen.
-Stef-
-Stef-
Wat een heerlijk ongefundeerde mening. Met welkee (vergelijkbare winkel) vergelijk je die prijzen dan? Ik bedoel, de modellen waar de gemiddelde BCC mee ophoudt, daar begint de RAF/staffhorst collectie. En inderdaad je betaalt meestal gewoon adviesprijzen. Daartegenover staat dat het personeel er rondloopt om je te helpen! Bij de "goedkopere" zaken wordt je gelokt met advertenties, maar zullen de verkopers hun uiterste best doen om je iets "beters" aan tee smeren, waar ze meer aan verdienen.Op donderdag 12 april 2001 21:16 schreef spok9 het volgende:
Staffhorst is een leuke winkel om rond te lopen en om je te laten adviseren. Maar het is daar wel HEEL erg duur!
Mag jij zeggen wat duurder is: 5% meer betalen en hebben wat je hebben wil én een goed advies of bij de "goedkopere" winkel een product kopen waar de verkoper bonus voor krijgt...
Jezus, ik wordt zo moet van "die zaken zijn zo duur" Moet je maar eens opletten, als je vraagt naar een aanbieding, komen ze opeens met iets "nog beters" op de proppen.
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
Ik heb mn Marantz en mn Tannoys bij Staffhorst in Nieuwegein gekocht.
Ben best tevreden over die zaak. Verkoper die ik had had genoeg kennis, en/of zocht dingen voor mij na in allerlei blaadjes/boekjes.
En idd, mooie testruimtes.
Ga alleen niet in het weekend oid, maar lekker door de weeks, dan kun je op je gemak luisteren.
Ben best tevreden over die zaak. Verkoper die ik had had genoeg kennis, en/of zocht dingen voor mij na in allerlei blaadjes/boekjes.
En idd, mooie testruimtes.
Ga alleen niet in het weekend oid, maar lekker door de weeks, dan kun je op je gemak luisteren.
I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve
Pagina: 1