De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Als je daarmee bedoelt veterdun coax kabel dan zou ik zeggen dat het vast wel gaat werken, maar voor een paar tientjes meer heb je veel meer kwaliteit (lees: minder signaalverlies). Niet doen dus
En werkt Dolby Digital ook op de X-Fire?
Ik heb in andere topics gelezen dat dit werkt ja, alleen de X-Fire heeft een andere kabel nodig, want die heeft (voor zover ik weet) zelf al aansluitingen (RCA en optisch) voor digitaal uit.
Wat je dan nodig hebt is een RCA(male) to RCA(male) coax kabel of een optische kabel. Deze kabels koop je gewoon in de winkel, de kabel die ik gemaakt heb is niet te koop (vandaar de howto).
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
For S/PDIF cables you can use unbalanced coax cables or fiber optical cable. Even with digital signals there can be degradation of the digital signal which can cause signal loss. Coax cables should be high quality 75 ohm video-type cables and kept to a minimum.
http://www.crmav.com/dictionary/s~pdif.shtml
SP/DIF SONY-Philips Digital Interface Format. Specification of how digital audio is transmitted over either 75 Ohm coax cable or TOSlink optical (fiber).
http://www.thadlabs.com/LD_info/ac-3_demods.txt
SP-DIF is the consumer standard that uses coax or equivalent single conductor shielded cable terminated with 75 ohms
http://www.sierravideo.com/downloads/digitalaudio.html
No offence
http://atlas.hemmet.chalmers.se/livecenter/showpage.php?id=21
maar moet je wel een digitale ingang hebben op je versterker...
Dan vind ik mijn mini-howto toch een stuk duidelijker en vooral korter
Mijn howto is (voornamelijk) bedoeld voor de SB Live Player 1024 die een externe SPDIF uitgang heeft, terwijl de link die jij aanbiedt een kabel behandelt die gebruikt wordt op de Live Value (die een interne SPDIF uitgang heeft).
Maartoch bedankt voor de link, ik heb er weer een goed artikel bij over kabels. Thanx!
Wil je per sé optisch? Als je het met coax kan doen zou ik dat gebruiken (zeker voor langere afstanden i.v.m. de prijs). Anders bestaan er setjes die van een optische uitgang een coaxiale maken:
Nederland: http://www.mabn.nl/dutch/muziek%20hardware.htm
Meer info: http://www.smarthome.com/77709.html
Nadeel hiervan is de prijs: 119,-, maar je kan dan wel afstanden tot ca. 30 meter overbruggen voor (in totaal, met convertor) ca. 250 piek.
Je kan zelf het kantelpunt bepalen bij welke lengte dit interessant wordt natuurlijk.
Maar in dit geval is dat offtopic, dus stuur me eens een mailtje ofzo?
martin@kira-nerys.com
van 3.5mm naar female tulp
WERKT PERFECT voor als je geen soldeerbout hebt!
zeg niet altijd wat je weet, maar weet altijd wat je zegt
dvd front L+R
dvd back L+R
dvd centre
dvd subw.
tv rood, wit, geel
vcr in rood en wit
vcr out rood en wit
vcr 2x geel (1xin en 1x out)
tv monitor out (geel)
dvd in (geel)
1. Op welke plug moet ik de soundblaster nu aansluiten?
2. Wat is het verschil trouwens qua kwaliteit om zo''n plug te maken als boven beschreven en een optische kabel?
3. Is het mogelijk om mijn sounbl live player 5.1 aan te sluiten vanuit de spdif uitgang naar een (enkele) tulp?
4. Is de geluidskwaliteit met tulp en coax
hetzelfde?
Wat een hoop vragen weer. Ik snap het nog niet zo erg plz help.
Earth is nice, heaven is better...
das zo moeilijk toch niet?
Welke van die uitgangen / ingangen is mij coaxiale ingang?
Meestal is een digitale coax ingang zwart gekleurd en zit vlak naast de optische ingang.
Welk merk en type versterker bezit jij dan.
Ik wordt echt gek, want iedere computerzaak door het hele land die ik bel zegt dat het niet mogelijk is een versterker aan te sluiten op je sb live player 5.1 zonder verlies van surround sound, maar dat is toch vreemd of ben ik nu gek?
koop gewoon een sb-live bracket via http://www.hoontech.nl ! Heb je meteen fantsoenlijke aansluitingen en midi in- en uitgangen, voor een goede prijsOp vrijdag 11 mei 2001 16:42 schreef Flox het volgende:
Kan het anders door windows xp komen dat er geen geluid uit komt? (ivm 5.1) maar dan zou er toch gewoon stereo sound uit moeten komen???
zeg niet altijd wat je weet, maar weet altijd wat je zegt
Hoewel ik in surround mixer de luidsprekers op digital out heb staan, krijg ik geen geluid uit mijn versterker. Moet ik nog iets extra''s instellen? De versterker heb ik ingesteld op dig. coax.
volgens mijn multimeter staat er geen voltage op de kabel die in de spdif out van de soundblaster zit. Hier hoort toch ca. 5 volt op te staan?
Kan het zijn dat mijn kabel te lang is (ca. 20 meter). Als dat zo zou zijn dan zou ik toch wel geluid moeten horen, al dan niet met een storing erin?
In je software DVD player moet je bij de audio opties aangeven dat je de SPDIF uit wilt gebruiken. Daarnaast werkt het onder Windows 2000 alleen met PowerDVD en een speciale patch (hiervoor even de search gebruiken). Onder Win98(SE) werkt het met alle software players die SPDIF uit kunnen sturen.
Kan het zijn dat mijn kabel te lang is (ca. 20 meter).
Als je een beetje redelijk COAX kabeltje hebt gekocht niet hoor. De mijne is namelijk ook iets langer dan 20 meter en dat gaat prima.
Ik hoop dat dit voor je gaat werken!
Edit: typo