Toon posts:

[BC3] Hoe staat Harman Kardon tegenwoordig bekend?

Pagina: 1
Acties:
  • 208 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hi allemaal,

beetje onduidelijk vraagje misschien, maar ik heb thuis zo''n receivertje van dat spul staan. Op zich zeer tevreden over (functioneel) maar het geluid laat wat te wensen over. Nu kan ik dat makkelijk op mijn JBL speakers steken die gewoon een heel slecht klankbeeld voortbrengen (daar staan ze echt om bekend, veel bas en middengebied ho maar). Maar vroeger was HK echt super highend, en ik vraag me af of ze hun reputatie nog wel waard zijn en mijn matige audiokwaliteit niet alleen aan mijn spiekertjes ligt.
Anyone?

• Muttley
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-04-2025
Simpel, leen een willekeurige andere versterker. Verbeterd het geluid niet, dan ligt het echt aan je speakers. Dit is niet echt verwonderlijk want ik vind JBL precies zo klinken als jij zegt en dat is :r

An 11 is a 10 that swallows

Verwijderd

HK maakt in veel prijsklasses audio apparatuur. de kwaliteit is net zo....

Verwijderd

Topicstarter
Simpel, leen een willekeurige andere versterker.
Ik zat er eerder aan te denken om eens andere boxen te lenen, want de kwaliteit van de boxen weet ik al (yep, :r ), maar van de receiver nog niet.

Fatboy, wat bedoel je precies?

Verwijderd

dat HK zowel heel goede als iets minder goede versterkers maakt...maar dat hangt natuurlijk van de prijs af...voor weinig geld kun je geen topkwaliteit verwachten...

• Boeie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-04 10:49
Tja, bijv. Nu kon je bij mediamarkt zo''n set van HK Kopen incl. zo''n JBL speakerset (you know, 5 sattelieten + sub, het bekende JBL setje)
voor 1144,-

Dan vraag ik mij ook af, waar gaat dat heen met de kwaliteit van HK, of is Mediamarkt nou weer aan t stunten?

• Apestaartje
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-01-2020

Apestaartje

Nee,geen muis-arm..

Vooral vroeger maakte HK goed spul....
Maar volgens mij zijn ze de laatste tijd een beetje meer (gedwongen..?) op de commerciele toer...
Maar ze stonden er inderdaad om bekend dat ze "discrete electronica" gebruikte, en dat ze het HCC systeem toepaste (kortstondig zeer hoge uitgangstromen konden leveren daar waar dat nodig was in de muziek..)

Ikzelf heb de combinatie HK en Magnat speakers en ben er zeer tevreden over...
(Heb zelfs HK speakertjes aan de pc, maar volgens mij zijn die van binnen en buiten hetzelfde als die van Philips....)

X360 Gamertag : betelgeuze Spec 's PC:Sinclair ZX-81 16K-ram --90 min. cassettebandje-- 3Dmark score: 0,00000000000001 ---- Als het niet veranderd ! --- dan blijft het zo ! ---

Verwijderd

Harman Kardon maakten een paar jaar geleden hele goede hifi componenten. Maar nu mensen tegenwoordig niet meer zo veel geld uitgeven aan hifi. Is de prijs flink omlaag gegaan samen met de prijs.
Als je echt kwaliteit wilt kom je uit bij NAD, Rotel.
Of wat goedkoper: Technics

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08 15:07
Er is intern erg veel gebeurt bij Harman Group (HK, JBL, Infinity valt onder deze groep). De directie is weg naar een ander merk (ik dacht Klipsch) en dankzij een boel vriendjespolitiek is er nu een Franse directeur bij JBL die geen flikker van audio af weet. Sindsdien zijn de producten van JBL achteruit gegaan. Ook alle HardRock cafe''s vervangen alle JBL speakers voor Klipsch speakers. HK heeft de AVR-7000 nog weten te produceren, wat overigens een erg goed dingetje is, maar ik denk dat ze nu steeds meer gaan zakken. JBL gaat de laatste tijd ook steeds verder achteruit. De LX serie was nog top overigens.

Overigens geen slecht woord over JBL als je het niet eens uitvoerig hebt gehoord (en dan richt ik me niet op 1 persoon maar meer in het algemeen). Er zijn JBL speakers van 200,- en er zijn JBL speakers van 20.000,- dus gelieve niet alles over een kam te strijken. Ik hoor ook altijd zat mensen zeggen dat Bose zuigt terwijl ze het niet eens gehoord hebben of alleen in die ene winkel.

ShittyOldMan
(die een paar oude JBL speakers heeft die nog beter klinken dan menig nieuwe)

Mijn Home Cinema in aanbouw

Verwijderd

Topicstarter
Hey, Oldman, ik ben het helemaal met je eens. Ik weet zeker dat er goede JBL spieks zijn, zeker voor de (semi)prof markt. Maar het meeste wat bij Correct aangeboden wordt is vlgs mij echt shit vergeleken met de wat discretere merken (zoals Dahli).

Het lijkt een beetje of de conclusie van dit verhaal is dat HK alles in de range van shit tot echt goed spul maken, afhankelijk van de prijs. Nja, ik heb toen een overjarig modelletje gekocht en over een tijdje kijk ik wel eens voor een goeie combi van boxen+receiver. Zal toch wel iets met NAD worden denk ik :)

• under-world
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-01-2025

under-world

ooh-la dots

Die setjes met een versterker + receiver (dolby surround ofzo) zijn meestal ook kut. Heb je slechts 80 watt ofzo inzitten. is leuk voor bij de tv of film maar om muziek over te draaien niks. Mijn pa heeft er ook 1 gekocht en die is dat oude buizenspul gewend. Kan je nagegaan wat hij gedacht moet hebben toen dit peksoundje eruit kwam :'(

• BrammeS
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17-08 14:08
Wij hebben een harman kardon versterkertje. WOW wat een geluid. in combinatie met de Infinnety speakers 2X120 watt. echt keizuiver. we moeten alleen nog een andre cd speler hebben en we hebben echt een kei van een geluidsinstallatie hier!

Advanced sheep-counting strategies

Verwijderd

Receivers geven meestal een brak geluid,
is gemaakt voor ander doelgroep, nml gemak i.t.t. geluidskwaliteit.
Koop een losse versterker zonder radioshit.
Pagina: 1