Toon posts:

[BC3] lp''s afspelen met lasers

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet niet of het hier al eens langs is geweest, maar het kan: lp''s afspelen met lasers. http://www.elpj.com/main.html

Afbeeldingslocatie: http://www.elpj.com/images/laserturntable.jpg

Nadeel: reken op 40.000 piek voor de speler.

Verwijderd

"hoe ken je daar nou normaal mee skretsjun" *D

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
Ja dit is wel leuk maar wat hebben we hieraan? Volgens mij is er niemand die zo''n geval gaat kopen.

• witchdoc
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-08 16:32
''k vraag me af wat de markt voor zo''n ding is..
wie heeft er nu 40.000 piek over om ze plaatjes te beschermen?!

Verwijderd

Op dinsdag 03 april 2001 15:37 schreef dennisdotcom het volgende:
Ja dit is wel leuk maar wat hebben we hieraan? Volgens mij is er niemand die zo''n geval gaat kopen.
Jawel hoor...
Echt wat voor hem

ff serieus, beetje duur, vind je niet ?

Verwijderd

Topicstarter
Ze worden verkocht. Vooral aan ''instituten'' die platen restaureren, maar ook aan ''wazige japanners'' en rijke amerikanen.
Ze beweren dat deze laser je grijsgedraaide gekraste platen beter uitleest dan een pickupelement.

Ik denk dat ik mijn oude pickup maar ga modden met een oude cd-speler. Laserunit aan de elementhouder schroeven, en klaar?

Verwijderd

Op dinsdag 03 april 2001 15:52 schreef augustus het volgende:
Ik denk dat ik mijn oude pickup maar ga modden met een oude cd-speler. Laserunit aan de elementhouder schroeven, en klaar?
Tuurlijk, daarom kosten die dingen ook 0,4 ton.
Ze willen geld verdienen erop, ok, maar jouw idee is iets te simpel vrees ik.

Verwijderd

Topicstarter
Nee hoor: ik heb de laserunit uit een oude Philips cdspeler gesloopt en op mijn dual pickup geschroeft.
Klaar!
Oude gekraste lp''s afluisteren in cd-kwaliteit!

N.B.: ja, ik snap ook wel dat dat niet zo kan. Maar het was dan ook een grapje. Snappie?

Verwijderd

Op dinsdag 03 april 2001 15:59 schreef augustus het volgende:
Nee hoor: ik heb de laserunit uit een oude Philips cdspeler gesloopt en op mijn dual pickup geschroeft.
Klaar!
Oude gekraste lp''s afluisteren in cd-kwaliteit!

N.B.: ja, ik snap ook wel dat dat niet zo kan. Maar het was dan ook een grapje. Snappie?
LOL

• JumpStart
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Bij dit apparaat hoort dus ook een speciale vaatwasser voor je platen, want ieder stofje wat er op zit is hoorbaar, dat wordt immers opgepikt door de laser.

Nog een leuk detail: je kan zelf selecteren welke kant van de groef afgetast wordt, beide kanten of alleen de binnenkant van de groef. Buitenkant slijt immers meer.

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

Verwijderd

dat is wel erg oud "nieuws"...die is er al zeker 15 JAAR...
Pagina: 1