Op vrijdag 06 april 2001 19:29 schreef Da_Killah het volgende:
Een miniset en hifiset geven toch beiden gewoon hifi-stereo? Of bedoel je dat niet? Ik snap hem ff niet. Wat is het verschil in geluid?
Da''s duidelijk: (geluids)kwaliteit. Dus: in een winkel het verschil beluisteren, en vervolgens voor jezelf bepalen of je het belangrijk vind.
Je vroeg wat wij van plan zijn. M''n vriendin en ik huren vaak films bij de videotheek en nemen ze ook vaak op van tv. Muziek luisteren ook heel vaak. Voornamelijk MP3. Zal dan dus ook m''n computer gaan doorlinken naar de apparatuur dat in de woonkamer zal gaan staan. En dan dus ook voor video. Films downloaden (DivX) en bekijken zijn we ook van plan om vaak te gaan doen zometeen. Hebben die DivX films en MP3 van de computer dan geen Dolby Digital? En in dat setje zat al een DVD-speler.
Videofilms en TV films hebben geen dolby digital. MP3''s ook niet. DiVX (voor zover ik weet, ik ken ze niet vinduh:'() ook (nog) niet. Deze ondersteunen allemaal overigens wel Dolby pro-logic (zie FAQ). Het enige medium dat Dolby digital ondersteunt is DVD, in dit geval.
We zullen ook wel de apparatuur denk ik niet bij Neckermann bestellen maar bij een winkel hier in Leeuwarden. Advies vragen zoals je zei bij winkels heeft geen zin. Ze geven toch altijd verkooppraat, toch?
Ik weet alleen van de BCC dat ze met "code''s" werken. Verkopers zullen je altijd naar een product lullen wat ze zelf meer bonus op hun salaris oplevert, let maar op als je een aanbieding uit de krant koopt, dat vinden ze
niet leuk. Ik vermoed dat veel meer van dit soort wit/bruingoed ketens zo werken (Expert, Megapool, ...). Dit weet ik alleen niet zeker, maar je komt er makkelijk achter! Ga dus op zoek naar een kleine onafhankelijke winkel, waar de verkoper plezier heeft in een oplossing die voor de klant zo plezierig mogelijk. Dit is helaas niet alleen winkel-, maar ook verkoper-afhankelijk (ik ken wel ex-collega''s...).
Maar als breedbeeld-tv kunnen we welk merk het beste kopen? JVC? Daarvan zeiden ze eerder in dit topic dat die het beste beeld geeft en met overschakeling van formaten.
Dat zal dan wel. Nogmaals de verschillen tussen TV''s zijn veel kleiner dan die tussen verschillende audio systemen. Die JVC zou wel een goeie kunnen zijn.
Oh ja, en waarom wij dus dolby digital willen hebben is omdat ons verteld is dat het veel beter geluid geeft. En is dus ook 5.1 waardoor je apart een subwoofer eraan kan hangen voor lekkere bass

. Luisteren dan ook voornamelijk naar trance en rap. Daar heb je dat wel voor nodig dacht ik zo

.
Het is je verteld.. Ga het zelf eens beluisteren. In een winkel dus. Kijk eens of
hier wat tussen zit (via me huidige werkgever, wat kan een mens toch van baan veranderen

)
Show us the way

Ik doe m''n best
/edit: ff een vierkant haakje erbij, dat ziet er beter uit