Toon posts:

[BC3] Welke breedbeeld tv

Pagina: 1
Acties:
  • 328 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
Ik wil binnenkort een breedbeeld tv gaan kopen. Heeft iemand een advies voor me? Ik wil tot zo''n 1600 piek eraan uitgeven.
Grtz en thx,
Joost
http://www.kieskeurig.nl/kieskeurig/kieskeurig.nsf/telemerk/01B7EE753FD173ABC1256822004FE754?opendocument is een samsung breedbeeld tv die ik zelf had gezien, is dat wat?

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:20

JvS

Ik heb hem zelf ook

Je zoekactie naar ''breedbeeld'' leverde 259 resultaten op. Resultaten 1 - 50...
Afbeeldingslocatie: http://www.fokzine.net/i/s/yawnee.gif<-- Ik heeft een nieuwe smiley ontdekt :).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Contagion
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 00:10
Ik heb voor 1k een beamer gekocht das wel zo relaxed :) (off topic :))

Verwijderd

Ik heb vorig jaar een aristona (philips) met blackline s beeldbuis gekocht (72 cm breedbeeld). Is tevens PAL/NTSC switchable (geen scart kabel nodig voor ps/ps2). voor 1250 pieken bij de megapool. Hij is nu iets duurder volgens mij, maar die kan ik je zeker aanraden. Veel succes met de aanschaf!
*D

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.fokzine.net/i/s/yawnee.gifAfbeeldingslocatie: http://www.fokzine.net/i/s/yawnee.gifAfbeeldingslocatie: http://www.fokzine.net/i/s/yawnee.gif LOL;) Dit is een blijvertje!!! Misschien dat we deze standaard op GoT kunnen gaan gebruiken? :):):)

Verwijderd

Ik heb laatst ook naar een breedbeeld gezocht, maar wou graag een goede , datwilzeggen voor mij 100Hz & Flat scherm & Minimaal 72cm .. Maarja.. niet gevonden voor een redelijk prijsje :( allemaal +2800,- meestal zelfs +3500 bij de merk tv''s

• OzBoz
  • Laatst online: 16-06-2025

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Ik zweer bij mijn lieve Sony Wega 32FX60 maar ok, dies wat duurder. de 28FX30 komt dan meer in de buurt waarschijnlijk, maar die is wat kleiner en geen 100Hz. Ik zeg altijd, als je het doet, doe het dan goed. :)

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

Verwijderd

Op dinsdag 03 april 2001 14:41 schreef EricD het volgende:
Ik heb laatst ook naar een breedbeeld gezocht, maar wou graag een goede , datwilzeggen voor mij 100Hz & Flat scherm & Minimaal 72cm .. Maarja.. niet gevonden voor een redelijk prijsje :( allemaal +2800,- meestal zelfs +3500 bij de merk tv''s
Ik heb mijn TV, een Philips 100Hz flat blackline-s 72cm Digital scan en de hele ratteplan, voor 2000,- in de aanbieding gekocht. Kreeg ik er ook nog een fiets en een cocktailmixer erbij:). Ja ja een beetje babbellen wil wel eens helpen:)

• X1pheR
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12-11-2025
Wie heeft nou echt een aanrader? Wij (m''n vriendin en ik) zijn namelijk ook op zoek naar een goeie breedbeeld-tv voor max 2000 piek. Bij mediamarkt was het beste dat we konden krijgen voor die prijs (1862) een Thompson 100hz. Maar niet vlakke buis. Voor vlak zit je minimaal op 2500 zeggen ze. Dus is deze thompson een aanrader of weet iemand ergens anders een beter iets en misschien waar je voor dezelfde prijs een vlakke buis hebt? :?

Out of order...

• Mary Wana
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-02 19:45

Mary Wana

keyboard nut

medaia markt heeft er nu een leuke aristona 72cm vorr 1111- nederlandse guldens

XP2600+ @ 2500mhz 1024mb Twinmos PC2700 @ CS2 WD1800JB Plextor 40x CDRW Ti 4600 ULTRA

Verwijderd

Op dinsdag 03 april 2001 19:12 schreef Da_Killah het volgende:
Wie heeft nou echt een aanrader? Wij (m''n vriendin en ik) zijn namelijk ook op zoek naar een goeie breedbeeld-tv voor max 2000 piek. Bij mediamarkt was het beste dat we konden krijgen voor die prijs (1862) een Thompson 100hz. Maar niet vlakke buis. Voor vlak zit je minimaal op 2500 zeggen ze. Dus is deze thompson een aanrader of weet iemand ergens anders een beter iets en misschien waar je voor dezelfde prijs een vlakke buis hebt? :?
Een breedbeeld tv met vlakke beeldbuis en 100hz zijn er nog niet voor onder de 2000,-. Zelf zal ik JVC aanraden. Deze televisies maken gebruik van Auto Panoramic dit is een systeem dat de vervorming verminderd en nooit balken weergeeft.
Koop je TV overigens NIET bij MediaMarkt het is echt een klote zaak met een klote service. Als je tv kapot is binnen de garantie wordt deze opgestuurd naar Duitsland voor reperatie dus die zie je dan voorlopig niet meer terug.
En om de prijs hoef je er ook niet te kopen. Ga maar eens bij Megapool zeuren helpt altijd.

Verwijderd

mij valt het juist op dat vooral de vlakke breedbeelds vaak vervormen.

mijn advies: ga in de winkel zitten met een liter koffie (of bier), vraag aan het verkoop mannetje of ie er wat meer kanalen opzet dan alleen TMF, en ga gewoon 2 uur lopen zappen. als er in jouw prijsklasse alleen maar vervormers zijn: koop dan alsjeblieft een gewone en geen breedbeeld, je zult er anders eeuwig spijt van hebben.

ik was van plan om 2000 uit te geven, maar het koste me uit eindelijk meer dan 3500,- (philips 72cm 100hz NIET vlak, dolby digital)ben wel tevrede.

• cool0
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-10-2024

cool0

Ik weet een hele goeie tv heb er laast zelf een aangeschaft! en NEE geen Sony :r
echt een mooie breedbeeld tv is de JVC Interiart die is er in 2 uitvoeringen 100HZ en geen 100HZ als die die van niet 100HZ koopt die zit rondt de 1500 piek. IS een platte beeldbuis en heeft betere beeldaanpassingen dan de Sony Wega .
De JVC heeft een zogenaamde Panoramic functie waardoor normaal tv beelden natuurlijk worden weergeven (lijkt wel een verkoop praatje) ALs je een sony neemt en je zet hem op RTL4 bv en er wordt niet breedbeeld uitgezonden dan zie je dat ook al is de functie van die sony wel goed maar als je 2 uur lang er naar kijkt ga je jezelf er echt aan zitten ergeren!! JVC is voor de rest rustig voor de ogen perfect beeldje als je een dvd speler hebt. DUs de breedbeeld tv die voor jou geschikt zal zijn (8>

Ik vrees niet de man die 10.000 trappen heeft beoefend maar de man die 1 trap 10.000 keer heeft geoefend

Verwijderd

Je kan niet voor een dubbeltje op de eerste rij zitten... Ik heb je advies gegeven over een tv die met je budget te betalen is. Dus geen 100 hz. Dat zit er gewoon niet in.

100 hz is ook geen must vind ik. Ik vind het persoonlijk niet mooi en onnatuurlijk, maar goed, dat is mijn mening.

Even doorsparen denk ik. ;)

Verwijderd

Op woensdag 04 april 2001 10:00 schreef eyebite het volgende:
mij valt het juist op dat vooral de vlakke breedbeelds vaak vervormen.

mijn advies: ga in de winkel zitten met een liter koffie (of bier), vraag aan het verkoop mannetje of ie er wat meer kanalen opzet dan alleen TMF, en ga gewoon 2 uur lopen zappen. als er in jouw prijsklasse alleen maar vervormers zijn: koop dan alsjeblieft een gewone en geen breedbeeld, je zult er anders eeuwig spijt van hebben.
Koop geen 4:3 tv maar een breedbeeld! De 4:3 modellen gaan binnen 2 jaar verdwijnen!!! JVC stopt er volgend jaar al mee

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op woensdag 04 april 2001 21:14 schreef delfosso het volgende:

[..]

Koop geen 4:3 tv maar een breedbeeld! De 4:3 modellen gaan binnen 2 jaar verdwijnen!!! JVC stopt er volgend jaar al mee
dus???

"Mensen koop geen AMD athlon, P-III! deze gaan binnenkort verdwijnen! Intel stopt over een jaar al met de P-III!!" |:(

Het duurt nog wel de economische levensduur van een tv voordat het nieuws, GTST enzo in breedbeeld wordt uitgezonden. (Ja deze zin klopt:)). Ben je van plan veel films te kijken op DVD (of andere media die breedbeeld doen, canal+ geloof ik ook); koop dan een 16:09 en als je het "tof" vind, doe het dan ook. Wil je gewoon fijn TV kijken, en haat je vervorming en wil je zo goedkoop mogelijk uit zijn; koop dan lekker 4:3.

Verwijderd

Ik werk in een televisie winkel en dan krijg je van die product avonden bij jvc, sony, philips enz. En die heren daar hebben ons dat medegedeelt dat ze 4:3 televisies uit hun assortiment gaan halen.

Verwijderd

Op woensdag 04 april 2001 21:53 schreef JvS het volgende:

[..]

dus???

"Mensen koop geen AMD athlon, P-III! deze gaan binnenkort verdwijnen! Intel stopt over een jaar al met de P-III!!" |:(

Het duurt nog wel de economische levensduur van een tv voordat het nieuws, GTST enzo in breedbeeld wordt uitgezonden. (Ja deze zin klopt:)). Ben je van plan veel films te kijken op DVD (of andere media die breedbeeld doen, canal+ geloof ik ook); koop dan een 16:09 en als je het "tof" vind, doe het dan ook. Wil je gewoon fijn TV kijken, en haat je vervorming en wil je zo goedkoop mogelijk uit zijn; koop dan lekker 4:3.
4:3 televisies gaan echt verdwijnen! En al heel snel. De prijzen van 4:3 televisies zullen binnen 2 jaar hoger liggen dan die van breedbeeld! Ook de uitzendingen gaan binnen 2 jaar over op breedbeeld!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

De prijzen van 4:3 televisies zullen binnen 2 jaar hoger liggen dan die van breedbeeld!
[flauw]Des te meer reden om er nu nog eentje te halen[/flauw]:)
Bedoel je dan dat een 72cm 4:3 meer gaat kosten dan een 82 cm 16:09? (die zijn immers met 4:3 evengroot... Interessant, ik wacht met de vervanging van mij 72cm 4:3!
Ook de uitzendingen gaan binnen 2 jaar over op breedbeeld!
Interessant. Dat wist ik niet. Wat is je bron?

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op woensdag 04 april 2001 22:08 schreef delfosso het volgende:
Ik werk in een televisie winkel en dan krijg je van die product avonden bij jvc, sony, philips enz. En die heren daar hebben ons dat medegedeelt dat ze 4:3 televisies uit hun assortiment gaan halen.
Ik heb ook in een AV-winkel gewerkt (die van de Engelse luchtmacht), en als dat je bron is van de informatie over de omschakeling van de uitzendingen van 4:3 naar 16:09, dan wil ik je bij deze even uit de droom helpen. Dat zeggen ze al jaren. Ik hoop niet dat je daar gevoelig voor bent, en die verkooppraatjes aan je klanten doorgeeft...

Als wij naar een presentatie van bijvoorbeeld Sony gingen, waren we altijd een beetje de sarcastische lui uit aan het hangen, beetje gasten van Sony pesten enzo, gasten van B&O uithoren enzo (die vinden geheimzinnig doen altijd erg leuk), maar dat even erg terzijde, het was altijd wel erg leuk. Ik haat vertegenwoordigers die vertegenwoordigers uithangen! Er zijn natuurlijk ook coole (en er waren er ook die liever niet naar onze winkel kwamen ;)).

• X1pheR
Thanx voor de reacties. Hoop niet nu off-topic te gaan doen maar heb echt hulp/advies nodig. M''n vriendin en ik hebben net een nieuw huisje en moeten dus nieuwe audio/video apparatuur hebben. Het gaat hier om een videorecorder, breedbeeld-tv en audiosysteem. Maar ja, welke :?. Bij MediaMarkt hadden ze hele leuke praat maar heb nu al begrepen (van jullie) er niet naar te luisteren. Maar nu weten wij dus nog steeds niet wat we moeten nemen. Voor videorecorder dachten we zo''n 500/600 piekjes, breedbeeld-tv zo''n 2000 en audiosysteem zo''n max van 1300. Dolby Digital hebben een aantal ons geadviseerd en ook zeker in combinatie met zo''n breedbeeld-tv. Maar waar moet welk apparaat dan minimaal aan voldoen? Bij mediamarkt zeiden ze dat de tv gewoon hifi-stereo kon zijn bijvoorbeeld. Wat is het nu werkelijk? Allemaal vragen maar zal het niet te lang (proberen) te maken. Als tv heb ik nu van jullie begrepen een JVC te nemen. Maar hoe zit het met 50hz en 100hz? Is er werkelijk zo''n groot verschil? En vlakke beeldbuis is natuurlijk mooier, dus dat willen wij (ik en m''n vriendin) eigenlijk wel. En wat dan te nemen als zo''n 5.1 (DD) setje? Bij winkels zeggen ze dat we gewoon moeten gaan voor een DD receiver/versterker component met 5+1 boxen er standaard bij. Bij mediamarkt gaf iemand ons dus een advies van een Sony Dolby Digital receiver/versterker waarbij 5 satellietboxjes zaten en 1 grote subwoofer voor 1050 piek. Heel leuk. Maar is dit wel de beste keus? Wat is het beste? En als wij van dolby-digital willen genieten, moet de tv en videorecorder hier niet aan voldoen of zo? En dan al die andere toeters en bellen waarvan sommige wel en sommige niet heel belangrijk zijn. Er moet eigenlijk alleen op dat audiosysteem wel een tuner zitten om bijvoorbeeld 538 te luisteren :). De rest (DVD(kan later wel)/CD/Casette) hoeft er niet bij wat dus bijvoorbeeld niet bij die Sony DD receiver zat, want dat hebben we niet nodig (alleen dus tuner denk ik, plus de versterker/reciever). Ik ga ook mijn computer doorlinken naar het hele gebeuren. Voornamelijk voor de (DivX) video''s te bekijken en altijd muziek luisteren (mp3) natuurlijk :) Ik heb op het moment een SBLive 1024 maar zal uiteindelijk wel een 5.1 kaartje moeten worden of niet? Hier dus ook weer. Waar moet alles aan voldoen voor bijvoorbeeld dat Dolby Digital?

Kortom... wij hebben hard hulp nodig (van jullie) >:) Wie kan helpen? Misschien zelfs dat iemand bijvoorbeeld per telefoon (ik bel wel) info/advies kan geven omdat er volgens mij toch nog wel heel wat bij komt kijken...

Wij hopen nogmaals dat iemand kan helpen. Kwa prijzen kunnen we wel een beetje uitwijken op het één en ander :),

Greetz,

Da_Killah & BitchX (leuke nick heeft ze he? :))

edit:

Wij wonen in Leeuwarden. Voor bijvoorbeeld de aankoop van de apparaten...

Out of order...

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

1300 voor je audio.... vergeet dan alsjeblieft heel snel de dolbydigital optie...

Koop dan iets aanvaardbaars stereo: 2x fl.300,- voor speakers en 600,- voor receivertje en fl.200,- voor een cd-spelertje. Dat gaat beter klinken dan zo''n matige el-cheapo dolbyset van sony. Die speakers wil je niet!

Koop die kleine speakertjes gewoon bij een hifi-zaakje waar je ze kan beluisteren, en koop er dan een simpel pioneer/sony/technics/oid setje bij, bij de mediamarkt... De klankverschillen tussen die merken zal je (waarschijnlijk) toch niet opvallen.

Video ==> zie vele vorige topics
TV ==> tja, ik zou voor een 72cm breedbeeld 50Hz, vlak gaan ofzo... Kijk in de winkel of je het verschil met 100Hz groot genoeg vind (en laat je dan niet misleiden door stilstaande beelden met text, want daar zie je wel veel verschil. Maar om daar nu 800 extra aan uit te geven... It''s up to you!)

• X1pheR
Ik zag in de Neckermann (ja ja :)) gids een dolby digital setje met 3 dvd en cd wisselaar/tuner/casette met 5 boxen en subwoofer voor 1700 piek. Dat moet dan toch wel een goed setje zijn of niet? En hoe zit het verder. Moet de TV en/of videorecorder ook dolby digital of zoiets zijn?

Out of order...

• mbvisiontt
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19-08-2025
Tja, ik heb Sony KV-28FX60, en hij is beregoed... :) Zal nu te krijgen zijn voor 2500 piekies of minder.

Trouwens ook TV van het jaar.

.... Ik weet het ook niet

• Obi
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-12-2025

Obi

Op vrijdag 06 april 2001 00:34 schreef Da_Killah het volgende:
Ik zag in de Neckermann (ja ja :)) gids een dolby digital setje met 3 dvd en cd wisselaar/tuner/casette met 5 boxen en subwoofer voor 1700 piek.

[vraag 1] Dat moet dan toch wel een goed setje zijn of niet?
En hoe zit het verder.
[vraag 2] Moet de TV en/of videorecorder ook dolby digital of zoiets zijn?
Antwoorden:

[vraag 1] NEEN
[vraag 2] NEEN

• Thefirstikke
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Op vrijdag 06 april 2001 00:58 schreef Obi het volgende:

[..]

Antwoorden:

[vraag 1] NEEN
[vraag 2] NEEN
Da''s duidelijke taal! ;)

• Jag
  • Laatst online: 22:41

Jag

Mensen koop geen AMD athlon, P-III! deze gaan binnenkort verdwijnen! Intel stopt over een jaar al met de P-III!!|:(
Hmm, dit is geen goede redenering. De levensduur van een processor is zoiezo al kort, maar die van een tv zeker niet. En mocht het waar zijn dat 4:3 uitzendingen er binnenkort uitgaan (wat het niet is btw), dan zou het zeker wel vervelend zijn als je dan nog met een 4:3 tv zou zitten. Maar:
4:3 televisies gaan echt verdwijnen! En al heel snel. De prijzen van 4:3 televisies zullen binnen 2 jaar hoger liggen dan die van breedbeeld! Ook de uitzendingen gaan binnen 2 jaar over op breedbeeld!
We spoelen even terug naar het jaar 1994. Verkoper vertelt mij in een razend tempo alle tv uitzendingen breedbeeld worden, zelfs de Olympische spelen in Barcelona dat jaar. Deja vu? Ja. De verkoop van breedbeeld tv''s loopt wel goed, maar er zijn gewoon nog ontzettend veel mensen met een 4:3. En tot het moment dat een groot deel van de mensen een 16:9 tv heeft, zijn de uitzendingen ook nog in 4:3.
1300 voor je audio.... vergeet dan alsjeblieft heel snel de dolbydigital optie...
AHHH, eindelijk sta ik niet alleen in de strijd tegen de surround hype :).
Koop dan iets aanvaardbaars stereo: 2x fl.300,- voor speakers en 600,- voor receivertje en fl.200,- voor een cd-spelertje. Dat gaat beter klinken dan zo''n matige el-cheapo dolbyset van sony. Die speakers wil je niet!
Bijna helemaal mee eens, ik zou alleen nog iets meer reserveren voor de speakers. Maar je moet gewoon naar een behoorlijke audio zaak zoals die Engelse luchtmacht zaak van JvS :), en daar luisteren, en er gaat een wereld voor je open :).
Op vrijdag 06 april 2001 00:58 schreef Obi het volgende:

[..]

Antwoorden:

[vraag 1] NEEN
[vraag 2] NEEN
Sja, waarom meer woorden eraan vuil maken als het niet nodig is hè:)?

Jag

• X1pheR
Een man met weinig woorden zie ik ;)
Nee maar waarom zou die dan ook niet goed zijn? Kijk maar -> SAMSUNG Home Cinema mini-systeem "MAX-DN67". Zoals je ziet een mooi ding en waarom dus niet goed? Zoals ik al zei, wij hebben totaal geen verstand hiervan. Als dit echt niet goed is, wat dan wel?

Dit geldt ook voor de breedbeeld tv. Bij (alweer) neckemann zagen we de JVC stereo breedbeeldtv "AV-28WT4". Er staat alleen het verkeerde plaatje bij. Hieronder staat de goeie:
Afbeeldingslocatie: http://www.jvc.nl/JvcCons/Products/images/av-28wh3.jpg
Wat vind je hier dan van? 100hz en ook nog eens vlakke beeldbuis. En dan ook nog eens van JVC wat eerder in deze topic werd aangeraden door iemand. Wel of niet goed? En dus ook weer, zo nee, wat dan wel.

Als laatste de videorecorder nogmaals. Mochten de tv en audioset wel goed zijn, wat is dan als beste om erbij te doen als videorecorder. Ook hier weten we totaal niet wat we moeten nemen. Misschien kun je advies geven.

Alvast bedankt. Misschien lastig dat zoveel vragen worden gesteld. Maar ja, zoals ik al zei... :)

Out of order...

• X1pheR
Tsja, dat valt niet binnen ons budget :'( :).
Voor TV uiterlijk 2000. En dat geldt dus ook voor de rest. Voor videorecorder 600 en voor de stereo eerst 1100 eigenlijk maar nu al op 1800 :).

Kan niemand advies/info geven op de vragen die ik stelde? Wij willen graag weten wat het beste is om te kopen. Als je zelf de kennis niet hebt om te kiezen, dan maar op Tweakers.net >:)

Out of order...

• X1pheR
Kom op lui... Niemand?
We need some help here ;(

Out of order...

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op vrijdag 06 april 2001 04:49 schreef Da_Killah het volgende:
Tsja, dat valt niet binnen ons budget :'( :).
Voor TV uiterlijk 2000. En dat geldt dus ook voor de rest. Voor videorecorder 600 en voor de stereo eerst 1100 eigenlijk maar nu al op 1800 :).

Kan niemand advies/info geven op de vragen die ik stelde? Wij willen graag weten wat het beste is om te kopen. Als je zelf de kennis niet hebt om te kiezen, dan maar op Tweakers.net >:)
Die TV zal je je geen buil aan vallen. Ik zou''m zelf toch eerst zelf willen zien (qua panoramazoom enzo). Maar TV''s van A-merken leveren allemaal een goede beeldkwaliteit.

Dat setje... tja. Het is een mini-setje. Da''s geen Hifi. Het doet het prima, maar ik vind het lang niet mooi genoeg om ernaar te luisteren...
Voor 1800 piek koop je best een heel leuk Hifi setje hoor! Waarom wil je zo graag dolby digital? Ga je een DVD-speler kopen en huur/koop je vaak films? Ik ben dat door DVD wel gaan doen. Zoniet dan heb je niet eens wat aan DolbyDigital (want da''s eigenlijk alleen voor films op DVD interessant).

Ga voor je audio dus naar een winkel waar je een minisetje kan vergelijken met Hifi, en laat je daar voorlichten. Ik kan wel zeggen dat een Hifi mooier klinkt, maar je zal voor jezelf moeten bepalen wat je belangrijker vindt! Neem gewoon wat muziek mee, en vertel wat je wil (basic Hifi of een uitgebreid dolbydigital minisetje...).

En wtb videorecorders: Mensen roepen meestal Panasonic en JVC geloof ik. Lees daarover wat oude topics, daar is veel over geluld!

[offtopic]
AHHH, eindelijk sta ik niet alleen in de strijd tegen de surround hype
Nou vooruit, een beetje dan. Dolby rulez! :+

• X1pheR
Een miniset en hifiset geven toch beiden gewoon hifi-stereo? Of bedoel je dat niet? Ik snap hem ff niet. Wat is het verschil in geluid?

Je vroeg wat wij van plan zijn. M''n vriendin en ik huren vaak films bij de videotheek en nemen ze ook vaak op van tv. Muziek luisteren ook heel vaak. Voornamelijk MP3. Zal dan dus ook m''n computer gaan doorlinken naar de apparatuur dat in de woonkamer zal gaan staan. En dan dus ook voor video. Films downloaden (DivX) en bekijken zijn we ook van plan om vaak te gaan doen zometeen. Hebben die DivX films en MP3 van de computer dan geen Dolby Digital? En in dat setje zat al een DVD-speler.

We zullen ook wel de apparatuur denk ik niet bij Neckermann bestellen maar bij een winkel hier in Leeuwarden. Advies vragen zoals je zei bij winkels heeft geen zin. Ze geven toch altijd verkooppraat, toch? Maar als breedbeeld-tv kunnen we welk merk het beste kopen? JVC? Daarvan zeiden ze eerder in dit topic dat die het beste beeld geeft en met overschakeling van formaten.

Oh ja, en waarom wij dus dolby digital willen hebben is omdat ons verteld is dat het veel beter geluid geeft. En is dus ook 5.1 waardoor je apart een subwoofer eraan kan hangen voor lekkere bass >:). Luisteren dan ook voornamelijk naar trance en rap. Daar heb je dat wel voor nodig dacht ik zo ;).

Show us the way :)

Out of order...

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op vrijdag 06 april 2001 19:29 schreef Da_Killah het volgende:
Een miniset en hifiset geven toch beiden gewoon hifi-stereo? Of bedoel je dat niet? Ik snap hem ff niet. Wat is het verschil in geluid?
Da''s duidelijk: (geluids)kwaliteit. Dus: in een winkel het verschil beluisteren, en vervolgens voor jezelf bepalen of je het belangrijk vind.
Je vroeg wat wij van plan zijn. M''n vriendin en ik huren vaak films bij de videotheek en nemen ze ook vaak op van tv. Muziek luisteren ook heel vaak. Voornamelijk MP3. Zal dan dus ook m''n computer gaan doorlinken naar de apparatuur dat in de woonkamer zal gaan staan. En dan dus ook voor video. Films downloaden (DivX) en bekijken zijn we ook van plan om vaak te gaan doen zometeen. Hebben die DivX films en MP3 van de computer dan geen Dolby Digital? En in dat setje zat al een DVD-speler.
Videofilms en TV films hebben geen dolby digital. MP3''s ook niet. DiVX (voor zover ik weet, ik ken ze niet vinduh:'() ook (nog) niet. Deze ondersteunen allemaal overigens wel Dolby pro-logic (zie FAQ). Het enige medium dat Dolby digital ondersteunt is DVD, in dit geval.
We zullen ook wel de apparatuur denk ik niet bij Neckermann bestellen maar bij een winkel hier in Leeuwarden. Advies vragen zoals je zei bij winkels heeft geen zin. Ze geven toch altijd verkooppraat, toch?
Ik weet alleen van de BCC dat ze met "code''s" werken. Verkopers zullen je altijd naar een product lullen wat ze zelf meer bonus op hun salaris oplevert, let maar op als je een aanbieding uit de krant koopt, dat vinden ze niet leuk. Ik vermoed dat veel meer van dit soort wit/bruingoed ketens zo werken (Expert, Megapool, ...). Dit weet ik alleen niet zeker, maar je komt er makkelijk achter! Ga dus op zoek naar een kleine onafhankelijke winkel, waar de verkoper plezier heeft in een oplossing die voor de klant zo plezierig mogelijk. Dit is helaas niet alleen winkel-, maar ook verkoper-afhankelijk (ik ken wel ex-collega''s...).
Maar als breedbeeld-tv kunnen we welk merk het beste kopen? JVC? Daarvan zeiden ze eerder in dit topic dat die het beste beeld geeft en met overschakeling van formaten.
Dat zal dan wel. Nogmaals de verschillen tussen TV''s zijn veel kleiner dan die tussen verschillende audio systemen. Die JVC zou wel een goeie kunnen zijn.
Oh ja, en waarom wij dus dolby digital willen hebben is omdat ons verteld is dat het veel beter geluid geeft. En is dus ook 5.1 waardoor je apart een subwoofer eraan kan hangen voor lekkere bass >:). Luisteren dan ook voornamelijk naar trance en rap. Daar heb je dat wel voor nodig dacht ik zo ;).
Het is je verteld.. Ga het zelf eens beluisteren. In een winkel dus. Kijk eens of hier wat tussen zit (via me huidige werkgever, wat kan een mens toch van baan veranderen :))
Show us the way :)
Ik doe m''n best :)

/edit: ff een vierkant haakje erbij, dat ziet er beter uit :)

• X1pheR
Hey man, thanx voor de reactie! Dit helpt pas echt >:) Zo weten we al heel wat meer. Kortom hebben wij dus helemaal geen dolby digital nodig? Helemaal nix is dus DD, zelfs niet videobanden, alleen DVD dus. Aangezien wij niet veel DVD''s zullen gaan kopen is het dus beter om maar gewoon bij Dolby Surround Pro-Logic te blijven right?

Kortom voor de dingen waar wij het voor zullen gebruiken zul je met zo''n DD set het alleen maar in Dolby Surround Pro-Logic horen? Damn, dat het zo simpel ligt :)

Kortom de TV is dus al geen probleem. Gewoon een JVC met 100hz en Flat ergens vandaan. Ik heb zoals je zei nog ff met de search naar videorecorders gekeken, maar wat een zoekresultaten :( Heel wat! :) Heb een paar doorgenomen maar schijnt dat je de video hetzelfde merk moet nemen als de TV, dus in dit geval wordt dit ook een JVC. Dan met Longplay en SVHS. Das het beste toch? Zijn er ook nog verdere functies waar je goed op moet letten? En dus als laatste die geluidsinstallatie. Gewoon dus voor een hifiset met dolby surround pro-logic gaan. En die verkopers ons maar vertellen dat zo''n Hifiset van 900 piek helemaal nix is, en zo''n DD set het einde is :) Aangezien wij dus voor zo''n Hifiset gaan. Zijn er dingen waar wij hierbij op moeten letten die belangrijk zijn? Hoeveel Watt, functies, etc..

Nogmaals, heel erg bedankt voor het reageren. En ja, You are showing us the way :)

/edit: ff een beetje uitgebreider gemaakt :)

Out of order...

Verwijderd

Op vrijdag 06 april 2001 02:07 schreef Da_Killah het volgende:
Een man met weinig woorden zie ik ;)
Nee maar waarom zou die dan ook niet goed zijn? Kijk maar -> SAMSUNG Home Cinema mini-systeem &quot;MAX-DN67&quot;. Zoals je ziet een mooi ding en waarom dus niet goed? Zoals ik al zei, wij hebben totaal geen verstand hiervan. Als dit echt niet goed is, wat dan wel?

Dit geldt ook voor de breedbeeld tv. Bij (alweer) neckemann zagen we de JVC stereo breedbeeldtv &quot;AV-28WT4&quot;. Er staat alleen het verkeerde plaatje bij. Hieronder staat de goeie:
[afbeelding]
Wat vind je hier dan van? 100hz en ook nog eens vlakke beeldbuis. En dan ook nog eens van JVC wat eerder in deze topic werd aangeraden door iemand. Wel of niet goed? En dus ook weer, zo nee, wat dan wel.

Als laatste de videorecorder nogmaals. Mochten de tv en audioset wel goed zijn, wat is dan als beste om erbij te doen als videorecorder. Ook hier weten we totaal niet wat we moeten nemen. Misschien kun je advies geven.

Alvast bedankt. Misschien lastig dat zoveel vragen worden gesteld. Maar ja, zoals ik al zei... :)
Is inderdaad een goede tv maar heeft geen volledige vlakke beeldbuis. Bij Megapool Rotterdam kost deze overigens 1738,- Niet duur toch?

• Jag
  • Laatst online: 22:41

Jag

Aangezien wij dus voor zo''n Hifiset gaan. Zijn er dingen waar wij hierbij op moeten letten die belangrijk zijn? Hoeveel Watt, functies, etc..
Om naar dolby digital te kunnen luisteren zul je een DVD''tje nodig hebben. Die kan je of kopen of huren, en kopen is heel duur (60,- tot 70,-).
Dan blijven er nog twee mogelijkheden over: een stereo set, en een dolby surround prologic setje. Wat je het beste zou kunnen doen, is naar een redelijke HiFi zaak gaan, en aan hun vertellen dat je een geluidsset wil kopen van 1800,-, maar dat je twijfelt tussen een stereo set en dolby surround. En of je met zowel een stereo set als een dolby surround set naar muziek (in stereo) als een film mag kijken. Dan kan je zelf beslissen wat je het beste vindt. Maar laat je niet meteen overdonderen bij een surround set dat het geluid van alle kanten komt, maar let ook op hoe het klinkt.

Jag

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Ja, over breedbeelds, wie weet er een goeie van minstens 92 cm, geen projectie, lekker geluid, 100 hertz? rond 6000 uit te geven:)

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• X1pheR
Op vrijdag 06 april 2001 23:07 schreef delfosso het volgende:

[..]

Is inderdaad een goede tv maar heeft geen volledige vlakke beeldbuis. Bij Megapool Rotterdam kost deze overigens 1738,- Niet duur toch?
De versie van Fl 1499 heeft inderdaag geen vlakke beeldbuis. Maar de JVC stereo breedbeeldtelevisie "AV-28WH3". Idem aan de "AV-32WZ4", maar dan met 71 cm Flat Square beeldbuis (66 effectief) voor Fl 1899,- dus wel zoals je ziet >:) Die noemde ik dus ook op als optie...

Out of order...

• X1pheR
En JaG, zullen we zekers doen. Maar ik ken het geluid van Dolby Surround Pro-Logic wel en bevalt me zowieso veel beter dan een setje met 2 boxen. Een hifi-zaakje in Leeuwarden? Hmmm... die heb je hier volgens mij niet, alleen megapool en dat soort rotzooi >:)

Out of order...

Verwijderd

Op zaterdag 07 april 2001 08:32 schreef Da_Killah het volgende:

[..]

De versie van Fl 1499 heeft inderdaag geen vlakke beeldbuis. Maar de JVC stereo breedbeeldtelevisie "AV-28WH3". Idem aan de "AV-32WZ4", maar dan met 71 cm Flat Square beeldbuis (66 effectief) voor Fl 1899,- dus wel zoals je ziet >:) Die noemde ik dus ook op als optie...
Het klopt niet wat je zegt. Je hebt de 32wz4 idem aan de 28wz4 deze tv''s hebben 100hz digipure en digital filter en een dolby pro logic versterker ingebouwd. En je hebt ook de 28wh3 die is wat uiterlijk betreft gelijk aan de 28wz4. Maar heeft geen dolby pro logic versterker ingebouwd. en deze heeft ook geen digipure en digital filter maar is WEL 100Hz.
Deze tv''s hebben beiden geen vlakke beeldbuis. Hij is wel vlakker dan een normale beeldbuis maar niet volledig vlak!

En de JVC 28wh3 kost nu bij de Megapool op de Lijnbaan in Rotterdam 1738,-

Verwijderd

wel hoor,
breedbeeld 70 cm 100 mhz stereo voor 1725 gulden bij megapool. later zag ik die zelfde aristona (70wa8414/03) bij de macro voor ik geloof 1400 ex.

gewoon blijven zoeken, ik heb 3 maanden gezocht (!) voor ik hem eindelijk vond.
een collega kocht de flipse voor 2500 (zelfde model), die kreeg een paar surround speakertjes erbij, en die heb ik later voor 300 piek als showmodel kunnen inpikken...
zoek en gij zult vinden

• BC3 Victim
:+ ik ben zelf pas geleden overgestapt
naar lg 82 cm 100hz breedbeeld flatron
en ik moet zeggen eeeeeeeerg mooi en rustig beeld geen vervormingen.
en het ideale van de tv is dat er ook nog een vga aansluiting op zit dus gewoon je pc er op aansluiten en divxen geblazen.
ja ik weet het je heb ook vga kaart met video out heb ik ook een matrox 400max,
maar dan nog dit is echt perfect geen kwaliteitsverlies.
wat betreft versterker heb ik zelf ook een dd versterker namenlijk de yamaha rx-v595
kost je ongeveer 900,- als je ff zoekt en dan een setje jbl speakertjes erbij en je bent klaar voor rond de 1700,- en ik moet zeggen perfect geluid.
mijn video is ook van lg en ook toppie
kost nog geen 600,- .
en dan als laatste een dvd van samsung de 611 goed geluid mooi beeld en mp3 als je die zoekt kan je hem wel krijgen voor rond de 599.
ik hoop dat je hiet wat aan hebt mzzltjes

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• X1pheR
delfosso / bwe ???
Wat is het nou? >:)

Hier de beschrijving van de TV:
JVC 100 Hz DigiPure stereo breedbeeldtelevisie "AV-32WZ4" met 82 cm Flat Square beeldbuis (76 cm effectief). Het verschil is direct zichtbaar: realistische beelden, heldere kleuren, scherpe details. Breedbeeld is een kijkervaring die perfect past in de huidige levensstijl. Met 100 Hz DigiPure, dus geen lastig flikkeren van het beeld. Wide Vision Plus. Auto Panoramic. Actief Dolby Pro-Logic en 3D Phonic Surround. 80 Watt Super-Slim Dome luidsprekers. Ingebouwde Surround versterkers. Powerbass. ECO-mode. Megatext 2.5. T-V Link en ACI. 100 voorkeuzezenders. 3x Scart, front AV, front S-VHS, hoofdtelefoon. Met afstandsbediening. JVC stereo breedbeeldtelevisie "AV-28WH3". Idem aan de "AV-32WZ4", maar dan met 71 cm Flat Square beeldbuis (66 effectief). JVC stereo breedbeeldtelevisie "AV-28WT4". Idem aan de "AV-28WH3", maar dan zonder 100 Hz technologie. Muziekvermogen: 2x 10 W. 2x Scart. Kl.: . Mt.: .
----------------------------------

Hieruit leid ik af dat de AV-28WH3 gelijk is aan de AV-28WZ4 maar met enigste verschil 71cm Flat Square beeldbuis.

En bwe, gij heeft geluk gehad ;) Zo''n koopje zal ik niet tegenkomen denk ik...

Out of order...

• X1pheR
Op zaterdag 07 april 2001 09:17 schreef c-3po het volgende:
:+ ik ben zelf pas geleden overgestapt
naar [...] ik hoop dat je hiet wat aan hebt mzzltjes
Die LG 82cm met die shit erop zal ook best wel prijzig zijn of niet :9. Wij kunnen een max van 2000 piek uitgeven en dan zullen wij er dat wel niet voor kunnen kopen denk ik :'(. En ja, erg vet zo''n VGA aansluiting. Beter dan een TV-out inderdaad.

En jij raad ons dus aan om wel voor DD te gaan? Want JvS had ons dat juist afgeraden. Het enigste waarbij je echt naar DD kunt luisteren met een DD setje is DVD, toch? Voor MP3/DivX vanaf de computer en gewoon normale CD''s en Tuner heeft DD geen nut omdat dat toch allemaal geen DD is? Dus eigenlijk heeft het op zich geen nut om DD te hebben als je er toch niet van kunt genieten (behalve bij DVD natuurlijk). Dus Dolby-Surround Pro-Logic is dan denk ik de beste keuze. Moet ik gewoon een hifi-setje kopen of losse componenten? Of wordt dat 2e weer duurder dan 1800 piek? :?

Greetz en thanx voor de reacties...

Out of order...

Verwijderd

Ik heb toch een Philips 100Hz 72cm met vlakke beeldbuis voor 1999,- gekocht.
Ik dacht bij megapool:?(kreeg er ook nog een fiets en cocktaimixer bij:))

Verwijderd

Tja, audio en video is net kunst.

De een vindt die speakerset geweldig klinken en de ander vindt het juist een blikkerig geluid geven.

Hetzelfde geldt voor video. Ik vind die vlakke beeldbuizen echt super lelijk. Het lijkt wel of het beeld "hol" is. Ik kan er maar niet aan wennen, maar de ander vindt het juist het allerbeste beeld dat er bestaat.

Ga naar een goede HiFi zaak waar je zelf alles kunt samenstellen.
Neem je eigen muziek mee, want voor klassieke muziek heb je heel andere speakers nodig dan voor metal.
Vraag ook of je eventueel kunt ruilen, thuis kan het geluid in een grote woonruimte enorm tegenvallen, terwijl het in de zaak een enorm goed geluid gaf.

Verwijderd

als een van jullie in Groningen Drente woont moe je eens naar de HI-Fi Corner gaan zit in Groningen Nieuwe botringestraat 21-23 :)

of kijk op www.hificorner.nl

:P

Verwijderd

Op zaterdag 07 april 2001 18:45 schreef Da_Killah het volgende:
delfosso / bwe ???
Wat is het nou? >:)

Hieruit leid ik af dat de AV-28WH3 gelijk is aan de AV-28WZ4 maar met enigste verschil 71cm Flat Square beeldbuis.

En bwe, gij heeft geluk gehad ;) Zo''n koopje zal ik niet tegenkomen denk ik...
Je begrijpt het nog steeds niet!!!
Je hebt de 28wz4 met 100hz, digipure, digital scan, dolby pro logic enz. en je hebt de 28wh3 met 100hz maar zonder digipure en digital scan. En dan heb je ook nog de 28wt4 die heeft GEEN 100hz en ook geen digipure en digital scan.

Al deze modellen hebben een flat square beeldbuis maar deze is NIET volledig vlak.
De JVC tv met een volledig vlakke beeldbuis is de 28wft1 kost ongeveer 2500,-

In plaats van 28 kun je natuurlijk ook de 32 nemen.

En die tv in de aanbieding bij Megapool in rotterdam lijnbaan is de 28wh3 voor 1738,- (die aanbieding is overigens nog geldig)

• X1pheR
Excuses delfosso,
Nu begrijpen we het :). Ik dacht dat een Flat Square beeldbuis gewoon helemaal vlak was |:(. Daar lag het em aan. 32 serie kan ook, wat is eigenlijk het verschil? :?. Zo te zien nagenoeg hetzelfde, maar dat zal vast niet :). En wij willen graag een 100hz vlakke beeldbuis, maar zo te zien zijn we voor maximaal 2000 dan dus niet klaar of wel? :( Damn :)

Out of order...

• Yokozuna
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05-2025
Op donderdag 05 april 2001 01:42 schreef JvS het volgende:

Ben ik het helemaal mee eens, liever 2 goede hifi boxen dan een 5.1 set van ? pakweg F500,-? Dat is troep. Dat is nog bijna goedkoper dan de Eltax Atomic subwoofer va 8". Die kost zonder 5 sats F450,-. Kun je nagaan wat voor troep dit zou zijn.

Verwijderd

Op zondag 08 april 2001 18:14 schreef Da_Killah het volgende:
Excuses delfosso,
Nu begrijpen we het :). Ik dacht dat een Flat Square beeldbuis gewoon helemaal vlak was |:(. Daar lag het em aan. 32 serie kan ook, wat is eigenlijk het verschil? :?. Zo te zien nagenoeg hetzelfde, maar dat zal vast niet :). En wij willen graag een 100hz vlakke beeldbuis, maar zo te zien zijn we voor maximaal 2000 dan dus niet klaar of wel? :( Damn :)
De 32 is groter (82cm) dan de 28 (72cm) voor de rest geen verschillen.
Een breedbeeld met volledige vlakke beeldbuis voor onder de 2000 vind je (nog) niet

• X1pheR
And audio? :? :)

Out of order...

• X1pheR
De 32 is groter (82cm) dan de 28 (72cm) voor de rest geen verschillen.
Een breedbeeld met volledige vlakke beeldbuis voor onder de 2000 vind je (nog) niet
Damn, das minder :(. Dus 2 dingen kunnen. Of een breedbeeld met vlakke beeldbuis en 50 Hz of een breedbeeld met bolle beeldbuis en 100 Hz. Welke is de beste optie?

Out of order...

Verwijderd

Op dinsdag 10 april 2001 04:19 schreef Da_Killah het volgende:

[..]

Damn, das minder :(. Dus 2 dingen kunnen. Of een breedbeeld met vlakke beeldbuis en 50 Hz of een breedbeeld met bolle beeldbuis en 100 Hz. Welke is de beste optie?
Koop zo''n JVC 100hz met bolle beeldbuis heeft een goed beeld. Of spaar even door (maar neem geen 50hz)

• X1pheR
Op dinsdag 10 april 2001 12:35 schreef kibiru het volgende:
Ik heb toch een Philips 100Hz 72cm met vlakke beeldbuis voor 1999,- gekocht.
Ik dacht bij megapool:?(kreeg er ook nog een fiets en cocktaimixer bij:))
Meen je dat nou of zit je een grapje te maken? :? If true, dan zou dat wel een mooie keus zijn. Maar wat was de oorspronkelijke prijs ervan? Misschien ben jij goed in afdingen, wij totaal niet... :(

Out of order...

Verwijderd

Op dinsdag 10 april 2001 17:28 schreef Da_Killah het volgende:

[..]

Meen je dat nou of zit je een grapje te maken? :? If true, dan zou dat wel een mooie keus zijn. Maar wat was de oorspronkelijke prijs ervan? Misschien ben jij goed in afdingen, wij totaal niet... :(
Nee , dit meen ik. Wat de normale prijs was weet ik niet meer, was in de aanbieding en het was zeker bij megapool, nog ff nagezien

• X1pheR
Nee , dit meen ik. Wat de normale prijs was weet ik niet meer, was in de aanbieding en het was zeker bij megapool, nog ff nagezien
Ok, nou dan zullen we zeker ff daar kijken. Maar je hebt zeker wel moeten afdingen of niet? Niet echt ons sterkste punt :( ;)

And what about audio? Iemand nog ideeen voor maximaal 1000 piek. Hebben ff zitten nadenken maar 1600 piek ofzo is toch echt te veel vrees ik ;(

Out of order...

• X1pheR
Op maandag 02 april 2001 21:11 schreef JvS het volgende:

[..]

[afbeelding]<-- Ik heeft een nieuwe smiley ontdekt :).
Trouwens, waarom zetten ze deze smile er niet tussen? Vet grappig ;)

Out of order...

• FiReCRoW
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-12-2025

FiReCRoW

hmmm beer...

heb onlangs een breedbeeldje gekocht
een 32PW9525 van philips dus ..
perfect ding zeker aan te raden en in de goedkoopste winkel vind je em al voor 3500 piek dus dat is zeker wel de moeite waard
.. zit alles op en aan ..

Verwijderd

[quote]Op dinsdag 10 april 2001 20:06 schreef Da_Killah het volgende:

[..]

Ok, nou dan zullen we zeker ff daar kijken. Maar je hebt zeker wel moeten afdingen of niet? Niet echt ons sterkste punt :( ;)

Megapool had inderdaad een paar maanden geleden een actie: Bij aanschaf van een breedbeeld tv een gratis mountainbike cadeau

• X1pheR
Anyone?

Out of order...

Verwijderd

geluid? als je video''s wilt afspelen met dolby prologic, dan kan je het beste eentje nemen met dolby surround prologic (5 boxen) anders als je dvd''s wilt bekijken, of je pc met goeie geluidskaart wilt aansluiten op de teevee, dan kan je het beste een tv met dolby digital nemen, die zijn wel een stuk duurder, maar je hebt dan wel goed geluid. philips heeft trouwens ook 3d-surround (heeft onze teevee ook) waarmee je dolby surround nabootst met maar 3 boxen (linker voor, rechtervoor, centerspeaker)

succes met uitzoeken van teevee

NextOne

Verwijderd

Wil je goed geluid? als je video''s wilt afspelen met dolby prologic, dan kan je het beste eentje nemen met dolby surround prologic (5 boxen) anders als je dvd''s wilt bekijken, of je pc met goeie geluidskaart wilt aansluiten op de teevee, dan kan je het beste een tv met dolby digital nemen, die zijn wel een stuk duurder, maar je hebt dan wel goed geluid. philips heeft trouwens ook 3d-surround (heeft onze teevee ook) waarmee je dolby surround nabootst met maar 3 boxen (linker voor, rechtervoor, centerspeaker)

Succes

NextOnE

• Hermanvh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-02 16:38

Hermanvh

webOS fan, hacker, developer

IK heb zelf gisteren een JVC AV-28WFX1 aangeschaft bij Steenweg (2198,-) echt relaxte tv, 28" (71 cm) beeld, 100 hz, flat :)

Samen met meubel, dvd player van JVC was ik 2899,- kwijt :)

Echt relaxed :) Een echte aanrader!

webOS all the way!

• X1pheR
Thanx voor de reacties. Wij wonen nu sinds 2 weken in ons nieuwe huisje en hebben al zowat alles gekocht dus nu moeten we echt het laatste kopen (dus een breedbeeld en videorecorder). Een audioinstallatie zal denk ik nog voorlopig niet lukken met ons budget dus beperken wij ons op breedbeeld-tv en videorecorder. Voor tv zouden we eerst maximaal 1800 uitgeven maar wordt denk ik toch wel zo''n 2300 of zo :). Maar het is wel moeilijk ;(. Bij elke winkel zeggen ze wat anders. Wij keken eerst naar JVC, maar als we de kwaliteit bekeken dan was die toch niet zo goed. We zagen een andere tv bijvoorbeeld (van panasonic) die veel scherper beeld vertoonde dan de JVC. Maar kan natuurlijk ook aan de instelling liggen. De JVC vertoonde een wat beetje blokkerig/ravelig beeld. Moeilijk uit te leggen. Eerst zouden we voor Ultra Flat (beetje bol) beeldbuis gaan en 100Hz maar wordt toch wel denk ik 100Hz en Real Flat (echt vlak). Ik durf het bijna niet te vragen (nog een keer) maar wat is de beste keuze kwa beeld/kwaliteit voor zo''n 2300 piek of zo? En dan in combinatie met welke videorecorder? Maakt SVHS echt zo veel uit? Tenminste als wij de winkels moeten geloven maakt het niet zo veel uit. Ook zeiden ze dat tussen een 4-kops en 6-kops videorecorder niet zo veel verschil zit tenzij je gaat editen wat wij niet doen. Gewoon lekker gezellig met z''n 2en of met maatjes film kijken/huren/opnemen...

Out of order...

• FreeRider
  • Laatst online: 29-01-2025
* FreeRider heeft een Sony KV28WF-3

100 Hz. breedbeeld, multinorm, RGB i.c.m G400MAX superstrak buisje ! kostte 1,5 jr geleden ongeveer 2500,=

Concrete Loop Watercooling

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

De tv lijkt me dan duidelijk: Gewoon een Panasonic, als je deze persoonlijk het mooiste beeld vind geven!

Videorecorder: nee als je films gaat huren maakt het geen zak uit of je een s-vhs neemt of een goeie vhs, je houdt dan toch de max kwaliteit van de band. Alleen is een svhs met opnemen meestal iets scherper... Maar die spelers zijn dan ook weer iets duurder.

Ik zou persoonlijk liever voor een degelijker VCR gaan dan voor s-vhs. Ik bedoel, wat ga je nou allemaal opnemen? ga je een collectie videobanden aanleggen met hete :'( aanbod op TV? Volgens mij neem je een keertje GTST op (if that''s your thing:P) en dan heb je wel het grootste nut van een VCR gehad!.

Koop er lekker een strakke panasonic vcr bij. werkt het ook nog eens op één afstandsbediening! Da''s ook wel handig, toch?

• Abbadon
  • Laatst online: 04-03 09:25
Volgens mij heb je geen fatsoenlijke 100Hz, flatscreen 72cm breedbeeld voor max 2 mille. Doe er 500 piek bij op en je hebt een goede. Zelf heb ik zo''n zilverkleurige JVC InteriArt met volledig vlakke 100Hz 72cm beeld, en die bevalt mij buitengewoon goed. Overigens, weet iemand of er ook losse meubels te koop zijn voor deze JVC? Dan bedoel ik zo''n meubel die eigenlijk bij het model hoort.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• ShittyOldMan
  • Laatst online: 04-03 10:15
Oke, kijk eens een keer naar de Panasonic TX-32PK1. Deze heeft een erg mooi beeld! Wat eerder gezegd werd dat Panasonic beter beeld heeft dan die JVC klopt wel, zelf zie ik dat ook zeer regelmatig in de winkel bij ons.

Dan 50 Hz of 100 Hz? Dat is maar net de vraag. De verkoper roept meteen 100 Hz, de DVD freak (ander forum, niet hier) roept meteen 50 Hz. Beide hebben voor en nadelen. 100 Hz kijkt veel rustiger, maar brengt ook wel eens vegen met zich mee. En dit is het duidelijkst met DVD. Gooi er een Digital Noise Reduction overheen en het ziet er niet meer uit. Het is een erkend probleem bij vele merken en Philips heeft er sinds kort een oplossing voor. Echter zit dat op tv''s vanaf 4599,- en da''s boven budget.
50 Hz daarentegen heeft geen last van wazige beelden, maar, het is veel onrustiger. En al helemaal met lichte vlakken! (in de winkel is het overigens erger dan thuis omdat je ze dan naast elkaar hebt staan (de 100 en 50 Hz dus)).
Zelf heb ik ook uitgebreide ervaring met 100 Hz tv''s en ik kies dan toch voor de 50 Hz, maar zoals ik al zei, dat is een persoonlijke keuze en met iedere tv ook weer anders (niet overal is het even sterk aanwezig).

Mijn advies:
Ga eens op zoek naar een mooie Panasonic breedbeeld met volledig vlakke beeldbuis (zij noemen het Tau). Liefst een 82 cm zoals de 32PK1, en anders een 70 cm zoals bijv de 28PK3. Deze laatste heeft overigens een indicatieprijs van 1999,-.

De TX-32PK1
Afbeeldingslocatie: http://www.panasonic.nl/images/tx-32pk1fr.jpg

De TX-28PK3
Afbeeldingslocatie: http://www.panasonic.nl/images/tx_28pk3.jpg

Het verschil in grootte van de afbeeldingen ziet er een beetje krom uit, maar dat kan ik ook niet helpen...

Mijn Home Cinema in aanbouw

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op donderdag 26 april 2001 23:28 schreef ShittyOldMan het volgende:
*verhaaltje over 100 en 50Hz*
Hey, iemand die mijn mening deelt over 100Hz en 50Hz!!

eindelijk.

ps, ik heb een 100Hz, en wil eigenlijk een 50Hz :(.

Iemand een 100Hz 72cm 4:3 ruilen tegen een 50Hz 16: 9 72cm tv (van philips/jvc/panasonic:P)!!
ik _kan_ het proberen he? ;)

Verwijderd

mee eens ik kijk enorm veel DVD''s en heb gekeken op een 100hz TV maar ik werd helemaal gek het zag er gewoon niet uit. Ook met normale uitzendingen vind ik 100hz TV''s al wazig.

Ik heb daarom expres een 50hz TV genomen en zoveel rustiger is het ook weer niet. Vooral niet als je 50 hz al gewend bent. Dan is 100 hz juist weer wennen geblazen.

Toch de nadelen van 100hz vind ik tot nu toe veel zwaarder wegen dan voordelen.

Ach en dat Philips het heeft opgelost is leuk voor ze maar ik zal ook nooit van me leven iets van Philips kopen.

Heb ooit een midiset van ze gehoord samen met een JVC en 1 van Sony, maar dan klinken die Philips torens toch enorm brak. Op het werk hebben ze zo''n autosize Philips TV en dat ding vervormd het beeld als een gek het ziet er gewoon niet uit.

/me Dude heeft gewoon iets tegen Philips :r

• utlover
  • Laatst online: 13-06-2022
100 Hz is ALTIJD beter dan 50, maar ALLEEN als je de nieuwe generatie TV''s in ogenschouw neemt => Philips "real flat" (je moet er maar opkomen...), Sony WEGA (al dan niet met DRC). Belangrijk is te controleren of de beeldscherm echt 100% plat is. Je ogen moeten even weten (je denkt eerst aan een deuk in je scherm), en 100 Hz levert vooral bij LANG tv kijken (zoals The Green Mile, 3 uur en 1 minuut, BTW topfilm) minder vermoeidheid voor je ogen op.

Verwijderd

Of het nog steeds is weet ik niet , ik ben er gelukkig van verlost . Het schijnt dat er wel wat verbeteringen zijn gemaakt .
Heb zelf nu een sony.(KV32FQ75).en tot nu toe heel tevreden

Verwijderd

Dat 100hz beeld wazig is klopt. Nou ja eigenlijk niet meer. Bijna alle 100Hz televisies zijn voorzien van een stukje software die dit probleem verbeterd. En dan is 100hz toch echt 100 keer beter dan 50hz.

Over die JVC televisies die waren inderdaad wazig. Maar volgende maand komen die nieuwe modellen en dan is het probleem opgelost door DigipureII

Verwijderd

Op vrijdag 27 april 2001 00:04 schreef The Dude het volgende:
Ach en dat Philips het heeft opgelost is leuk voor ze maar ik zal ook nooit van me leven iets van Philips kopen.
Ach gut.... vroeger van je Philips-driewielertje gevallen ? :r

!Rocco

Verwijderd

Ik heb een Philips 32pw9616 en die heeft geen last van vaag beeld met DVD of komt dit omdat de beeldbuis van de serie "real flat" is?!!!?

btw. 32pw9616 is een echte aanrader: incl. Dolby Digital en FM Surround... moet je wel de nieuwere produktielijn hebben, van de ouwe brommen de speakers nog wel eens.. :)

Verwijderd

Op vrijdag 20 april 2001 16:23 schreef FiReCRoW het volgende:
perfect ding zeker aan te raden en in de goedkoopste winkel vind je em al voor 3500 piek dus dat is zeker wel de moeite waard
Perfect :? .Lees maar ff op kieskeurig..dan kom je er denk ik wel van terug. Ik heb hem zelf ook gehad , eigenlijk heb ik er 3 gehad. En alle drie hadden ze wel een defect..was het niet het beeld wat alle kleuren van de regenboog had ,dan stoorde het geluid wel of was de software niet goed.
Dit zijn allemaal problemen waar phillips van af weet en het niet kan/wil oplossen.

• ShittyOldMan
  • Laatst online: 04-03 10:15
Check deze post op het DVD forum maar eens. Er zijn veel meer mensen met dit probleem van de Philips 32PW9525. Zelf ben ik niet echt merkentrouw. De ene Sony vind ik bijvoorbeeld erg brak en de andere Sony is absolute top. Hoewel qua prijs - beeldkwaliteit verhouding vind ik Panasonic er boven uit steken.

Mijn Home Cinema in aanbouw

• X1pheR
Mijn vriendin en ik hebben vandaag ff nog gekeken voor een tv/video. Met uiterlijk 2500 komen wij op de keus tussen JVC, Panasonic en Sony. Allemaal 100Hz en 100% vlakke beeldbuis. Nu is het nog, welke? De Panasonic viel een beetje af. Dus op zich is onze voorkeur de Sony of JVC. Ze zeggen dat de JVC een betere opbouw heeft qua beeld dan Sony. Als je het vergelijkt dan krijg je bij de Sony bijvoorbeeld die uitgerekte gezichten in de breedte bijvoorbeeld wat bij JVC niet gebeurt. Maar als ik naar het beeld keek vond ik die van de Sony toch wat beter dan de JVC. Of komt dit alleen maar doordat ze in de winkel staan? De verkoper zei dat er zoveel tv''s op 1 aansluiting zitten en dat niet elke tv hetzelfde signaal krijgt. Hierdoor leek de Sony wat beter dan de JVC in beeld zei hij. Maar ja, moet ik dit geloven of niet? Zo ja, dan zou de JVC de beste optie kunnen zijn. Tenzij hier anders wordt aangegeven ;).

De JVC die wij zagen was de AV28WFX1/S voor Fl 2298,-. De Sony weten we het type zo niet van. Het is dezelfde als de KV28FX20 maar dan 100Hz ipv 50Hz zei de verkoper. De Sony is Fl 2497,-. De Panasonic was de TX28PK20 voor Fl 2499,-.

So, tell us ;)

Out of order...

Verwijderd

Ik heb zelf de JVC gekozen dit omdat ie idd beter 4:3 fullscreen weergeeft. Het verschil in beeld kan komen doordat de sony TV''s meestal een iets warmere tint hebben. JVC laat wit wat helderder(derderder) zien. Althans dit was wat mij opviel bij het vergelijken in de winkel.
Hier staan wat pic''s van me TV :
people.zeelandnet.nl/mijkhol/theater/

GRTZ

Verwijderd

Op zaterdag 28 april 2001 10:49 schreef Super-aarS het volgende:
Ik heb zelf de JVC gekozen dit omdat ie idd beter 4:3 fullscreen weergeeft. Het verschil in beeld kan komen doordat de sony TV''s meestal een iets warmere tint hebben. JVC laat wit wat helderder(derderder) zien. Althans dit was wat mij opviel bij het vergelijken in de winkel.
Hier staan wat pic''s van me TV :
people.zeelandnet.nl/mijkhol/theater/

GRTZ
bij mij was het juist net andersom. Ik had wat gespeeld met de kleurbalans en gekeken of het daar aan lag, maar ik kreeg hem maar niet lekker terwijl ik dat bij die Sony juist weer wel had, maarja dan ga in de grijze zone zitten van een persoonlijke mening.

• X1pheR
Thanx voor de reactie Super-aarS. Dus de JVC is wel de beste optie. Maar jij hebt het beeld dus wel goed gekregen? Want The Dude, jij zegt juist dat je het niet goed kreeg. Hoe zit het bij jouw Sony dan met brede gezichten? Wij zagen dat namelijk bij de Sony wel terwijl de JVC dit mooi wegwerkte. Hebben jullie overigens dezelfde types als wij opgaven en hoe duur waren die van jullie?

Greetz

Out of order...

Verwijderd

Ik heb de AV28WX1 en ik kocht em 2 maanden terug voor f 2400,-. Het is soms rottig om in de winkel te vergelijken IVM het slechte signaal dat de TV''s daar krijgen. Ik ben naar een winkeltje in Middelburg gegaan waar ze het signaal op max 2 of 3 TV''s hadden staan en dat zag er gewoon goed uit. Het enige wat ik thuis heb ondervonden is dat echt fel witte vlakken in DVD films soms iets trillend worden weergegeven. Het zou natuurlijk ook aan me DVD speler kunnen liggen(pioneer DV-535). Ik heb er iig alleen met DVD "last" van. Verder had ik in reviews gelezen dat de sony Tv''s een stuk zwaarder zijn dan andere merken en dat daardoor de behuizing nog wel eens krakende geluiden wil maken. Sja tis een rottige keuze om te maken uiteindelijk zal je toch je smaak moeten volgen denk ik...qua kwaliteit ligt et gewoon erg dicht bij elkaar.

GRTZ

Verwijderd

Op zaterdag 28 april 2001 19:52 schreef Da_Killah het volgende:
Thanx voor de reactie Super-aarS. Dus de JVC is wel de beste optie. Maar jij hebt het beeld dus wel goed gekregen? Want The Dude, jij zegt juist dat je het niet goed kreeg. Hoe zit het bij jouw Sony dan met brede gezichten? Wij zagen dat namelijk bij de Sony wel terwijl de JVC dit mooi wegwerkte. Hebben jullie overigens dezelfde types als wij opgaven en hoe duur waren die van jullie?

Greetz
Zoals ik al zei zit je gewoon in een grijze zone op dat moment. Ja ik heb de KV-28FX20

Dit is trouwens geen 100hz als je die zoek moet je de FX60 hebben, maar zoals ik al eerder heb gezegd heb ik het niet zo op 100hz.

Anyways ik heb geen last van vreemde hoofden. De smartzoom van de Sony snijd een klein stukje van het beeld af waardoor de verhoudingen gewoon goed blijven. Het stukje wat je minst is minimaal. De JVC doet dat geloof ik ook.

Over de kleurinstelling ja dat is ook maar net wat je mooit vind. Ik vond persoonlijker de Sony mooiere kleuren geven dan die JVC, maar dat is zoals gezegd de grijze zone van een persoonlijke mening.

Het is in ieder geval zo met beide TV''s doe je geen miskoop.

• X1pheR
Thanx voor de reactie. Dus de Sony snijdt een stukje van de boven- & onderkant van het scherm af. Dat heb ik inderdaad waargenomen, maar de JVC doet dit niet. Dat is dus zeker die goeie auto-panorama functie van JVC waar iedereen het over heeft. Maar als het echt zo is dat de Sony betere kleuren geeft dan de JVC dan kunnen we dus beter wel voor de Sony gaan als het stukje wat je mist uit het beeld erg klein is en niet hinderlijk is...

Out of order...

• mbvisiontt
Op dinsdag 01 mei 2001 21:40 schreef Da_Killah het volgende:
Thanx voor de reactie. Dus de Sony snijdt een stukje van de boven- & onderkant van het scherm af. Dat heb ik inderdaad waargenomen, maar de JVC doet dit niet. Dat is dus zeker die goeie auto-panorama functie van JVC waar iedereen het over heeft. Maar als het echt zo is dat de Sony betere kleuren geeft dan de JVC dan kunnen we dus beter wel voor de Sony gaan als het stukje wat je mist uit het beeld erg klein is en niet hinderlijk is...
Uhmm... Wat heet "die goeie auto-panorama functie van JVC waar iedereen het over heeft"??? Meen je dat Sony niet zo''n functie heeft? In de stand Smart Zoom wordt het beeld ''netjes'' uitgerekt waardoor er inderdaad twee minieme balkjes verloren gaan, maar je hebt geen vervormd beeld. Je kunt hem met een Sony ook op Vol Beeld zetten, en dan gaat er geen beeld verloren, maar de meeste mensen vinden dan dat alles er dikker uit gaat zien, wat ook zo is uiteraard. Anderen hebben er geen last van, of vinden het niet hinderlijk en kijken vrolijk verder.

En JVC kan het niet beter als Sony, of als elk ander merk. Als je een 4:3 beeld wilt omzetten naar 16: 9 moet het wel vervormen, of moet er wel wat beeld verloren gaan aangezien de verhouding geheel anders is.

* mbvisiontt kijkt altijd in Smart Zoom mode en vindt het beeldverlies te minimaal om zich erover op te winden

• X1pheR
Ik bedoelde dat veel mensen zeggen dat die functie bij JVC veel beter is als bij Sony. JVC heeft ook iets waardoor het om de zoveel beeldlijnen (4 geloof ik) één erbij verzint en daardoor krijg je geen vervorming in het beeld. Bij Sony snijdt hij dus een stukje van het beeld af, maar bij JVC niet. Althans dat heb ik gehoord en gezien dat de JVC dit inderdaag (niet) doet.

Out of order...

• mbvisiontt
Hmm... Nou ga je wat te ver, zo diep zit ik niet in JVC. Toen ik mijn breedbeeld kocht 1,5 jaar geleden wilde ik de JVC hebben, ze brachten toen net een nieuwe lijn vlakke beeldbuizen uit. Mooi spul. Alleen toen ik echt ging vergelijken in de winkel, en uren naar de tv''s had gestaard, vond ik de Sony het mooist (is de 28fx60 geworden).

• Silver-Surfer
  • Laatst online: 31-12-2024
Da_Killah Satan''s little helper,
In principe help ik geen hulpjes van Satan maar goed.
Ik bezit die Thomson waarover je het had, ook aangeschaft bij Media Markt.

Ben tot nu toe zeer tevreden erover, in MijN ogen een aanrader.
Ook geen last van "motion blur" bij snelle beelden (wazig naijleffect vd 1ste generatie 100hz TV''s)en plenty andere opties die je vaak alleen bij de"duurdre jongens vind"

Leef naar je budget, en kijk wat je kan vinden vor dat geld is mijn advies (vooral zelf gaan kijken)

• X1pheR
Normaal help je niet maar nu wel >:)
Ja leuk... hehe...
Ja Thompson hebben wij nog nooit van gehoord maar moet volgens sommigen (nu jij dus ook) een goed merk zijn. Zullen we zeker overwegen. Ik heb alleen nog geen Thompson gezien met vlakke beeldbuis in de winkels. We zullen het waarschijnlijk bij Megapool kopen omdat je daar wel veel korting krijgt. Dus één dezer dagen maar ff daar langs en gewoon uitgebreid de tv''s testen die binnen ons budget vallen... Vele malen dank voor al het advies!

Out of order...

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 06:10

rammes

koekebakker 1e klas

Op vrijdag 20 april 2001 16:23 schreef FiReCRoW het volgende:
kijk die had ik ook in gedachte!!!

Ik zou het doen!

• rammes
  • Laatst online: 06:10

rammes

koekebakker 1e klas

Op vrijdag 27 april 2001 15:30 schreef Hunger het volgende:

[..]

Perfect :? .Lees maar ff op kieskeurig..dan kom je er denk ik wel van terug. Ik heb hem zelf ook gehad , eigenlijk heb ik er 3 gehad. En alle drie hadden ze wel een defect..was het niet het beeld wat alle kleuren van de regenboog had ,dan stoorde het geluid wel of was de software niet goed.
Dit zijn allemaal problemen waar phillips van af weet en het niet kan/wil oplossen.
oei.. nu nog steeds? :(

Ik zou het doen!

• BC3 Victim
Op donderdag 17 mei 2001 15:29 schreef Hunger het volgende:
Of het nog steeds is weet ik niet , ik ben er gelukkig van verlost . Het schijnt dat er wel wat verbeteringen zijn gemaakt .
Heb zelf nu een sony.(KV32FQ75).en tot nu toe heel tevreden
Jij bent tevreden met die Sony? DRC werk dat bij jou goed? Heb hem namelijk talloze keren vergeleken met Philips Matchlines, maar vind dat DRC helemaal niet goed werken. En bewegingen? Digital Natural Motion (van Philips) ruled. En form-correction ook, vlakken zijn veel mooier gladjes. Alleen jammer dat we hier geen NTSC-signaal hebben (Amerikaanse televisienorm), daar werkt dat nog veel beter op. En ik vind de Kv32FQ75 te duur voor wat hij biedt.

• BC3 Victim
ik heb zelf in januari de 32FS(!)60 gekocht voor 3600.

is echt een superding, 100hz, 2 tuners, mosaic beeld (12 beeldje zodat je kan zappen)
split screen (een beeld links, een rechts)

maar, hij zapt traag, onthoud niet altijd het vorig kanaal goed, en als je divx bekijkt, wil soms nog wel 5 minuten door al zijn weergave modi heengaan. OOK als dat uitzek (dus zoom, smartzoom, 4:3, etc)

• HenkyDoodle
  • Laatst online: 04-03 10:31
Op dinsdag 03 april 2001 14:44 schreef OzBoz het volgende:
Ik zweer bij mijn lieve Sony Wega 32FX60 maar ok, dies wat duurder. de 28FX30 komt dan meer in de buurt waarschijnlijk, maar die is wat kleiner en geen 100Hz. Ik zeg altijd, als je het doet, doe het dan goed. :)
my thoughts exactly! vandaar dat ik er ook al 1.5 jaar 1 heb! 8-)

HT-addict in spe

• K-2SO
  • Laatst online: 12-12-2025
Ik heb sinds vorig jaar augustus de PHILIPS 32PW9525 in m''n woonkamer staan ... in 1 woord: PRACHTIG !
Wat er ook over gezegd word door anderen, een TV is puur persoonlijk.

Ik ben ook goed op zoek gegaan naar de juiste TV, ik heb Sony, Loewe en Philips naast elkaar gezet (dat zijn voor mij de enige goede merken) en Philips was DUIDELIJK de beste (voor mij).

Vooral op het DVD gebied is ie om bij te watertanden ! :9~ (en die kijk ik het meeste)

Hij kost wel tussen de FL 3600 en FL 4000 (per winkel verschillend) maar dan heb je ook wel wat.
Een echte aanrader !

Verwijderd

Klopt , drc werkt goed. Moet er wel bij zeggen dat de levering 1 keer is uitgesteld omdat ze aanpassingen :? aan dat type gingen doen (waren 2 foutjes gevonden ). Dus zou kunnen dat dat met drc te maken had.
Dvd weet ik nog niet heb m`n speler nog niet binnen .

En digital natural motion , dat werkte hier dus absoluut niet .Voetballen ging schokkerig en ga zo nog maar ff door.

De prijs viel heel erg mee incl meubel was die maar 4750 (vond ik nogal mee vallen).

En wat Serum zegt klopt , het is persoonlijk maar ik heb er teveel problemen mee gehad , 3 defecte toestellen vind ik teveel.
Pagina: 1