[BC3] dvd out = 3 x tulp = dit rgb ?

Pagina: 1
Acties:

• djkolk
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-02 16:38
mijn lennox dvd stand-alone speler heeft 3 aparte tulp-stekker-uitgangen met rood, groen en blauw aanduiding.
Is dit RGB of te wel de uitgang met de hoogste beeldkwaliteit.(wat hier regelmatig in het forum genoemd wordt).
Ik vraag dit omdat ik met de search op rgb alleen vind dat dit via scart loopt en niks over tulp-aansluitingen.
bestaan hier ook speciale verloopkabels voor, van scart naar 3x tulp(prijsindicatie?)

bvd.

Verwijderd

dat is inderdaad een rgb aansluiting maar als het goed is heb je ook gewoon een (s)vhs aansluiting op je lennox. qua beeldkwaliteit maakt het otch niet veel uit omdat het toch via je tv-out op je videokaart komt. dus ik zou de moeite sparen van zo''n dure kabel kopen als je het ook gewoon kan met een normale vhs kabel.

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-03 16:20
Op zaterdag 31 maart 2001 21:38 schreef ForayNL het volgende:
dat is inderdaad een rgb aansluiting maar als het goed is heb je ook gewoon een (s)vhs aansluiting op je lennox. qua beeldkwaliteit maakt het otch niet veel uit omdat het toch via je tv-out op je videokaart komt. dus ik zou de moeite sparen van zo''n dure kabel kopen als je het ook gewoon kan met een normale vhs kabel.
Waarom begin je ineens over TV out en videokaarten? De topicstarter heeft een stand-alone, dus ik zie het verband niet.

• Dennis
Die kabels zullen er ongetwijfeld zijn maar ik weet niet waar. Overigens als je die zou gebruiken is het verschil al weer weggewerkt (zo''n verloop levert verlies op).

Als je serieus goede kwaliteit wilt moet je een receiver hebben die een RGB input heeft (sony duurdere modellen, maar vooral Onkyo en nóg duurder hebben ze allemaal).

Die apparaatjes kunnen er best wel veel mee. Er zijn ook TV''s die een RGB input hebben. Meestal de modernere projectieschermen, flatscreen breedbeelds etc.

• djkolk
sorry voor mijn late reply, maar na een paar uur wachten zonder reactie ben ik maar wat filmpjes gaan kijken.
jongens alvast bedankt voor de reply''s.
Ik ben van plan om een philips 32pw8506 breedbeeld televisie te kopen, via hun website heb ik een manual in pdf-formaat gedownload waar de volgende specificatie in staat :
aansluitingen achterzijde :
- Ext.1, RGB-in, video in/uit, audio in/uit, scart.
- Ext.2, video in/uit, audio in/uit,Y/C in, scart.
- Audio uit L/R, constant niveau, cinch 2x.

is het nu nuttig om zo''n verloopkabel te kopen voor de ext1 ingang of krijg ik door het verloop van tulp naar scart een te groot verlies dat ik net zo goed een s-video kabel kan gebruiken.
dennisdotcom (of een andere medetweaker) weet jij hier een zinvol antwoord op ?

• djkolk
thank U dennisdotcom, fijn dat je zo snel en eerlijk reageert ipv een verkeerd advies te geven, dit kan ik zeer waarderen zoals de meeste mensen op deze forums waarschijnlijk .
nu maar hopen dat JAG nog even wil reageren.
thanks again .

• Dennis
Ik ben niet zo super met dit soort kabels. RGB kán wel via de scart, maar over het verlies in kwaliteit kan ik niet zoveel zeggen. Want dan zou ik dingen zeggen die ik niet goed weet. Wacht even op een reactie van Jag hij heeft er veel verstand van!

Sorry :o

• Vorlon
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 04-03 12:03
Een scart stekker heeft ook pennetjes voor rgb (plus aarde per kleur btw.); het ligt alleen aan de tv of die dingen ook aan gesloten zijn. Aangezien het bij de tv die je wil gebruiken erbij staat dat dit ondersteund wordt lijkt me dit dus het geval. :P

Wat betreft de kabels hiervoor; die zijn gewoon in de handel maar je moet denk ik wel bij de wat beter gesorteerde hifizaak gaan kijken. als je ook het geluid via de tv wil laten lopen (ik zou het via de hifiset laten gaan maar dat moet je zelf weten) moet je dus een 5 cinch (3 video + 2 audio) naar scart kabel hebben. lijkt me redelijk standaard.

suc6. :)

"You are not ready for immortality yet" - Kosh Nararek

• djkolk
dank je vorlon voor je reply, inderdaad, ik wil het geluid via mijn surround versterker laten lopen en zal dus genoeg hebben aan een 3tulp-scart kabel, maar is het de moeite waard ten opzichte van mijn s-video-kabel die ik al heb ?

• djkolk
JAG of iemand anders met wat kennis over de verschillende bekabelings-technieken ;
heeft het zin om een 3-tulp naar scart- kabbel te kopen of kan ik me dat geld besparen en mijn s-video-kabel blijven gebruiken ?

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16:25
dubbelpost

Mijn Home Cinema in aanbouw

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16:25
Voor cinch-RGB naar scart:
Afbeeldingslocatie: http://www.oehlbach.de/oehlbach/img/produktbilder/2352.jpg

Voor scart naar scart:
Afbeeldingslocatie: http://www.oehlbach.de/oehlbach/img/produktbilder/2372.jpg

Voor cinch-RGB naar cinch-RGB:
Afbeeldingslocatie: http://www.oehlbach.de/oehlbach/img/produktbilder/2360.jpg

Of het de investering waar dis weet ik niet. Dat zou je zelf moeten testen op j eeigen apparatuur. Over het algemeen geeft RGB het mooiste beeld, maar het kan net zo goed zijn dat het in jouw situatie niks uitmaakt. Wellicht kun je ergens een kabel lenen ofzo.

Bovenstaande kabels zijn van Oehlbach en zijn verkrijgbaar bij diverse betere zaken.

Mijn Home Cinema in aanbouw

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:03

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op zondag 01 april 2001 22:39 schreef djkolk het volgende:
JAG of iemand anders met wat kennis over de verschillende bekabelings-technieken ;
heeft het zin om een 3-tulp naar scart- kabbel te kopen of kan ik me dat geld besparen en mijn s-video-kabel blijven gebruiken ?
Mag ik ook reageren:?

Ja het heeft zin om via die kabels hierboven je DVD op je TV aan te sluiten. Het feit dat het een verloop is lever geen verlies op hoor. Het is gewoon een kabel met aan beide kanten een ander plugje erop. Het signaal wordt niet omgezet ofzo; het wordt alleen maar op bepaalde pinnetjes (op de scart) overgebracht, zodat je TV er wat mee kan. Het is dus geen verloop a''la S-vhs naar composiet ofzo, waar wel signaalverlies optreedt.

ff iets heel anders hoor, maar als een DVD-speler "component" uitgangen heeft, dan ken-ie toch ook wel RGB via de scart uitpoepen? Of is het een amerikaans apparaat? Daar kicken ze nogal op projectoren en daarom gebruiken ze component ipv scart (ken je betere pluggen gebruiken ==> mooiere signaaloverdracht, in theorie dan).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Pagina: 1