Toon posts:

[BC3] Nieuwe speakers nodig.. Welk ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi

Ik heb nieuwe luidsprekers nodig. Heb m''n oude speakers opgeblazen.

Ik heb een behoorlijke versterker die flink wat kan uitsturen, (teveel dus voor 2x80 watt speakertjes), dus ze moeten zoiezo meer kunnen hebben dan mijn vorige.

Ik hou wel van een goeie bass, maar hoge tonen vind ik ook erg belangrijk. Liefst 3 weg, meer mag ook.

Ze moeten alleen niet te duur zijn. m''n budget ligt rond de 600 piek per paar.
Het hoeven dus geen professionele speakers te zijn.

Iemand suggesties?

Techwarrior

Verwijderd

ik heb hiuer nog wel wat mooie boxjes voor je staan moeten ze surround zijn of wat? ik heb hier zo''n setje van omni exte dolby sorround boxjes en ik heb nog van akai nog 2 mooie cubjes uit het jaar nul maar dat gaat hetn iet om

Verwijderd

Dat is dan weer een standaard antwoord:
Ga gewoon naar een goeie audioboer om speakers uit te zoeken en te luisteren.

Ik kan zo niet zeggen welke goed zijn.
Dat is voor iedereen verschillend.

Zelf ben ik naar de Mediamarkt gegaan, daar hadden ze toen supergoeie JBL''s in de aanbieding en ze klinken gewoon super.
Die kosten 500 per paar.

Dus je moet gewoon naar wat zaken gaan en luisteren (staat trouwens ook in de FAQ)

Verwijderd

btw...je helpt speakers eerder om zeep met een te lichte dan een te zware versterker(voor zo ver een versterker te zwaar kan zijn..)....

• Metten
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 19-08 23:10

Metten

ik hou het graag simpel

Je moet je volume gewoon niet zo leip hoog draaien als je speakers dat niet aankunnen... wattage zegt nix bij speakers (en versterkers). Gewoon naar audiowinkel gaan en luisteren (niet bij megapool, BCC, Expert of dergelijke zaken)

Verwijderd

Tannoy reveal... kijk op de Tannoy-site.

Professionele monitor-speakies... voor niet te veel geld. En die krijg jij niet opgeblazen... geloof me. 8-)

Heb ze zelf ook aan een Kenwood A-85 hangen, actuele prijs is 400 piek (per stuk).

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08 15:07
Oke,

stap 1: Ga naar de Correct in Rotterdam (pro audio afdeling op de Ceintuurbaan)

stap 2: Haal daar 2 Infinity monitorspeakers van 799,- voor 200,- per stuk (ex btw)

Check deze link.
Het waren bij de Correct dacht ik de SM-205 of de 225.
Afbeeldingslocatie: http://www.infinitysystems.com/homeaudio/products/images/large/sm215.jpg

Mijn Home Cinema in aanbouw

Pagina: 1