[BC3] Wat is de beste platte 100Hz breedbeeld tv (70 cm)

Pagina: 1
Acties:

• Videopac
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18:49

Videopac

Rommelt wat aan.

Topicstarter
Ik zit er sterk over te denken een nieuwe televisie te kopen.

Wat ik wil:
- 70 cm
- 100% platte beeldbuis
- 100 Hz
- mooi
- goed beeld
- goed geluid
- geen onnodig grote kast

Iemand suggesties?

Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-03 23:29
philips, sony, jvc, panasonic, B&O, Loewe enz. enz enz.
Van welk type beeld houd je? Meestal vinden mensen philips een goed beeld geven en sony dan weer helemaal niet, of juist precies andersom. Die vinden de kleuren van een sony weer beter. (Ik ben een "philips-fan", maar er zijn ongetwijfeld vele sony adepten hier, lees de latere reacties maar eens door..)

Het beste wat je voor het kiezen van een tv kan doen is naar een hele grote zaak gaan waar ze allemaal op een rijtje staan. Kan je zelf even kijken wat je het mooiste beeld vindt. Daarna (DAARNA, niet ervoor!!) kijk je in foldertjes naar specs en zoek je de goedkoopste zaak uit.

• MankE NeliZ
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-06-2025

MankE NeliZ

Geen matches

ik heb de 82cm versie van de Phlips real flat scrn en deze bevalt errug goed. Teletext perfect, uitstekende bediening...het enige wat ie mist is PIP (zou wel handig zijn als je tijdens de reclames aan het zappen bent :) )

Enige nadeel is dat Phlips relatief duur is ivm JVC en Panasonic....het is echter wel cheaper dan Sony.

In Kazachstan we say a woman with a book...is like a horse...with wings!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:12

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ga kijken in een winkel.

of zie hier.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

Ik werk zelf als verkoper in een tv zaak en ik ben zelf helemaal weg van de Panasonic TX-28PK20 de Quintrix beeldbuis heeft echt veel meer contrast dan Philips of Sony. Bovendien vind ik het design ook schitterend. En de prijs van 2499,- valt ook nog wel mee!

Verwijderd

Thomson

1,35 mtr breed
100 Hz
en maar 10.000,=.....:9~

Verwijderd

Op dinsdag 27 maart 2001 21:36 schreef delfosso het volgende:
ik ben zelf helemaal weg van de Panasonic TX-28PK20 de Quintrix beeldbuis heeft echt veel meer contrast dan Philips of Sony. Bovendien vind ik het design ook schitterend. En de prijs van 2499,- valt ook nog wel mee!
Kijk daar ben ik het nou gewoon helemaal mee eens, Panasonic heeft gewoon een hele mooie beeldbuis, nou moet ik zeggen dat de JVC met Panoramic zoom wel de minste vertekening heeft..
Toch zou ik zelf voor een Panasonic gaan omdat die gewoon een hele mooie kast/beeldbuis/geluid/PRIJS hebben...

Maar eigenlijk zijn er zoveel mooie KTV''s van PHILIPS,SONY,JVC,PANASONIC die eigenlijk vrij weinig van elkaar onder doen..

• Sibbe
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-03 16:35
Sony kwam eerst uit met de vlakke beeldbuizen (WEGA-serie) en verkoopt nu alleen nog zijn kleine tv''s met klassieke beeldbuis.
Panasonic kwam daarna ook uit met vlakke beeldschermen(Tau-serie), gebaseerd op een andere technologie (met gaatjes ipv streepjes in hun scherm) waarvan sommigen zeggen dat die beter resultaat geeft en anderen dan weer net niet. Zelf gaan vergelijken is de boodschap, wel van beide toestellen de beste instellingen kiezen! (veel verschil).
De vlakke schermen van Philips zijn nog maar een jaar op de markt (begin 2000) en er is weinig keuze. Vandaar dat die Philipsen veel duurder zijn dan die van Sony. Philips was vroeger eigenlijk van mening dat vlakke schermen onmogelijk waren |:( (tv''s met hun benaming ''ultra flat'' zijn niet vlak die met ''real flat'' wel)

B&O, voor als je veel geld hebt, niet noodzakelijk kwaliteit maar wel design. Loewe, hmmm weet niet echt, kijkt enkel naar design. Sony heeft een aparte design-series waarbij de tv en meubel één geheel vormen en samen verkocht worden. Ook de Philips-tv''s hebben geen lelijk design, maar slecht 1 model van 70cm.
JVC en Grundig geen mening over maar weinig keuze. Thomson is goedkoop, prijs/kwaliteit goed.

Bij vlakke tv''s is de kast altijd veel groter dan normaal en is de tv zwaarder (50-70kg), door technische redenen (glas dikker en buis langer).

Waarom eigenlijk 70 cm? Voor 500 gulden extra heb je een 82 cm.
1:):)Hz, zeker doen.
Voor echt goed geluid moet je niet vertrouwen op de luidsprekers van een tv, 5.1 aparte luidsprekers klinken veel beter.

• bjorn
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Wat die panasonic tv''s aangaan, NIET DOEN!. Ik heb 2 maanden geleden een panasonic tx32pk20 gekocht en heb nu al bijna de derde hier staan :( .

Probleem 1ste: de av3 deed het niet, bleek een complete printplaat te ontbreken --> nieuwe gekregen.

die nieuwe deed het 3 weken en nu doen zowel de av2 als av3 het niet meer :( . ben nu in onderhandeling om een ander merk te kunnen krijgen, want panasonic heeft niet echt meer mijn vertrouwen.

(btw, het ligt niet aan mijn apparatuur.(dvd speler). Alles is geaard en deed het met oude tv wel goed)

Dus, als je weet dat je goede service kunt krijgen van je winkel kun je de gok wel wagen, anders zou ik er toch ff over nadenken...

• C0nscious
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-03 20:48

C0nscious

Mysteryman.

[topic=37050]

"My life has taken another turn again. The days can go on with regularity over and over, one day indistinguishable from the next. A long continuous chain. Then suddenly, there is a change."

• wezep
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-03 15:30
>>Thomson
>>1,35 mtr breed
>>100 Hz
>>en maar 10.000,=.....

In Duitsland maar 7000 mark.
Een collega van mij heeft hem. Perfect beeld, grandioos groot, echt een aanrader.
Nu alleen de vrouw nog overtuigen, is wel een grote kast.

• Flox
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 01-02 09:14
Wezep, waar is die site te vinden waar meer info over die tv te vinden is en waar heb je hem gezien voor 7000 piek?

Earth is nice, heaven is better...

• witchdoc
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 24-02 12:18
Op vrijdag 30 maart 2001 19:50 schreef Sibbe het volgende:
poohbeer = opperbelg :P
Pagina: 1