IP Rocks
Dus wil dat bij de opstart niet meer automatisch gedegaussed moet worden.
Hoe kan ik dit uitzetten?
Kan dit uberhaupt wel?
Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)
Wat je moet doen is hem in plaats van op je voeding van je computer, hem rechtstreeks op het lichtnet aansluiten, en hem niet met de hand uitzetten. Zodra hij namelijk geen meer signaal ontvangt van je videokaart zet hij zichzelf uit. (je lampje wordt dan ook oranje als ik het goed heb. Heb mijn pc het afgelopen 1/2 jaar alleen maar uit gehad om aan mijn pc te werken, en dan let je niet op je monitor) Hij zal dan in ieder geval niet meer degausen. Dat zit er namelijk ingebouwd voor als je je monitor lange tijd niet hebt gebruikt, of als je hem hebt verplaatst. Alleen dan zet je hem namelijk echt uit.
Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25
Russian Blue Neji
Kate Bush
Weaseling out of things is important to learn. It's what separates us from the animals... except the weasel. Homer Simpson
Verwijderd
elk uur te degausen.
Toen elk half uur
5 minuten
1 minuut
2 seconden
uiteindelijk me trafo stuk
kosten 400 ballen
dan maar IIyama 19" VMP 450 pro gekocht
To be, or not to ...ehh.... what was the question?
Probleem was dat onder Windows 98SE dan altijd vastliep :'(:'(:'(:'(:'(Op maandag 01 januari 2001 23:53 schreef FUBAR het volgende:
als je de monitor op standby laat staan ipv echt uit, dan degaussed hij niet iedere keer waneer hij een signaal krijgt
Ach zal wel moeten.
Russian Blue Neji
Kate Bush
Russian Blue Neji
Kate Bush
welke CTX was dat?Op maandag 01 januari 2001 23:49 schreef War_4_L het volgende:
Mijn CTX begon op een gegeven moment
elk uur te degausen.
Toen elk half uur
5 minuten
1 minuut
2 seconden
uiteindelijk me trafo stuk
kosten 400 ballen
dan maar IIyama 19" VMP 450 pro gekocht
en hoe lang heeft hij geleeft?
Wil graag weten of mijn Fan langzamer gaat draaien, 12 volt inplaats van 5 volt, want heb een TB als processor, en die dingen worden erg heet, dus zie dat liever niet gebeurenOp dinsdag 02 januari 2001 17:37 schreef FrankGuthrie het volgende:
Wat is het verschil tussen standby, en turn off monitor?
Russian Blue Neji
Kate Bush
Verwijderd
Verwijderd
17" trinitronOp dinsdag 02 januari 2001 17:38 schreef Ares408 het volgende:
[..]
welke CTX was dat?
en hoe lang heeft hij geleeft?
net geen anderhalf jaar
PR711T
Russian Blue Neji
Kate Bush
Verwijderd
Nee dat gebeurt gelukkig niet.Op dinsdag 02 januari 2001 18:02 schreef FrankGuthrie het volgende:
[..]
Wil graag weten of mijn Fan langzamer gaat draaien, 12 volt inplaats van 5 volt, want heb een TB als processor, en die dingen worden erg heet, dus zie dat liever niet gebeuren
Zou je CPU idd niet fijn vinden
Verder nog: ik zie het probleem niet zo erg met dat degaussen. Goed als je monitor het elk uur gaat doen wordt het vervelend, maar gewoon ''s morgens aanzetten ofzo moet toch geen probleem zijn ??
Het is vooral ''s nachts wel irri natuurlijk, als in de kamer naast je, je ouders slapen, en jij nog even je monitor wilt aanzetten
Verwijderd
Je kunt daar wel je monitor laten degausen
Maar ik geloof niet dat dat de bedoeling was ???
Heb ik ook, maar ik heb ook een (niet zo HEEL erg gewenste) oplossing ervoor gevonden: je core speed van 120 naar 100 verlagen.Op dinsdag 02 januari 2001 18:03 schreef PeeJee het volgende:
Geforce kaarten hbben de vervelende eigenschap om vaak niet uit de stand-by stand te kunnen komen . Das dus ook geen oplossing .
Toen ik er achter kwam dat dit eindelijk hielp, dacht ik van "ach als ik een spel speel zet ik hem wel weer hoger". Maar ik merk nauwelijk verschil in framerate, dus hij staat nu al maanden op die 100 mhz naar volle tevredenheid. Geheugen heb ik overigens wel van 300 naar 333 mhz gezet.
MY Systemconfiguration: 10fingers@5chars/s; 2legs@5km/h; 1mouth@14k4; 2ears@18Khz; 2eyes@-6&-7
Ik kan hier toch wel zooooow ontzettend schijtziek van worden, kom nou ff dat dat schadelijk voor je monitor zou zijn? Laat me toch ff niet lachen man!
damn ga achter die computer vandaan en gooi em het raam uit, jij met je a-technische head kan beter nooit aan zoiets beginnen.
BTW, je zou wel denken dat heel je beeld op tilt gaat bij Degauss maar dat is absoluut niet zo. Door de machnetische werking van die degaus-spoel om je beeldbuis worden de elektronen anders afgebogen waardoor die kleurverminkingen ontstaan en het beeld lichtelijk gaat draaien. Dit krijg je ook al je een magneet bij je monitor houdt. Dit kan echt geen kwaad, ookal kan het nadelige gevolgen hebben, je maakt nix STUK. Bij een te groot magnetisch veld kunnen kleurverminkingen zichtbaar blijven, zelfs NA het degaussen! Dit heb ik zelf ooit es opgelost door zo''n Degauss-spoel uit een monitor te slopen en hem rechtsreeks in stopcontact te douwen, nu kan je met een geladen spoel die overigens ERG warm kan worden mooi je hele beeldoppervlak weer superstrak krijgen. Een nadeel is alleen dat je interne degausspoel langzaam zijn spanning verliest en de externe niet. Ik deed dit zo: Je plugt em in het stopcontact en houdt de spoel tegen het scherm, nu loop je langzaam naar achter totdat je het scherm niet meer ziet trillen en haal je em weer uit het stopcontact.
en ehh Wanker, wat ik nou alleen maar ff wil zeggen is dat jouw ZORG om je monitor die schijnbaar nog eerder stuk gaat van jou dan van dat degaussen echt zwaar ongeplaatst is. Zet je zorg opzij en laat em toch lekker degaussen man!
EEEHH flikker toch op man, als je dit stom vind dan antowoord je toch lekker niet, ga je moeder lastig vallen, man.Op woensdag 03 januari 2001 13:49 schreef BruT@LysT het volgende:
WAT IS GVD het probleem van degaussen??? kerel wees BLIJ dat je monitor dat DOET!
Ik kan hier toch wel zooooow ontzettend schijtziek van worden, kom nou ff dat dat schadelijk voor je monitor zou zijn? Laat me toch ff niet lachen man!
damn ga achter die computer vandaan en gooi em het raam uit, jij met je a-technische head kan beter nooit aan zoiets beginnen.
BTW, je zou wel denken dat heel je beeld op tilt gaat bij Degauss maar dat is absoluut niet zo. Door de machnetische werking van die degaus-spoel om je beeldbuis worden de elektronen anders afgebogen waardoor die kleurverminkingen ontstaan en het beeld lichtelijk gaat draaien. Dit krijg je ook al je een magneet bij je monitor houdt. Dit kan echt geen kwaad, ookal kan het nadelige gevolgen hebben, je maakt nix STUK. Bij een te groot magnetisch veld kunnen kleurverminkingen zichtbaar blijven, zelfs NA het degaussen! Dit heb ik zelf ooit es opgelost door zo''n Degauss-spoel uit een monitor te slopen en hem rechtsreeks in stopcontact te douwen, nu kan je met een geladen spoel die overigens ERG warm kan worden mooi je hele beeldoppervlak weer superstrak krijgen. Een nadeel is alleen dat je interne degausspoel langzaam zijn spanning verliest en de externe niet. Ik deed dit zo: Je plugt em in het stopcontact en houdt de spoel tegen het scherm, nu loop je langzaam naar achter totdat je het scherm niet meer ziet trillen en haal je em weer uit het stopcontact.
en ehh Wanker, wat ik nou alleen maar ff wil zeggen is dat jouw ZORG om je monitor die schijnbaar nog eerder stuk gaat van jou dan van dat degaussen echt zwaar ongeplaatst is. Zet je zorg opzij en laat em toch lekker degaussen man!
Russian Blue Neji
Kate Bush
Verwijderd
Je moet ook niet je computer op standby zetten, die moet gewoon uit!Op dinsdag 02 januari 2001 19:57 schreef FrankGuthrie het volgende:
Hij fukt mijn beelscherm instellingen op als hij uit stanby modus wordt gehaald :(:(:(:(:(
De monitor kan je altijd aan laten staan, kost bijna geen stroom.
Als je dan je PC weer aanzet, gaat je monitor ook weer uit de standby-mode, zonder degausse.
(Of snap ik het nu niet?)
Is er eindelijk iemand die de waarheid echt verteld. Begin je hem zo aan te vallen!EEEHH flikker toch op man, als je dit stom vind dan antowoord je toch lekker niet, ga je moeder lastig vallen, man.
Die gozer geeft tenminste nog wat onderbouwing in zijn verhaal dat je moet ophouden met die onzin van je. Dat doe jij niet.
Ga jij eens lekker je moeder pesten, klein rot ventje
"Beauty is the ultimate defence against complexity." David Gelernter
Verwijderd
Even voor de geldwolven onder ons:Op woensdag 03 januari 2001 16:00 schreef KIP het volgende:
De monitor kan je altijd aan laten staan, kost bijna geen stroom.
Een jaar lang voor niets je IIyama monitor op standby kost ca. Fl. 30,-
Als jij dit onzin vind dan hoepel je toch lekker op, inplaats van hier je onzin te ventileren, ga dan weg, op dit forum moet je elkaar helpen wil je dat niet, gaan dan je familie lopen uitschelden, en ga maar op hun :r:r:r:r:r:rOp woensdag 03 januari 2001 16:09 schreef Macros het volgende:
[..]
Is er eindelijk iemand die de waarheid echt verteld. Begin je hem zo aan te vallen!
Die gozer geeft tenminste nog wat onderbouwing in zijn verhaal dat je moet ophouden met die onzin van je. Dat doe jij niet.
Ga jij eens lekker je moeder pesten, klein rot ventje
Russian Blue Neji
Kate Bush
tevaak degaussen is dus echt wel slechtOp woensdag 03 januari 2001 13:49 schreef BruT@LysT het volgende:
blablabla....
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()