[BC3] Degaus uitzetten op Iiyama monitor.

Pagina: 1
Acties:

• redguy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

redguy

Can Cow come out to to play ?

Topicstarter
niet goed voor je scherm valt reuze mee hoor.. anders zouden ze het echt niet inbouwen..

IP Rocks

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-08 20:11

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Gaat om de Pro 450, en ik viond het irritant, en niet goed voor mijn scherm, wil zelf besliisen wanner er gedegaussed moet worden.

Dus wil dat bij de opstart niet meer automatisch gedegaussed moet worden.

Hoe kan ik dit uitzetten?

Kan dit uberhaupt wel?

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

• printerman
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20-07 15:35
Ik denk niet dat je het uit kunt zetten zonder ergens wat kabels in je monitor los te trekken, maar dan doet hij het nooit meer. Daarnaast is het ongezond om de monitor niet te laten degaussen. Het is noodzakelijk om rest magnetisme in de buis te verwijderen en zo kleur en allignment afwijkingen tegen te gaan. Dus mijn advies is, niet doen.

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 24-08 13:23

E-Vix

Nu met sneeuw!

Ik heb ook een pro 450, en de mijne degaused niet....
Wat je moet doen is hem in plaats van op je voeding van je computer, hem rechtstreeks op het lichtnet aansluiten, en hem niet met de hand uitzetten. Zodra hij namelijk geen meer signaal ontvangt van je videokaart zet hij zichzelf uit. (je lampje wordt dan ook oranje als ik het goed heb. Heb mijn pc het afgelopen 1/2 jaar alleen maar uit gehad om aan mijn pc te werken, en dan let je niet op je monitor) Hij zal dan in ieder geval niet meer degausen. Dat zit er namelijk ingebouwd voor als je je monitor lange tijd niet hebt gebruikt, of als je hem hebt verplaatst. Alleen dan zet je hem namelijk echt uit.

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

• FrankGuthrie

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Dit is erg irrritant, als ik dus ieder keer weg ga zet ik de monitor uit, dus ook als ik TV ga kijken, kom ik terug dan degaussed hij weerr, vandaag al 6 keer, dat is echt niet goed voor mijnmonitor :(:(:(:(:(:(

Russian Blue Neji
Kate Bush

• Frostie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-07 16:02
Dan zet je je monitor toch niet uit? Is nergens voor nodig desnoods zet je aan dat je scherm op zwart moet gaan na 5 mins.

Weaseling out of things is important to learn. It's what separates us from the animals... except the weasel. Homer Simpson

Verwijderd

Mijn CTX begon op een gegeven moment
elk uur te degausen.
Toen elk half uur
5 minuten
1 minuut
2 seconden

uiteindelijk me trafo stuk

kosten 400 ballen

dan maar IIyama 19" VMP 450 pro gekocht

• FUBAR
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 24-08 06:17

FUBAR

F*ed up beyond all recognition

als je de monitor op standby laat staan ipv echt uit, dan degaussed hij niet iedere keer waneer hij een signaal krijgt

To be, or not to ...ehh.... what was the question?

• FrankGuthrie

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Op maandag 01 januari 2001 23:53 schreef FUBAR het volgende:
als je de monitor op standby laat staan ipv echt uit, dan degaussed hij niet iedere keer waneer hij een signaal krijgt
Probleem was dat onder Windows 98SE dan altijd vastliep :'(:'(:'(:'(:'(:'(, heb het daarom leiver niet geprobeerd onder W2K.

Ach zal wel moeten.

Russian Blue Neji
Kate Bush

• FrankGuthrie

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Wat is het verschil tussen standby, en turn off monitor?

Russian Blue Neji
Kate Bush

• Ares408
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Op maandag 01 januari 2001 23:49 schreef War_4_L het volgende:
Mijn CTX begon op een gegeven moment
elk uur te degausen.
Toen elk half uur
5 minuten
1 minuut
2 seconden

uiteindelijk me trafo stuk

kosten 400 ballen

dan maar IIyama 19" VMP 450 pro gekocht
welke CTX was dat?
en hoe lang heeft hij geleeft?

• FrankGuthrie

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Op dinsdag 02 januari 2001 17:37 schreef FrankGuthrie het volgende:
Wat is het verschil tussen standby, en turn off monitor?
Wil graag weten of mijn Fan langzamer gaat draaien, 12 volt inplaats van 5 volt, want heb een TB als processor, en die dingen worden erg heet, dus zie dat liever niet gebeuren :(

Russian Blue Neji
Kate Bush

Verwijderd

Geforce kaarten hbben de vervelende eigenschap om vaak niet uit de stand-by stand te kunnen komen . Das dus ook geen oplossing .

Verwijderd

Op dinsdag 02 januari 2001 17:38 schreef Ares408 het volgende:

[..]
welke CTX was dat?
en hoe lang heeft hij geleeft?
17" trinitron
net geen anderhalf jaar

PR711T

• FrankGuthrie

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Hij fukt mijn beelscherm instellingen op als hij uit stanby modus wordt gehaald :(:(:(:(:(:(

Russian Blue Neji
Kate Bush

Verwijderd

Op dinsdag 02 januari 2001 18:02 schreef FrankGuthrie het volgende:

[..]
Wil graag weten of mijn Fan langzamer gaat draaien, 12 volt inplaats van 5 volt, want heb een TB als processor, en die dingen worden erg heet, dus zie dat liever niet gebeuren :(
Nee dat gebeurt gelukkig niet.
Zou je CPU idd niet fijn vinden :Y)

Verder nog: ik zie het probleem niet zo erg met dat degaussen. Goed als je monitor het elk uur gaat doen wordt het vervelend, maar gewoon ''s morgens aanzetten ofzo moet toch geen probleem zijn ??

Het is vooral ''s nachts wel irri natuurlijk, als in de kamer naast je, je ouders slapen, en jij nog even je monitor wilt aanzetten >:)

• X-Terminator187
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 28-05-2025

X-Terminator187

"Astalavista"

Misschien kan het in het ''geheime'' menu van de monitor, ik zelf heb geen liyama monitor dus ik weet het niet, kijk hier om te zien hoe je in het menu moet komen.

Willen zij die bezwaar hebben tegen deze post nu spreken of voor altijd zwijgen. Specs

Verwijderd

Ik ken dat menu maar daar kan het niet.
Je kunt daar wel je monitor laten degausen :Y)

Maar ik geloof niet dat dat de bedoeling was ??? >:)

• budi
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-08 17:38
Op dinsdag 02 januari 2001 18:03 schreef PeeJee het volgende:
Geforce kaarten hbben de vervelende eigenschap om vaak niet uit de stand-by stand te kunnen komen . Das dus ook geen oplossing .
Heb ik ook, maar ik heb ook een (niet zo HEEL erg gewenste) oplossing ervoor gevonden: je core speed van 120 naar 100 verlagen.
Toen ik er achter kwam dat dit eindelijk hielp, dacht ik van "ach als ik een spel speel zet ik hem wel weer hoger". Maar ik merk nauwelijk verschil in framerate, dus hij staat nu al maanden op die 100 mhz naar volle tevredenheid. Geheugen heb ik overigens wel van 300 naar 333 mhz gezet.

MY Systemconfiguration: 10fingers@5chars/s; 2legs@5km/h; 1mouth@14k4; 2ears@18Khz; 2eyes@-6&-7

• BruT@LysT
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-07 10:50

BruT@LysT

Fear and Loathing

WAT IS GVD het probleem van degaussen??? kerel wees BLIJ dat je monitor dat DOET!
Ik kan hier toch wel zooooow ontzettend schijtziek van worden, kom nou ff dat dat schadelijk voor je monitor zou zijn? Laat me toch ff niet lachen man!
damn ga achter die computer vandaan en gooi em het raam uit, jij met je a-technische head kan beter nooit aan zoiets beginnen.

BTW, je zou wel denken dat heel je beeld op tilt gaat bij Degauss maar dat is absoluut niet zo. Door de machnetische werking van die degaus-spoel om je beeldbuis worden de elektronen anders afgebogen waardoor die kleurverminkingen ontstaan en het beeld lichtelijk gaat draaien. Dit krijg je ook al je een magneet bij je monitor houdt. Dit kan echt geen kwaad, ookal kan het nadelige gevolgen hebben, je maakt nix STUK. Bij een te groot magnetisch veld kunnen kleurverminkingen zichtbaar blijven, zelfs NA het degaussen! Dit heb ik zelf ooit es opgelost door zo''n Degauss-spoel uit een monitor te slopen en hem rechtsreeks in stopcontact te douwen, nu kan je met een geladen spoel die overigens ERG warm kan worden mooi je hele beeldoppervlak weer superstrak krijgen. Een nadeel is alleen dat je interne degausspoel langzaam zijn spanning verliest en de externe niet. Ik deed dit zo: Je plugt em in het stopcontact en houdt de spoel tegen het scherm, nu loop je langzaam naar achter totdat je het scherm niet meer ziet trillen en haal je em weer uit het stopcontact.

en ehh Wanker, wat ik nou alleen maar ff wil zeggen is dat jouw ZORG om je monitor die schijnbaar nog eerder stuk gaat van jou dan van dat degaussen echt zwaar ongeplaatst is. Zet je zorg opzij en laat em toch lekker degaussen man!

• FrankGuthrie

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Op woensdag 03 januari 2001 13:49 schreef BruT@LysT het volgende:
WAT IS GVD het probleem van degaussen??? kerel wees BLIJ dat je monitor dat DOET!
Ik kan hier toch wel zooooow ontzettend schijtziek van worden, kom nou ff dat dat schadelijk voor je monitor zou zijn? Laat me toch ff niet lachen man!
damn ga achter die computer vandaan en gooi em het raam uit, jij met je a-technische head kan beter nooit aan zoiets beginnen.

BTW, je zou wel denken dat heel je beeld op tilt gaat bij Degauss maar dat is absoluut niet zo. Door de machnetische werking van die degaus-spoel om je beeldbuis worden de elektronen anders afgebogen waardoor die kleurverminkingen ontstaan en het beeld lichtelijk gaat draaien. Dit krijg je ook al je een magneet bij je monitor houdt. Dit kan echt geen kwaad, ookal kan het nadelige gevolgen hebben, je maakt nix STUK. Bij een te groot magnetisch veld kunnen kleurverminkingen zichtbaar blijven, zelfs NA het degaussen! Dit heb ik zelf ooit es opgelost door zo''n Degauss-spoel uit een monitor te slopen en hem rechtsreeks in stopcontact te douwen, nu kan je met een geladen spoel die overigens ERG warm kan worden mooi je hele beeldoppervlak weer superstrak krijgen. Een nadeel is alleen dat je interne degausspoel langzaam zijn spanning verliest en de externe niet. Ik deed dit zo: Je plugt em in het stopcontact en houdt de spoel tegen het scherm, nu loop je langzaam naar achter totdat je het scherm niet meer ziet trillen en haal je em weer uit het stopcontact.

en ehh Wanker, wat ik nou alleen maar ff wil zeggen is dat jouw ZORG om je monitor die schijnbaar nog eerder stuk gaat van jou dan van dat degaussen echt zwaar ongeplaatst is. Zet je zorg opzij en laat em toch lekker degaussen man!
EEEHH flikker toch op man, als je dit stom vind dan antowoord je toch lekker niet, ga je moeder lastig vallen, man.

Russian Blue Neji
Kate Bush

Verwijderd

Op dinsdag 02 januari 2001 19:57 schreef FrankGuthrie het volgende:
Hij fukt mijn beelscherm instellingen op als hij uit stanby modus wordt gehaald :(:(:(:(:(:(
Je moet ook niet je computer op standby zetten, die moet gewoon uit!
De monitor kan je altijd aan laten staan, kost bijna geen stroom.
Als je dan je PC weer aanzet, gaat je monitor ook weer uit de standby-mode, zonder degausse.

(Of snap ik het nu niet?)

• Macros
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-08 21:59

Macros

I'm watching...

EEEHH flikker toch op man, als je dit stom vind dan antowoord je toch lekker niet, ga je moeder lastig vallen, man.
Is er eindelijk iemand die de waarheid echt verteld. Begin je hem zo aan te vallen!
Die gozer geeft tenminste nog wat onderbouwing in zijn verhaal dat je moet ophouden met die onzin van je. Dat doe jij niet.
Ga jij eens lekker je moeder pesten, klein rot ventje :r

"Beauty is the ultimate defence against complexity." David Gelernter

Verwijderd

Op woensdag 03 januari 2001 16:00 schreef KIP het volgende:

De monitor kan je altijd aan laten staan, kost bijna geen stroom.
Even voor de geldwolven onder ons:
Een jaar lang voor niets je IIyama monitor op standby kost ca. Fl. 30,- :Y)

• FrankGuthrie

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Op woensdag 03 januari 2001 16:09 schreef Macros het volgende:

[..]
Is er eindelijk iemand die de waarheid echt verteld. Begin je hem zo aan te vallen!
Die gozer geeft tenminste nog wat onderbouwing in zijn verhaal dat je moet ophouden met die onzin van je. Dat doe jij niet.
Ga jij eens lekker je moeder pesten, klein rot ventje :r
Als jij dit onzin vind dan hoepel je toch lekker op, inplaats van hier je onzin te ventileren, ga dan weg, op dit forum moet je elkaar helpen wil je dat niet, gaan dan je familie lopen uitschelden, en ga maar op hun :r:r:r:r:r:r

Russian Blue Neji
Kate Bush

• Larry4
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online
Op woensdag 03 januari 2001 13:49 schreef BruT@LysT het volgende:
blablabla....
>:) :) :( :'( :P :o :D :r :9~ :9 ;) :7 :+ O+ :* }:O |:( 8-) :? (8> :Y) :Z ;( B-) *D :z
blabla >:) :) :( :'( :P :o :D :r :9~ :9 ;) :7 :+ O+ :* }:O |:( 8-) :? (8> :Y) :Z ;( B-) *D :z
bla..
tevaak degaussen is dus echt wel slecht
voor je monitor hoor
http://www.tweakers.net/nieuws/12544?highlight=degauss
Pagina: 1