[BC3] Wat is nou de beste 19inch monitor?

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 441 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Aub stop dit.

Koop gewoon een LG! Waarom?

Heel simpel, het is gewoon HET BESTE SCHERM OOIT!

Heb verschillende schermen gehad (zowel thuis als op mijn werk) maar nog nooit zo''n goed scherm als dit gehad, alleen tja.. d''r is geen grotere als 19" van.

Daar komt nog is bij dat deze geen 2 horizontale lijnen in het scherm heeft lopen.

Dus...

En ja.. we weten allemaal PHILIPS SUCKS (behalve die 24" die roelt wel een beetje!)

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Een Belinea 106080 is heel goed je wilt toch 1280x1024 op 100hz. Tevens heeft deze monitor een volledig vlake beeldbuis.

De kwaliteit van Belinea is overigens erg goed. Met de drie jaar omruil garantie hoef je je al helemaal geen zorgen te maken

• Rico
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17:23

Rico

Wie dit leest is gek....

Philips sucks?? onderbouw dat eens.
LG en Philips werken samen dus je eigen monitor sucks?Afbeeldingslocatie: http://www.plauder-smilies.de/happy/roflmao.gif

LG=Lucky Goldstar. Wordt altijd verkocht bij de kijkshop. En sinds een geruime tijd werken ze samen met Philips. Ze combineren beide technieken en maken zo monitoren.
Zie LG als een soort Aristona.
Dus je zit je eigen monitor af te kraken. Wel grappig....Afbeeldingslocatie: http://www.plauder-smilies.de/jump.gif

• BC3 Victim
Op donderdag 24 mei 2001 22:18 schreef Rico het volgende:
Philips sucks?? onderbouw dat eens.
LG en Philips werken samen dus je eigen monitor sucks?[afbeelding]

LG=Lucky Goldstar. Wordt altijd verkocht bij de kijkshop. En sinds een geruime tijd werken ze samen met Philips. Ze combineren beide technieken en maken zo monitoren.
Zie LG als een soort Aristona.
Dus je zit je eigen monitor af te kraken. Wel grappig....[afbeelding]
Nouw.. zet is een aantal philips monitoren naast elkaar en moet is kijke wat er dan met het beeld gebeurt.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Rico
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17:23

Rico

Wie dit leest is gek....

Dan gaan ze dus storen op elkaar?
Ik heb er hier maar 1 staan en dus geen problemen.
Maar ik ga persoonlijk liever voor de echte merken dus Philips, Sony, Eizo.
Is wat duurder maar dan heb je wel een goede kwaliteit en service.
Anders zou ik iemand de Samsung en LG adviseren. Is gewoon wat goedkoper en mooi als je minder geld hebt.
Heb zelf 3x een Iiyama Vision Master Pro 451 gehad en niet echt een goed scherm. Redelijk scherp maar geometrie is niet goed te krijgen. Heb hem ingeruild voor een Philips 109P20 en gewoon een super beeld. Rechte lijnen over. Overal scherp zelfs in de hoekjes.
Heb nog geen LG of Iiyama gezien die zo perfect ingeregeld was.
Denk ook dat de techniek en het inregelen beter is bij de betere merken.
Maar je betaald er meer voor.
Maar nogmaals LG en Philips zitten dicht bij elkaar. LG is een soort Aristona.
Alleen persoonlijk heb ik al een afkeer van Goldstar (=LG).

• BC3 Victim
Rico :
Maar ik ga persoonlijk liever voor de echte merken dus Philips, Sony, Eizo.
LG Studioworks is een ECHT merk. Ze zijn de grootste fabrikant van LCD schermen over de hele wereld en ze zijn marktleider in Zuid-Korea, China & Japan. In europa zijn ze niet echt bekend, maar ze hebben relatief gezien meer klanten dan deze drie merken bij elkaar. Laat ik even duidelijk stellen dat ik het hier over monitoren heb.
Rico :
Is wat duurder maar dan heb je wel een goede kwaliteit en service. Anders zou ik iemand de Samsung en LG adviseren. Is gewoon wat goedkoper en mooi als je minder geld hebt.
Zo te zien heb jij de verschillende reviews niet of niet goed doorgelezen. De LG monitoren komen er overal goed uit en ze doen zeker niet onder voor de merken die jij opnoemt. De service is ook erg goed. Mocht je problemen ondervinden met jouw model, dan komen ze hem meteen omruilen aan huis. Ik ben het met ''goedkoper & mooi'' wel eens, daar moet ik je gelijk in geven :)
Rico :
Denk ook dat de techniek en het inregelen beter is bij de betere merken.
LG gebruikt innoverende technieken (tension wires die niet zichtbaar zijn bijv.) en ze staan er om bekend om andere merken ver achter zich te laten als het om afstellings technieken gaat. Ik heb nog geen monitor gezien waar het afstellen zo makkelijk gaat als bij een LG monitor. Nogmaals, kijk de verschillende reviews er maar op door en je zal zien dat ze op dit gebied hoge ogen gooien.

Verwijderd

Dit is pas lekker :P http://www.sonystyle.com/vaio/displays/gdm_f520.htm oh, t is wel een 21" ;)

• HENNEP
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-08 11:06

HENNEP

Just Someone

Topicstarter
Zo mensen d''r zijn wel aardig wat posts geplaatst, en ik weet nog steeds niet welke ik moet halen.

Ik zit nu te denken tussen de laatste 3 :

Sony,Philips,LG Studioworks.

Welke is nou leuk?

Sony = hulplijnen
Philips = hulplijnen
LG = Geen hulplijnen

Sony = duur
Philips = niet zo duur
LG = helemaal niet duur.

Sony = kwaliteit = ?????
Philips = kwaliteit = ?????
LG = kwaliteit = ?????

Kunnen jullie die vraagtekentjes voor mij invullen,hoe ze nou zijn.

Je weet wel ;)

grt HENNEP

• witchdoc
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-08 16:32
wtf zijn die hulplijnen?
Heb thuis alweer een hele poos een 19" staan maar ''hulplijnen'' :? zijn me nog nooit opgevallen terwijl ik toch een erg goedkoop model heb genomen toen lang geleden

• dizzytal
  • Niet online
Op vrijdag 25 mei 2001 10:31 schreef HENNEP het volgende:
Welke is nou leuk?

Sony = hulplijnen
Philips = hulplijnen
LG = Geen hulplijnen

Sony = duur
Philips = niet zo duur
LG = helemaal niet duur.

Sony = kwaliteit = ?????
LG = kwaliteit = ?????
Ik ga geen vraagtekens voor je invullen (sorry) maar volgens mij geef je zelf het antwoord al met je rijtjes...

Philips nemen: echt goede kwaliteit voor een aantrekkelijke prijs.

Die "hulplijnen" zien de meeste mensen niet, en dat is ook een kwestie van wennen. Als je niet precies weet waar ze zitten zul je ze niet direct zien. Verder heb je er alleen "last" van op een witte achtergrond..

nogmaals de Philips 109P20 is de beste keus.

edit:
BTW ik dacht dat die Philips ook "Lightframe" had

If you didn't win today, you can always win tomorrow

• HENNEP

HENNEP

Just Someone

Topicstarter
Op vrijdag 25 mei 2001 10:45 schreef Dizzytal het volgende:

[..]

Ik ga geen vraagtekens voor je invullen (sorry) maar volgens mij geef je zelf het antwoord al met je rijtjes...

Philips nemen: echt goede kwaliteit voor een aantrekkelijke prijs.

Die "hulplijnen" zien de meeste mensen niet, en dat is ook een kwestie van wennen. Als je niet precies weet waar ze zitten zul je ze niet direct zien. Verder heb je er alleen "last" van op een witte achtergrond..

nogmaals de Philips 109P20 is de beste keus.

edit:
BTW ik dacht dat die Philips ook "Lightframe" had
Wat is dat lightframe?

HENNEP

• E-Rick
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-08 14:56

E-Rick

I love it :7

Op dinsdag 22 mei 2001 15:53 schreef robbie007 het volgende:
Maar klopt dit wat ik nu zeg?

Dat wat ik hierboven las dat je bv. op 100Hz draait je de kleinere letters wazig begint te zien, ligt dat niet aan de videokaart?
Meschien heeft iemand anders wel een Geforce3 kaart erin zitten (Asus v8200, schijnt goed te doen in 2d). Zou het beeld bij hun dan niet scherp zijn :? of zie ik dat nu verkeerd?
Dat zou goed kunnen, zelf heb ik een geforce2 MX, misschien dat dit met een betere videokaart opglost is
(m''n MX haalt de max refreshrates van mijn monitor niet btw)

Choose life

• FragDaddy
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:55
Zo te zien heb jij de verschillende reviews niet of niet goed doorgelezen. De LG monitoren komen er overal goed uit en ze doen zeker niet onder voor de merken die jij opnoemt.
ok. hier wil ik dus wel even op antwoorden.. LG, iiyama en nog een paar van die merken zijn allemaal hele mooie monitoren hoor.. voor thuisgebruik.. maar vergelijk ze alsjeblieft niet met de duurdere EIZO''s enzo. dat is niet te vergelijken. die eizo is toch echt wel even iets beter hoor (kost ook wel 2x zoveel.. maar och)

Have a wheelie good weekend!

• FragDaddy
Sony = kwaliteit = ?????
LG = kwaliteit = ?????
volgens mij staan ze zo in de goeie volgorde van best naar goed. begrijp me niet verkeerd.. dat verschil merk je waarschijnlijk toch niet echt.

als et mijn geld was zou ik voor de Sony E400 of G400 gaan..

• dizzytal
  • Niet online
Op vrijdag 25 mei 2001 10:55 schreef HENNEP het volgende:

[..]

Wat is dat lightframe?

HENNEP
http://www.pcstuff.philips.com/prd/support_glossary.jsp?BV_SessionID=@@@@1697308260.0990790656@@@@&BV_EngineID=callcjggmidbedbfjhcechm.0&glossary=MCRT+LightFrame

edit:
das beter dan dat ik het uit ga leggen ;)

• FragDaddy
ben het compleet met bovenstaande post eens en hoop zelf dat ik binnenkort een Sony G400 mag verwelkomen :)

Verwijderd

De EIZO T671 en de SONY G400 zijn gewoon de beste!!

Von den neuen Modellen schlagen sich der Sony Multiscan G400 sowie der Eizo FlexScan T761 am besten. Letzterer müsste sich beim direkten Vergleich mit seinem Vorgänger FlexScan T68 allerdings geschlagen geben. Denn auch wenn der aktuelle Trend hin geht zu planen Bildröhren, darf man hier nicht zwangsläufig eine Verbesserungen in der Bildqualität erwarten. Wacker schlägt sich der Videoseven N96DN mit planer Bildröhre und guter Schärfe. Der NEC MultiSync 95F hingegen kämpft mit einem begrenzten Einblickwinkel. Gut gefällt auch der Philips Brillance 109P Real Flat mit seinem gelungen Bedienkonzept.

Aus der Lochmaskenfraktion überzeugen insbesondere der Hitachi CM769ET-EU sowie der Samsung SyncMaster 950p und Samtron 95P plus, letzterer nicht zuletzt wegen seines attraktiven Preises. Den besitzt der LG Studioworks 995E auch, nicht jedoch die entsprechende Bildschärfe. Der Peacock Entrada 19A 96 und TOP 19A 95 sowie der CTX PR960F dagegen kämpfen erheblich mit ihrer Bildqualität. mje/cvi)

• HENNEP

HENNEP

Just Someone

Topicstarter
Op vrijdag 25 mei 2001 13:47 schreef Dizzytal het volgende:

[..]

http://www.pcstuff.philips.com/prd/support_glossary.jsp?BV_SessionID=@@@@1697308260.0990790656@@@@&BV_EngineID=callcjggmidbedbfjhcechm.0&glossary=MCRT+LightFrame

edit:
das beter dan dat ik het uit ga leggen ;)
Yo die link is verlopen volgens philips.
Lekker is dat.zou je nogmaals kunnen uitleggen wat dat LIGHTFRAME is?

grt HENNEP ;)

• dizzytal
  • Niet online
Op vrijdag 25 mei 2001 16:12 schreef HENNEP het volgende:

[..]

Yo die link is verlopen volgens philips.
Lekker is dat.zou je nogmaals kunnen uitleggen wat dat LIGHTFRAME is?

grt HENNEP ;)
Oh sorry, toen ik voor de zekerheid checkde (te??) deed ie het wel, maar dat was zo''n beetje direct na het posten :'(

Ok hierkomt ie (direct van de flippen-site):

LightFrame

LightFrame is a proprietary technology developed by Philips exclusively used in Phiips monitors.LightFrame, a groundbreaking technology that delivers bright and sharp video and photo display in a user-selected window or screen area. With LightFrame the user experiences TV quality performance for videos and photos without deteriorating the monitor''s performance in Windows used for other applications.

Verwijderd

Ik heb vandaag mijn Philips 109P20 ontvangen en daar is niks mis mee. Ik heb nu 1280x1024@100 Hz.
Die damping wires zijn inderdaad zichtbaar, maar ik moet er mee leren leven.

• BC3 Victim
FragDaddy :
ok. hier wil ik dus wel even op antwoorden.. LG, iiyama en nog een paar van die merken zijn allemaal hele mooie monitoren hoor.. voor thuisgebruik.. maar vergelijk ze alsjeblieft niet met de duurdere EIZO''s enzo.
Weer iemand die meegetrokken is in de ''Eizo is goed hype'' die hier heerst. Als je de moeite zou nemen om reviews door te lezen, dan zou je tot de conclusie komen dat Eizo vaak niet hoger scoort dan Iiyama, Sony, LG & Philips. Eizo is verschrikkelijk duur, terwijl de kwaliteit vaak niet beter is dan bovenstaande andere merken.

Verwijderd

Op vrijdag 25 mei 2001 21:58 schreef Vertex het volgende:

[..]Afbeeldingslocatie: http://www.plauder-smilies.de/devil/firedevil.gif

Weer iemand die meegetrokken is in de ''Eizo is goed hype'' die hier heerst. Als je de moeite zou nemen om reviews door te lezen, dan zou je tot de conclusie komen dat Eizo vaak niet hoger scoort dan Iiyama, Sony, LG & Philips. Eizo is verschrikkelijk duur, terwijl de kwaliteit vaak niet beter is dan bovenstaande andere merken.
Afbeeldingslocatie: http://www.plauder-smilies.de/bounce/bluegrab.gif

Je bedoeld: die hebben vaak een betere prijs/kwaliteit verhouding. Maar als je het absoluut bekijkt, is EIZO de beste. En dan niet alleen als hij nieuw uit de doos komt, maar ook naar vele jaren gebruik
Trouwens de Sony G-serie is ook bepaald ook niet goedkoop!

kijk hier maar eens(duits)http://www.tecchannel.de/hardware/286/48.html
Afbeeldingslocatie: http://www.plauder-smilies.de/devil/bloody.gif

Afbeeldingslocatie: http://www.plauder-smilies.de/scatter.gif

• HENNEP

HENNEP

Just Someone

Topicstarter
Ik wil ook wel graag weten of er trouwens ZWARTE monitoren zijn.

Weet iemand een merk?

bij voorbaat dank -=HENNEP=- ;)

• BC3 Victim
nou nou dat belinea is goed
2 kapot in 3 maanden :'(

• HENNEP

HENNEP

Just Someone

Topicstarter
Op maandag 28 mei 2001 09:32 schreef happy3736 het volgende:
nou nou dat belinea is goed
2 kapot in 3 maanden :'(
haha serieus? nou dat is dan eentje die ik dan niet neem!

grt HENNEP ;)

• Gabriel-LG
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08 21:41
Medion 1998LE, heb ik in maart bij de Aldi gekocht, 1200x1600@75Hz(maxres). Hij is haarscherp en ook nog goedkoop (699,-). Een groot voordeel is de ongelovelijk korte beeldbuis (even lang als mijn 15"-ers). En de garantie service is ook nog geweldig; Ik had mijn monitor eerst vlak onder een boekenplank te staan (iets wat je met een 19" nooit moet doen kwam ik achter) het ding werd gloiend heet en de kleuren begonnen te vertrekken (naar rood en blauw). Ik kon zo gauw alleen maar een duitse website vinden dus heb ik daar in het engels een mailtje met mijn klacht gestuurd, 2 dagen later kreeg ik een telefoontje van Medion Nederland bv. met de vraag of ik een engels mailtje naar hun duitse collega''s had gestuurd. De 3 dagen later hielden ze de monitor op en na een week stond iemand van TNT bezorg service bij mij op de stoep met een gloednieuwe monitor :7 . Ik heb een stuk van de boekenplank afgezaagd en er komt nu nauwelijks meer warmte van de monitor...

• HENNEP

HENNEP

Just Someone

Topicstarter
Op maandag 28 mei 2001 12:25 schreef Gabriel-LG het volgende:
Medion 1998LE, heb ik in maart bij de Aldi gekocht, 1200x1600@75Hz(maxres). Hij is haarscherp en ook nog goedkoop (699,-). Een groot voordeel is de ongelovelijk korte beeldbuis (even lang als mijn 15"-ers). En de garantie service is ook nog geweldig; Ik had mijn monitor eerst vlak onder een boekenplank te staan (iets wat je met een 19" nooit moet doen kwam ik achter) het ding werd gloiend heet en de kleuren begonnen te vertrekken (naar rood en blauw). Ik kon zo gauw alleen maar een duitse website vinden dus heb ik daar in het engels een mailtje met mijn klacht gestuurd, 2 dagen later kreeg ik een telefoontje van Medion Nederland bv. met de vraag of ik een engels mailtje naar hun duitse collega''s had gestuurd. De 3 dagen later hielden ze de monitor op en na een week stond iemand van TNT bezorg service bij mij op de stoep met een gloednieuwe monitor :7 . Ik heb een stuk van de boekenplank afgezaagd en er komt nu nauwelijks meer warmte van de monitor...
heb je een foto van dat ding?

uiterlijk is ook wel important!

grt HENNEP ;)

• p3b-f
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-03 12:16

p3b-f

Ik denk op dit moment, dat de beste 19-inch monitoren zijn (in willekeurige volgorde):

Eizo T761 (is altijd goed zegt men, daar strenge Quality Control)
Philips 109P20 (kan een beetje onscherp zijn, dan ruilen)
Sony G420 (beter dan de G400 zegt men)
LG 915 FT Plus (kan een beetje zoemen, dan ruilen; heeft het sterkste ''hol''-effect van alle platte schermen)

• Gabriel-LG
Op maandag 28 mei 2001 13:03 schreef HENNEP het volgende:

[..]

heb je een foto van dat ding?

uiterlijk is ook wel important!

grt HENNEP ;)
Afbeeldingslocatie: http://www.medionshop.de/vshop/medion_productimages/large/231998703500401.jpg

Dit is niet exact hetzelfde model (dit is de MD1998AG); mijn achterkant is korter en mooier. Maar mijn monitor lijkt er voor de rest veel op.

• HENNEP

HENNEP

Just Someone

Topicstarter
Op maandag 28 mei 2001 16:00 schreef Gabriel-LG het volgende:

[..]

[afbeelding]

Dit is niet exact hetzelfde model (dit is de MD1998AG); mijn achterkant is korter en mooier. Maar mijn monitor lijkt er voor de rest veel op.
Zo te zien is het geen flatscreen toch????
Dat wil ik niet man die van mij moet flattron wezen.

Dus dat is wel wat duurder.;)

• Gabriel-LG
Hij is idd net niet helemaal plat (nu zie ik het nut er niet van in om een compleet platte beeldbuis te hebben ,behalve dat je dan minder hoog zit omdat je portemonee veel dunner is ;). Een kennis van mij heeft wel een 19" flascreen, maar ik zie verder geen verschil tussen helemaal platte en 1/4cm bolle beeldbuis(het centrum van mijn beeld zit +/- 1/4cm hoger dan de rand) bovendien is mijn monitor maar 35cm diep :7
* Gabriel-LG is zeer tevreden met zijn aankoop

Verwijderd

LG,...,heeft het sterkste ''hol''-effect van alle platte schermen)
Dit staat ook duidelijk vermeld in de handleiding. Het ding is zo verschrikkelik plat, dat jij met je oogjes die gewend zijn aan een vissekom hem hol vind lijken. (ik heb er zelf ook aan moeten wennen)
Ik ben hier alleen al een aantal keer de term LG Stuidioworks tegen gekomen. Dit zijn geen platte beeldbuizen. Het is de oude serie van LG.
LG en Philips werken idd samen op het gebied van TFT schermen! Philips gaat binnenkort ook de Flatron buizen van LG gebruiken. Zij komen met een 21" model wat waarschijnlijk schrikbarend duur wordt. Maar de uitvinding blijft van LG, dus waar de term aristona vandaan komt is mijn niet geheel duidelijk.

Ik ben overigens een ontzettend blije LG 915FT+ bezitter. Ik heb 2 jaar naar een Sun beeldscherm (met sony beeldbuis) zitten kijken en ben verschrikkelijk blij dat ik van die tension wires af ben. Sommige programma''s merk je er helemaal niets van, maar als je heel dichtbij naar je scherm kijkt (bijv een onderdeeltje zoeken in 3DS) dan wordt je er redelijk gek van.

• HENNEP

HENNEP

Just Someone

Topicstarter
Nou jullie hebben mij bijna op het punt van kiezen gezet.

Nu is het alleen maar :
Sony CPD G420
LG 915FT+

Wel of geen hulplijntjes????

Mmmmmm welke toch? :?

Ik kan een dure met of een goedkope zonder nemen.

Welke toch?Ik ben gewent om zonder te werken en ik heb ze weleens gezien (beviel me niet)
Maar iedereen zegt : na een aantal maanden wen je er wel aan.
What to do?

Grt HENNEP :)

• Cap
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Cap

Ik zou zeggen, download hier een monitor test programmatje, kopieer dit naar diskette, stap met deze diskette in je zak een winkel in, stel de beide monitoren in op de juiste geometrie, eenzelfde kleurwaarde (bijv. 9300K) en de juiste hoeveelheid contrast/helderheid, en ga testen. Kijk naar de kleuren, de helderheid, de leesbaarheid van tekst, de geometrie, ghosting etc. in een grafische desktop bij een resolutie van pakweg 1280*960, en kijk hoe de monitor het er in het testprogrammatje vanaf brengt.

Topic closed?

• harryslinger
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10-06 20:00
toch 3000000 % een sony cpd 420 gst tering wat een super-monitor is dat echt gigantisch top!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

• Loft
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19:51
Ga voor die LG.. Die lijntjes zijn KL^**%#..
Echt waar. Ik erger me te veel aan. Zeker met een lichte achtergrond.

Maarja das min mening :):?

If I agreed with you, we'd both be wrong.

• harryslinger
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10-06 20:00
dat is zeer zeker jouw mening die lijntjes zie je echt niet meer na verloop van tijd die lg is echt een stuk minder

• BC3 Victim
ga gewoon zelf een keertje kijken in de winkel
neem rustig alle tijd en zoek een mooie monitor uit

veel suc6

• GA!S
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Als je plat en geen lijnen wil ga dan een TFT scherm halen....

Ziet er ook nog eens mooi uit ;)

de betaler vervuilt

Pagina: 1 2 Laatste