[BC3] 64MB videoplank

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 172 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Op vrijdag 04 mei 2001 12:50 schreef Copyman het volgende:
Damn! waarommoet die kerel nou weer helemaal in Tilburg wonen :(. En waarom verstuurd ie nou niet via post :(. Of zou het ''vandevrachtwagenafgevallen'' spul zijn?
Hij zei dattie er een heleboel had en dat er volgende week nog meer kaarten zouden komen. Aanvankelijk had hij MX kaartjes besteld en zaten er een paar Pro''s tussen. Hoe hij er aan komt boeit mij echt niet. Ik ga dat ding bij hem thuis ophalen dus als er iets niet klopt weet ik hem wel te vinden. Van die besparing heb ik net al een Platinum 5.1 gekocht. Nu begint mn Terminator eindelijk een bettje zn naam recht te doen :+

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Copyman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-07 20:54

Copyman

Dode muis

Topicstarter
Wanneer ga je daar heen dan?

Zeer belangrijke informatie: Inventaris

• BC3 Victim
Op vrijdag 04 mei 2001 15:42 schreef Copyman het volgende:
Wanneer ga je daar heen dan?
Vanavond. Wil je mee?

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Copyman

Copyman

Dode muis

Topicstarter
maarja... ik woon in emmen :)

• BC3 Victim
Op vrijdag 04 mei 2001 16:56 schreef Copyman het volgende:
maarja... ik woon in emmen :)
Sorry die omweg maak ik niet...dan ben ik 4 uur onderweg :P

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 24-08 20:12
Op vrijdag 04 mei 2001 15:33 schreef Jamez_Joint het volgende:

[..]

Hij zei dattie er een heleboel had en dat er volgende week nog meer kaarten zouden komen. Aanvankelijk had hij MX kaartjes besteld en zaten er een paar Pro''s tussen. Hoe hij er aan komt boeit mij echt niet. Ik ga dat ding bij hem thuis ophalen dus als er iets niet klopt weet ik hem wel te vinden. Van die besparing heb ik net al een Platinum 5.1 gekocht. Nu begint mn Terminator eindelijk een bettje zn naam recht te doen :+
Ik heb die gast net ff gemaild, en vroeg naar de clocksnelheden van zo''n pro:
330/200 :(:(:(

is dus een gewone GTS!!!!

Ik zou hem nog maar ff bellen ofzo, want een GTS kun je overal wel voor die prijs krijgen..

• paragon
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23-08 17:24
Ik zou gewoon voor een asus v7700 pure gaan staat voor 430 in de pricewatch. Of anders een Radeon DDR. Je CPU is toch de bottleneck.

• Xandrios
Op vrijdag 04 mei 2001 17:31 schreef paragon het volgende:
Ik zou gewoon voor een asus v7700 pure gaan staat voor 430 in de pricewatch. Of anders een Radeon DDR. Je CPU is toch de bottleneck.
vanaf 800 mhz is de GPU toxh echt de bottleneck hoor..

• BC3 Victim
Op vrijdag 04 mei 2001 17:21 schreef Cutebritney het volgende:

[..]

Ik heb die gast net ff gemaild, en vroeg naar de clocksnelheden van zo''n pro:
330/200 :(:(:(

is dus een gewone GTS!!!!

Ik zou hem nog maar ff bellen ofzo, want een GTS kun je overal wel voor die prijs krijgen..
Wat een tyfuslijer zeg. Ik vraag hem nog of het een GTS of een Pro is. "Nee het is echt een Pro chipset" zegtie dan. Maar weet je wat nou zo raar is. Ik heb gezocht en gezocht, maar nergens een Leadtek Geforce2 GTS te koop gezien:?. Wel een Leadtek Geforce2 GTS Pro. En dat pokkeding staat letterlijk zo beschreven op de site van Leadtek: "Leadtek Geforce2 GTS PRO". Dus nou weet ik het helemaal niet meer. Die Platinum doet het in elk geval goed:) Iemand nog ergens een V7700 met 64 Mb te koop?

• Xandrios
Op vrijdag 04 mei 2001 17:51 schreef Jamez_Joint het volgende:

[..]

Wat een tyfuslijer zeg. Ik vraag hem nog of het een GTS of een Pro is. "Nee het is echt een Pro chipset" zegtie dan. Maar weet je wat nou zo raar is. Ik heb gezocht en gezocht, maar nergens een Leadtek Geforce2 GTS te koop gezien:?. Wel een Leadtek Geforce2 GTS Pro. En dat pokkeding staat letterlijk zo beschreven op de site van Leadtek: "Leadtek Geforce2 GTS PRO". Dus nou weet ik het helemaal niet meer. Die Platinum doet het in elk geval goed:) Iemand nog ergens een V7700 met 64 Mb te koop?
mischien moet je het hem nog es vragen..
de core/mem snelheden dan..

mischien had hij er geen meer voor mij oid, en probeerde hij mij zo een GTS aan te smeren..

• Copyman

Copyman

Dode muis

Topicstarter
Op vrijdag 04 mei 2001 17:43 schreef Cutebritney het volgende:

[..]

vanaf 800 mhz is de GPU to(x)h echt de bottleneck hoor..

* Copyman speelt voor nederlandsleraar :)
Dat wou ik maar ff zeggen :)

• Copyman

Copyman

Dode muis

Topicstarter
Maargoed, om fftjes ONTOPIC te blijven.. :) denk ik dat ik zal gaan kiezen tussen de Asus V7700 GeForce2 32MB Pure en de Leadtek GeForce2 MX400 64MB TV-Out. Maarja... aangezien ik de Leadtek voor 299 kan krijgen :). en ik anders 431 ex. verzendkosten voor de Asus neer mot legge... Denk ik, dat !ALS! ik tussen die twee moet kiezen, ik de Leadtek doe...
Want zoals ik gehoord heb zijn dat ook geen baggerkaarten... Jullie mening? :?

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online

Damian

Insane Obtrusion

Die leadtek kaarten zijn best goed, ik heb er hier eentje inzitten, een Geforce 2MX, en die loopt las een trein :p, hij loopt harder als de Hercules 3D propget geforce 2MX van een m8 van me, en die is kats duurder. Leadtek is dus een goed plankje! :9

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

• BC3 Victim
Op vrijdag 04 mei 2001 17:56 schreef Cutebritney het volgende:

[..]

mischien moet je het hem nog es vragen..
de core/mem snelheden dan..

mischien had hij er geen meer voor mij oid, en probeerde hij mij zo een GTS aan te smeren..
De laatste keer off-topic... Maar ik moet het gewoon zeker weten. Is dit nou een pro of niet? Dit mailde hij mij terug:

http://www.leadtek.nl/new/nl/pages/video/gf2gtsnew.htm

de kloksnelheid is 200/333
op de kaart staat geforce2-pro
groet Marco

• bombadil
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

Op vrijdag 04 mei 2001 18:09 schreef Copyman het volgende:
Maargoed, om fftjes ONTOPIC te blijven.. :) denk ik dat ik zal gaan kiezen tussen de Asus V7700 GeForce2 32MB Pure en de Leadtek GeForce2 MX400 64MB TV-Out. Maarja... aangezien ik de Leadtek voor 299 kan krijgen :). en ik anders 431 ex. verzendkosten voor de Asus neer mot legge... Denk ik, dat !ALS! ik tussen die twee moet kiezen, ik de Leadtek doe...
Want zoals ik gehoord heb zijn dat ook geen baggerkaarten... Jullie mening? :?
Leadtek is ook best goed. Het is natuurlijk geen asus, dat niet. Maar de Asus(=GF 2) is veel sneller dan de Leadtek (=MX) ook al heeft de leadtek 64 mb.
Wil je daar anderhalf honderd gulden voor uitgeven? dat kan alleen jij beslissen.

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

• Copyman

Copyman

Dode muis

Topicstarter
fftjes ge-quote

• Hermanvh
  • Laatst online: 17-03 10:14

Hermanvh

webOS fan, hacker, developer

Voodoo 5 5500? Kost 299,- ex. btw bij Alternate :) Dus da''s 356,- incl btw...

Ik betaalde d8 ik 385,- ervoor incl. verzendkosten :)

webOS all the way!

• BC3 Victim
Op vrijdag 04 mei 2001 17:51 schreef Jamez_Joint het volgende:

[..]

Hey Jamez_Joint, het is het zelfde verhaal met de GTS plankies van Powercolor...

Ze staan op de site als GTS PRO, maar hebben gewoon de core/mem van een normale GTS...
PowerGENE GTS 2 PRO --- nVIDIA GeForce 2 GTS PRO

PowerGENE GTS 2 PRO is powered by the world first per-pixel shading GPU : NVIDIA GeForce 2 GTS PRO. Built-in 32MB/64MB DDR video memory with up for 5.3 GB/sec bandwidth to provides more resolutions and color depths. Its Dual-texture pixel-fill capacities with four new Hypertexel pipelines sets a new milestone for realism. With 200MHz core clock speed, 166MHz memory speed, 1.6 Gtexel fill rate, and 25M triangles/sec through T&L/setting, it performs up to 3x improvement over GeForce. Optimized for DirectX 7 and OpenGL features to ensure broad application support and 3D Gaming.
Model No.:
CGTS2 PRO 32MB DDR
CGTS2 PRO 64MB DDR
CGTS2 PRO TV 64MB DDR
POWERCOLOR GEFORCE2 GTS WEBSITE

Zogenaamd pro... zal et niet weten wat er zo PRO aan is...

Ik heb nu een noname pro besteld bij gistron voor F559,- ex verzend.. Maar dan heb ik tenminste een echte pro, want die normale GTS kost ook net tussen de 400 en 500...
En volgens veel mensen is et een goed boardje dus we zullen zien... :?

• BC3 Victim
Op vrijdag 04 mei 2001 19:13 schreef Jamez_Joint het volgende:

[..]

De laatste keer off-topic... Maar ik moet het gewoon zeker weten. Is dit nou een pro of niet? Dit mailde hij mij terug:

http://www.leadtek.nl/new/nl/pages/video/gf2gtsnew.htm

de kloksnelheid is 200/333
op de kaart staat geforce2-pro
groet Marco
Uit me eigen topic: Powercolor Geforce2 GTS 32MB DDR of 64MB DDR?

And I quote...[quote]
Op zondag 29 april 2001 18:52 schreef Cutebritney het volgende:

[..]

een pro draait op 200/400..Vaak is deze wel te overklokken tot een ULTRA (De snelste vidkaart van het moment, de GF3 niet meegerekend)
Die Leadtek is dus zeker weten geen GTS PRO met die core/mem clockssnelheden.... |:(

• Copyman

Copyman

Dode muis

Topicstarter
Denk ik dat er antwoord op mijn vraag is, beginne ze weer over die ene kerel :P LOL. Maar he! Heb je die vidplank nog opgehaald gisteren?? Wil wel eens weten of dat een fijn kaartje is :)

• BC3 Victim
Op zaterdag 05 mei 2001 10:42 schreef Osdorp-Dude het volgende:

[..]

Uit me eigen topic: Powercolor Geforce2 GTS 32MB DDR of 64MB DDR?

And I quote...
[..]

Die Leadtek is dus zeker weten geen GTS PRO met die core/mem clockssnelheden.... |:(
Volgens mij noemen ze dat ding Pro omdattie 5,5ns geheugen heeft. en De Leadtek GTS heeft dacht ik 6ns. Nou wauw... Maar ja voor Fl400,- hoor je mij niet klagen over een 64Mb kaartje waarvan ik weet dattie nieuw is. Die gast bij waar ik hem vandaan heb had''m op 250/408 draaien en dat met zo een zielige cooler. Ik ben nu opzoek naar zo een vloeistofgekoeld setje...zoek nog steeds :'(

• Copyman

Copyman

Dode muis

Topicstarter
Op zaterdag 05 mei 2001 11:07 schreef Jamez_Joint het volgende:

[..]

Volgens mij noemen ze dat ding Pro omdattie 5,5ns geheugen heeft. en De Leadtek GTS heeft dacht ik 6ns. Nou wauw... Maar ja voor Fl400,- hoor je mij niet klagen over een 64Mb kaartje waarvan ik weet dattie nieuw is. Die gast bij waar ik hem vandaan heb had''m op 250/408 draaien en dat met zo een zielige cooler. Ik ben nu opzoek naar zo een vloeistofgekoeld setje...zoek nog steeds :'(
Maar heb je die vidplank nou nog bij die kerel opgehaald dan??

• Copyman

Copyman

Dode muis

Topicstarter
Op zaterdag 05 mei 2001 10:27 schreef Hermanvh het volgende:
Voodoo 5 5500? Kost 299,- ex. btw bij Alternate :) Dus da''s 356,- incl btw...

Ik betaalde d8 ik 385,- ervoor incl. verzendkosten :)
Maar ik ben niet echt zo''n FAN van VooDoo :r...

• Copyman

Copyman

Dode muis

Topicstarter
Op zaterdag 05 mei 2001 10:06 schreef bombadil het volgende:

[..]

Leadtek is ook best goed. Het is natuurlijk geen asus, dat niet. Maar de Asus(=GF 2) is veel sneller dan de Leadtek (=MX) ook al heeft de leadtek 64 mb.
Wil je daar anderhalf honderd gulden voor uitgeven? dat kan alleen jij beslissen.
Maar zou de Asus VEEL sneller zijn dan? De Leadtek mag dan wel een MX zijn, maar heeft wel 32MB xtra geheugen...

• Copyman

Copyman

Dode muis

Topicstarter
Tnx Bombadil :)

• BC3 Victim
Op zaterdag 05 mei 2001 11:09 schreef Copyman het volgende:

[..]

Maar heb je die vidplank nou nog bij die kerel opgehaald dan??
gathering.tweakers.net/showtopic.php/173762

:)

• bombadil
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

Op zaterdag 05 mei 2001 11:12 schreef Copyman het volgende:

Maar zou de Asus VEEL sneller zijn dan? De Leadtek mag dan wel een MX zijn, maar heeft wel 32MB xtra geheugen...
ja best wel veel sneller. het probleem van de MX is dat het geheugen langzaam is; niet dat er te weinig is. Die extra 32 mb heeft maar weinig effect.
Ik zoek dadelijk wel ff een linkje met wat benchmarks op.

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

• BC3 Victim
Op zaterdag 05 mei 2001 11:17 schreef Osdorp-Dude het volgende:

[..]

gathering.tweakers.net/showtopic.php/173762

Yep, morgen installeer ik alles opnieuw en dan vertel ik wel hoe die draait. Ben meteen van plan om mijn pc in een koelkast te bouwen. Dus morgen is het echt hobby-dag

:)

• Copyman

Copyman

Dode muis

Topicstarter
Op zaterdag 05 mei 2001 11:55 schreef bombadil het volgende:

[..]

ja best wel veel sneller. het probleem van de MX is dat het geheugen langzaam is; niet dat er te weinig is. Die extra 32 mb heeft maar weinig effect.
Ik zoek dadelijk wel ff een linkje met wat benchmarks op.
Dat zou ff mooi zijn :) TNX FOR SUPPORT ;)

• Copyman

Copyman

Dode muis

Topicstarter
Ik denk toch dat ik de Leadtek GeForce2 MX400 64MB doe... aangezien ik die voor 299 piek kan krijgen! 8-) En dan heb je nog een redelijk kaartje ook dacht ik. :)

• iceme
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08:26
jah, dat klopt wel, maar dat doet tie op de een gf2 nog meer dan ati in iedergeval dat is mijn ervaring, fsaa word pas goed ondersteund op een 3dfx kaart of op de gf3
Op vrijdag 04 mei 2001 14:33 schreef mr_a het volgende:

[..]

Met de rode draad van je verhaal ben ik het helemaal eens (ATI rulez B-)) maar ik vind persoonlijk dat FSAA op de Radeon zo''n grote performance hit is dat ik het maar uit laat.

• Copyman

Copyman

Dode muis

Topicstarter
Oftewel: ik moet een GeForce 2 MX 400 nemen?

• Copyman

Copyman

Dode muis

Topicstarter
Is die Noname GeForce2 GTS 32MB wat denk je? Want aangezien dit een GTS is voor een redelijke prijs :) Maarja, kan je ''noname'' wel vertrouwen?

Verwijderd

http://www.tweakers.net/pricewatch/17073

waarom niet deze, een noname geforce2 gts met tv-out, werkt gewoon op detornator drivers en heb je voor iets meer dan 300 ballen een gf2gts!!

• bombadil
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

Op zaterdag 05 mei 2001 12:08 schreef Copyman het volgende:
Dat zou ff mooi zijn :) TNX FOR SUPPORT ;)
YW
Hier is de Link GF MX 64mb Dat die extra 64 mb heeft weinig effect heeft op een mx (hier is de MX 400 getest maar dat scheelt niet veel) blijkt ook uit deze benchmarks.(Het kan natuurlijk geen kwaad dat niet en hier vergelijkt anand de 32 mb GF met de 64 GF 64MB GF
Edit:
en hier ook: http://www.anandtech.com/showdoc.html?i=1263&p=13 (ook pIII 550 getest :))

OP pagina 3 GF mx 64 mb noemt Anand de extra 32 mb een marketingstunt "The second, and more lucrative reason that manufacturers are turning to 64MB configurations is that these parts simply sell better. When on a shelf next to 32MB cards, the 64MB distinction quickly wins the hearts of the uninformed consumer. Although we know from real world experience that 64MB of SDRAM provides little to no performance over 32MB configurations (see our NVIDIA GeForce 64 MB review), uninformed buyers associate "more" with "better," making the 64MB card seem more attractive." (altijd fijn om gelijk te hebben)

• Copyman

Copyman

Dode muis

Topicstarter
Op zondag 06 mei 2001 00:34 schreef bombadil het volgende:

[..]

YW
Hier is de Link GF MX 64mb Dat die extra 64 mb heeft weinig effect heeft op een mx (hier is de MX 400 getest maar dat scheelt niet veel) blijkt ook uit deze benchmarks.(Het kan natuurlijk geen kwaad dat niet en hier vergelijkt anand de 32 mb GF met de 64 GF 64MB GF
Edit:
en hier ook: http://www.anandtech.com/showdoc.html?i=1263&p=13 (ook pIII 550 getest :))

OP pagina 3 GF mx 64 mb noemt Anand de extra 32 mb een marketingstunt "The second, and more lucrative reason that manufacturers are turning to 64MB configurations is that these parts simply sell better. When on a shelf next to 32MB cards, the 64MB distinction quickly wins the hearts of the uninformed consumer. Although we know from real world experience that 64MB of SDRAM provides little to no performance over 32MB configurations (see our NVIDIA GeForce 64 MB review), uninformed buyers associate "more" with "better," making the 64MB card seem more attractive." (altijd fijn om gelijk te hebben)
Als je deze tests dus weer mot gelove kan je beter een Kyro II nemen toch?

• bombadil
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

Op zondag 06 mei 2001 13:14 schreef Copyman het volgende:
Als je deze tests dus weer mot gelove kan je beter een Kyro II nemen toch?
De Kyro 2 scoort idd beter maar een heel klein probleempje; de ondersteuning is niet zo goed als met de gf kaarten.

edit.
en wat een echt nadeel is; is het gebrek aan T&L wat in de nabije toekomst zeker belangrijker gaat worden. En vooral omdat jouw p3 toch al ietsje ouder is. In de benchmarks scoort de kyro wel goed omdat er getest wordt op snelle pcs. Dan is het gebrek aan T&L minder lastig. Jij zal relatief meer voordeel hebben aan T&L op de GF2 en GF 2 MX. (In de weinige spellen die het ondersteunen, maar dat aantal groeit vlot)
Anand test op een 1gh athlon http://www.anandtech.com/showdoc.html?i=1453&p=4

Hier word getest met een p4 en een 1,2 athlon http://www4.tomshardware.com/graphic/01q2/010425/kyroII-11.html

Verwijderd

Nee een GF2GTS!!!!!

• bombadil
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

Op zondag 06 mei 2001 18:23 schreef Copyman het volgende:
Oftewel: ik moet een GeForce 2 MX 400 nemen?
ja of een gf 2
zijn we dus weer hier:
Op zaterdag 05 mei 2001 10:06 schreef bombadil het volgende:
De gf 2 zal wat sneller zijn maar duurder. Als je het geld ervoor over hebt of nog lang met deze kaart wil doen, is de gf 2 misschien beter

• Copyman

Copyman

Dode muis

Topicstarter
Op zondag 06 mei 2001 18:25 schreef CB het volgende:
Nee een GF2GTS!!!!!
Okee, als jij betaald vind ik alles best :)

• bloasfist
  • Laatst online: 22-08 15:29

bloasfist

Slot-A Crew

oke, oke.. ik geef het op.. wat ga je met die tnt2ultra doen btw??

Je drinkt PiTT bier of je drinkt geen PiTT bier! Specs

• Copyman

Copyman

Dode muis

Topicstarter
Op zondag 06 mei 2001 21:26 schreef bombadil het volgende:

[..]

ja of een gf 2
zijn we dus weer hier:
[..]

De gf 2 zal wat sneller zijn maar duurder. Als je het geld ervoor over hebt of nog lang met deze kaart wil doen, is de gf 2 misschien beter
Dus de Asus v7700 GF2 Pure 32MB is sneller als de Leadtek Winfast GF2 MX400 64MB? Weet iemand trouwens ook waar ik ''Pure'' mee kan vergelijken? Zit dat tussen MX en GTS in ofzow? Of zullen ze het echt letterlijk bedoelen? ==> Gewoon een ''kale'' GF2 GPU? Who tells me?

Maargoed, als ik het dus goed begrijp valt de Kyro II voor mij af omdat ik niet zo''n snelle CPU heb... En omdat de GF2 T&L ondersteund (MX400 & GF2Pure), en de GF2Pure sneller is... komt er als conclusie:

De Asus v7700 GeForce 2 Pure is de beste vidplank voor mijn PC. :)

Verwijderd

Op maandag 07 mei 2001 11:10 schreef Copyman het volgende:

Maar goed, als ik het dus goed begrijp valt de Kyro II voor mij af omdat ik niet zo''n snelle CPU heb... En omdat de GF2 T&L ondersteund (MX400 & GF2Pure), en de GF2Pure sneller is... komt er als conclusie:

Staar je niet blind op de T&L van een GF2 die is useless. Veel te statisch. Spellen als Quake3 en Serious SAM gebruiken een eigen lightmap waardoor de L al helemaal niet gebruikt wordt van je engine. De enige spellen die het zouden kunnen doen zijn spellen met vertex shadowing maar die pakken toch allemaal echt de CPU. Op de een of andere manier is een een dergelijke T&L engine niet goed genoeg. Zal wel met de hoeveelheid geometrie te maken hebben denk ik. In vertex lighting zit gewoon te weinig detail, waardoor het eigenlijk best geschikt zou zijn voor het maken van schaduwen maar toch gebruiken ze de engine er niet voor :?

De Kyro2 heeft een snelle processor nodig om tot maximale prestaties te komen. Dit komt doordat bij Tile-based deferred rendering eerst de geometrie wordt opgezet voordat het renderen (inkleuren) begint. Deze geometrie gebeurt in intensieve samenwerking met de CPU vandaar de hoge CPU invloed in de prestaties.

Vind opzich de keuze voor een GF2mx niet gek maar de relatie naar T&L zou ik zelf niet leggen als dat van doorslag gevendheid zou moeten zijn.

• bombadil
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

Dus de Asus v7700 GF2 Pure 32MB is sneller als de Leadtek Winfast GF2 MX400 64MB? Weet iemand trouwens ook waar ik ''Pure'' mee kan vergelijken? Zit dat tussen MX en GTS in ofzow?
Pure is de versie zonder TV out en zonder TV in. Deluxe is versie met tv in & Tv out. Snelheid geen verschil
Maargoed, als ik het dus goed begrijp valt de Kyro II voor mij af omdat ik niet zo''n snelle CPU heb... En omdat de GF2 T&L ondersteund (MX400 & GF2Pure), en de GF2Pure sneller is... komt er als conclusie:

Ja,een GF 2 althans dat is mijn, bescheiden, mening. Maar hijs natuurlijk (helaas) wel duurder dan de MX.

• Copyman

Copyman

Dode muis

Topicstarter
Dat ie duurder is maakt mij niet echt veel uit, als ik maar een snelle, goede videokaart heb die een ''beetje'' wil presteren.

Deluxe staat voor (als ik het goed heb) voor GTS of PRO toch?

Dus als ik dan de Asus Pure neem, heb ik eigenlijk gewoon de Asus v7700 GF2 32MB Deluxe, maar dan zonder TVin en TVout :) :)

• bombadil
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

Op maandag 07 mei 2001 12:42 schreef Copyman het volgende:
Dat ie duurder is maakt mij niet echt veel uit, als ik maar een snelle, goede videokaart heb die een ''beetje'' wil presteren.
dat zal wel lukken met een gf2 :)
Deluxe staat voor (als ik het goed heb) voor GTS of PRO toch?
Nee, Bij ASUS staat het voor de extra`s (tv out e.d), niet voor de snelheid
Dus als ik dan de Asus Pure neem, heb ik eigenlijk gewoon de Asus v7700 GF2 32MB Deluxe, maar dan zonder TVin en TVout :) :)
Inderdaad

• Plague
  • Niet online
Op donderdag 03 mei 2001 18:39 schreef Copyman het volgende:
Ik denk niet dat ik de Hercules 3D Prophet ga nemen. Ikzelf heb eerder een 64MB nVidia chip op het oog...
Kan helemaal aan mij ligge, maar hercules heeft maar 2 andere kaarten in het assortiment..... (andere chipsets) ;)

• bloasfist

bloasfist

Slot-A Crew

idd, wat voorgaande zei, zei ik dus ook al. Enneh, ik dacht dat ie tussen 400 en 500 moest kosten???

• Copyman

Copyman

Dode muis

Topicstarter
Op maandag 07 mei 2001 14:56 schreef bombadil het volgende:

[..]

dat zal wel lukken met een gf2 :)

[..]

Nee, Bij ASUS staat het voor de extra`s (tv out e.d), niet voor de snelheid

[..]

Inderdaad
Dan denk ik dat het de Asus gaat worden... :)

• bombadil
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

Op maandag 07 mei 2001 15:31 schreef Copyman het volgende:
Dan denk ik dat het de Asus gaat worden... :)
Laat maar horen hoe die bevalt dan. :)

• Copyman

Copyman

Dode muis

Topicstarter
Op maandag 07 mei 2001 17:18 schreef bombadil het volgende:

Laat maar horen hoe die bevalt dan. :)
Dat zal ik zeker doen... maar ik koop hem pas met mijn verjaardag... :( en dat is pas op 18 Juni.

• Copyman

Copyman

Dode muis

Topicstarter
Met welke videokaarten kan ik de Asus v7700 GF2 32MB Pure eigenlijk vergelijken? Van elk merk bedoel ik dan... Want wie weet heeft een ander merk ''dezelfe'' kaart wel goedkoper... (met dezelfde GPU bedoel ik dus) :)

• bombadil
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

Op maandag 07 mei 2001 18:09 schreef Copyman het volgende:
Met welke videokaarten kan ik de Asus v7700 GF2 32MB Pure eigenlijk vergelijken? Van elk merk bedoel ik dan... Want wie weet heeft een ander merk ''dezelfe'' kaart wel goedkoper... (met dezelfde GPU bedoel ik dus) :)
met andere Geforce 2 kaarten natuurlijk. Die zullen zeker wel goedkoper zijn dan de Asus. maar Asus is dan natuurlijk wel de "mercedes" onder de videokaarten

pricewatch

• Copyman

Copyman

Dode muis

Topicstarter
Okee, ik weet dat ze op pricewatch staan... maar waarmee kan ik de Pure versie mee vergelijken? Dat bedoelde ik :)...

Ik weet ook wel dat Asus de (mercedes?) FERRARI! :):P onder de videokaarten is :).

• Copyman

Copyman

Dode muis

Topicstarter
Zoals ik al zei (het staat ook in mij sys-specs) heb ik een 17" monitor en ik draai op 1280x1024 32bpp.

• bombadil
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

Op maandag 07 mei 2001 20:06 schreef Copyman het volgende:
Okee, ik weet dat ze op pricewatch staan... maar waarmee kan ik de Pure versie mee vergelijken? Dat bedoelde ik :)...
Op chip:
PowerColor GeForce2 32MB FL 385,-
Noname GeForce2 GTS 32MB FL 335,- Asus V7700 GeForce2 32MB Pure FL 431,-
Of op prijs.
Op maandag 07 mei 2001 20:06 schreef Copyman het volgende:
Ik weet ook wel dat Asus de (mercedes?) FERRARI! :):P onder de videokaarten is :).
Mercedes ! Bouwkwaliteit! Geen italiaanse rotzooi. :P

• Xandrios
Ik weet ook wel dat Asus de (mercedes?) FERRARI! onder de videokaarten is .
ik persoonlijk vind elsa/hercules toch nog net ff iets beter dan asus hoor...
(ook wat duurder :()

• bloasfist

bloasfist

Slot-A Crew

die noname zou ik niet doen. Die kun je maar bij 2 zaken halen, en die zaak waar ie 335 is heeft een hele slechte shop survey!
Hij is daar ook helemala niet leverbaar trouwens.

• Copyman

Copyman

Dode muis

Topicstarter
Op dinsdag 08 mei 2001 11:05 schreef bloasfist het volgende:
die noname zou ik niet doen. Die kun je maar bij 2 zaken halen, en die zaak waar ie 335 is heeft een hele slechte shop survey!
Hij is daar ook helemala niet leverbaar trouwens.
Ja ik ben ook ff naar de site geweest :) en ik heb gezien dat ie niet meer leverbaar is... :) Maar ik heb al weer een andere videokaart op het oog :) (ja jongens het is toch wat :P )

• bloasfist

bloasfist

Slot-A Crew

vertel vertel..
[edit]
ik zou trouwens voor 4-500 gulden gewoon een ati radeon ddr 32mb nemen. Die staat voor 439 in de pricewatch. Is zowel 2d als 3d prima kaartje! Hij heeft alleen geen 64 mb. Ik weet niet wat voor monitor jij hebt, maar dat is toch alleen nuttig op extreem hoge resoluties.

• Copyman

Copyman

Dode muis

Topicstarter
Powercolor GeForce 2 GTS 64MB TVout Retail voor 519 piek (ex. verzendkosten) :).

edit:
Ik heb een 17" monitor :)

Maare, zal dit een goede kaart wezen?

• BC3 Victim
Wat voor monitor heb je? Als je een 17 inch hebt met een resolutie van 1024x768 wordt er niet gevraagd naar meer dan 32 mb. Alleen bij hogere resoluties (veelal op grotere schermen) is 64 mb nuttig. (Of je moet een proggie schrijven die de overige 32 mb als gewoon geheugen gaat gebruiken)...}:O

• Copyman

Copyman

Dode muis

Topicstarter
Okee okee, tussen de 400 en 500 piek maar deze 19 piek meer :) Dat is maar 2 uurtjes overwerken :). En aangezien ja dan een GF2 GTS 64MB hebt :)...

• Copyman

Copyman

Dode muis

Topicstarter
Op dinsdag 08 mei 2001 12:20 schreef bloasfist het volgende:
oke, oke.. ik geef het op.. wat ga je met die tnt2ultra doen btw??
Verkopen uiteraard :) en kennis van mij had er wel belang bij...

• bloasfist

bloasfist

Slot-A Crew

oh.. mijn tnt2 m64 mag ook wel eens vervangen worden. Naja, dat wordt waarscheinlijk toch een radeon 32mb ddr.

• Copyman

Copyman

Dode muis

Topicstarter
Owkee, als die kennis hem toch niet wil hebben zal ik wel ff contact met jouw opnemen?

• bloasfist

bloasfist

Slot-A Crew

sgoed..

• Copyman

Copyman

Dode muis

Topicstarter
Op dinsdag 08 mei 2001 12:34 schreef bloasfist het volgende:
sgoed..
Komt voor de bakker dan :)...

• Copyman

Copyman

Dode muis

Topicstarter
Hey Bombadil :) wat is jouw mening over de Powercolor GeForce 2 GTS 64MB TVout Retail? Is dat een beetje een goede kaart? Ik bedoel: ''omdat ie zo goedkoop is''. Of ligt dat aan Powercolor?

• Copyman

Copyman

Dode muis

Topicstarter
fftjes UP :P

• Accident
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-01-2024

Accident

's Happen

imo kan je beter een powercolor kopen:
die is goedkoper en zeker niet slecht.

• Copyman

Copyman

Dode muis

Topicstarter
Op dinsdag 08 mei 2001 20:00 schreef Accident het volgende:
imo kan je beter een powercolor kopen:
die is goedkoper en zeker niet slecht.
Owkee :) ik wacht nog ff wat Bombadil ervan zegt... :)

Verwijderd

Mja.. ik zou voor de Leadtek GeForce2 MX400 64mb +TvOut gaan.. die kost FL 368,- die wil ik binnenkort ook gaan scoren.. maar ik weet niet of Leadtek wel zo''n goed merk is.. dus bij deze? weet iemand het? heeft iemand er ervaring meej?

• Copyman

Copyman

Dode muis

Topicstarter
En vriend van mij, en dat staat ook wel ergens in deze topic, heeft ook een LeadTek en die loopt als een trein zegt ie >:). Dus het zullen wel geen verkeerde kaartjes zijn :). Ik had er ook al aan zitten denken om deze kaart te nemen, maar toen ik die powercolor zag... :P Maar ff afwachten dan :)

• SimonBenson
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19-08 22:51
Als ik jou was zou ik deze thread over een maandje uppen.. Zo''n week voor je de kaart gaat kopen. Ben benieuwd of de reacties en aanbevelingen dan nog wel hetzelfde zijn. In een maand kan veel veranderen... vooral de prijzen.. :)
:o6

• Copyman

Copyman

Dode muis

Topicstarter
Op woensdag 09 mei 2001 11:12 schreef SimonBenson het volgende:
Als ik jou was zou ik deze thread over een maandje uppen.. Zo''n week voor je de kaart gaat kopen. Ben benieuwd of de reacties en aanbevelingen dan nog wel hetzelfde zijn. In een maand kan veel veranderen... vooral de prijzen.. :)
:o
Ja daar zit wat in :) Dan open ik een week voor dat ik hem ga kopen toch ff een nieuw topicje :).

• bombadil
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

Op dinsdag 08 mei 2001 14:36 schreef Copyman het volgende:
Hey Bombadil :) wat is jouw mening over de Powercolor GeForce 2 GTS 64MB TVout Retail? Is dat een beetje een goede kaart? Ik bedoel: ''omdat ie zo goedkoop is''. Of ligt dat aan Powercolor?
Ja ziet er natuurlijk wel aardig uit. Maar overdrijf het nut van de 32 extra mb niet (dat hadden we al gehad.). Zelf geen ervaring met PowerColor. (doe eens een search met Powercolor als onderwerp). Hij is in elk gevalk een stukje goedkoper dan de asus.
edit:
hier heb je vast wat linkjes.
[topic=171436]
[topic=154932]
[topic=140841]

• Copyman

Copyman

Dode muis

Topicstarter
Ze hebben er al wel een topic over: [topic=164557] . Maar dit is over die NONAME van Gistron... In deze topic hebben ze het ook wel over de PowerColor en ze zijn er wel tevreden mee :). (loopt op 200/400 :) )

• BC3 Victim
Op woensdag 09 mei 2001 11:29 schreef Copyman het volgende:
Ze hebben er al wel een topic over: [topic=164557] . Maar dit is over die NONAME van Gistron... In deze topic hebben ze het ook wel over de PowerColor en ze zijn er wel tevreden mee :). (loopt op 200/400 :) )
Ben er zeker tevreden mee!! (Maandag binnengekregen)

Speel nu UT, Serious Sam, Black & White, etc alleen nog maar op 1280x1024 met alles op high detail met een framerate van +/- 50 fp/s... :9~

Ik kan zelfs Metal Gear Solid (pc versie) met FSAA 4x4 op 1024x768 spelen zonder enige happeringen... >:)

Hij loopt nu op 220/420, ga em zo nog ff verder testen..

En hij is trouwens van et merk Videal, net zoals me vorige GeForce2 MX.

Bij de weg, heel goed overclockbaar!

Had gisteren met 3DMark2001 met de standaard benchmark (1024x768 op 32bit, compressed textures, triple buffer, etc) met me:
AMD Duron 750@900
MSI K7T - Turbo
Infineon 128MB RAM @133Mhz @Cas2
Videal GeForce2 GTS Pro 64 MB DDR + TV-out @220/420
2845 puntjes...

Dat vind ik vrij netjes...
Ondanks ik die skirre drivers had van Nvidia (6.50)..

Dat was die F579,- inc. verzendskosten wel waard jah.... ;)

Maar ff iets anders....
Weet iemand toevallig hoe je erachter kan komen hoe snel et geheugen op je plankie is (hoeveel ns? )

Verwijderd

Zoals ik het begrepen heb, maakt het voor een MX kaart nauwelijks uit of je 32 of 64 Mb hebt door de bandbreedte.

Is misschien een Voodoo 5 5500 een optie, zeker als je binnen het gestelde budget wilt blijven?

• bloasfist

bloasfist

Slot-A Crew

hm.. ik weet niet of ze hem daar ook in 64 mb versie hebben, maar een elsa gladiac geforce 2 GTS 32mb ddr voor 389,- inclusief btw vind ik toch zeer goedkoop. Hij staat hier te koop. Ik heb hem in ieder geval besteld.

• Copyman

Copyman

Dode muis

Topicstarter
Op woensdag 09 mei 2001 13:59 schreef snnasss het volgende:
Zoals ik het begrepen heb, maakt het voor een MX kaart nauwelijks uit of je 32 of 64 Mb hebt door de bandbreedte.

Is misschien een Voodoo 5 5500 een optie, zeker als je binnen het gestelde budget wilt blijven?
Ik neem nooit van mijn leven nog een voodoo... dat vind ik (persoonlijk) ellende dingen...

• BC3 Victim
Op woensdag 09 mei 2001 13:55 schreef Osdorp-Dude het volgende:

[..]

Had gisteren met 3DMark2001 met de standaard benchmark (1024x768 op 32bit, compressed textures, triple buffer, etc) met me:
[..]

2845 puntjes...

Die Leadtek GTS Pro (5,5ns en 200/365) haalde met Detonator 7.54 2864 puntjes. Op 200/400 haalde ik 3060. Dat is voor een kaartje van 400,- niet slecht. dacht ik zo

• Copyman

Copyman

Dode muis

Topicstarter
Op woensdag 09 mei 2001 13:55 schreef Osdorp-Dude het volgende:

[..]

Ben er zeker tevreden mee!! (Maandag binnengekregen)

Speel nu UT, Serious Sam, Black & White, etc alleen nog maar op 1280x1024 met alles op high detail met een framerate van +/- 50 fp/s... :9~

Ik kan zelfs Metal Gear Solid (pc versie) met FSAA 4x4 op 1024x768 spelen zonder enige happeringen... >:)

Hij loopt nu op 220/420, ga em zo nog ff verder testen..

En hij is trouwens van et merk Videal, net zoals me vorige GeForce2 MX.

Bij de weg, heel goed overclockbaar!

[..]

2845 puntjes...

Maar ff iets anders....
Weet iemand toevallig hoe je erachter kan komen hoe snel et geheugen op je plankie is (hoeveel ns? )
Zeg.. heb jij Q3? Zo ja, zou je Q3 dan ff op deze settings willen spelen en kijken wat de fps is:

GL driver: Default
GL extensions: On
Video mode: 1024x768
Color depth: 16 bit
Fullscreen: On
Lightning: Lightmap
Geometric detail: High
Texture detail: ||||||||||||X| (helemaal vol dus)
Texture quality: 16 bit
Texture filter: Billinair

Dit zijn mij settings waar ik nu op draai met mijn TNT2 Ultra :). Ik wil wel eens weten hoe die van Gistron erover denkt :) (FPS).

• Copyman

Copyman

Dode muis

Topicstarter
Op woensdag 09 mei 2001 15:11 schreef Jamez_Joint het volgende:

[..]

Die Leadtek GTS Pro (5,5ns en 200/365) haalde met Detonator 7.54 2864 puntjes. Op 200/400 haalde ik 3060. Dat is voor een kaartje van 400,- niet slecht. dacht ik zo
Dat dacht ik ook niet :)...

• bloasfist

bloasfist

Slot-A Crew

Op woensdag 09 mei 2001 15:15 schreef Copyman het volgende:

[..]

Zeg.. heb jij Q3? Zo ja, zou je Q3 dan ff op deze settings willen spelen en kijken wat de fps is:

GL driver: Default
GL extensions: On
Video mode: 1024x768
Color depth: 16 bit
Fullscreen: On
Lightning: Lightmap
Geometric detail: High
Texture detail: ||||||||||||X| (helemaal vol dus)
Texture quality: 16 bit
Texture filter: Billinair

Dit zijn mij settings waar ik nu op draai met mijn TNT2 Ultra :). Ik wil wel eens weten hoe die van Gistron erover denkt :) (FPS).
Je moet een geforce2 gts niet op 16 bit gaan vergelijken met een tnt2u. Dan is die tnt2 in het voordeel namelijk, omdat een gts in 32 bit relatief sneller draait.

• Copyman

Copyman

Dode muis

Topicstarter
Op woensdag 09 mei 2001 15:40 schreef bloasfist het volgende:

[..]

Je moet een geforce2 gts niet op 16 bit gaan vergelijken met een tnt2u. Dan is die tnt2 in het voordeel namelijk, omdat een gts in 32 bit relatief sneller draait.
[johan cruijff mode]
''das logisch''
[/johan cruijff mode]

Afbeeldingslocatie: http://www.eurocard.nl/voetbalgids/images/johan_ambassadeur.gif

Maar ik wilde gewoon fftjes weten wat voor FPS ie dan heeft, hij mag het trouwens ook wel op 32 bit zetten hoor ;)

• BC3 Victim
Op woensdag 09 mei 2001 15:46 schreef Copyman het volgende:

[..]

[johan cruijff mode]
''das logisch''
[/johan cruijff mode]

[afbeelding]

Maar ik wilde gewoon fftjes weten wat voor FPS ie dan heeft, hij mag het trouwens ook wel op 32 bit zetten hoor ;)
Nou vooruit dan....

Omdat Johan et zo aardig vroeg zal ik ff Quake3 installeren en gaan benchmarken... :)

Be right back.... :7

• Copyman

Copyman

Dode muis

Topicstarter
Op woensdag 09 mei 2001 16:04 schreef Osdorp-Dude het volgende:

[..]

Nou vooruit dan....

Omdat Johan et zo aardig vroeg zal ik ff Quake3 installeren en gaan benchmarken... :)

Be right back.... :7
Thankch for the bench :P (alvast)

• BC3 Victim
De Quake3 benchies....

Testsysteem:
AMD Duron 750@900Mhz
MSI K7T - Turbo
Infineon 128MB RAM @133Mhz @CAS2
Videal GeForce2 GTS PRO 64 MB DDR + TV-out @220/420
Windows ME
Ik had zoals gevraagd de volgende settings:

Afbeeldingslocatie: http://www.cs-nda.f2s.com/DFF/settings.jpg

Eerste test:

Een simpele kleine level, met 1 bot:

+90 FPS >:)

Afbeeldingslocatie: http://www.cs-nda.f2s.com/DFF/90fps.jpg

Tweede test:

Een grote level met max aantal bots:

Afbeeldingslocatie: http://www.cd-nda.f2s.com/DFF/bot.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.cd-nda.f2s.com/DFF/max.jpg

+/- 50 FPS

Maar ik zal vanavond nog een keer benchmarken want het weer en de temperatuur zaten niet echt mee....

En veroorzaakte veel lockups: :(

Afbeeldingslocatie: http://www.cs-nda.f2s.com/DFF/error.jpg

Me pc begon bijna te koken...

Afbeeldingslocatie: http://www.cs-nda.f2s.com/DFF/wateenhitte.jpg

Hopelijk is dit de info die je zocht Copyman?!? ;)

• Copyman

Copyman

Dode muis

Topicstarter
Dit is wat ik zocht ja :) Ik zit met mijn kaartje nu rond de 40FPS, maar 90 daarentegen...! >:) Dat ziet er uiteraard niet slecht uit :)

Kan je het spel ook op 1280x1024 draaien zonder dat ie gaat ''hakken'' ?

• BC3 Victim
Laatste plaatje.... please work now.... |:(

Afbeeldingslocatie: http://www.cs-nda.f2s.com/DFF/max.jpg

• Copyman

Copyman

Dode muis

Topicstarter
Kan je het spel ook zonder problemen op 1280x1024 draaien?

• BC3 Victim
Op woensdag 09 mei 2001 18:11 schreef Copyman het volgende:
Dit is wat ik zocht ja :) Ik zit met mijn kaartje nu rond de 40FPS, maar 90 daarentegen...! >:) Dat ziet er uiteraard niet slecht uit :)

Kan je het spel ook op 1280x1024 draaien zonder dat ie gaat ''hakken'' ?
Vanavond, als die zon niet meer direct me kamer inschijnt (tis hier nu zo''n 30 graden in me kamer... 8-) ) en me processor weer op 39 graden idle loopt en me case weer op ze normale 25 graden zit, zal ik ff kijken voor je...

Ennuh.. 90FPS?!? Volgens mij zat ie veel hoger, want hij zat steeds te knipperen bij 90 en hoger ging ie ook niet.... |:(

Zal ook es met FSAA proberen... >:)

• Copyman

Copyman

Dode muis

Topicstarter
Als je dat nog fftjes kan doen :) GRAAG! :)

• BC3 Victim
Heb maar ff snel de Timedemo''s gedraaid...

Ga namelijk weer et zonnetje in mensen... 8-)

En de volgende tijdelijke resultaten, met dezelfde settings als daarnet, behalve resolutie:

Afbeeldingslocatie: http://www.cs-nda.f2s.com/DFF/1280x1024.jpg

1280x1024 @ 65,7FPS

Afbeeldingslocatie: http://www.cs-nda.f2s.com/DFF/1280x1024@FSAA2x2.jpg

1280x1024 + FSAA 2X2 @ 15.9 FPS

L@TeRz

Me gaat B-)

• Copyman

Copyman

Dode muis

Topicstarter
Dat is nog een redelijke FPS :)

• BC3 Victim
Kom op zeg wie ziet 90 frames je oog houd al op bij +/_ 30 FPS neem een mooiere beeldkwaliteit en dan met 70 frames een ati 64MB ddr echt goed !!!!:9~

• BC3 Victim
Op woensdag 09 mei 2001 23:44 schreef tukkertje het volgende:
Kom op zeg wie ziet 90 frames je oog houd al op bij +/_ 30 FPS neem een mooiere beeldkwaliteit en dan met 70 frames een ati 64MB ddr echt goed !!!!:9~
Beeldkwaliteit?!? Kan et nog mooier?!? Ik dacht dat die ATI alleen mooiere 2D kwaliteit had?!?

En waarom doet iedereen zo moeilijk over die 2D kwaliteit bij de GeForce plankies?!?

Ziet er hier fantastisch uit op 1280x1024 dus no ATI for me.... :7

• Copyman

Copyman

Dode muis

Topicstarter
Doe mij ook maar de GeForce2... De ATI kan best wel goed zijn, maar ik doe gewoon een GeForce2 :)

Pagina: 1 2 Laatste