[BC3] Zijn er nog Viper2 gebruikers?

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 406 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Hoe krijg ik de drivers helemaal weg?
Ik heb namelijk het probleem dat hij steeds aan blijft geven dat de tv-modus fout is terwijl hier geen sprake van was toen ik nog de drivers had die op de cd stonden (ja, ik heb de modus goed ingesteld, en nee de tuner v.d. tv is niet kaputo!)

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Ja ik heb dus nog een Viper 2 Z200 kaartje in mijn bak hngen, het probleem is aleen dat ik de video-out niet goed aan de praat krijg (bij het opstarten geeft ie eerst wel beeld op de tv, dan naar windows niet meer :( )
Heeft iemand de juiste driver hiervoor??thanks.. :)

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Gebruiken jullie beide de drivers van mijn website?

Verder: ik heb de drivers gestripped, geen TV tools erbij.
Ipv S3Switch2 van S3 zou je S3Tweak kunnen gebruiken, staat bij www.hastec.nl wel tussen de downloads voor de viper2. Diamond/S3 raadt deze tool ook aan voor TV-out support.

• BC3 Victim
ik heb de kaart niet hier, ik ga em morgen weer ff ophalen!

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Ik heb vrijdag de JGC 3.10 drivers voor mijn Viper II geinstalleerd. Even wat 3dMark scores voor het verschil:

Windows 2000, standaard S3 drivers: 1485 :'(
Windows 98: standaard S3 drivers: 2200
Windows 98: JGC 3.10 drivers: 3660 :o

Ik moet zeggen: Sjapoo JGC! Jouw drivers maken een verschil. Ik ben nu aan het testen met Deus Ex, zie nog wat texture foutjes, even zoeken, want ik had er wat over gelezen (Metal drivers en zo).
Q3 vliegt als nooit tevoren.

• _JGC_
  • Nu online
Als je nu weer een standaarddriver installeert, blijft die score zo hoog... die dingen weten nml nix van die tweaks af, dus daar blijven ze vanaf...

• VTec
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-05 10:53
Op zaterdag 07 april 2001 20:42 schreef Herr_Qn het volgende:
Ja ik heb dus nog een Viper 2 Z200 kaartje in mijn bak hngen, het probleem is aleen dat ik de video-out niet goed aan de praat krijg (bij het opstarten geeft ie eerst wel beeld op de tv, dan naar windows niet meer :( )
Heeft iemand de juiste driver hiervoor??thanks.. :)
Gebruik je toevallig Windows ME ? Zo ja, dan kun je het beste de laatste referentie drivers van S3 gebruiken (versie 9.51.12): ftp://ftp.hastec.nl/pub/videokaarten/viper/Viper2/Refdrivers/410_win9x_95112.exe

Deze zorgen er oa voor dat de TV-out weer in te stellen is onder WME.

Go Through Your Heart Shakra Into Your Cave, And Find Your Power Animal

• _JGC_
  • Nu online
Ik zal die TV tools wel ff loshalen van die drivers, zet ik ze binnenkort ff op mijn homepage. Het leuke is dat je die niet eens nodig hebt, want met S3Tweak kan het ook wel. In de readme van die laatste driver van S3 wordt er zelfs naar verwezen, en ook in de FAQ staat ie :)

ftp://ftp.hastec.nl/pub/videokaarten/viper/Viper2/diversen/s3tweak_110a.zip

• Bar_en_boos
  • Niet online
Volgens mij gaan er geruchten rond dat S3/Sonicblue/Via binnenkort nieuwe Savage2000 drivers gaat uitbrengen. Geoptimaliseerd voor directx 8 (hopelijk meer dan dat alleen). Afwachten maar.

• _JGC_
  • Nu online
Savage4 DX8 drivers zijn er al, nu nog een website om ze te downloaden ( bron: http://www.microsoft.com/hcl )

Nu dus nog Savage2000 drivers, die laten op zich wachten...

* _JGC_ heeft ook nog een Savage4 liggen, en zit te springen om nieuwe drivers te testen, zodat ie weer heel wat zielen blij kan maken :)

Verwijderd

zijn hier nog Ati Rage II+ gebruikers :'(
Daar durf (en kan) ik geen 3dmark meer op te draaien: Score:
Your score is 1000 Negative
LoL

• Bar_en_boos
  • Niet online
Ik had beloofd de JGC-drivers aan een aantal games te onderwerpen. De JGC-drivers functioneren bij mij perfect bij Black and White. Geen vastlopers meer, gewoonweg een verademing! Maar bij Serious Sam is het werkelijk huilen met de pet op. De vervormingen zijn zo gigantisch dat spelen onmogelijk is. Bij versie x.12 bleven de vervormingen binnen de perken. Misschien dat jij een oplossing weet binnen versie x.06 JGC?

Het is waarschijnlijk zo dat elke game z''n eigen instellingen en driver vraagt. Het is niet anders.

• IQM
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-08 20:42

IQM

;)

Ook hier een tevreden Viper II gebruiker. Eigenlijk nooit problemen gehad met de kaart, hij wordt hoogstens ietwat warm. Maar wat wil je met een AGP van 76 mhz en een passief koelribje. De kaart zelf draait eigenlijk probleemloos op een hogere snelheid maar zonder een fan op het koelblokje durf ik hem niet te ver te overklokken.

• BC3 Victim
Wie o wie kan me helpen? Ik heb nu al een tijdje een nieuwe set : AMD Thunderbird 850 Mhz , 128 Mb pc133, en ik draai ME...
Ik ben al een poos bezig, maar het lukt me niet om mijn Viper 2 Z200 TV-out aan de praat te krijgen :( Ik wordt er moedeloos van... :'( Welke drivers zijn voor mij nu het beste? En moet ik perse een Bios update doen? Of hebben jullie meer info van me nodig?

• BC3 Victim
oh ja, ik heb Asus A7V moederboard....

• _JGC_
  • Nu online
Kalter: download s3tweak bij www.hastec.nl voor tv support en gebruik dan mijn drivers.

Bar_en_Boos: Dat zal ws aan de antieke ICD versie liggen. Serious Sam is toch OpenGL? Zet er eens een andere ICD in. (s2kicd.dll is dat)

• VTec
Op woensdag 11 april 2001 12:18 schreef kalter het volgende:
Wie o wie kan me helpen? Ik heb nu al een tijdje een nieuwe set : AMD Thunderbird 850 Mhz , 128 Mb pc133, en ik draai ME...
Ik ben al een poos bezig, maar het lukt me niet om mijn Viper 2 Z200 TV-out aan de praat te krijgen :( Ik wordt er moedeloos van... :'( Welke drivers zijn voor mij nu het beste? En moet ik perse een Bios update doen? Of hebben jullie meer info van me nodig?
Wat onder ME belangrijk is, is dat je gebruik maakt van de laatste S3 drivers (versie 9.51.12) + laatste biosupdate (5954 Biosupdate is de meest gebruikte). Via de volgende twee links kun je ze downloaden:

ftp://ftp.hastec.nl/pub/videokaarten/viper/Viper2/Refdrivers/410_win9x_95112.exe

ftp://ftp.hastec.nl/pub/videokaarten/viper/Viper2/bios/viperII_bios_5954.exe

Normaal gesproken moet deze combinatie een positieve draai geven :)

• BC3 Victim
Wat mij eigenlijk nog niet duidelijk is: Draait de Viper2 soms beter onder Win98SE of moet ik over naar WinME of Win2K?

Tnx anyway...

• BC3 Victim
Ik heb nog 2 VIPER V770 ULTRA''S :)

een heb ik er al verkocht en komt een GFje voor in de plaats :D

• BC3 Victim
Hé JGC!

Ik heb deze topic ff doorgelezen en daarna jou getweakte drivers ge-installeerd voor m''n Viper2. Werkte perfect... voor 3 dagen. Daarna steeds crashen aan het eind vd opstartcyclus, of binnen enkele minuten na het opstarten. Ik heb nu een simpel ATI Rage2 kaartje erin gedouwd en... stabiele bak, maar mooi niet meer gamen.

Ik heb alle registry-cleaners al gebruikt, diverse drivers opnieuw installeren, etc., still no cure... betekent dit een nieuwe Windows installatie of heeft de S3goeroe nog betere ideeën? Ter info: ik draai een Celly466/Inhell SE440BX/192Mb/Viper2 met Win98SE

• _JGC_
  • Nu online
Ik denk toch dat dat een nieuwe windows install wordt.

Ben overigens op dit moment nog in afwachting van de resultaten van mijn KM133 tweakdriver :)

• VTec
Op dinsdag 08 mei 2001 12:26 schreef RRRobert het volgende:
Wat mij eigenlijk nog niet duidelijk is: Draait de Viper2 soms beter onder Win98SE of moet ik over naar WinME of Win2K?Tnx anyway...
Windows ME moet kunnen, maar ik zou niet naar W2000 overstappen. Mijn ervaring is dat de W2000 drivers nogal brak zijn.

BTW, kwam net een leuke tip tegen betreffende een spel waarmee ik problemen had (F1 Racing Championship). Gewoon de exe hernoemen naar unreal.exe en dan doet ie het (althans dan krijg je tenminste goed beeld in het spel). Heb de truc nog maar net geprobeerd, dus ik zal effe verder testen :)

• VTec
Cool, het werkt :) Hier twee screenshots (met en zonder aanpassing):

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/mws/aangepast.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/mws/normal.jpg

• _JGC_
  • Nu online
ARG!

Die profiles van Diamond zitten in die driver :(

neem de key HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet\Services\Class\Display\0000

Zie je als het goed is dat elk spel een eigen profile krijgt, die de tweaksettings overriden (let op STL, dat is HW TnL). Bij Diamond deugen ze niet echt dus :(

In de driver bestanden zelf zitten gewoon presets gebouwd voor Unreal.

• VTec
Hetzelfde kun je ook doen met 3dmark2000.exe en porsche.exe. Alle 3 de programma''s/games gaven/geven nogal problemen met de Viper II.

• BC3 Victim
Ik heb ook een viper2, ik draai windows2000 als ik nu 3dmark2000 draai zijn de resultaten teleurstellend, 1200 punten!! om maar niet te spreken van 2001 textures zijn allemaal negatief, en score van 400 ofzo, en ik kan bij 3dmark 2001 alleen software T&L doen. hoe kan dat...ben er gewoon zat van, wil een andere kaart als dat zo doorgaat. Heb de 92101 driver voor win2k

Verwijderd

rename 3dmark2001.exe naar 3dmark2000.exe , dat helpt een beetje

• BC3 Victim
Het gaat me niet om de 3dmark, ik wil gewoon een goed functionerende videokaart...

• _JGC_
  • Nu online
Voor W2K kan je gewoon het beste nvidia nemen met ATI op een goede 2e plaats. Waar een oude S3 virge/DX wel 1024x768x16 DDRAW aankan onder win9x, kan een Viper2 dat nog niet eens in 640x480x16 onder w2k :(

• _JGC_
  • Nu online
Op dinsdag 08 mei 2001 21:24 schreef JanKees het volgende:
rename 3dmark2001.exe naar 3dmark2000.exe , dat helpt een beetje
Unreal.exe schijnt het nog beter te doen. Ik zal eens kijken wat HW TnL uithaalt op mijn UT performance, schijnt dat UT nogal vreemd met processorkracht omgaat, vooral op een K6.

• BC3 Victim
ik wil gewoon een topkaart dus een asus nogwt lijkt me wel leuk

• VTec
Op dinsdag 08 mei 2001 21:37 schreef _JGC_ het volgende:
Voor W2K kan je gewoon het beste nvidia nemen met ATI op een goede 2e plaats. Waar een oude S3 virge/DX wel 1024x768x16 DDRAW aankan onder win9x, kan een Viper2 dat nog niet eens in 640x480x16 onder w2k :(
Helemaal mee eens !!! Vooral de nVidia kaarten zijn een aanrader voor onder W2000. Deze kaarten doen het zowel in 2D als in 3D goed onder W2000. Met de ATI heb ik zelf geen ervaring mee, maar hoor dat ook goede verhalen over :)

• VTec
Op dinsdag 08 mei 2001 21:01 schreef Maxxter het volgende:
Ik heb ook een viper2, ik draai windows2000 als ik nu 3dmark2000 draai zijn de resultaten teleurstellend, 1200 punten!! om maar niet te spreken van 2001 textures zijn allemaal negatief, en score van 400 ofzo, en ik kan bij 3dmark 2001 alleen software T&L doen. hoe kan dat...ben er gewoon zat van, wil een andere kaart als dat zo doorgaat. Heb de 92101 driver voor win2k
Het is wel zo dat onder W2000 de scores lager zullen uitkomen, dan bijvoorbeeld onder W9x (althans, dat kom ik bij m''n GF2MX tegen) en de Hardware T&L van de Viper II kun je wel vergeten bij 3D Mark.

• Mister_X
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-04 08:41
ja maar die HW TnL zit er zeker wel in! maar die word gewoon knudde "aangestuurd" om het zo maar eens te noemen, ga maar eens in software modus de high polygram tests doen in 3dmark2000 en daarna moet je dat nog eens doen met HW TnL!

• _JGC_
  • Nu online
Ik heb eens 3D Winbench 2000 gedraaid met zowel TnL aan als uit. In de zware tests kon de TnL van de Viper2 het beter af dan mijn slome K6/3-400 @ 450 toen. Bij de simpele dingen was de K6 beter.

Uiteindelijk toch meer simpele dingen dan ingewikkelde dingen in die test, dus hield ik nog maar 3/4 van de normale score over...

Overigens is 3D Winbench 2000 veel beter dan 3D Mark 2000, aangezien die reageert op real-life performance, waar 3D Mark alleen kijkt of het een beetje op nvidia lijkt.

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-08 18:58

4POX

Everybody is wired

Er zit weer leven in www.s3graphics.com

AKA Rinkel weblog

• _JGC_
  • Nu online
Heb het gezien ja, maar nog lang nog niet een normale driver...

Wat ik wel jammer vind is dat het forum van S3 Planet dood is. Nu weten veel mensen niet meer waar ze terecht kunnen en zijn alle oude berichten verloren :(

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-08 18:58

4POX

Everybody is wired

Op maandag 14 mei 2001 17:46 schreef _JGC_ het volgende:
Heb het gezien ja, maar nog lang nog niet een normale driver...

Wat ik wel jammer vind is dat het forum van S3 Planet dood is. Nu weten veel mensen niet meer waar ze terecht kunnen en zijn alle oude berichten verloren :(
Is dat kreng plat.. Jammer.. Aan de andere kant kwam ik daar ook niet meer zoveel..

AKA Rinkel weblog

• _JGC_
  • Nu online
Vandaag maar weer ff een nieuwe driver onlijn gezet. Helaas niet veel nieuws voor Viper2 gebruikers (alleen een andere ICD)

• BC3 Victim
Ik krijg nu echt wat van al die shit S3 kaarten :r

• _JGC_
  • Nu online
Vertel eens wat je er van krijgt? Ik wil het ook wel hebben, zolang het maar gratis of goedkoop is, net zoals al die andere boel van S3 :)

• Bar_en_boos
  • Niet online
Gisteren mijn systeem met Viper II voor het eerst aan de 3dmark2001 test onderworpen. Een stuk of 5 tests deden het niet. Mijn systeem:
AMD classic Athlon 600@600
Asus K7M mobo
256 MB (128-100/128-133)
Viper II rev. A
JGC''s unified savage driver 3.1/3.2

Score 3dmark2001 (1024x768x32):
JGC''s unified savage driver 3.1: 691
JGC''s unified savage driver 3.2: 705
JGC''s 3.2 + rename naar 3dmark2000: 1102 8-) ;)

Nou, dat renamen geeft toch een behoorlijke snelheidsverbetering. Op grafisch vlak met name in het dragotic deel. Hoe verhoudt deze score zich tot andere viper II gebruikers?

• Kayz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 00:51
Mijn oma heeft ook een Flipper, ze doet er kaartspelletjes mee :)

• Athlon_2o0o
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-10-2024
Ik ben ook een viper2 gebruiker. Onder Windows 98/ME vind ik het echt een prima kaart. Max Payne enzo mag dan wel niet zo goed of niet werken, maar games als UT of Q3A (waar de kaart voor is) doen het prima.
Alleen nu wil ik dus upgraden naar Windows XP...En drivers zijn er niet. UT draait als bagger...het si niet om aan te zien en werkelijk niks draait. Ik heb Diamond gemailed en ze hebben gereageerd dat ze geen drivers meer zullen maken. Wat een flut bedrijf, ik voel me flink genaaid. Wat moet ik nu als ik wil upgraden naar Windows XP professional? Een nieuwe videokaart kopen? Ik was tevreden met deze kaart onder Windows ME, maar onder Windows XP is ie om te :'(...

Zijn die drivers van JGC wat voor Windows XP? Loopt het dan wel zoals het zou moeten?

Verwijderd

Op zondag 18 november 2001 18:26 schreef Athlon_2o0o het volgende:
Ik ben ook een viper2 gebruiker. Onder Windows 98/ME vind ik het echt een prima kaart. Max Payne enzo mag dan wel niet zo goed of niet werken, maar games als UT of Q3A (waar de kaart voor is) doen het prima.
Alleen nu wil ik dus upgraden naar Windows XP...En drivers zijn er niet. UT draait als bagger...het si niet om aan te zien en werkelijk niks draait. Ik heb Diamond gemailed en ze hebben gereageerd dat ze geen drivers meer zullen maken. Wat een flut bedrijf, ik voel me flink genaaid. Wat moet ik nu als ik wil upgraden naar Windows XP professional? Een nieuwe videokaart kopen? Ik was tevreden met deze kaart onder Windows ME, maar onder Windows XP is ie om te :'(...

Zijn die drivers van JGC wat voor Windows XP? Loopt het dan wel zoals het zou moeten?
helaas GEEN xp drivers, ook niet die van JGC. Jammer maar helaas :( (ik heb er zelf ook een GEHAD) heb nu een GeForce256 , TJEEEZ wat een vooruitgang!

• Rickets
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Rickets

Finger and a shift

Ik gebruikte een Viper 2 :)
Heb nu een GeForce 3.....toch wel wat beter.
Ik heb hem trouwens te koop (de Viper 2).......

If some cunt can fuck something up, that cunt will pick the worst possible time to fucking fuck it up, because that cunt’s a cunt.

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
ik heb ook nog een Viper2
Pagina: 1 2 Laatste