[BC3] Zijn er nog Viper2 gebruikers?

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 406 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Zijn er nog wat Viper2 gebruikers hier? Ik vind het nml een perfecte kaart, en ik maak er zelf drivers voor (nou ja, ik tweak ze). Zijn er hier nog mensen die interesse hebben in het helpen bij dit tweaken? Contact graag per mail, of reageren op dit topic...

Verwijderd

ja hoi, ik heb geen viper2 maar een goeie vriend van mij wel
als wij gaan Counterstriken loopt zijn pc vaak vast, hij heeft meer geheugen gekocht, nu duurt het wat langer voordat zijn pc vastloopt, ligt niet aan zijn p3-600 en aopen mobo denk ik, dus ook iemand met dit probleem? ook bij SMR-avi''s loopt zijn pc weleens vast....:'(

• Koekie007
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-08 12:13

Koekie007

Soms maar niet altijd ....

Ik heb ook een viper II :P

Member of QU|CCC Sub team Lilacgrazer&K03(K)

• _JGC_
  • Nu online
Welke drivers?
Welk mobo precies?
Welk OS?
Hoever overgeklokt?
extra fans?

Dit is het standaardstukje wat ik altijd moet weten voordat ik iets kan oplossen met een S3 kaart...

BTW: CS heb ik zelf niet, en dus ook niet getest... zal wel tijd worden

Verwijderd

Ik had een Viper2... Wat ben ik blij dat ik die kaart heb verkocht zeg!

Begrijp me niet verkeerd: het is een prima budgetkaart, met redelijke performance. Ook S3TC was een tijd lang exclusief voor S3 kaarten.
Maar toch heb ik een GeForce2 MX gekocht, die *veel* sneller is. Probeer namelijk Deus Ex maar eens op die Viper2, kan je lachen (of eigenlijk :'()!

Verwijderd

Op vrijdag 09 maart 2001 19:14 schreef _JGC_ het volgende:
Welke drivers?
Welk mobo precies?
Welk OS?
Hoever overgeklokt?
extra fans?

Dit is het standaardstukje wat ik altijd moet weten voordat ik iets kan oplossen met een S3 kaart...

BTW: CS heb ik zelf niet, en dus ook niet getest... zal wel tijd worden
hastec driver, nieuwste voor viper2
aopen pentium3 mobo, weet ik niet precies
windows98 sec ed.
niet overgeklokt

Verwijderd

Heb ook een een Viper 2
heb in het begin problemen
mee gehad.
Liep bij de eerste boot vast
kaart eruit pakken opnieuw inzetten
Dan deed hij het.
Maar zet je de PC dan weer uit kreeg
je hetzelfde probleem.

Heb de kaart terug gebracht en nieuwe voor gekregen. Voor de rest ben ik der best tevreden over. Frames konden soms iets meer zijn maar goed.

• _JGC_
  • Nu online
Op vrijdag 09 maart 2001 19:17 schreef Networx het volgende:
Ik had een Viper2... Wat ben ik blij dat ik die kaart heb verkocht zeg!

Begrijp me niet verkeerd: het is een prima budgetkaart, met redelijke performance. Ook S3TC was een tijd lang exclusief voor S3 kaarten.
Maar toch heb ik een GeForce2 MX gekocht, die *veel* sneller is. Probeer namelijk Deus Ex maar eens op die Viper2, kan je lachen (of eigenlijk :'()!
Hmm, Deus Ex moet je ook niet in D3D draaien, daar kopieer je gewoon de metaldrv.* bestanden van UT naartoe, en dan speel je lekker met 50FPS in Metal

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09:39

4POX

Everybody is wired

Jep.. Hier ook een viper2 gebruiker...

Revisie A met hyundai chippies.. Loopt op 150/170.. Dit is gedaan door een socket 7 fan op de koelblokje te lijmen.. Onder UT speel ik met 70 a 80 frames.. Dit is met een duron 850...

Fijn kaartje.. Ik draai wel met getweakte drivers.. Of ze van jou zijn, _JGC_ , weet ik dus niet......

AKA Rinkel weblog

• _JGC_
  • Nu online
Dat zie je als het goed is bij elke benchmark wel staan...

Zal wel een uit het lijstje op www.savagenews.com zijn

BTW: Met een K6/3+ 560 draait ie als een tierelier

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
je mag mij wel helpen, het zooitje slaat geregeld vast ;(
Moederbord:Asus P2B pc 100 sdram% 100 MHz FSB, Ultra DMA/33 Bm IDE
Drivers: ViperII_metal_2004, heb nog 410_win9x_95112 op mijn harde schijf staan, niet geinstalleerd, want dan loopt UT helemaal niet meer.
Niet overgeklokte PII 350 met 128 mb SDRAM (64 100 MHz, 64 133 Mhz

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• _JGC_
  • Nu online
JGC''s Unified savage driver 3.05 release

Heeft Metal 2030, veel stabieler dan welke andere Metal versie dan ook...

9.51.12 is echt een k*tdriver...

Hoop dat je hier wat aan hebt.

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08:31

Sjaak_Afhaak

Bleh!

Hier nog een tevreden klant van JGC''s tweaked drivers.. heb nu wel last van texturefouten in Serious Sam...

binnenkort toch maar een nieuwe kaart halen. die hercules kyro2 lijkt me wel wat voor zo''n studentje als ik... :9

Hier staat tekst

• _JGC_
  • Nu online
Texturefouten met welke ICD? Gebruik eens de eerste die je kunt vinden... die is het beste :)

Ik ga dus zeer binnenkort een nieuwe uitbrengen met support voor de *M133 chipsets. Dan de logische S3 formule: nieuwste D3D core + oudste ICD en je hebt een snelle combo :)

• BC3 Victim
Mannnnnnnnnn, HELP!!!!!!!!!!!
Naar aanleiding van het getweak eens een Benchmark gedaan (3D Mark 2000), score:
1318 }:O, :(, :'(
Volgens mij moet dit wel "ietsje" beter kunnen voor een PII met 32 MB video......
Wie vertelt mij AUB hoe???

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• _JGC_
  • Nu online
- open regedit
- ga naar HKLM,Config\0001\Display
- lazer die Settings key weg
- vervolgens tweakdriver er weer op
- S3Tweak ff ergens weghalen (http://www.jgc.f2s.com/download/jgc23.exe had em nog wel geloof ik)
- overclocken tot minimaal 145/180
- benchen

BTW: K6/3+ 450 @ 550 haalde 2065 met 3D Mark 2000...

• BC3 Victim
Hmmm_JGC_, ik heb je driver geinstalleerd, maar de score is nu zelfs 1278 :(

• Boogie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 24-04 04:51
Ik heb er ook een, en ben erg tevreden. Met de drivers die hier op tweakers als nieuwste vermelt staan in de meuktracker. Ik haal met m''n pIII 700e @ ASUS CUBX toch zo''n 3800 3D2000 punten. En op de lan-party afgelopen september was ik wel degene met meest stabiele bak (3 dagen UT en NO Crash!) en had zo''n vloeiend beeld, ik werd soms een beetje misselijk van die 3d effecten! :D

• _JGC_
  • Nu online
let op: 3d kwark is een nvidia bench. Ik heb dit veel vaker meegemaakt, dat 3d kwark achteruit ging, maar spellen echt sneller werden...

• BC3 Victim
_JGC_, ik ben geen tweaker (hehe nog niet, ik denk dat ik err zo een ga worden als ik met jou blijf lullen B-)).
Waar moet ik jou driver naar extracten??
Ik heb hem nu naar de diamond map extract

• Moartn
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

Moartn

Team Coco

Ik heb ook een viper II...
Hij word niet ondersteund in windows XP, beetje jammer...
Toch maar die Geforce2 bestellen...

Sint Moartn, Sint Moartn, de koeien hebben stoartn

• BC3 Victim
Hoe kan ik mijn videokaart overclocken, en waar kan ik zien of ik hem niet oververhit??
Ik werk trouwens met Win ME
Ik heb powerstrip geinstalleerd, maar zie niet hoe ik hem kan overclocken

• 4POX

4POX

Everybody is wired

Op vrijdag 30 maart 2001 16:11 schreef SOULKILLER het volgende:
Hoe kan ik mijn videokaart overclocken, en waar kan ik zien of ik hem niet oververhit??
Als die vastloopt is die te heet >:).. Vaak kun je een videokaart niet oververhitten omdat die al vastloopt voordat die kan verbranden.
Ik werk trouwens met Win ME
Ik heb powerstrip geinstalleerd, maar zie niet hoe ik hem kan overclocken
Gebruik toch lekker S3TWEAk doorvoor... Gaat veel simpeler en je hebt meer functies

AKA Rinkel weblog

Verwijderd

Ik heb hier ook een Viper2 maar ik heb eigenlijk nooit problemen met dat ding gehad. Alleen vind ik het jammer dat de drivers voor Win2K om te :'( zijn!

Alleen met NFS5 heb ik rare effecten in de schaduwen van de auto''s. Maar ja dat speel ik de laatste tijd toch niet meer.

• _JGC_
  • Nu online
GF2MX is amper sneller dan een Viper2, vanwege de brakke geheugeninterface op dat ding.
Voor de schaduwen in NFSPU: waarschijnlijk heb je AutoMipmap aanstaan...

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik heb ook een (overgeklokte) Viper II. Ik vind het een perfecte videokaart. Nog steeds errug snel (100+ FPS in Q3A op hoge kwaliteit 32 bit). Niet slecht dacht ik zo.

Maar een Geforce 2/3 zal wel wat sneller zijn, maar de Viper II is alweer 1,5 jaar oud ofzo...

Verwijderd

AutoMipMap???? Waar kan ik dat vinden dan zal ik dat eens een keer proberen :).
Maar het zijn maar kleine spikkeltjes ed. en net van die dingetjes waar je, je aan gaat ergeren.

Verder blijft het natuurlijk een geweldige kaart.

edit:
typo''s

• _JGC_
  • Nu online
Oh, alleen kleine spikkeltjes? Heb je soms je geheugen boven 166MHz geklokt? dat heeft geen zin, want de corespeed is toch de limiet. Ik had hetzelfde, doordat er een justcooler slot-in coolertje onder mijn viper2 geplaatst was, kon ie niet tegen (en de overclockbaarheid was precies hetzelfde als zonder dat kreng)

AutoMipmapping kan je hier vinden:
HKLM,COnfig\0001\Display\Settings
dan een geval dat AM heet, zet die op OFF, want dat ding verne*kt al je schaduwen.

• MGSNK
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21-08 20:53
[/ Flamebat mode
Hey is de Viper2 geen Savage 4 2000, een bagger kwaliteit videokaart met slechte drivers??? /]

Our life and death are the same thing. When we realize this fact, we have no fear of death anymore, nor actual difficulty in our life

• _JGC_
  • Nu online
[hap-modus]
Ja, dat is het, er zitten klotedrivers bij, maar de kwalitei, afgezien van de HW T&L is beter dan die van menig nvidia kaartje :r
[/hap-modus]

S3 maakt geen goede drivers, daarom doe ik het...

• Mister_X
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-04 08:41
Op vrijdag 30 maart 2001 21:27 schreef MGSNK het volgende:
[/ Flamebat mode
Hey is de Viper2 geen Savage 4 2000, een bagger kwaliteit videokaart met slechte drivers??? /]
U SUX, als je eens de specs van de savage2k vergelijkt met de specs van een nvidiot kaart, is die viper2 dus echt wel beter kerel! alleen de drivers sucken.

• 4POX

4POX

Everybody is wired

Op vrijdag 30 maart 2001 22:38 schreef Mister_X het volgende:

[..]

U SUX, als je eens de specs van de savage2k vergelijkt met de specs van een nvidiot kaart, is die viper2 dus echt wel beter kerel! alleen de drivers sucken.
Maar het is ook knap.. De viper2 draait standaard op 125 MHZ.. En als je hem vergelijkt met andere kaarten dan levert die toch een knappe prestatie.. een goeie kaart.. Alleen geen drivers

AKA Rinkel weblog

Verwijderd

Ik heb NFSPU ff getest maar de schaduw blijft lelijk. Ik heb er maar ff een screenshotje van gemaakt:
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/mark.de.vries/bestanden/porsche1.jpg

Zoals je ziet is het niet 100% optimaal ;(

• _JGC_
  • Nu online
Welke drivers waren dat? 9.51.11 schijnt niet zo lelijk te zijn als al die anderen.

Zet AutoMipmap maar eens aan, en post dan nog maar es, dan ben je blij met deze schaduwen :)

• remsie
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17-08 12:06
Weet iemand toevallig goeie driver voor de savage2000 te vinden voor linux, met xfree 4.x.x

• _JGC_
  • Nu online
Voor zover ik weet zijn er geef XF86 4.* drivers voor S3, maar je zou eens op http://www.savagenews.com/drivers/s3/savage2000.html kunnen kijken...

• Mister_X
viper 2 heeft de uniekste architechtuur die er is... daar blijf ik bij, het is zoiezo een kaart die bij je verzamelingen videokaarten past, ik had er 1, ja heb hem nog steeds maar hij is stuk door iets doms, ik had hem voor 150,00 2e hands gekocht, dus zou vond ik het zonde van me geld om nou voor een nieuwe 300 neer te tellen. anders had ik er weer 1.

Verwijderd

Ik heb een Viper 770 Ultra XL

Verwijderd

Ik heb dan ook maar ff met Automipmapping=ON getest en dat is, zoals je al zei helemaal lelijk. Ook een screenshot:
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/mark.de.vries/bestanden/porsche2.jpg

• _JGC_
  • Nu online
Wow! Dat valt nog mee. Jammer dat mijn vorige 2 harddisks gecrasht zijn, anders had ik nog eentje van een betatester van mijn eerste Viper2 driver, daar zag je compleet nix.

BTW: Was dit ook met Trilinear aan?

Verwijderd

Ja Trilinear stond ook aan ja.

Was die beta tester toevallig Ozzi? Die ken ik namelijk.

Dit is trouwens niet met een driver van jou gedaan maar met die van S3 geloof de laatste, versie 9.51.12 versie 9.51.11 had ik eerst maar die ben ik kwijt geraakt en daarna heb ik die niet meer kunnen vinden.

Verwijderd

ik snap het ff niet meer hoor! :)
ik kan van iemand voor 75,- zo''n viper II kopen.. zou ik dit wel of niet doen?? en was dat nou met al die texture fouten???

• _JGC_
  • Nu online
Ik weet niet wat je nu hebt, maar dat is wel heel erg goedkoop. Altijd doen. Kan je altijd nog in een machine zetten die snel ff een kaartje nodig heeft. Ik heb em nu als normale kaart, en D3D zuigt behoorlijk, maar dat speel ik toch amper. In zowel UT (Metal :9), OpenGL als 2D kwaliteit is het een uitblinker. Nemen dus!

* _JGC_ weet wel wie hem je aan wil smeren :)

• jotheman
  • Laatst online: 11-08 21:43

jotheman

Was like that when I got here!

Op vrijdag 30 maart 2001 20:36 schreef _JGC_ het volgende:
GF2MX is amper sneller dan een Viper2, vanwege de brakke geheugeninterface op dat ding.
Voor de schaduwen in NFSPU: waarschijnlijk heb je AutoMipmap aanstaan...
wahahaahahahaa! ik lach me d00d, jonguh ik had eerst een viper2 en hep daarna een geforce2mx gekocht, da scheelt vaak wel het DUBBELE in fps in spellen, UT al helemaal....
En geforce2 is second generation T&L dat merk dus oowk ECHT wel.... |:(
Ik hep nu even een viper2 erin zitten omdat de geforce2mx in de garantie zit, ik merk het dus echt vet erg bij spellen spelen dat ik met dat rotding zit.

Ik zou voor die paar piekies meer echtwel een geforce2mx kopen as ik moest kiezen hoor!

I see dead pixels...

Verwijderd

op dit moment heb ik een V4 en een GF2MX.. de GF2MX heb ik al verkocht, moet die gozer wel ff langskomen :).. en een V5 is onderweg... misschien dus ook een Viper II erbij.. :)

• _JGC_
  • Nu online
Hmm, als die GF2MX 2x zo snel was in UT en Q3A dan die Viper2, vreet ik mijn Viper2 op...

Waarschijnlijk heb je nooit van Viper2 tweaken gehoord, of tenminste iemand die het voor je zou willen doen ikke dus)

edit:

Hier nog het magische UT-Woord:
METAL 2.0.3.0 :)

• remsie
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17-08 12:06
Tering, ik heb nu eindelijk de ViperII in linux aan de praat, met de savage driver die bij 4 zit, en het werkt als een tiet, alleen de snelheid is niet helemaal zoals ik wil in kde, maar weet iemand mischien van die Option regels in de Xf86config file, die de boel versnellen..??

Verwijderd

GF2MX valt wel mee in ut.. al is het niet super... 1024x768x32 high doet die met 60fps (D3D)

• _JGC_
  • Nu online
Pas wel ff op, je moet eerst ff kijken hoe die drivers voor de Kyro 2 zijn. Je moet niet hebben dat je precies hetzelfde traject als met je S3 kaartje moet volgen...

• blade181
  • Laatst online: 17-04 07:52

blade181

Cra-cra-cracker?

Ik heb problemen met het feit dat die in windows nog al vaak gewoon vast loopt ik heb het idee dat dat mijn Viper 2 is dat die gewoon freezed.......waarom??? Quake 3 loopt trouwens best wel lekker met mijn kaartje maar ik vraag me af om geen Kyro 2 te kopen als er niet snel drivers komen die een beetje beter zijn!!!!!!!!!!!!!

Another white boy in this movie? Damn!

• blade181

blade181

Cra-cra-cracker?

Bij mij is het zo dat die zomaar in eens vastloopt geen blauw scherm helemaal niks wat kan hier het probleem zijn..........????
Driver, oververhitting.....?? Ik weet het niet meer maar wat ik wel weet is dat het vaker in win2k dan in winme voorkomt

• _JGC_
  • Nu online
Als je em nu op AGP 4X hebt staan, moet je dat op AGP 2X zetten. Verder er voor zorgen dat je I/O voltage 3.3V is, en niet 3,45 of 3,4 zoals je bij de huidige mobos kunt instellen. Verder zou een beetje extra cooling dat ding geen kwaad doen.

Verwijderd

// off-topic
blade alicia silverstone fan >:)
RUIG
als je nog wat goeie pics hebt... GRAAG!! dan komen die op mijn site erbij.. :)

• blade181

blade181

Cra-cra-cracker?

ok heb hier echt alle plaatjes die je maar kan hebben van haar....zo''n 120 of zo moet je maar eens naar http://move.to/dreamgirls
daar staan hele mooie plaatjes!!!!!

• blade181

blade181

Cra-cra-cracker?

hoe kan ik dat zien dat mij i/o voltage op een bepaalde stand hebt......en weet je wanneer de nieuwe DX8 drivers uitkomen en of die gemaakt worden door VIA

Verwijderd

10000000000000000000000000000x :9~

:)

• _JGC_
  • Nu online
Ik heb een probleem gemeld die alleen voorkomt bij de combo S3 + VIA, dus ik denk toch wel dat S3Graphics VIA erbij betrekt (wist je dat de KM133 en de PM133 bijna hetzelfde zijn)

De drivers zouden DX8 zijn, nu nog wachten wanneer dat gaat komen (waarschijnlijk heeft S3 ze gisteren niet uitgebracht, omdat niemand die datum serieus neemt :))

Over het I/O voltage: dat kan je meestal terugvinden in de CPU overclock setup in je BIOS.

• blade181

blade181

Cra-cra-cracker?

Maar ik heb nog 1 vraagje waarom zijn er nog geen tweaked drivers voor win2k.....

En over het tweaken van drivers hoe gaat dat precies gebeuren???? Wil ik namelijk best wel wat meer over weten

• jotheman

jotheman

Op maandag 02 april 2001 14:18 schreef _JGC_ het volgende:
Hmm, als die GF2MX 2x zo snel was in UT en Q3A dan die Viper2, vreet ik mijn Viper2 op...

Waarschijnlijk heb je nooit van Viper2 tweaken gehoord, of tenminste iemand die het voor je zou willen doen ikke dus)

edit:

Hier nog het magische UT-Woord:
METAL 2.0.3.0 :)
haha, begin maar vast te eten dan, want Q3A issie zeker wel sneller, bij UT even snel... Da draaj je dan bij de GF2MX natuurlijk in opengl, dan issie precies even snel....

En tweaken van da ding?, daar LEEF ik voor en dat hep ik in ut verlede oowk heus wel gedaan hoor!, met de geforce2mx trouwus ook.... >:)

I see dead pixels...

• Mister_X
Op maandag 02 april 2001 01:38 schreef jotheman het volgende:

[..]

wahahaahahahaa! ik lach me d00d, jonguh ik had eerst een viper2 en hep daarna een geforce2mx gekocht, da scheelt vaak wel het DUBBELE in fps in spellen, UT al helemaal....
En geforce2 is second generation T&L dat merk dus oowk ECHT wel.... |:(
Ik hep nu even een viper2 erin zitten omdat de geforce2mx in de garantie zit, ik merk het dus echt vet erg bij spellen spelen dat ik met dat rotding zit.

Ik zou voor die paar piekies meer echtwel een geforce2mx kopen as ik moest kiezen hoor!
ja leuk een TnL op je vidkaart, maareh beweer je ook dat UT sneller is door de TnL? want eh, for the information, UT gebruikt SOFTWARE TNL en geen hardware kerel,

• Mister_X
Op maandag 02 april 2001 16:38 schreef jotheman het volgende:

[..]

haha, begin maar vast te eten dan, want Q3A issie zeker wel sneller, bij UT even snel... Da draaj je dan bij de GF2MX natuurlijk in opengl, dan issie precies even snel....

En tweaken van da ding?, daar LEEF ik voor en dat hep ik in ut verlede oowk heus wel gedaan hoor!, met de geforce2mx trouwus ook.... >:)
Viper 2 is gemaakt voor de Q3 engine, die is echt wel wat sneller dan een gf2mx, enne zoiezo veel mooier beeld.

• Mister_X
http://www.jgc.f2s.com/news.php3?newsid=984494391,24890,

viper 2 opengl icd vergelijking. kijk naar de scores van de beste icd, tegen de 60FPS aan in 32bit alles hoog 1024 X 768.

http://www.jgc.f2s.com/news.php3?newsid=985019680,23548,

een detonator test met mijn systeem en geforce 2mx, redelijk hoog overgeklokt.

als ie standaart was schopte de viper2 hem er zeker uit, nu zijn de verschillen heel klein, hou ook even rekening met de verschillende systemen, jammer dat ik me v2 niet meer heb, althans hebhem wel maar hij is dood.

• _JGC_
  • Nu online
Viper2 op een K6/3+ 560 zit tegen de scores van een Duron 1001 + GF2MX aan te schoppen (182/185). Lijkt me dat die viper2 dan wel ff wat beter is dan een GF2MX. GF2MX is nix mis mee, maar dat slome geheugen maakt hem voor mij echt niet de moeite waard.

Verder: UT draait voor geen meter op een GF2MX. UT is heel erg slecht geprogrammeerd, alleen Glide, en het door S3 gemaakte Metal werkt er perfect mee.

• VTec
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-05 10:53
Ik heb zelf wat lopen benchmarken met een GF2 GTS en een Viper II met UT, en de Viper II behaalde hogere scores dan de GTS. Vooral met Q3 en UT is de Viper II een aanrader. Ik gebruik nu (tijdelijk) een GF2 MX, maar alleen bij de D3D games heb ik een voordeel met deze kaart (werkt vaak iets beter), maar opzich had ik net zo goed de Viper II erin kunnen laten.

Go Through Your Heart Shakra Into Your Cave, And Find Your Power Animal

• _JGC_
  • Nu online
hmm, ben jij dan een slechte GTS tweaker? of ik een slechte Viper2 tweaker? Ik haalde scores met mijn viper2 die tegen die van de GF2MX aan schopten (op 1024x768x32 EHQ)

• VTec
Op maandag 02 april 2001 22:45 schreef _JGC_ het volgende:
hmm, ben jij dan een slechte GTS tweaker? of ik een slechte Viper2 tweaker? Ik haalde scores met mijn viper2 die tegen die van de GF2MX aan schopten (op 1024x768x32 EHQ)
Hehe, goeie vraag :) De volgende resultaten had ik met een GTS 400 op een P3 500 met 128mb:

D3D/S3TC
640x480x32: 54.53/55.12
800x600x32: 53.23/53.59
1024x768x32: 51.76/52.01
1280x1024x32: 48.71/44.72

Ik heb helaas die van de Viper II niet bewaard, maar kan me wel herinneren dat de Viper II goed mee deed (beter of gelijkwaardig, dat weet ik zo niet meer (alweer een poosje geleden)).

• jotheman

jotheman

Op maandag 02 april 2001 17:58 schreef Mister_X het volgende:
http://www.jgc.f2s.com/news.php3?newsid=984494391,24890,

viper 2 opengl icd vergelijking. kijk naar de scores van de beste icd, tegen de 60FPS aan in 32bit alles hoog 1024 X 768.

http://www.jgc.f2s.com/news.php3?newsid=985019680,23548,

een detonator test met mijn systeem en geforce 2mx, redelijk hoog overgeklokt.

als ie standaart was schopte de viper2 hem er zeker uit, nu zijn de verschillen heel klein, hou ook even rekening met de verschillende systemen, jammer dat ik me v2 niet meer heb, althans hebhem wel maar hij is dood.
JGC lees dat en zeg mij dan nog maar eens dat de viper2 sneller is...., niet dus....

En UT, zoals ik al zei ik haalde PRECIES dezelfde fps met viper2 en GeForce2MX, dit in OpenGL (o''course, D3D zuigt!) en met de nieuw uitgebr8e opengl drivers voor UT! Dit scheelt ECHT veel tegenover de eerste drivers....

En jullie mogen nog zo opscheppen met de viper2 maar ik ben to zoooooo blij met mijn GeForce2MX, zullen we ff framerates vergelijken met bv. Black&White (draajt kut met de viper2) en Tribes2?
Het hele leven draajt niet om UT en Q3A... ofjah..., mijnes grotendeels om UT :)

I see dead pixels...

• Mister_X
hey kerel,

TOENDERTIJD, dat de VIPER2 uitkwam draaide het zeker wel om kwak3 en UT! de viper 2, de kaart die 1,5jaar eerder op de markt verscheen dan de geforce2mx, was/is gewoon sneller dan een geforce 2mx, (met de viper2 in s3 metal uiteraard, en de mx2 in opengl,)

• Mister_X
ow, en dat de viper 2 kut draait in b&w of tribes is dus echt wel te danken aan SLECHTE drivers, of slechte ondersteuning van de het spel ivm de kaart, want serouis sam 2 draait WEL goed op de viper 2.
viper2 heeft trouwens dezelfde fillrate als een geforce2mx, 700mtextels. (JA< TOEN AL!)

dus!
dankzij die *(&#(*$&$#driver ondersteuning is de kaart verneukt! maar de hardware mag er wezen hoor!

• blade181

blade181

Cra-cra-cracker?

Ik vraag me af waarom de site van S3graphics plat ligt....of zullen ze met die nieuwe drivers bezig zijn ze erop te zetten...ze doen wel heel geheimzinnig!!! Laten we van het positieve uitgaan!!!

• jotheman

jotheman

MisterX > je hept idd helemaal gelijk het grootste deel van de slechtste prestaties ligt aan de drivers....
En aangezien deze kaart al 1,5 jaar eerdur uit was hep ik hem toen oowk gekocht (ja ik oowk :) ), en hij mag er ook best wezen hoor...

Ik constateer alleen het feit dat ik liever mijn GeForce2MX hep, maar dat is ook alleen mijn mening.... :)

I see dead pixels...

Verwijderd

NANA een ViperII daar ligt het niet aan hoor bij Counter-Strike kijk maar eens als je je CPU op fockt dan gaan de FPS vanzelf omhoog

als ik bij C-S 640x480 drai heb ik 100FPS en bij 1024x768 ook 100FPS naja oke 99,9 want HL kan niet meer FPS aan dus aan je kaart ligt het zeker niet

Verwijderd

Bay de WAY als je net als ik de ViperII hebt moet je ff naar www.diamondmm.com gaan dan naar de selectie drivers en dan naar de ViperII en daar staat ergens een Patch voor UT dan loopt het wel ff 10 X beter dan bij mijn beurjongen met zijn Kleine zieligen Herkules (MONOGOME fabriekant want dat is het eigenlijk) GTS 64Mb want die is Duur en loopt dus echt voor geen eene meter :)

at ben ik toch blij met mijn VIPER II voor slechts 250 piek en dan een GTS voor bij rennen van meer dan 1000 piek kijk dat vind ik nou jezelf NEUKEN :)

• Mister_X
je bedoelt de metal drivers uiteraard,

jotheman,

ik heb nu ook een Hercules (monogoom?) geforce 2mx -> QUADRO2 MXR, maar dat is omdat ik me viper2 de dood ingeholpen heb. :), is trouwens niet leuk. :(

:)

• Mister_X
dat is trouwens een maand geleden, liever had ik die kyro2 64mb, maar aangezien die nog lang niet leverbaar was, en me 1 van me 2 andere kaartjes, (diamond speedstar a50, matrox g200) zo traag zijn in UT, wou ik snel een nieuwe hebben, maarja, dan zie je weer hoe groot nvidia is, want ik had weinig keus, of een voodoo3/4/5 of een geforce. en dat werd dan een mx 2, niet zo duur namelijk.

• Bar_en_boos
  • Niet online
Ik heb ook nog steeds een viper II, in de hoop dat er eens nieuwe verbeterde drivers worden uitgebracht. De viper II draaide bij mij altijd redelijk tot goed, behalve bij twee games die ik recentelijk gebrand heb, nl. Serious Sam en Black & White. Serious Sam heeft nogal wat afwijkingen in wanden en muren. Onder een bepaalde hoek zie je de buitenlucht er door heen.
Het meest irritante is echter dat beide games vroeg of laat blijven hangen, waarbij het achtergrondgeluid intact blijft. De resetknop is de enige oplossing.

Allerlei dingen al geprobeerd, 16 bits kleur, dma cd-rom uitgeschakeld, alles uitgeschakeld in de InControltools 99 (automipmapping etc). Tot nu toe heeft niets geholpen. Ik hoop dat dit met een andere viper-driverversie opgelost kan worden.
Mijn config: athlon 600, 256 MB (128 100 mhz + 128 133 mhz), K7M, viper II rev. C, viperII driverversie x.12, windows98 SE.

Weet verder iemand of het kwaad kan de viper II te combineren met directx 8? Misschien dat dit de oplossing is voor bovenstaande 2 spellen. Zou mooi zijn als ik eens niet om de 5 minuten hoef te resetten. :)

Verwijderd

DirectX 8 werkt gewoon met Viper 2 dus je kan het proberen.

Enne JGC, ik heb gister jouw getweakte drivers ook eens geinstalleerd en dat leverde mij niets meer dan ellende op :(. Spellen liepen of meteen vast of na enkele minuten. Ik heb daarna alles maar uit het register verwijderd en nu werkt het weer normaal allemaal. Ik dacht eerst dat het me CPU was die te warm werd en had dus al een andere koeler erop gezet, maakte weinig uit. Maar nu werkt het weer allemaal hoop ik :).

• blade181

blade181

Cra-cra-cracker?

De site van S3graphics ligt nog steeds plat zijn die lui van S3 nou echt zo stom of zijn ze met iets geheimzinnigs bezig

• _JGC_
  • Nu online
Die drivers gebruik ik al zolang ik een Savage4 en een Viper2 heb, nooit problemen mee gehad. Waarschijnlijk had de 9.51.11 core er geen zin in op jou systeem..

* _JGC_ die altijd problemen had met de Savage4 8.20 drivers omdat ie brak geheugen had :(

• Bar_en_boos
  • Niet online
Zeg JGC, als ik een (hernieuwde) poging waag om jouw getweakte drivers te installeren, op welke wijze kan ik dan het beste de oude deinstalleren? Moet ik ook in het register gaan prutsen of alleen maar VGA-modus installeren en dan jouw drivers erop?

• VTec
_JGC_, het lukt me niet om die 3.05 drivers te downloaden bij je site (wil ze effe proberen) :)

• BC3 Victim
Ik heb een Viper II maar ik vind de drivers maar slecht.
Treurige zooi hoor, ik kan de TV-out niet gebruiken als ik niet de oude drivers eraf kan halen. |:(
Iemand een idee hoe ik de drivers volledig kan verwijderen? :?

• _JGC_
  • Nu online
Sjit, Hij''s weg...

Ik maak zo ff een nieuwe...

• _JGC_
  • Nu online
JGC 3.05 dus weg, maar 3.10 staat op de site:
http://www.jgc.f2s.com

• Bar_en_boos
  • Niet online
Goed, gisteravond JGC''s tweaked driver versie 3.10 geinstalleerd, puur om te bekijken of Black & White hier goed op draait. Ik moet zeggen dat ik daarna geen lockup meer heb gehad. Of het nu komt door directx 8 die ik heb geinstalleerd of door de getweakte Viper II drivers weet ik niet, maar het computerleven ziet er een stukje rooskleuriger uit. :)
Andere toepassingen heb ik met die drivers nog niet geprobeerd. De windows desktop ziet er alvast goed uit ;)

Verwijderd

Ik heb de Viper II aangeschaft omdat ik altijd al Diamond video-kaarten heb gehad. Op het moment dat ik 2 maanden geleden een nieuw systeem aanschafte heb ik dus blindelings hiervoor gekozen. Het is zeker geen slechte kaart, alleen de driver ondersteuning zuigt. Vanavond ga ik de JGC 3.10 drivers uitproberen. Ik heb speciaal vanwege dit mijn systeem gisteren met 98 geconfigureerd (ik had 2000) en maak er dual-boot van.
Voor gewoon desktop programma''s en wat grafisch gedoe onder 2000 prima, maar zogauw je wilt gamen is 2000 in combinatie met deze kaart klote (traaaaaaaaaaag, vastlopers, resets, ...). Dus heb ik wel een beetje spijt van mijn aankoop, want 98 zuigt nog meer :r. Tis dat ik ook games wil spelen, maar anders...
Maar ja, mischien moet je ook geen games op 2000 spelen.
Oh ja, ik haalde onder 2000 een winmark2000 sore van 1486, en nu onder 98 2220. Moet dit niet sneller kunnen op mijn systeem :?

• Bar_en_boos
  • Niet online
Om je register en bios nog wat verder te tweaken voor de Viper II kun je gebruik maken van deze link.

• _JGC_
  • Nu online
Hmm, volgens mij heb ik die FAQ ook gelezen toen ik die tweakdriver maakte...
Dus niet echt nodig...

• Bar_en_boos
  • Niet online
Op donderdag 05 april 2001 12:35 schreef _JGC_ het volgende:
Hmm, volgens mij heb ik die FAQ ook gelezen toen ik die tweakdriver maakte...
Dus niet echt nodig...
OK. Ik heb na de installatie van jouw drivers ook niet meer aan het register geprutst. Gewoon houden zo dus.
Waarom zit hier trouwens de x.06 core in? Versie x.11 was toch qua kwaliteit/snelheid het beste?

• VTec
Op donderdag 05 april 2001 08:45 schreef Bar_en_boos het volgende:
Goed, gisteravond JGC''s tweaked driver versie 3.10 geinstalleerd, puur om te bekijken of Black & White hier goed op draait. Ik moet zeggen dat ik daarna geen lockup meer heb gehad. Of het nu komt door directx 8 die ik heb geinstalleerd of door de getweakte Viper II drivers weet ik niet, maar het computerleven ziet er een stukje rooskleuriger uit. :)
Andere toepassingen heb ik met die drivers nog niet geprobeerd. De windows desktop ziet er alvast goed uit ;)
Die lockups kom ik trouwens nu ook tegen (bij B&W), maar dan met een GF2 MX :( Ben je lekker aan het spelen, loopt ie spontaan vast. Alleen reset helpt dan nog.

Ik zal de JGC drivers zo effe proberen. Eens kijken hoe ze het doen :)

• Bar_en_boos
  • Niet online
Op donderdag 05 april 2001 13:08 schreef VTec het volgende:

[..]

Die lockups kom ik trouwens nu ook tegen (bij B&W), maar dan met een GF2 MX :( Ben je lekker aan het spelen, loopt ie spontaan vast. Alleen reset helpt dan nog.

Ik zal de JGC drivers zo effe proberen. Eens kijken hoe ze het doen :)
Uhm....JGC 3.10 drivers in combinatie met een GF2 MX gaat niet goed komen denk ik. Misschien een tweaked detonator driver als je perse een getweakte wil.
Installeer anders directx 8 als je die nog niet hebt.

• _JGC_
  • Nu online
Op donderdag 05 april 2001 12:45 schreef Bar_en_boos het volgende:

[..]

OK. Ik heb na de installatie van jouw drivers ook niet meer aan het register geprutst. Gewoon houden zo dus.
Waarom zit hier trouwens de x.06 core in? Versie x.11 was toch qua kwaliteit/snelheid het beste?
9.51.06 is sneller. Daarbij heb ik nog geen enkel probleem gezien met 9.51.06 die niet in 9.51.11 en 12 voorkwam...

Ook de antiekste OpenGL ICD eringezet, geen probleem mee gehad, dus waarom niet?

• Mister_X
iemand nog probs met de jgc drivers?

• VTec
Op donderdag 05 april 2001 13:41 schreef Bar_en_boos het volgende:

[..]

Uhm....JGC 3.10 drivers in combinatie met een GF2 MX gaat niet goed komen denk ik. Misschien een tweaked detonator driver als je perse een getweakte wil.
Installeer anders directx 8 als je die nog niet hebt.
LOL, was effe vergeten: de JGC drivers testen met de Viper II ;)

• Bar_en_boos
  • Niet online
JGC''s drivers gaan nog steeds goed hier. :) Ga ze zo eens onderwerpen aan enige folterende games. gna gna

• _JGC_
  • Nu online
Hehe, probeer maar >:)

Er zal geen spel zijn die vastslaat om die driver, en trager dan een reference driver kan ie nooit zijn (omdat ik ook zaken getweakt heb die helemaal nix met de savage2000 te maken hebben, zoals swapfile, memory latency, etc).

Verder:
UT in 1280x1024x32 HQ S3TC gaat hier net zo goed als 1024x768x32 HQ S3TC, dus wat wil je nog meer :?

Verwijderd

Sinds kort niet meer. Heb nu een ATI Radeon^64MB ViVo>:)
Ik ga mijn oude viper 2 kaartje in een andere bak proppen en kijken hoe snel hij is met deze drivers, ben benieuwd....

• Aars
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-01 13:59
moeten die drivers nog in een speciale map? en als je ze geinstalleert hebt moet je dan verder nog iets aanpassen?

ik heb je nog wel een mail gestuurt jgc maar nix teruggekregen :/

-

• _JGC_
  • Nu online
Hmm, ik zit nu op mijn server ff de mail te bekijken, maar nix ontvangen.

Wat betreft installatie: uitvoeren, dan in de std directory laten uitpakken, dan op de normale manier in windows de driver installeren.

* _JGC_ krijgt ineens een vage herinnering van iemand die dit een halve week geleden ook al vroeg...

• Mister_X
wakker blijven he JGC >:)
Pagina: 1 2 Laatste