[BC3] Processor overleden door grazen?

Pagina: 1
Acties:

• Frenkie567
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-01-2022
Gisteren heb ik besloten om DPC te joinen en heb daarom de client geinstalleerd. Deze is ongeveer 6 uren beziggeweest. Tijdens deze 6 uren heb ik een printer gekocht. Eenmaal thuisgekomen wilde ik de printerkabel aansluiten. De client ging nog lekker door. Printerkabel aangesloten en toen wilde ik de drivers installeren. Echter, toen ik naar het beeldscherm keek, zag ik dat de PC vastgelopen was; het beeld was bevroren. Ik herstarte de PC en hoorde lange piepen. Dit ging de hele tijd door. Toen heb ik de PC maar uitgezet. Ik startte hem weer op en ik kreeg geen beeld, de harde schijven ratelden wel. Dit heb ik bij het installeren van het moederbord + processor (Abit LX6 en Intel Celeron 333 MHz) ook gehad, dit heb ik toen verholpen door minder schroefjes te gebruiken om het moederbord vast te zetten. Dit werkte nu echter niet meer. Ik heb al mijn hardeware eruitgehaald (behalve HD en videokaart en geheugen en processor) en toen opnieuw geprobeerd om de PC te starten. Ik kreeg nog steeds geen beeld. Ik heb nu een andere processor van iemand geleend, een Intel Pentium II 300 MHz, en deze geprobeerd. Ik krijg nu wel beeld, maar zodra ik de processor op 300 MHz zet, via het bios (jumperloos), dan start hij niet op. Na een aantal keer resetten gaat hij weer naar de beginstand van 233 MHz. Als ik vervolgens doorga (hoewel hij aangeeft dat de snelheid niet juist is) dan doen de pc het wel. Dit vind ik erg vreemd. Mijn vraag is nu of het aan mijn moederbord of aan mijn processor ligt. Is mijn processor nu stuk en komt dit doordat hij 6 uur lang bezig is geweest met grazen? Het vreemde is dat mijn processor maar 1 jaar en 8 maanden oud is en ik heb hem nooit overgeclocked. Verder heb ik 32 MB SDRAM 66 MHz + 64 MB SDRAM 100 MHz, een hercules terminator 3D videokaart (S3 Virge), IBM 30 GB HD 7200rpm, de rest van de hardware, die ik er uitgehaald heb is: DVD-ROM, CD-R, CD-ROM, SB AWE 32, Voodoo 2 12 MB van Hercules, Compex 100 Mbit netwerkkaart, creative DXR-3 MPEG-kaart.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen.
Bij voorbaat dank.

• Bu588
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-12-2025
Ik heb wel eens vaker een overleden moederbord gezien, dat veroorzaakt werd doordat iemand z''n printerkabel had aangesloten zonder de PC uit te zetten....

Nothing is fool-proof to a sufficiently talented fool...

Verwijderd

Lijkt me dat je iets gefrituurd hebt nadat je die printerkabel er in hebt gestoken, terwijl de computer aanstond. Heb ik ook ooit gehad, maar toen blies ik alleen nog maar de IDE-controller op dus dat viel nogal mee en in die tijd zaten die los in een slot.

Aan dat koetje van het ligt het in ieder geval niet.

• BruT@LysT
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-07 10:50

BruT@LysT

Fear and Loathing

jepz das de meest logische verklaring

• Gompy58
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-04-2025

Gompy58

het valt wel, maar niet mee...

yep, helemaal mee eens.

basisregel. nieuwe hardware erin of eraan --->>> PC uit zetten. OOK BIJ PRINTERTJES.... je mikt toch ook niet een extra kaartje in een slot als je pc aanstaat?

denk dat je mazzel hebt dat je pc nog draaid op 233mhz

ik heb ze wel op een rijtje, maar ze werken partime....

• Mastermind
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-08 20:09
Probeer de BIOS eens te resetten

• Soepie
  • Laatst online: 10:26
Helemaal mee eens met de bazisregel, ALTIJD PC uitzetten, ik heb het helaas al een keer bij een klant gehad, begon zelfs te roken :(

Gewoon spullen

Verwijderd

Is dat zo? Hmmz dan heb ik mazzel gehad :) M''n computer vond het idd niet leuk toen ik er een kaart in stouwde terwijl ie aan stond, maar hij doet het nog :).

Die printer die stouw ik er zo vaak opnieuw in terwijl die aan staat.

Verwijderd

Een seriele kabel aansluiten gaat nog wel, PS2 of parallel kan al heel snel funest zijn. Nooit meer doen dus>:).

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
PS/2 kabel van toestenbord eruit en erin doe ik heel vaak als hij bij het opstarten een keyboard error aangeeft. Hij doet het nog steeds (gelukkig).

Verwijderd

Een Abit Moederbord is een jumperloos moederbord.
Nadat de PC een keer niet goed heeft kunnen opstarten wordt de processor teruggezet naar een lagere snelheid.

In het SoftMenu in je Bios kun je je processorsnelheid weer op de normale snelheid zetten.

Succes :)

• Martin Sturm
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 28-08 12:02
Met de ps/2 aansluiting kun je dus ook gewoon heel je ps/2 poort opblazen. Alleen USB mag geloof ik erin/uit als ie aanstaat. Rest idd altijd uit.

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 31-08 21:25
Moet je maar geen koe installeren :)

Die koeien verneuken alles

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 10:48

tazzman

a real boardmonkey

Ik was ooit es zo druk bezig op mijn werk (en toen begon d''r ook nog es iemand mijn aandacht te trekken) dat ik een DIMM in een PC stopte die nog aanstond!

OEPS!

Naja, PC uit, aan.. en alles prima, nu met 256MB ipv 128MB geheugen.

Was toch niet helemaal de bedoeling :)

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

• Tha_LeX
  • Laatst online: 24-05 06:46
Ik heb ook een keer een netwerk kaart er ingestopt toen de computer aanstond, was wel een mooi effect, een mooie lichtblauwe flits , en de zekering van de voeding kapot

Roses are red, violets are blue, God made me beautiful, but what the FUCK happened to you?

• DaOverclocker
  • Laatst online: 20-08 12:50

DaOverclocker

Overclocker for life...

Och ik heb al verschijdene keren uit mijn pc Blauwe vonken zien komen etc...

Dan moest ie een paar uur uit en dan deed ie het weer.

Vooral met netwerk kaarten nogal eens gedaan, meestal gaat het wel goed maar niet altijd

Of dat een voedings stekkertje los hing en dat ie tegen de Data Pinnen op mijn Cdrom aan ging.......VLAM!!!!!!!

Schrik me wel telkens dood>>> Ga het maar niet nog eens doen.. Denk ik.....

systeem specs

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:54

Richard

Kuru Kuru Kururin

Erg leuk dat deze post me toch iets slimmer heeft gemaakt. Ik ging vroeger ook altijd gewoon mijn printer aan/afkoppelen als ie nog aan stond. (LPT), Na het lezen van dit berichtje doe ik dit dus ook nooit meer.

Is dit misschien een verklaring voor mijn probleem hiero: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/57399 ???

Nu ik mijn PC weer opnieuw geghost heb, heb ik er géén last meer van, maar ik kan me herinneren dat ik dit probleem altijd kreeg na het in/uit doen van mijn printerkabel.

20*350ZO45°

• Olaf van der Spek
  • Niet online
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 19 oktober 2000 14:07 schreef msturm10 het volgende:
Met de ps/2 aansluiting kun je dus ook gewoon heel je ps/2 poort opblazen. Alleen USB mag geloof ik erin/uit als ie aanstaat. Rest idd altijd uit.[/quote]En hoe werkt dat dan met hot-swappable drives in een RAID systeem?

• Barracuda
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05-05-2023
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 20 oktober 2000 16:47 schreef OlafvdSpek het volgende:
En hoe werkt dat dan met hot-swappable drives in een RAID systeem?[/quote]ja sorrie hoor maar een server telt dus niet mee want in een beetje server zitten ook hot swappable pci poorten... :)

maar uhm al eens gekeken naar je geheugen 1x 100 mhz 1x 66mhz

kan het ook aan liggen

ps
ik heb zelf al eens gehad dat ik het geheugen uit een mainboard trok en die bleef gewoon doorwerken ook na het opnieuw plaatsen

toch best vreemd dat windhoos

gratis af te halen SUN ultra1 compleet

• VivaAtloni
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 29-08 21:52
vaak doet mijn ps2 scrollwheel het niet in windhoos. Als ik de ps2 stekker er dan weer uithall en weer instop dan doet het wieltje het weer.
Heb ik al wel 100 keer gedaan en computer is nog steeds niet stuk.

30x sf175s + gw5000-dt op oost

• Frenkie567
Bedankt voor jullie reacties. Ik ben dus zo dom geweest om de printerkabel erin te stoppen terwijl de PC aanstond. Ik wist niet dat dit zoiets tot gevolg had, volgens mij heb ik dit namelijk wel vaker gedaan, ook met een PS/2 muis. In ieder geval een wijze les...
Ik heb mijn processor bij iemand anders getest, in een BX moederbord, maar er gebeurde niks. De processor is hoogstwaarschijnlijk stuk. Moederbord mankeert ook iets aan, maar wat weet ik niet precies. Ik ben nog even naar de winkel geweest waar ik ''m gekocht had, de garantie was al verstreken (ik heb ''m al 1 jaar en 8 maanden). Toen nog even gevraagd naar de fabrieksgarantie van Abit. Abit meldde dat mijn moederbord niet meer in de fabrieksgarantie valt, omdat deze al verouderd is. Dit vind ik erg vreemd, aangezien het moederbord van juli 1998 is en de fabriekgarantie 5 jaar is (zie computer!totaal maart 1998). Dus die fabrieksgarantie is ook flauwekul. Er zit dus niets andere op dan een nieuwe processor + moederbord te kopen.

• TheGrimReaper
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

TheGrimReaper

zeg maar gewoon Tom :)

ik heb laatst mijn oude bx6 opgestuurd omdat ie dood was en ik kreeg er een bx6 versie 2 voor terug :)
dat plankje was +/- 2,5 jaar oud

= TheGrimReaper op tweakers

• Frenkie567
En waar heb je dat moederbord, als ik vragen mag, heen gestuurd?

Verwijderd

Ik neem aan naar Acal, dat is de importeur van de Abit producten. Acal verzorgt ook RMA

Verwijderd

Raad het niet aan om te doen, maar ik heb wel eens een kaart in mijn pc gedaan terwijl die aan stond. Het gind hier op een OPL3 geluidskaartje. Was onder windows 2000. Hij hing verder niet en heb daarna hardware laten detecteren. Dit ging goed, en daarna hoefde ik niet eens te reboten, en mijn geluid deed het. (was trouwns niet mijn goed bak maar een oude (p133) test comp). Ding heeft daarna nog een tijdje aan gestaan tot ik hem een keer moest reboten vanwegen een progje dat ik installerde :) MAAR EIGENLIJK MOET JE NOOIT DINGEN AANSLUITEN ALS JE COMP AAN STAAT. serieel en usb mogen geloof ik wel en miscien nog wel andere apparaten maar ik kan het fout hebbben.

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
En hoe zit het dan eigenlijk met die printerswitches, waarmee je met zo''n draaischakelaar in een keer * kloeink * naar een andere printer of pc switcht?

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Twarp
  • Laatst online: 23-04 22:35

Twarp

just grin...

Alleen usb en seriele apparaten kan je hot pluggen, voor de rest moet het echt omschreven staan anders pc uit!!!

Koeien?
Na BSE
Na MKZ

Jij durft

Meh ...

Verwijderd

nooit gedacht dat zoveel mensen dat risico durven te lopen, tweakers nog wel (?), vreemd...

• Ids
  • Laatst online: 27-08 19:49

Ids

Hmmm.....hoe vaak ik wel niet een printer heb aangesloten terwijl de computer nog draaide.....nog nooit last gehad, vind het dus een beetje vreemd dat het daardoor zou moeten komen. Ik heb wel gekkere dingen gedaan met een computer, draaiend kaarten vervangen, rustig een koeler vervangen...en er gebeurde helemaal niets.....het lijkt mij dus een beetje sterk dat het door die printer komt, mischien toevallige samenloop van omstandigheden.

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Bij problemen met Scanners aan de printerpoort bij een kennis van mij, heb ik eens een multimeter eraan gehangen tussen de buitenmantel van de poort en een verwarmingsbuis... De meter mijlenver uit... Eenmaal pc geaard en alle problemen zijn opgelost.

Moraal van het verhaal -
1 + 1 = 10volt = error

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

mijn leraar zegt altijd "NOOIT IETS AANSLUITEN OF ER AFHALEN ALS DIE BAK AAN STAAN. BEHALVE SERIEEL KABEL"
1 punt voor mijn leraar.;)

• SvMp
  • Niet online
Op zaterdag 21 oktober 2000 14:36 schreef Frenkie567 het volgende:
Bedankt voor jullie reacties. Ik ben dus zo dom geweest om de printerkabel erin te stoppen terwijl de PC aanstond. Ik wist niet dat dit zoiets tot gevolg had, volgens mij heb ik dit namelijk wel vaker gedaan, ook met een PS/2 muis. In ieder geval een wijze les...
Ik heb mijn processor bij iemand anders getest, in een BX moederbord, maar er gebeurde niks. De processor is hoogstwaarschijnlijk stuk. Moederbord mankeert ook iets aan, maar wat weet ik niet precies. Ik ben nog even naar de winkel geweest waar ik ''m gekocht had, de garantie was al verstreken (ik heb ''m al 1 jaar en 8 maanden). Toen nog even gevraagd naar de fabrieksgarantie van Abit. Abit meldde dat mijn moederbord niet meer in de fabrieksgarantie valt, omdat deze al verouderd is. Dit vind ik erg vreemd, aangezien het moederbord van juli 1998 is en de fabriekgarantie 5 jaar is (zie computer!totaal maart 1998). Dus die fabrieksgarantie is ook flauwekul. Er zit dus niets andere op dan een nieuwe processor + moederbord te kopen.
Mijn Abit LX-6 is ook stuk |:(
Ik bellen met Abit (heb ze uiteindelijk aan de lijn gekregen, Nederlandse vestiging) zeiden ze dat ik geen garantie meer had. Heb het bord januari 1999 gekocht, zeiden ze in die shop dat ik 3 jaar fabrieksgarantie zou hebben. Ontkent abit alles! :?
Op zaterdag 21 oktober 2000 17:37 schreef TGGoos het volgende:
ik heb laatst mijn oude bx6 opgestuurd omdat ie dood was en ik kreeg er een bx6 versie 2 voor terug :)
dat plankje was +/- 2,5 jaar oud
Hmmm is interessant.
Kan ik natuurlijk altijd proberen.

Waar heb je hem naar toe gestuurd?
Heb je nog zaken zoals aankoopbewijs meegestuurd?
Pagina: 1