Gisteren heb ik besloten om DPC te joinen en heb daarom de client geinstalleerd. Deze is ongeveer 6 uren beziggeweest. Tijdens deze 6 uren heb ik een printer gekocht. Eenmaal thuisgekomen wilde ik de printerkabel aansluiten. De client ging nog lekker door. Printerkabel aangesloten en toen wilde ik de drivers installeren. Echter, toen ik naar het beeldscherm keek, zag ik dat de PC vastgelopen was; het beeld was bevroren. Ik herstarte de PC en hoorde lange piepen. Dit ging de hele tijd door. Toen heb ik de PC maar uitgezet. Ik startte hem weer op en ik kreeg geen beeld, de harde schijven ratelden wel. Dit heb ik bij het installeren van het moederbord + processor (Abit LX6 en Intel Celeron 333 MHz) ook gehad, dit heb ik toen verholpen door minder schroefjes te gebruiken om het moederbord vast te zetten. Dit werkte nu echter niet meer. Ik heb al mijn hardeware eruitgehaald (behalve HD en videokaart en geheugen en processor) en toen opnieuw geprobeerd om de PC te starten. Ik kreeg nog steeds geen beeld. Ik heb nu een andere processor van iemand geleend, een Intel Pentium II 300 MHz, en deze geprobeerd. Ik krijg nu wel beeld, maar zodra ik de processor op 300 MHz zet, via het bios (jumperloos), dan start hij niet op. Na een aantal keer resetten gaat hij weer naar de beginstand van 233 MHz. Als ik vervolgens doorga (hoewel hij aangeeft dat de snelheid niet juist is) dan doen de pc het wel. Dit vind ik erg vreemd. Mijn vraag is nu of het aan mijn moederbord of aan mijn processor ligt. Is mijn processor nu stuk en komt dit doordat hij 6 uur lang bezig is geweest met grazen? Het vreemde is dat mijn processor maar 1 jaar en 8 maanden oud is en ik heb hem nooit overgeclocked. Verder heb ik 32 MB SDRAM 66 MHz + 64 MB SDRAM 100 MHz, een hercules terminator 3D videokaart (S3 Virge), IBM 30 GB HD 7200rpm, de rest van de hardware, die ik er uitgehaald heb is: DVD-ROM, CD-R, CD-ROM, SB AWE 32, Voodoo 2 12 MB van Hercules, Compex 100 Mbit netwerkkaart, creative DXR-3 MPEG-kaart.
Ik hoop dat iemand mij kan helpen.
Bij voorbaat dank.
Ik hoop dat iemand mij kan helpen.
Bij voorbaat dank.