Link aanklikken------->Crash

Pagina: 1
Acties:

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19:16

Richard

Kuru Kuru Kururin

Topicstarter
Als ik 5 minuten zit te internetten, en ik klik een link aan, dan eindigd dit in een crash. (Alles zit vast zoals muis) ctrl alt del werkt ook niet meer, en kan alleen resetten.
Gekgenoeg heb ik dit nooit als ik mijn windows opnieuw heb geinstalleerd. Dit verschijnsel komt alleen aan het licht nadat mijn systeem een paar weken lekker heeft gedraaid...

Misschien blangrijk om te zeggen: Ik draai nu WinME, maar had dezelfde probs. met Win 98 SE...

Wie helpt mij?

20*350ZO45°

• knights16
  • Laatst online: 21-08 15:54
heb je amd ?

wa voorn mobo ?
beetje meer info please...ik had het net trouwens...supervaag

PVoutput

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

Topicstarter
PIII 667, Gaar Mobo (Merkloos maar met VIA chipset)

Misschien nog belangrijk om te vermelden: Realtek Netwerkkaart voor kabelmodem (Omdat het probleem misschien toch bij het internet ligt.)

20*350ZO45°

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

Topicstarter
Heb effe nagetrokken via bios-nummer. Het is een Microstar Mobo, maar kan type niet vinden, sorry!

20*350ZO45°

• knights16
  • Laatst online: 21-08 15:54
hmz
ik heb ook VIA en een realtek...ik had het gisteren ook zomaar....dus denk dat je daar ergens moet zoeken

PVoutput

• DeadKennedy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-08 19:51
lijkt me sterk... je hoort toch niet zo vaak mensen over deze bug, en er zijn veeeeeeel mensen met VIA+Realtek..

WEBN & chill (@IBKR)

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

Topicstarter
Ik ga toch maar effe mijn randapparatuur loskoppelen en kijken of het daar niet aan ligt! Ik heb wel altijd veel problemen gehad met VIA vs. USB. dus effe alle usb rotzooi erafknikkeren en opnieuw testen, jullie horen van mij...

20*350ZO45°

• the noise
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:40
dit mt me bekend voor, het enige wat dan nog werkt is crl-alt-del
maar waarom?!

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

Topicstarter
Effe orde op zaken stellen:

Hebben jullie veel spullen op USB aangesloten, zover ik weet had ik nooit probs. totdat ik iets in mijn USB stak. Ik heb afgelopen tijd veel USB-apparatuur gekocht waarbij ik altijd ontzettend veel installatie problemen ondervond vanwege mijn k#t VIA chipset.

20*350ZO45°

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

Je hebt wel via drivers geninstalleerd?

Verwijderd

Denkut ook ja, chipset. De wat "oudere" VIA chipsets zijn behept met timing problemen en zijn niet erg goed in mulitasking.

En als Microsoft drivers installeert, levert vaak de vervanging door VIA-drivers meer instabiliteit op. Soms niet, maar toch..

Zet anders wat dingen uit zoals caching van BIOS en VIDEO BIOS, geen 0-waitstates op de PCI-bus, burst mode op de PCI-bus, Pipelining voor het geheugen, etcetera....
Net zo lang dingen langzamer zetten tottie'stabier is.

Nog één ander punt, gedeelde IRQ's en VIA Apollo 3, gaan niet best samen. k'Weet niet precies welke VIA chipset jouw mobo heeft..
Moet je uizetten eventueel, bij :
1) "Mijn Computer" rechtsklik
2) "Eigenschappen"
3) "Apparaatbeheer"
4) "Sysyteem apparaten"
5) PCI-bus "Eigenschappen"
6) -NO- IRQ-sharing.
.. maar dan moet je wel genoeg IRQ's vrij hebben.. naar gedoe :(
(Alles vertaald uit m'n Engelse versie.. ,heet daar anders.)

Groeten, ik hoop dat je d'r uit komt. :+

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

Topicstarter
quote/ "En als Microsoft drivers installeert, levert vaak de vervanging door VIA-drivers meer instabiliteit op. Soms niet, maar toch.."

Dus ik had toch beter mijn Microsoft drivertjes kunnen laten staan i.p.v. het installeren van "VIA 4-in-1 Driver versie 4.24".

Ik ga nu nog maar effe niet klagen want hij heeft het al weer 5 minuutjes gedaan. Ik heb mijn Netwerkkaartje nog lager in mijn kast geplaats (Leren we als regel op school, netwerkkaart zover mogelijk vanaf videokaart)

Zal het wel niet aan liggen, mar alles valt te proberen!

20*350ZO45°

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

Topicstarter
Had nog een ghost-image liggen van 17-10-2000. Die erop geknikkerd, en (tot nu toe dan) géén probs. Ik ga nu dezelfde veranderingen doen die ik gisteren had gedaan, en dan zien we vanzelf waar ie hangt.

Iedereen bedankt voor hun hulp. En ik laat nog wel horen in deze post hoe het afgelopen is...

20*350ZO45°

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

Topicstarter
Ja hoor, daar ben ik weer met dezelfde problemen als voorheen, ik post dit maar weer zodat jullie mij misschien verder kunnen helpen!

20*350ZO45°

Verwijderd

Hebbie IE 5.5? Bij mij liep het verschrikkelijk onstabiel, maar verder nooit probs met via en twee realtek netwerkkaarten. Ik heb IE 5.0 weer geïnstalleerd en alles loopt nog steeds vlekkeloos.
Pagina: 1