[BC3] Olifant in AMD-kast.... (foto''s)

Pagina: 1
Acties:

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-08 16:22
Vandaag kwam een collega van mij aan met een CPU die hij uit een PC van een klant had gevist.
''t was een door de klant zelf gebouwde PC, die "het ineens niet meer deed"
Ik begin nu toch wel erg te twijfelen of dit een garantie gevalletje gaat worden.
Het schijnt dat het correct bouwen van een PC toch niet iets is voor iedereen....
Ik vermoed dat de CPU eerst zonder cooler heeft gewerkt, aangezien er geen koelpasta aan de core is blijven zitten en de core waarschijnlijk omhoog is gekomen doordat de lijm is gaan koken. (en omdat de core zelf nog heel is.)
bovenaanzicht
binnenaanzicht CPU
ander boven aanzicht

dus graag een minuutje stilte voor dit zinloze geweld tov. een CPU.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Verwijderd

Mmmm, volgens mij is die kapoet :?

Verwijderd

BURN BABAY>:)

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
En wat hebben we hier aan?

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

• monkel
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:46
mm
beetje secondelijm doet wonderen
:)

Verwijderd

minder voor je

• bloasfist
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 28-08 18:37

bloasfist

Slot-A Crew

hoe moet ik me dat voorstellen? doordat de core omhoogkwam heeft deze de rest van de cpu kromgetrokken totdat deze brak? Lache.. zit je achter je zelf in elkaar gezette pc: hoor je ineens een beetje gekraak, en kapt je pc ermee. Kijk je in je kast: ligt je cpu in tweeen. Als leek zou je nog denken dat het zo hoort >:)

Je drinkt PiTT bier of je drinkt geen PiTT bier! Specs

Verwijderd

Eeejjj

TD er..

Waar werk je...??

Ik zie bekende stickertjes...

Verwijderd

Nou die klant mag effe een nieuwe cpu gaan betalen, want van zijn leven niet dat dit onder de garantie valt :+
Die sukkel heeft effe z''n cpu letterlijk opgeblazen! |:(

Verwijderd

LOL

:P heb je nog garantie :P

• Postman
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-08 20:11
Op dinsdag 15 mei 2001 20:07 schreef monkel het volgende:
mm
beetje secondelijm doet wonderen
En dan zeker die missende stukken volspuiten >:)

Hoe krijg je zoiets voor elkaar? Heb videobeelden gezien van de sterktste laser op de wereld, maar die ging zelfs nog niet door keramiek heen... moet wel heet zijn geweest:z

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Jezus wat een waus is dat

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

best sick dit

• Postman
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-08 20:11
[off-topic]
Waarmee heb je die foto''s gemaakt? Toevallig met een Sony Cybershot F505v?
[/off-topic]

• InterCC
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 30-08 11:47
Als een processor zonder koeling werkt moet ie eerst zo warm worden en doorbranden waarna hij het niet/nooit meer gaat doen. Dat de core dan omhoog komt lijkt me sterk...

• Abu
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-06 10:28

Abu

Abu!

:'(
R.I.P.
:'(

Insanus sum

• TD-er
Op dinsdag 15 mei 2001 20:13 schreef FlamerX het volgende:
[off-topic]
Waarmee heb je die foto''s gemaakt? Toevallig met een Sony Cybershot F505v?
[/off-topic]
met een Fuji-finepix 2400 (2.1 mpixel)

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

• DBA907
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-10-2025
Rechtstreeks op het lichtnet? :+

Verwijderd

Weet ik waar jij werkt...

• TD-er
Op dinsdag 15 mei 2001 20:15 schreef InterCC het volgende:
Als een processor zonder koeling werkt moet ie eerst zo warm worden en doorbranden waarna hij het niet/nooit meer gaat doen. Dat de core dan omhoog komt lijkt me sterk...
Ik heb al eens eerder een cpu gezien waarbij het pinnetje van de socket was afgebroken, terwijl de PC aan stond. die core was ook een beetje omhoog gekomen en d''r kwam een geel/bruin goedje onder uit de core, wat nog het meest lijkt op pur-schuim. Ik denk dat het hier ook wel zoiets geweest moet zijn, aangezien de core van boven 100% gaaf eruit ziet (met een koeler komen er altijd kleine krasjes op de core en iemand die zijn CPU zover weet te krijgen, kan waarschijnlijk niet goed een koeler plaatsen, zodat er wel randjes af moeten breken >:))

• TD-er
Op dinsdag 15 mei 2001 20:21 schreef 2ndOpinion het volgende:
Weet ik waar jij werkt...
niet verder vertellen he....;)

Verwijderd

fcours not..

Verwijderd

wów, hoe doe je dit :{

• Dennis Nijhuis
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-03-2025
Dit is nu wat ze noemen chips bakken >:)

Bestuh!!

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

I use Debian btw

Hehe kewl dat ding is echt heet geweest zelfs het stickertje aan de onderkant is in de fik gevlogen >:)

Alle proemn in n drek

Verwijderd

burn baby burn >:)

• Nessuno
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 29-08 20:50

Nessuno

io sono nessuno

heb dit zelf mee gemaakt in de winkel met een duron 700
bord in gebouwd cpu geplaatst cooler dr op alles aan gesloten voeding aan en het eenigste wat ik hoorde was plof

gelijk iedereen in de td was dat dan
"daar gaan we nu achter komen " giegel
ff kijken cpu was echt goed geburnd met 3 scheuren door het keramiek ff nog een x laten stuiteren en dan ziet hij er min of meer zo uit viel bij ons trouwens wel onder de garantie :)

Na rose e cient spin

Verwijderd

Op dinsdag 15 mei 2001 20:46 schreef Bierkameel het volgende:
Hehe kewl dat ding is echt heet geweest zelfs het stickertje aan de onderkant is in de fik gevlogen >:)
''ff'' de FSB op 190Mhz en de multiplayer op 19,5 gezet ofzo :P

misschien levert dat nog heel ff 3+Ghz op... ;)

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:47
Zo zag een K6/2 eruit toen iemand probeerde het kapje te verwijderen zonder eerst de lijm los te snijden...

Alleen was de core toen ook in 2en...

Verwijderd

dual amd athlon!! GAAF!!!! >:)

krijg je ervan he als je de L1 niet overbrugt.... of is die wel overbrugt en kan je da op de foto nie zien? :)

Verwijderd

Teering!!!!!!!!

• Potatoman
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:05

Potatoman

koniwa

Leuk achtergrondje 8-)

The cyclographing developer

• BenJoep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:47
Coolio lekker handig dit!!!

| I've got permission to color outside the lines |

• BC3 Victim
Wist dat ze teer waren maar zo teer??

Of is dit soms uit dat ene topicje met die gozer die z''n pc niet fatsoenlijk uitkreeg en hem toen het raam uit wou keilen?( [topic=179272] ) Of had die nou een intel?

Weet het niet hoor maar aangezien mijn celeron die ik eerst had, een val van mijn buro heeft overleefd wil ik wel is weten wat hier mee is gebeurd hahahahahaha

Heb nu ook een AMD enne ik ben niet zo handig maar wel zo handig dat ik bij het erop zetten van de koeler niks van de core heb gebroken -> Volgens mij wou dit figuur dat voorkomen (afbrokkelen core) en heeft ie de keoler maar niet gemonteerd *D

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Knightwolf
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:39
Fuck de duck, da''s niet mis !!

Tering he, hoe krijg je da voor mekaor ??

• Redox
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 22-07 16:12

Redox

Motion Design / VFX

lol lachen man :D

Verwijderd

Echt zonde,nu heb je niet eens een sleutelhanger >:) !

• BC3 Victim
wist die klant dat het een proc. was of dacht ie dat t een bonus was voor in de open haard ofzo...|:(

Verwijderd

Op dinsdag 15 mei 2001 21:41 schreef Locutus-of-Borg het volgende:

[..]

''ff'' de FSB op 190Mhz en de multiplayer op 19,5 gezet ofzo :P

misschien levert dat nog heel ff 3+Ghz op... ;)
multiplier 19,5???????????????????????

Verwijderd

ik vind het niet leuk dat mijn cpu hier word gepost :P

Hij is serieus ineens opgehouden met werken; Ik deed echt helemaal nix..:?
Valt dit nou onder garantie ja of nee?
Ik wil echt geen amd meer joh..:+

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 19:44

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

VET! >:)>:)

Whatever.

• BC3 Victim
Op dinsdag 15 mei 2001 20:11 schreef wizardxx het volgende:
Nou die klant mag effe een nieuwe cpu gaan betalen, want van zijn leven niet dat dit onder de garantie valt :+
Die sukkel heeft effe z''n cpu letterlijk opgeblazen! |:(
Leuke leverancies ben jij. Een klant noem je dus nevernooit niet sukkel. Of ben jij er zo eentje die een klant niet recht in zijn gezicht durft te kijken en hem te vertellen dat het echt zijn schuld is. B.t.w. een processor breekt niet zomaar. Dat de cores van AMD kwetsbaar zijn weet elke leverancier. Mijn gok is dus dat jouw klant gewoon iets stoms heeft gedaan. Vertel hem maar dat hij helaas geen garantie meer heeft maar bied hem bijvoorbeeld een proc tegen inkoopsprijs aan of zo. Hij zal dan zelf wel weten dat hij fout zit. Mocht hij beginnen te blaten, dan bied hem de uP gewoon tegen je normale verkoopprijs aan of verwijs hem naar je verkoopvoorwaardes. Heb je die niet of zijn dit soort situaties niet gedekt, tsjaaa, wie was hier een sukkel???? |:(

• AaroN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08-2023

AaroN

JayGTeam (213177)

Je zie ook zo''n gloed over het grijze deel van de proc....Daz dus definitely van de hitte, hetzelfde krijgje als je een papiertje met lijm erop heetmaakt, van die wazen >:) Vette oplichter die klant ;)

JayGTeam (213177)

• BC3 Victim
Op woensdag 16 mei 2001 08:35 schreef www.hadecom.nl het volgende:

[..]

Leuke leverancies ben jij. Een klant noem je dus nevernooit niet sukkel.
Ik heb nergens zien staan dat hij leverancier is :?

Verwijderd

Ik denk dat ik al weet van wie die proc. was: Mark Peters!:P

• BC3 Victim
Op zij met de casio''s
Athlon 1ghz, 400 Mb intern, Dual Scsi160, IBM 10000RPM 18,3, Seagate Cheetah 15000 RPM 18,3, SB Live 5.1, Geforce 2 GTS, DVD+cd+writer(32/12/8).

Pagina: 1