Toon posts:

[BC3] geen dips of bios instelling - hoe oc''en? VT82C694

Pagina: 1
Acties:
  • 118 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Is dit uit de aldi pc van laatst?

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
02/12/2001-VT694X-Med 2001 / Asus Med 2001 ACPI Bios Rev. 1007

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• BC3 Victim
Oke, ik heb hier een computertje staan van iemand anders, en ik wou eens weten hoe ver die Pentium III nou eigenlijk kan. Het is de Aldi PC - 1000Mhz

Ik heb de hele bios rotgezocht maar ik kan geen enkele instelling vinden die over de FSB of de Multiplier gaat.

Ook de Asus website doorgespit, maar daar kan je niks vinden over custom mobo''s natuurlijk, nog erger, ik kan geen enkel MicroATX mobo vinden met de VT694X chipset.

Bij de leverancier Medion is ook geen bios te vinden voor de 2001, alleen de 2000 versie die een andere chipset heeft.

Op het mobo zitten geen Dips/Jumpers of draadbruggen.

Ik weet dat bios''en getweaked kunnen zijn zodat bepaalde onderdelen niet weergegeven worden, daar heb ik ook het een en ander voor. Dus nu wil ik die bios (op de chip) in een file hebben zodat ik zelf die fsb/multiplier instellingen weer zichtbaar kan maken. Maar mijn tooltje staat alleen bewerking vanaf file toe, niet vanaf chip. AwardFlash tool wil eerst een file hebben die bij het mobo past, dus de save optie van AwardFlash valt ook af. Ik heb een biosdumper geprobeerd, maar die crasht met errors, waarschijnlijk kan hij alleen tot 128mbit dumpen. Zodra ik de biosfile heb, kan ik dus de verborgen opties weer zichtbaar maken en het mobo overclocken...

Waar kan ik een bios vinden van dat mobo / Hoe kan ik de bestaande bios naar file schrijven / Wie weet hoe dat zit met die fsb/multipliers?

Moederbord: Asustek Computing Inc. Medion 2001 rev 1.01
Formfactor: MicroATX
Bus/Slots: AGP/3xPCI
Mem: 2xDIMM (3e ontbreekt, zitten wel spoortjes op mobo)
Chipset: Via VT686A [VIA Appollo pro 133A]
. Northbridge: VT82C694X
. Southbridge: VT82C686A & VT82C596B
Socket: 370
Processor: Pentium III 1000Mhz
Biostype: Award Modulair Bios v6.0
Bios Ident String: 02/12/2001-VT694X-Med 2001 / Asus Med 2001 ACPI Bios Rev. 1007
. starting address segment: F000
Romtype: 49F0024 / romsize: 256Kb / bootblock: 16Kb / nvram: 8Kb / voltage: 5V

Search geeft als enige relevante pagina''s:
- Bestaat mijn mobo niet ? door [url="http://gathering.tweakers.net/forum/find/poster/16924]Seilander[/url] en
- BIOS Aldi pc flashen met Asus CUV BIOS door E-Techz
die er ook nog steeds niet uit zijn, maar zodra ik mijn antwoord heb, is hun probleem ook opgelost denk ik...

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• BC3 Victim
ja...

• BC3 Victim
^^^^^^^^^^^^^^^^^

Ben ik zo ongeduldig? of is er gewoon niemand die hier nog input over heeft?

Verwijderd

kijk eerst eens op het mainboard of je daar nog type aanduidingen ziet.
wellicht kom je daar verder mee
tevens heeft elke bios een identificatiecode
waarmee je fabrikant en dergelijke kunt achterhalen wellicht kun je daar zien welk type asusboard je eigenlijk hebt

• HitmanWVU
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-08-2025
Mijn broertje heeft die aldi p3 667 mobo, maar die valt ook niet te oc''en. Heb er ook nooit een getweakte bios voor kunnen vinden.

• BC3 Victim
het gaat er niet om, om hem te vinden, ik wil hem zelf tweaken...

gisteren heeft een proggie een uur zitten roggelen op een BIN file die een programma had uitgespuugt, maar dat leverde niks op, het leek erop dat het programma elke keer weer opnieuw de bios BIN probeerde te laden terwijl hij net klaar was....

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:06
welk programma wil jij gebruiken om dat BIOS te tweaken dan? Link plz.. :)

Verder heb ik geen oplossing.... sorry. :'(

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• BC3 Victim
ModBin6 v2b en een HexEditor...

• catfish
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-08 14:20
in de handleiding van mijn ASUS staat (en dat moet bij jou toch ook gaan):
"It is recommended that you save a copy of the original motherboard BIOS along with a Flash Memory Writer utility (AFLASH.EXE) to a bootable floppy disk in case you need to reinstall the BIOS later"

moet toch gewoon gaan dus.

- format a:/s (do not copy autoexec.bat, config.sys)
- copy AFLASH.EXE to a:\ (works only in DOS mode, not windows promt or cmd)
- restart
- type a:\aflash <Enter>
- Select 1. Save Current Bios to File
- type a filename and the path, for example, a:\xxx-xx.xxx and press enter

(verkorte versie van mijn manual)
da moet toch perfect lukken denk?

• BC3 Victim
tsja lijkt mij ook, alleen na een DMI wijziging kan ik nu saven, alleen lust die ModBin6v2 de BIN file niet meer...

En hij zou hem eigenlijk in 1 keer moeten lezen...

Verwijderd

Wat dacht je van SoftFSB?
Daarmee kun je vanuit windows je FSB aanpassen. Schijnt perfect te werken. Heb het zelf nooit gebruikt, maar ken mensen die hun DELL-bak ermee OC''ed hebben en die hebben (uiteraard) Intel MB''s, dus geen tweakmogelijheden |:(

• BC3 Victim
Tsja, SoftFSB zou inderdaad kunnen, maar ik zou graag die biospatchen zodat hij tenminste zoals elk mobo ingesteld kan worden vanaf de boot ipv patchen (patchen is plakband in mijn visie, je kan beter solderen/biosmodden)

• Kris2904
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-05 17:04

Kris2904

found his match in SoaD

Ben je er nu al achter welk moederbord het precies is? Zo niet, heb je dan ctbios al eens geprobeerd?

(Mocht je het willen proberen, ik heb het op een paginaatje gekwakt, http://www.crosswinds.net/~kris2904/files/ctbios15.zip)

Was getekend, enz. | specs

Verwijderd

naar wat ik allemaal lees lijkt jou mobo verdacht veel op mijn HP Žasustek pegasusŽ mobo.wat dus duidelijk maakt dat asus maar een soort mobo(de CUV-NT) aan andere fabrikanten verkoopt.het rare is dat ik ook voor geen moer kan tweaken maar dat er wel op Žt mobo staat het over de multiplier wel niet gaat.heb ook al wat onderzoek gedaan met asus programmatjes maar dat draaide nergens op uit.

hoop dat jij iets vindt,ben erg benieuwd

• tonyisgaaf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Met het ASUS MED2001 mobo kun je vergeten te overklokken, danwel Vcore aan te passen.
Kan gewoon simpelweg niet en gaat ook in de toekomst niet lukken.

NL Weerradar widget Euro Stocks widget Brandstofprijzen widget voor 's Dashboard

• BC3 Victim
met een bioshack je meer dan je denkt....

Verwijderd

Softfsb?

• BC3 Victim
Op donderdag 24 mei 2001 12:22 schreef PowerUser het volgende:
Softfsb?
<HERHALING>
Tsja, SoftFSB zou inderdaad kunnen, maar ik zou graag die biospatchen zodat hij tenminste zoals elk mobo ingesteld kan worden vanaf de boot ipv patchen (patchen is plakband in mijn visie, je kan beter solderen/biosmodden)
</HERHALING>

Is niet iemand die een bios van die pc kan toesturen?

Verwijderd

Op zondag 13 mei 2001 08:16 schreef henk_j het volgende:
kijk eerst eens op het mainboard of je daar nog type aanduidingen ziet.
wellicht kom je daar verder mee
tevens heeft elke bios een identificatiecode
waarmee je fabrikant en dergelijke kunt achterhalen wellicht kun je daar zien welk type asusboard je eigenlijk hebt
ik heb daar een progje voor

maar ik heb dat ook gedaan bij een pekertbell pc maar die zij dan nix maar bij dat mobo stont het mobo model gewoon er op gedrukt dus ik hoevde alleen maar naar www.chantec.com.tw te gaan en daar de bios zoeken

als je dit prog je moet hebben email dan maar ff

Groetjes Joop

Verwijderd

Op vrijdag 11 mei 2001 08:54 schreef unicorn7 het volgende:
Oke, ik heb hier een computertje staan van iemand anders, en ik wou eens weten hoe ver die Pentium III nou eigenlijk kan. Het is de Aldi PC - 1000Mhz

Ik heb de hele bios rotgezocht maar ik kan geen enkele instelling vinden die over de FSB of de Multiplier gaat.

Ook de Asus website doorgespit, maar daar kan je niks vinden over custom mobo''s natuurlijk, nog erger, ik kan geen enkel MicroATX mobo vinden met de VT694X chipset.

Bij de leverancier Medion is ook geen bios te vinden voor de 2001, alleen de 2000 versie die een andere chipset heeft.

Op het mobo zitten geen Dips/Jumpers of draadbruggen.

Ik weet dat bios''en getweaked kunnen zijn zodat bepaalde onderdelen niet weergegeven worden, daar heb ik ook het een en ander voor. Dus nu wil ik die bios (op de chip) in een file hebben zodat ik zelf die fsb/multiplier instellingen weer zichtbaar kan maken. Maar mijn tooltje staat alleen bewerking vanaf file toe, niet vanaf chip. AwardFlash tool wil eerst een file hebben die bij het mobo past, dus de save optie van AwardFlash valt ook af. Ik heb een biosdumper geprobeerd, maar die crasht met errors, waarschijnlijk kan hij alleen tot 128mbit dumpen. Zodra ik de biosfile heb, kan ik dus de verborgen opties weer zichtbaar maken en het mobo overclocken...

Waar kan ik een bios vinden van dat mobo / Hoe kan ik de bestaande bios naar file schrijven / Wie weet hoe dat zit met die fsb/multipliers?

Moederbord: Asustek Computing Inc. Medion 2001 rev 1.01
Formfactor: MicroATX
Bus/Slots: AGP/3xPCI
Mem: 2xDIMM (3e ontbreekt, zitten wel spoortjes op mobo)
Chipset: Via VT686A [VIA Appollo pro 133A]
. Northbridge: VT82C694X
. Southbridge: VT82C686A & VT82C596B
Socket: 370
Processor: Pentium III 1000Mhz
Biostype: Award Modulair Bios v6.0
Bios Ident String: 02/12/2001-VT694X-Med 2001 / Asus Med 2001 ACPI Bios Rev. 1007
. starting address segment: F000
Romtype: 49F0024 / romsize: 256Kb / bootblock: 16Kb / nvram: 8Kb / voltage: 5V

Search geeft als enige relevante pagina''s:
- Bestaat mijn mobo niet ? door [url="http://gathering.tweakers.net/forum/find/poster/16924]Seilander[/url] en
- BIOS Aldi pc flashen met Asus CUV BIOS door E-Techz
die er ook nog steeds niet uit zijn, maar zodra ik mijn antwoord heb, is hun probleem ook opgelost denk ik...
http://www.vikomt.cz/Msi/ms6198.htm

dit is je mobo toch of niet

kijk onder aan de site JAAAAA BIOS!!! :)

na veel suc6 :)

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-03 14:25

DeMoN

Pastafari

Ja?? Zal dat em zijn?? Ik heb namelijk ook die Aldi PC,.. maar volgens mij is het een ASUS mobo,.. Dat staat er ook op bij mij.
Maar deze is van MSI.
Unicorn wat vindt jij ervan :?
Verder klopt wel ALLES van het plaatje tot de gegevens!

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

• DeMoN

DeMoN

Pastafari

Oh nee w8 ff:

PIII Coppermine ( 500-733 MHz FC-PGA a vyí )

Lijkt me niet kloppen en:

- DirectSound AC97 Audio

Toch unicorn7 ?????

"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18:02
Oh ja: nog iets: MODBIN leest GEEN Asus 6.0 biossen. Geen enkele...

• DeMoN

DeMoN

Pastafari

Op dinsdag 29 mei 2001 22:05 schreef _JGC_ het volgende:
Oh ja: nog iets: MODBIN leest GEEN Asus 6.0 biossen. Geen enkele...
Waazz dah?

Pagina: 1