[BC3] K7T266 Pro alleen Master in RAID?

Pagina: 1
Acties:

• S913
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-04 13:59

S913

Abusus non tollit usum

Topicstarter
Ben redelijk geïnteresseerd in dit MSI bordje, maar lees op de MSI site het volgende:
Note: only the two Master Hard Disk Drives will adopt RAID function
Moet ik hieruit opmaken dat het niet mogelijk is om vanaf een andere schijf te booten en je RAID-config als data-schijf te gebruiken :? Als dit zo is valt deze mobo direct van mijn verlanglijstje ... ook omdat dit speelt ... |:(

Voor ''de rest'' een leuk bordje ;)

"For although dreams are in all of us, few hands may grasp their moth-wings without tearing them"
~ H.P. Lovecraft

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Wat ik er uit opmaak is dat je alleen een RAID kan aanmaken met de Master schijven die op de RAID controller zitten. Op zich merkwaardig, maargoed. :)

Ik lees nergens dat je niet kan booten van de gewone IDE poort, en dat lijkt me ook erg onwaarschijnlijk.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• jle
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-07 06:25

jle

Ze bedoelen dus, wil je Raid gaan gebruiken dan is dat alleen mogenlijk met twee HD''s op de primaire IDE aansluiting.

Wat jij dus wilt is, "Boot HD" op de primaire IDE en jouw "Opslag HD''s" als Raid op de secundaire master.

In dat geval, nee dat kan niet. 8-)

Good goan

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 30-08 13:42
master/slave combo in RAID (zowel 0 als 1) geeft geen winst, omdat de performance teniet wordt gedaan door de ineffeciency van master/slave.
RAID heeft gewoon minimaal 2 harddisks, die beide master zijn. nodig.

Bij RAID-0 als master/slave heb je dus feitelijk een JBOD.
Bij RAID-1, als de master uitvalt is de slave ook weg (bij controller fout)

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

• S913
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-04 13:59

S913

Abusus non tollit usum

Topicstarter
Wacht ff, effe voor mijn beeldvorming (ben niet zo super thuis in RAID). Je heb normaal gesproken toch een gewone IDE controller op je mobo en daarnaast nog de RAID IDE controller? Ik weet (bijna zeker)dat je bij de KT7A-RAID van Abit in de bios kan aangeven dat je of van IDE of van RAID boot ... Zou dat misschien los staan van het feit dat ik twee schijven als master aan de RAID controller moet hangen om deze in RAID te krijgen? :?

"For although dreams are in all of us, few hands may grasp their moth-wings without tearing them"
~ H.P. Lovecraft