Toon posts:

[BC3] 1.3GHz Athl. DOOD/FRIED :(

Pagina: 1
Acties:
  • 106 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
SHIT!

Gisteren belde een vriend op... Hij had na JAAAAAREN weer een nieuw systeem gekocht met een 1.3G Athlon.

Ze waren met 2 man de koeler erop aan het zetten maar dat lukte niet goed. Toen kwam zijn hulp op het idee dat je dat ding best een tijdje aan kon zetten zonder koeling! Ik zei dus dat dat niet kon en ben er ff langsgegaan om te kijken of ik het ding erop kon krijgen. Shit, wat zit dat dom in elkaar zeg. Mij lukte het ook niet.

Hij had trouwens de koelpasta weggemikt, want hij dacht dat dat zo vochtzuig-zakje was (je weet wel, net als in de doos van de nieuwe video)... Ik dacht dat het niet NOODzakelijk was om dat te gebruiken, en we zijn gewoon verder gegaan. Na flink wat gedoe zat de koeler, maar... een deel van het klemmetje was ingescheurd, al zat het wel vast. Hij had iets van "We zijn klaar, dichtschoeven en installeren maar" Maar ik vertrouwde het niet helemaal (ik had het achteraf dus helemaal niet moeten vertrouwen)

Ik zei al dat''ie later deze week toch beter een nieuwe koeler erop kon zetten, en we zouden nu wel booten en dan in de BIOS kijken of dat''ie te warm zou worden. Als dat zo was uitzetten, anders alvast windows erop.

Ding (hoofdschakelaar achterop): ding aan en meteen weer uit (kan een domme kast zijn, heb ik ook ooit gehad)

Toen de powerbutton voorop de kast gebruikt, ding boot op 1GHz, MSI-controleleds gaan op rood, en een brandlucht :'(

Ding eraf gehaald, stressen, en SHIT ja hoor, aan EEN kant van de core was een verkleuring te zien.

Achteraf had ik GVD gewoon moeten zeggen: "Niet perfect? Dan niet booten!" Maar ja, da''s weer achteraf gel*l...

Iemand een tip hoe dit nu aan te pakken? De eigenaar wil gewoon de winkel bellen met het verhaal dat we een schroeilucht roken, en als ze dan vragen "Pasta gebruikt?" Gewoon zeggen dat ze daar niet voor gewaarschuwd hebben, en dan hopen op een nieuwe...
Als het aan mij ligt, halen we morgen een nieuwe cooler+pasta, drukken alles goed in elkaar, en zetten we alles op de toonbank met de mededeling: Hij boot niet. Als ze''m dan bekijken kunnen ze zien dat alles goed is gedaan en hebben we denk ik meer kans op een nieuwe Athlon...

''t Is gewoon (KUT)^2

Iemand dezelfde ervaring, en gelukt om een nieuwe te regelen?

• BitByter
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 13-08 07:38

BitByter

Prutst dit forum

idd, dat laatste kun je het beste doen!
maarja, je zult wel niet meteen een nieuwe kunnen krijgen omdat bijna overal die KUT PROCESSOR UITVERKOCHT ZIJN :(

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Gewoon eerlijk toegeven dat je hebt geblunderd en een nieuwe kopen.

Geen fraude plegen door te liegen en zo een nieuwe proberen te krijgen.

Virussen? Scan ze hier!

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 15:09
Wel een beetje dom :)

Jammer voor de eigenaar..

T'' scheelt dat je voor 559,- weer een nieuwe hebt..

Verwijderd

en dat is nummer 1234** die dood is.
moet nog steeds een nieuwe pc kopen, maar zit steeds meer te twijfelen welke het word een AMD Thunderbird of een p4.

ik wacht wel tot na de vakantie dan hak ik de knoop door, kan ik er rustig 3 weken over denken in de zon :9~

• Horus
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 30-08 13:35
Bij mij vorige week ook gebeurd, was een beetje aan het klooien met spacers enzo, daarna klem van waterkoeling er weer op, en jawel die was dus los geschoten, door het rechtopzetten van de kast :( , weer een 1100Mhz minder....magoed, draai nu weer lekker op 1300Mhz :)... en 500 piek armer..

Sja en dan kan je nog zo hard roepen dat dat soort dingen JOU als ervaren tweaker nooit zou verkomen, maar dat d8 ik dus ook...

Verwijderd

gewoon eerlijk zeggen wat er gebeurd is, wordt vaak erg gewaardeerd en wie weet, krijg je een nieuwe....

en sowieso voel ik me het lekkerst met niet jokken

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
een ervaren tweaker die een 1,3 zonder cooler draait bestaan die ??? :)

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• BC3 Victim
sjonge jonge jonge jonge,
de knutselvreugde viert weer hoogtijdagen!
jij, en die andere gasten hadden zich beter moeten laten informeren, zo''n proc draait gewoon niet zonder koelpasta/koeler.
mijn nieuwe mobo 8kta3+ zat zelfs een waarschuwingssticker op de Socket;"apply thermal paste!!"
duidelijk toch..
nah goed, gebeurd is gebeurd, gewoon naar de shop terug en een "wist ik veel dat dat er koelpasta op moest, dat had je erbij moeten zeggen"-houding aannemen, of zeggen dat ie ''t gewoon niet doet, zien die gasten toch niet, een een nieuwe vragen, en hopen dat het goed gaat!! (gelukkig dat het je eigen proc niet is trouwens!!)

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Tja, koelers op AMD''s plaatsen blijft altijd een stress klusje.

Echter met een goede koeler hoeft ''t geen probleem te zijn. Ik zelf raad alleen maar Coolermasters aan. Koelen goed en zijn niet van die krengen om te monteren. Orb''s of fake orbs zijn kolere dingen.

Bij het monteren moet je wel voorzichtig zijn. Ik had ''t ook toen ik een IB-60 (orb kloon) monteerde op een 1.333 Dat kreng moet je er eerst schuin opzetten en dan met een hoop geweld platdrukken om de tweede klem erop te krijgen. Ik was voorzichtig aan ''t kijken hoe de koeler er op moest toen ik ineens iets hoorde kraken, ben meteen gestopt en zag dat erbij een hoekje van de core 0.01 mm af was. Toen maar een Coolermaster erop gezet, de 1.333 doet ''t nog prima tot nu toe (ff afkloppen)

Vandaag heb ik een Coolermaster 6I11 binnengekregen. Ik zag dat Coolermaster hun klemmen hebben aangepast zodat je schroevedraaier er niet meer af kan schieten en je mobo kan voorzien van een leuk gat.

Bij Coolermaster zitten echt mensen die nadenken over hun bevestiging, top jongens!

• Planetlithium
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-01 05:26
hmmm...dat is inderdaad de zoveelste AMD processor. Misschien moet je niet alleen kiezen voor snelheid maar ook voor kwaliteit (lees Intel).

Hoe voelt het nou om een stukje zand over midden te breken?

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-08 15:44

Wekkel

De downloadkoning

Ach, 30 keer je cylinder van je brommer op en afhalen brengt ook niet veel goeds. Gewoon in een keer de juiste shit kopen, met beleid installeren en simpelweg laten draaien.. Niet telkens lopen klooien.

• EaS
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-08 08:24

EaS

Weer zo''n user error.
Sja en dan kan je nog zo hard roepen dat dat soort dingen JOU als ervaren tweaker nooit zou verkomen, maar dat d8 ik dus ook...
Dacht je dus verkeerd, een ervaren NADENKENDE tweaker gebeurd zo iets niet.
En dan gelijk Inhell erbij halen... ook zoiets raars....:?

Verwijderd

Topicstarter
Tja, ik kan''m niet bereiken, dus ik weet niet of''ie die lui van de winkel al gesproken heeft.

En ja, als ik zo kijk zijn er inderdaad al heel wat Athlons gebroken en weggefikt, niet normaal...

Ik zie nu ook dat er bij AMD.com een hele handleiding staat "How to install?" Blijkbaar zijn er winkels waar je dit bijkrijgt, bij sommige winkels dus niet |:(

• EaS
  • Laatst online: 30-08 08:24

EaS

En ja, als ik zo kijk zijn er inderdaad al heel wat Athlons gebroken en weggefikt, niet normaal...
Zorg dan ook dat je die zooi normaal installeert.

• Plague
  • Niet online
Op woensdag 09 mei 2001 14:05 schreef EaS het volgende:
Weer zo''n user error.
[..]

Idd! Als je een inhelletje zonder koeling aanzet begeeft ie het ook zo hoor! |:(
lomp verhaal! :r

• Planetlithium
  • Laatst online: 15-01 05:26
Op woensdag 09 mei 2001 14:23 schreef Plague het volgende:

[..]

Idd! Als je een inhelletje zonder koeling aanzet begeeft ie het ook zo hoor! |:(
Helemaal mee eens!!!

Maar waarom worden er vaker meldingen gemaakt van AMD-problemen? Het is niet de bedoeling om een eeuwige discussie op te starten over wat is beter. Waar de processor-boeren op moeten letten is niet alleen de snelheid maar ook op een relatief makkelijke installatieprocedure. Ook hier geldt weer dat Intel (bijna) geen haar beter is!

Verwijderd

Ik had ook zo''n problemen met mn cooler monteren. Ik had de middelste aansluitklem van mn a7v vernaggelt. nu zit er een chrome orb op terwijl de processor op 1.58V loopt. Anders wordt ie te heet

Verwijderd

Op woensdag 09 mei 2001 14:23 schreef Plague het volgende:

[..]

:D Anders praat je over dingen waar je verstand van hebt. Een Intel is thermisch beveiligd. Dus schakelt uit wanneer hij boven de 90? graden komt...

Daar komt bij dat op Intel de cooler meestal iets makkelijker op wil. Ik zeg verder niks slecht over AMD hoor, heb ik zelf ook namelijk. Maar feiten zijn feiten..
Ook hier geldt weer dat Intel (bijna) geen haar beter is!
Ik lees weinig problemen hier met afgebrokkelde core''s hier maar goed. En een Intel Boxed cooler zit er zooo op..

• BC3 Victim
Tsja een koeler die er makkelijk op gaat scheelt je een hoop ellende. Heb nu zelf zo''n immitatie fop en dat ding is er nu al een keer of 20 af geweest en nog geen stukje van de core af. Enne dat ik nu echt zachtzinnig omga met de spullen-->> meestal wel totdat het echt fout gaat en niet meer wil

Verwijderd

en dan noem je die socket een ''zero force socket'', nou, zero force om de cpu te prikken en 100 pond om de koeler te plaatsen!

ik vind die huidige socket a best wel zuigen ja...

• Mary Wana
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-07 22:43

Mary Wana

keyboard nut

ik heb nog nooit moetje gehad met het plaatsen van een cooler op duron/tb

gewoon rustig aan doen

XP2600+ @ 2500mhz 1024mb Twinmos PC2700 @ CS2 WD1800JB Plextor 40x CDRW Ti 4600 ULTRA

Verwijderd

Vind niet dat je het kunt maken om te zeggen dat ie al dood was toen je em mee kreeg. Beter hopen op vriendelijke winkelier en eerlijk opbiechten. Kan vaak zonder probleem worden geruild.

Probeer eens een SuperOrb. Die dingen gaan er makkelijk op.

• Stealth2000
  • Laatst online: 02-06 10:00
offtopic:
Mischien een idee voor die dooie proc ? >:) :
klik hier

• BC3 Victim
Nu we het toch over dode processoren hebben : iemand toevallig nog een Athlon classic (van die Slot A dingen dus, maar dat wist de tweaker zo ook wel :) ) liggen die dood is en die weg mag ?? Kan hier dienst doen als didactisch materiaal om een bende toekomstige tweakers >:) eens de ingewanden van een slot processor te laten zien...
Probleem is natuurlijk hoe je''m hier krijgt... Ik ga daar namelijk geen 500 Bef(sorry, 25 Fl :) ) verzendingskosten voor betalen... Iemand ??

• Ronald
  • Laatst online: 20:55
super orb is DE sloop je core koeler. Ik zie meer orb ramp reports dan met andere koelers!

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

• jotheman
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-08 21:43

jotheman

Was like that when I got here!

kwestie van meteen thermal paste erop en niet te hard douwe en iedere koelur past en blijft op je proc. zitte, zellufs die me die kut AMD approved tering-hard-druk-klemmen....
Ik raad je oowk meteen aan un spacer te kope, die 30 piek xtra, en heppie nog ietsje (? d8 ik?) meer warmtegeleiding oowk....

En die bullsjit van da overkomt mij nie ik ben ervare tweaker is oowk nix...
Klopt, je moet da ding nie montere zondur koelpasta ofzow, maar 1x un klein bietje te hard op un klemmetjes drukke, of as pur ongeluk je koelur losschiet terwijl je comp. aanstaat ofzow ken iedureen ovurkome, niettemin: poster van di topic had er ff''tjes ietsie meer tijd voor moete neme en da heeft ie nouw oowk wel door denkt ik, alleen jammur da je nouw moet boete voor je dade :'( , zonde van die 1,3ghz, zijn bijna nergus te krijge...

Da wouw ik ff kwijt :)

I see dead pixels...

• Lord Maximus
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 09-08 09:57
<quote>super orb is DE sloop je core koeler. Ik zie meer orb ramp reports dan met andere koelers!</quote>

??????

Sorry, maar die Super Orb is echt super simpel te plaatsen..
Beetje pasta op je core smeren (een dun laagje over de gehele core is voldoende)
Vervolgens de "vaste kant" achter de twee lipjes van de socket schuiven (cooler schuin houden en dus niet tegen de core aan houden).

Daarna cooler op de core zetten en op z''n plaats houden. Klemmetje van de Orb vastklikken en klaar..

Nooit gaan schuiven, draaien of wrikken als het niet wil.

Simpeler dan die Spire & CoolerMaster clips.

• acidfever
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-01-2024

acidfever

I am allready working!

Op woensdag 09 mei 2001 14:05 schreef EaS het volgende:
Weer zo''n user error.
[..]

De term die AMD graag gebruikt = "User abuse"!

makkelijke term voor: Je bent er zelf de winkel mee uitgelopen dus je krijgt lekker geen garantie!

A>

• acidfever
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-01-2024

acidfever

I am allready working!

Op woensdag 09 mei 2001 20:17 schreef Lord Maximus het volgende:
<quote>super orb is DE sloop je core koeler. Ik zie meer orb ramp reports dan met andere koelers!</quote>

??????

Sorry, maar die Super Orb is echt super simpel te plaatsen..
Beetje pasta op je core smeren (een dun laagje over de gehele core is voldoende)
Vervolgens de "vaste kant" achter de twee lipjes van de socket schuiven (cooler schuin houden en dus niet tegen de core aan houden).

Daarna cooler op de core zetten en op z''n plaats houden. Klemmetje van de Orb vastklikken en klaar..

Nooit gaan schuiven, draaien of wrikken als het niet wil.

Simpeler dan die Spire & CoolerMaster clips.
Ik heb het al vaak gezegd en ik zeg het nogmaals: Er worden verschillende soorten Socket A cpu houders toegepast op moederborden. De hoge variant (dikker) is niet geschikt voor gebruik met superorbs e.d. Ik heb dit uigemeten en de Sorb past er gewoon niet recht op (de klem is te kort).

A.

• Beaves
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 28-08 15:22

Beaves

Usque ad Finem

Ook hier geldt weer dat Intel (bijna) geen haar beter is!
Hierin is Intel dus echt wel beter he! Zo heeft Intel de core voorzien van een interne diode die continue de temp. uitleest en als het moet de CPU uitschakelt, zo kan je dus nooit een CPU laten doorfikken.

Ten tweede heeft Intel zoals het hoort de core goed beschermt, wat AMD niet doet.

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

• spok9
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-08 09:12

spok9

Groen...

Op woensdag 09 mei 2001 23:07 schreef Beaves het volgende:

[..]

Hierin is Intel dus echt wel beter he! Zo heeft Intel de core voorzien van een interne diode die continue de temp. uitleest en als het moet de CPU uitschakelt, zo kan je dus nooit een CPU laten doorfikken.

Ten tweede heeft Intel zoals het hoort de core goed beschermt, wat AMD niet doet.
Mischien is dat nou net het prijsverschil?

Maar het is sowieso stom om te het niet helemaal te vertouwen (zoals die gozer in de eerste post zegt) gokken ok, maar niet als er een 1,3 GHz op het spel staat |:(

Zolang ik het zelf geloof is het goed toch?

• Wimpy006
  • Laatst online: 27-08 00:46
Ik dacht dus ook mooi ff: koelpasta moet op kleine oneffeneden zitten en dus draai ik die spire orb een beetje. Gelijk bij de eerste beweging krioenk. Splijt er een hoek af. Gelijk pc nog eens getest, deed het nog. Maar PVD das een klote combi: Een AMD proc (duron/TB) en een spire. Met mijn celly kon ik tenminste wel ff mijn Golden orb wat wikken om de koelpasta overal te laten komen. (ik doe er nog geen druppel op hoor)

Mijn huidige systeem: Te veel nieuwe oude rommel op om te noemen.

• BC3 Victim
Heb ook een tijdje geleden een T-bird 1ghz opgefikt
heb dan via mail met amd support geprobeerd om een andere te pakken te krijgen
want het probleem was dat de sticker vanachter op de cpu opgefikt was dus ik had die verwijderd .... kom in de winkel aan geen garantie voor cpu''s zonder sticker stond er in het groot op ...

maar nu heb ik ze toch ff lekker terug gepakt hehe

ik heb het volgende gedaan:

ik assembleer in mijn vrije tijd pc''s en moest een 1Ghz in elkaar steken

dus ik naar de winkel en ik zeg van steek jij de cpu en de cooler maar er al op

geen probleem dus...

ik kom thuis neem mijn kapotte TB en plakte er gewoon de andere sticker op en plaatste hem terug op het mobo... nu mijn kapotte cpu had ook een klein stukje van de core eraf...
dus ik naar de winkel . Ik zei kijk je hebt blijkbaar de cooler er iets te hard opgedrukt toen je hem plaatste want he hebt er een stukje van de core afgechipd >:)

ok sorry meneer geen probleem hier is een andere

HAHAHAH LOL :-)

mijn TB terug ... AVHA core 1333Mhz stabiel nog ni verder getest

I''m BAD

Verwijderd

Het is toch logisch dat je als winkel zijnde die garantie hanteerd? Anders zouden ze iedere dag terug komen met 20 gesloopte koelers...ideaal lijkt me..

Verwijderd

hmmm...dat is inderdaad de zoveelste AMD processor. Misschien moet je niet alleen kiezen voor snelheid maar ook voor kwaliteit (lees Intel).
Ha nou ik kreeg vandaag een INTEL binnen met koeler en wat gaan die dingen er klote op zeg. Ik mag blij zijn als ik die koeler er ooit nog af kan krijgen. Geef mij maar AMD ziet er nog degelijker uit ook.

Verwijderd

Op donderdag 10 mei 2001 01:02 schreef Cvleminc het volgende:
Heb ook een tijdje geleden een T-bird 1ghz opgefikt
heb dan via mail met amd support geprobeerd om een andere te pakken te krijgen
want het probleem was dat de sticker vanachter op de cpu opgefikt was dus ik had die verwijderd .... kom in de winkel aan geen garantie voor cpu''s zonder sticker stond er in het groot op ...

maar nu heb ik ze toch ff lekker terug gepakt hehe

ik heb het volgende gedaan:

ik assembleer in mijn vrije tijd pc''s en moest een 1Ghz in elkaar steken

dus ik naar de winkel en ik zeg van steek jij de cpu en de cooler maar er al op

geen probleem dus...

ik kom thuis neem mijn kapotte TB en plakte er gewoon de andere sticker op en plaatste hem terug op het mobo... nu mijn kapotte cpu had ook een klein stukje van de core eraf...
dus ik naar de winkel . Ik zei kijk je hebt blijkbaar de cooler er iets te hard opgedrukt toen je hem plaatste want he hebt er een stukje van de core afgechipd >:)

ok sorry meneer geen probleem hier is een andere

HAHAHAH LOL :-)

mijn TB terug ... AVHA core 1333Mhz stabiel nog ni verder getest

I''m BAD
Vuile bedrieger, ik hoop voor je dat je hele PC een keer in de fik vliegt, met jijzelf erbij

Verwijderd

Op donderdag 10 mei 2001 00:58 schreef Wimpy006 het volgende:
Ik dacht dus ook mooi ff: koelpasta moet op kleine oneffeneden zitten en dus draai ik die spire orb een beetje. Gelijk bij de eerste beweging krioenk. Splijt er een hoek af. Gelijk pc nog eens getest, deed het nog. Maar PVD das een klote combi: Een AMD proc (duron/TB) en een spire. Met mijn celly kon ik tenminste wel ff mijn Golden orb wat wikken om de koelpasta overal te laten komen. (ik doe er nog geen druppel op hoor)
Ik heb Duron + Spire Orb en dat gaat perfect. (TOT NU TOE).....

• OverSoft
  • Laatst online: 29-08 15:20
Op woensdag 09 mei 2001 13:30 schreef Planetlithium het volgende:

dat slaat dus echt totaal nergens op! Athlon is meer kwaliteit als een 1,7 Ghz INTEL PENTIUM IV (:r). Intel zuigt als een hoer, AMD weet tenminste hoe het hoort. Lage prijs en kwaliteit producten!

• Beaves

Beaves

Usque ad Finem

Ha nou ik kreeg vandaag een INTEL binnen met koeler en wat gaan die dingen er klote op zeg. Ik mag blij zijn als ik die koeler er ooit nog af kan krijgen. Geef mij maar AMD ziet er nog degelijker uit ook.
hehehe sinds wanneer kan jij aan de core zien welke sterker is? Ik weet 100% zeker dat jij bij lange na geen Intel/Motorola/Cyrix core kapot krijgt met een cooler/heatsink, terwijl dat bij een AMD zo gebeurd is.
dat slaat dus echt totaal nergens op! Athlon is meer kwaliteit als een 1,7 Ghz INTEL PENTIUM IV (). Intel zuigt als een hoer, AMD weet tenminste hoe het hoort. Lage prijs en kwaliteit producten!
He pubertje, aan deze reactie hebben we echt veel!

Kwaliteit producten? Je kan zeggen van Intel wat je wilt, maar ze maken tenminste zelf hele stabiele en snelle chipsets, iets wat AMD nu pas gedaan heeft met de 760/761. Verder heeft een Intel thermische beveiliging en zoals gezegd een beschermde core, iets wat AMD geen van beide heeft.

• OverSoft
  • Laatst online: 29-08 15:20
Op donderdag 10 mei 2001 01:23 schreef Beaves het volgende:

He pubertje, aan deze reactie hebben we echt veel!

Kwaliteit producten? Je kan zeggen van Intel wat je wilt, maar ze maken tenminste zelf hele stabiele en snelle chipsets, iets wat AMD nu pas gedaan heeft met de 760/761. Verder heeft een Intel thermische beveiliging en zoals gezegd een beschermde core, iets wat AMD geen van beide heeft.
Misschien wel, maar voor die thermische beveiliging en beschermde core betaal je wel 2x tot 5x zoveel als bij amd (die trouwens ook nog eens sneller is)

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 19:44

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Tsss.... als je een pc niet kan bouwen doe het dan niet!

Laat het over aan iemand die weet waar ie bezig mee is.

|:(

Whatever.

• Beaves

Beaves

Usque ad Finem

Misschien wel, maar voor die thermische beveiliging en beschermde core betaal je wel 2x tot 5x zoveel als bij amd (die trouwens ook nog eens sneller is)
Sneller? de 1,7 P4 en de 1,33 Ahtlon zijn ongeveer even snel. Verder heb ik liever een duurdere CPU, dan al dat gekut met die VIA chipsets.

Verwijderd

Op donderdag 10 mei 2001 01:31 schreef Beaves het volgende:

[..]

Sneller? de 1,7 P4 en de 1,33 Ahtlon zijn ongeveer even snel. Verder heb ik liever een duurdere CPU, dan al dat gekut met die VIA chipsets.
ja dat WAS,
maar nu zeg ik rustig dat ik liever een kt133a van via met 1ghz amd heb dan een 815e met een p3 1ghz..
vooral prijs-prestatie maar ook kwa upgrade mogelijkheden...

intel moet zich zorgen maken!

• Cheese_man
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-11-2025

Cheese_man

Waarom kiezen?

Op donderdag 10 mei 2001 01:11 schreef oppertweaker het volgende:

[..]

Vuile bedrieger, ik hoop voor je dat je hele PC een keer in de fik vliegt, met jijzelf erbij
Wat nou jij moraalridder!!? Die jongen heeft gewoon op een legale manier gebruik gemaakt van de mogelijkheden die er waren....niemand wordt met zo''n actie benadeeld!!! Die paar tientjes die het uiteindelijk bij AMD kost, daar hoef je het echt niet over te hebben hoor!!

Goede strakke aktie...zou ik ook gedaan hebben!!

reserveringshouder Tesla Model 3

Verwijderd

Jep ik ben het eens met Chees man, al die lompe computerboeren ook doe nooit iets op vooraad hebben en zo dom zijn als een brulaap, HAHA die gaat lekker:9

uhm..Die spire zuigt ook hoor, je moet het zo doen, schuin zetten ene clip vast zetten dan proberen recht op de core te plaatsen is allemaal geen probleem en daarna staat hij dus rechts en juist, nu de laatste clip (hefboom principe) daar moet je niet op die bovenste clip douwen wat er dus wel voor gemaakt is maar je moet op dat gedeelte duwen wat in je socket haakt, dit lukte bij mij doordat mijn mobo mijn kast raakte zodat ik nog meer kracht kon zetten om dat ding er rond te krijgen..bang om je coore te mollen? koop dan geen spire.

• BC3 Victim
Ik weet niet welk moederbord je hebt, maar op een abit Kt7 past niet de gewone chrome orb koeler, ze hebben daarvoor een iets kleinere versie gemaakt.

• BC3 Victim
Mij is hetzelfde overkomen met een Super Orb, alleen was hij niet doorgefikt maar beschadigd...

Ik heb trouwens een nieuwe gekregen :)

Mijn nieuwe cooler (Alpha) heb ik eropgezet door de MOBO gewoon uit je kast te halen en voor je op een verlicht bureau te plaatsen. Dan is het een eitje...

Dit is gewoon de manier, in je kast is in in de meeste gevallen gewoon te weinig ruimte om hem goed te plaatsen...
Ik neem geen risico''s meer...

• basjuh
  • Laatst online: 28-08 09:36
/offtopic
Zonder eigenlijk ook maar verder te lezen ff een reactie tussendoor. Dit heeft naar mijn idee geen f*ck te maken met intel of AMD. Bij een intel kan t ook gebeuren. Niet meteen flamen op een ander merk. Maar goed, ff qoutje tussendoor:)

/on topic
Jammer van de proc. Zonder pasta moet inderdaad wel kunnen, zowie eventjes wel. Maar goed. Ik zou t op "garantie" gooien of met een domme blondjes gezicht proberen een nieuwe te ritselen. En anders idd maar 600 piek investeren. Suc6 :)

Weet t soms wel beter

• mrknowitall
  • Laatst online: 15-05 16:32

mrknowitall

Hardware junkie

Ik had een CoolerMaster, makkelijk clipje. Daarna een Alpha @#!$ :(:'(:( clip. Maar als je ff je voeding los schroeft gaat dat ook een stuk gemakkelijker

One of the animals has left its cage today.

• _JGC_
  • Laatst online: 02:06
Orbs zonder coolpasta is gewoon een RAMP. Die dingen zijn in ringen geslepen en maken amper goed contact als je geen pasta gabruikt...

• Wekkel
  • Laatst online: 28-08 15:44

Wekkel

De downloadkoning

Dus wat zit er standaard bij een Orbje in de verpakking?........

Verwijderd

Topicstarter
:r
Hier ben ik weer als topicstarter...

Hij had geen zin om er alsnog pasta op te smeren en dan in de winkel te doen of hij/wij alles goed hadden aangepakt. Dus hij heeft daar gewoon eerlijk staan vertellen hoe het gegaan is... De winkelier gaf toe dat een 1300 vrij zeikerig is als het op koeling aan komt, en dat meestal het systeem zichzelf uitschakeld als het te warm wordt, hier hadden wij dus pecht dat dat niet gebeurde...

Ze wilden nog proberen om via het hoofdkantoor een nieuwe te krijgen door te zeggen dat ze het ding zelf op die zaak gemold hadden :) Hij moest dan wel 170 piek betalen voor de installatie (no problem!)

Hij kon niet wachten op de uitslag van het hoofdkantoor |:( en heeft vandaag dus een nieuwe laten zetten en deze alvast betaald (dacht hij)....

Hij belde op, en niet alleen Murphy was op bezoek geweest maar blijkbaar ook vrienden ofzo (een ongeluk komt nooit alleen) want:

In de winkel kwam iedereen er pas achter dat het niet bij de processor gebleven is :( :'(
De temp-sensor is ook kaduuk (blijkbaar te warm geworden, ding is gedeeltelijk gesmolten ofzo) en de uitsparingen voor het bevestigen van de cooler zijn ook niet meer ok, waardoor er nu dus geen cooler vastgezet kan worden! AAAARRRRRGGGHH! ;(

Winkel zegt nu dat hij met maar moet proberen te verhalen via de verzekering van een van de mensen die hem geholpen hebben... dat lukt dus nooit, als IK iemand uitnodig om ergens met mee te helpen en het gaat mis dan is dat MIJN schuld volgens mij... we zien wel...

Wel grote nepzooi is:
Dat ze daar op de toonbank grote dozen hebben staan met RETAIL Athlons. Mooie doos met:
CPU
Cooler
Garantiebewijs
HANDLEIDING

Terwijl hij een OEM heeft meegehad!!! Ik heb daar nog met die winkelier over gehad, omdat OEM NIET voor consumenten is maar voor Original Equipment Manufacturers. Hij had een RETAIL door moeten krijgen met een fatsoenlijke handleiding. Begint die L*L te mauwen over dat ze wel OEM aan consumenten mogen verkopen om zo de prijzen laag te houden:r

En waar zijn die lage prijzen??? Niet bij MEMO in ieder geval (1.3G => 850 piek ofzo...) Ik bleef toen rustig omdat ze misschien een nieuwe konden regelen, maar kloppen doet het niet...

Omdat het bord ook naar de gort is krijgt''ie waarschijnlijk ook geen nieuwe CPU... t''is gewoon (KUT)^KUT.

Als''ie idd niets krijgt, zelfs geen korting ofzo (wat is dus denk) dan denk ik toch dat ik er met die gast volgende week''s naar toe ga, en dan eens flink extreem ga zeiken over dat OEM/RETAIL gedoe, want RETAIL is voor de gewone consument (vooral als je het op je zo op je toonbank presenteerd)

t''is voortaan gewoon ondegelijke pleuriszooi! En geen gezeik van moet je je maar goed laten voorlichten, want daar is die retaildoos voor!
:r

• Wimpy006
  • Laatst online: 27-08 00:46
Op donderdag 10 mei 2001 14:45 schreef basjuh het volgende:
/offtopic
Zonder eigenlijk ook maar verder te lezen ff een reactie tussendoor. Dit heeft naar mijn idee geen f*ck te maken met intel of AMD. Bij een intel kan t ook gebeuren. Niet meteen flamen op een ander merk. Maar goed, ff qoutje tussendoor:)
Dat is dus niet zo als je de rest gelezen had. Intel heb thermische beveiliging.

Mijn huidige systeem: Te veel nieuwe oude rommel op om te noemen.

• mmxmmx
  • Laatst online: 27-08 01:00
Tja ik ben een tijdje terug ook overgestapt toen nog een tb 1000 en ja ik was de core van intel gewend en druk dus die supper orb erop en niks en nog eens niks schit .
Ik terug naar de winkel en het was geen probleem ik kreeg een nieuwe en toen heb ik gelijk maar een coelermaster gekocht .
En heel heel zachtjes die troep gemonteerd en hij deet het en nu draai ik met een 1200
maar die core blijft wel een schit zooi vind ik ! heel jammer hoor .

Asus RTX 5090 OC - AMD 9-9950 X3D en DDR5 G-Skill 64GB Ram

• Jasper Janssen
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-08 13:30
Ik heb persoonlijk ervaring met een paar intel celerons, een paar PIIIs, en een Duron van mezelf, en nog enige tientallen athlons en durons van anderen..

En ik kan je vertellen dat de duron/athlon echt stukken slapper is kwa puur silicium dan de intel. Ik heb ooit eens een celly (II, that is) gelapt, oftewel blauwe laagje erafschuren, en dat ding werkt nu nog steeds perfect. De duron waarmee ik dat geprobeerd heb is inmiddels een sleutelhanger. De Athlon 4 schijnt een temperatuur beveiliging te hebben, dus das weer positief, maar je blijft zitten met zo''n core waar geen metalen plaatje overzit ter bescherming en die daar dus eigenlijk neit sterk genoeg voor is.
Op donderdag 10 mei 2001 10:46 schreef Cheese_man het volgende:

[..]

Wat nou jij moraalridder!!? Die jongen heeft gewoon op een legale manier gebruik gemaakt van de mogelijkheden die er waren....niemand wordt met zo''n actie benadeeld!!! Die paar tientjes die het uiteindelijk bij AMD kost, daar hoef je het echt niet over te hebben hoor!!

Goede strakke aktie...zou ik ook gedaan hebben!!
even een hint: een opgefikte tbird, zeker eentje met hoekjes eraf, is "user abuse" bij AMD, en daar krijg je dus geen garantie op. Maw, hij heeft de winkel waar hij de shit gekocht heeft de inkoopsprijs van een nieuwe tbird gekost. Een piek of 3-400. Dat is dus zegmaar niet de bedoeling.

Verwijderd

Tering dan baal je echt wel maar onthoudt:

EEN KOELER ZIT ER NIETS VOOR NIET OP!!!

Een amd athlon kan ongeveer 7 seconden zonder een koeler
Pagina: 1