[BC3] TB onderklokken ---> alleen heatsink nodig?

Pagina: 1
Acties:

• Artcore
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Zou je (bijv.) een TB 1300 op 900 kunnen zetten en dan alleen een heatsink gebruiken? Ik dacht dan aan die Zalman heatsink, die heeft een groot oppervlak.

Evt. kan je natuurlijk nog het voltage verlagen naar 1.4 ofzo...volgens mij moet het kunnen.

Zou dit mogelijk zijn?

• Accident
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-01-2024

Accident

's Happen

Met een goede airflow in je kast moet het wel gaan denk ik.
maar je komt er maar op een manier achter...

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Jep, heeft een keer in een review gestaan dat underclocken :7. Maar kan het meer vinden helaas :(

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Toch wel zonde van de Mhz .. }:O

• Artcore
  • Niet online
Op dinsdag 08 mei 2001 12:18 schreef Commander_Data het volgende:
Jep, heeft een keer in een review gestaan dat underclocken :7. Maar kan het meer vinden helaas :(
Op T.Net? Ik zal ook eens zoeken...

• Artcore
  • Niet online
Op dinsdag 08 mei 2001 12:18 schreef HlpDsK het volgende:
Toch wel zonde van de Mhz .. }:O
Wel stil :z

• jle
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-07 06:25

jle

Gewoon doen.

Wat kan jouw het schelen of ie kapot gaat.

Als je toch het geld hebt om een AMD TB 1300 te kopen om hem vervolgens op 900 te laten lopen :?:?:?

Good goan

• BC3 Victim
Op dinsdag 08 mei 2001 12:18 schreef Artcore_Trooper het volgende:

[..]

Op T.Net? Ik zal ook eens zoeken...
Ja, door een goede site ook nog :7 Maar is dus zeker mogelijk.( mits goede heatsink )

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Ik denk niet dat dat kan op 900 MHz. hoor. Denk dat je eerder stukken lager moet gaan zitten rond de 500 tot 600.. Dan is het toch best wel erg zonde dat je een 1300 terug klokt naar 500-600... :(

Waarom neem je dan geen waterkoeling als geluid je grootste probleem is. Groot aquarium om je water koel te houden.

Zo goed als geen geluid. :9

Verwijderd

Op dinsdag 08 mei 2001 12:14 schreef Artcore_Trooper het volgende:
Zou je (bijv.) een TB 1300 op 900 kunnen zetten en dan alleen een heatsink gebruiken? Ik dacht dan aan die Zalman heatsink, die heeft een groot oppervlak.

Evt. kan je natuurlijk nog het voltage verlagen naar 1.4 ofzo...volgens mij moet het kunnen.

Zou dit mogelijk zijn?
Op 900 MHz weet ik niet of dat kan, maar in principe moet het wel mogelijk zijn. Gewoon lager zetten, en flink undervolten (scheelt kwadratisch in het opgestookte vermogen). Volgens mij kan er niks echt stuk gaan als je het probeert (tenzij je de heatsink er helemaal af haalt natuurlijk). Het ergste wat er kan gebeuren is dat ie vastloopt. Als je dan de originele settings weer terugzet zal ie het best wel weer doen.

p.s.
Misschien leuk idee om net als ik een turbo-switch proberen te maken? Mijne wil helaas nog niet werken, maar dat komt om dat mijn converterkaartje niet echt meewerkt :(.

Verwijderd

als het om geluid gaat en ik zie dat je je geld al opoffert om van 1300 900 mhztjes te maken koop dan de silverado coolers dat ding is zo stil bij mij dat ik alleen hd''s hoor ratelen snachts

Verwijderd

Waarom niet "gewoon" een stille cooler ? Iets van Noise control ofzo. Stiller als de meeste voedingen en koelt perfect..
Het ergste wat er kan gebeuren is dat ie vastloopt.
Een AMD is niet thermisch beveiligd, dus hij kan gewoon doorbranden.
Met een goede airflow in je kast moet het wel gaan denk ik.
Geen koeler op de CPU maar wel een paar case-fans... :?

• Arzie
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 20:31
Een AXIA loopt op 900 MHz al op max. 40 graden met passieve koeling stond in die review.. Maar het is toch weer zonde van de MKeys vind ik :'(

Verwijderd

Ik heb mijn T-bird 1000 op 1,5v stabiel op 933 MHz gehad.

Mijn SuperORB heb ik toen uitgeschakeld, en de 80MM fan in de buurt de rest laten doen.

Liep prima, superstil. Als je een Zalman neemt moet het zeker lukken, ook op wat meer dan 900MHz. Misschien moet je dan ook maar een stille 80MM fan n de buurt hangen.

• F.U.B.A.R
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-07 22:15
Ik wil mijn Duron 650MHz wel ruilen voor je TB 1,3Ghz. Produceert veel minder warmte en ik kan de MHz''jes die jij weggooit altijd gebruiken voor mijn kudde }:O! ;)

• BC3 Victim
ALs je proc dan 123 jaar oud is heb je mooi de extra centen van die 1300 eruit aan stroom

• Artcore
  • Niet online
Ik heb nog niet eens een 1.3, maarja :)
Op dinsdag 08 mei 2001 14:48 schreef 3DBlaster het volgende:
Ik heb mijn T-bird 1000 op 1,5v stabiel op 933 MHz gehad.

Mijn SuperORB heb ik toen uitgeschakeld, en de 80MM fan in de buurt de rest laten doen.

Liep prima, superstil. Als je een Zalman neemt moet het zeker lukken, ook op wat meer dan 900MHz. Misschien moet je dan ook maar een stille 80MM fan n de buurt hangen.
Yep, ik heb nog een Panaflootje liggen. Die kan ik er dan mooi achter zetten, ik heb een Antec met twee leuke plekken voor fans achter de cpu.

Dan nog een Enermax voeding erin en ik kan lekker :z

• Gabriel-LG
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 28-08 23:12
Waterkoeling met een goeie pomp is ook ERRUG stil (kan die TB ook gelijk op 1,7Ghz :9)

Verwijderd

Als je die 80mm fans gebruikt voor gewone actieve koeling (op een GlobalWIN koellichaam fixen ofzo) heb je ook stille koeling, en hoef je niet onder te klokken

• BitByter
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 13-08 07:38

BitByter

Prutst dit forum

leg mij ''s uit WAAROM!?! je een proc zou underclocken?? * BitByter snapt het niet :?

• BC3 Victim
Gevonden Hier

• Artcore
  • Niet online
Op woensdag 09 mei 2001 10:52 schreef Commander_Data het volgende:
Gevonden http://www.tweakers.net/nieuws/16589
Hee ja! Grappig :)
Op woensdag 09 mei 2001 11:19 schreef bitbyter_ het volgende:

leg mij ''s uit WAAROM!?! je een proc zou underclocken?? * Artcore snapt het niet :?
Als je je proc onderklokt maakt ie minder warmte. Dan heb je minder goeie koeling nodig, en mijn vraag was of alleen een heatsink al zou voldaan. Dat blijkt dus te kunnen.

(en waarom alleen een heatsink: voor de stilte).
Pagina: 1