Nu is alleen nog de vraag wat voor mobo gaat eronder want ik kan het natuurlijk niet laten om de amd ff flink te gaan overklokken.
Ik had een abit KT7 of iets dergelijks in gedachten en is dit dan de juiste gedachte of zit ik nu ff gruwelijk fout.
Merk maakt me eigenlijk geen ruk uit zolang ie maar goed en retestabiel is ben namelijk na al dat gemiereneuk met dat ECS MoBo wat er nu in zit echt wel zat. Oh en nie geheel onbelangrijk er moet een mega goede koeler op de amd komen.(ja ik weet het ECS is vragen om moeilijkheden maar je moet toch wat als je geld op is)
So help me please
p.s Zodra de amd in de kast zit en hij loopt net zo stabiel als de celeron 400@600 nu dan gaat het intel logo bij mijn naam heel rap weg haha
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Ik zal wel voor een gaan met een 266Fsb, voor in de toekomst.
Eppie
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Verder staan er in de test nog wat mobo''s (abit/asus/msi/soltek) en deze kwam er zeer goed uit.
Volledige test hier:
www.hardwareinfo.nl/reviews.php?id=124
Suc6 ermee, en vertel ff hoe hij is bevallen
And now the most interresting part of deze grot
- VIA 133A Chipset
- FSB van 266 MHz
- Maximale multiplier was iets van 13,5 ofzo...
- UDMA 100
Ga ik morgen ook halen...
Verwijderd
Hulde aan MSI.
Maar stabielste platform blijft pentium
Enne die celeron gaat de deur ook nog nie uit voordat de amd perfect loopt, Kan er natuurlijk ook nog een netwerkservertje van bouwen.
Ben nou eigenlijk ook wel een beetje benieuwd wat jullie hier van vinden (heb al gehoord dat ie goed is en dat staat ook in de test). Iemand nog ervaringenOp vrijdag 27 april 2001 22:45 schreef mr_fragle het volgende:
Ik ben vanmiddag eens rond gaan kijken naar wat ik wil. En daarna op advies maar eens de test bij hardewareinfo.nl gekeken en besloten dat ik voor de epox (8KTA3). Deze ondersteund dus ook een proc met 266 FSB.
Verder staan er in de test nog wat mobo''s (abit/asus/msi/soltek) en deze kwam er zeer goed uit.
Volledige test hier:
www.hardwareinfo.nl/reviews.php?id=124
Suc6 ermee, en vertel ff hoe hij is bevallen
Verwijderd
Ga je die Athlon van de grond af opbouwen? Of ga je spullen overzetten vanuit die Celeron?
Koop in iedergeval een goede voeding en geheugen.
Ga maar is ff informeren wat de beste plank voor het minste geld is denk ik want d''r moet ook een Gforce 2 kaart in komen dan maar.
Enne is het zo dat je met een potlood streepjes moet gaan zetten?? Kan niet zo best binnen de lijntjes kleuren dus dat lijkt me nie echt verstandig. (geintje)
Denk dan toch maar dat ik voor de msi ga alleen welke is nu nog de vraag.
Weet iemand niet een site waar ik uitgebreide reviews kan lezen. zowel van de abit als de msi
Ps. let wel op junper voor het bios geheugen kan zijn dat die fout erop zit. ik heb zelfs gehoord dat het ook fout in de gebruikaanwijzing staat
sucse met kiezen.
Mooi om te oefenen met OCén dus zo''n celeron
De core van de TB''s zijn nog al zwakjes, dus voorzichtig met de koelerOp vrijdag 27 april 2001 23:24 schreef Reind het volgende:
[...]
Enne hoezo kwetsbaar?
[...]
Verder kijk eens bij:
hardwareinfo.nl
[zeurmode]Zeg nou eens wat over dat Epox bordje
[/zeurmode]
Verwijderd
Ik had hiervoor ook een celeron 400 op een zelfde ECS moederbordje, maar ik kreeg hem helaas niet op 600 mhz :(((( (heb waarschijnlijk niet hard genoeg geprobeerd)
Ik heb nu sinds een week een tbird 1000 met msi-k7t turbo moederbord. HEEEEEERLIJK!
p.s. wat voor koeler heb je nu?
+ Mega goede koeler 600,- bij elkaar zo''n beetje of nie
Kijk dat lijkt er tenminste op en voor die 175,- kun je nog is een keer een processor verneuken al is het niet tof natuurlijk
Enne die core kun je toch d.m.v een plaatje erover beschermen? Heb ik volgens mij is ergens gelezen op dit forum
Enne hij gaat zo weer terug hoor naar 500 want m''n overige hardware vind het nie zo leuk. Weet namelijk nie hoe ik de agp en pci buspeed terug kan zetten op dit bord en das mooi naatje
Heb jij hier toevallig een oplossing voor Foofman aangezien jij hetzelfde MoBo hebt (hoe bevalt ie jou trouwens-->> Mij nu wel oke maar in het begin liep ie voor geen ene meter)
Verwijderd
Je kan ergens in je bios je pci of agp (misschien wel beide) verlagen door Host-PCI clock dacht ik.
Ach ja ga toch maar aan een amd denk ik
Dan is het namelijks niets voor mij of ligt het er gewoon aan wat voor cooler je gebruikt.
Oh en ga denk ik voor de 700 Duron
Verwijderd
Niet overdrijven. Als je van een celeron af komt. Moet je wel iets anders met je CPU omgaan. En IDD geen superorb.Op zaterdag 28 april 2001 22:49 schreef aaihetapie het volgende:
Als je normaal is er niks aan de hand oja en geen orbs maar die koelen toch niet.
Het makkelijkst is als je de backplate geheel uit je kast kan halen. dan kan je met beleid je cooler erop en af halen. Onder bepaalde hoeken komt er namelijk nog al wat druk op het core.
Verwijderd
Bij hem loopt alles retestabiel op +/- 800Mhz en dat lijkt me ook wel wat
Ga dus zeker voor de amd maar de celeron gaat ook zeker de deur nie uit. (staat wel stoer 2 systemen op je kamer als 20 jarig studentje)
Nou... kheb vandaag mijn nieuwe zooi gehaald... (AMD Duron 850 & MSI K7T Turbo) maar er is wel wat van de core afgebrokkeld.. (das mijn eigen stomme fout, hield m scheef) maar hij wordt nu wel 53 graden IDLE !! ik ga maandag/dinsdag een andere cooler halen...Op zondag 29 april 2001 00:05 schreef zenixer het volgende:
het afbrokelen van de core valt wel mee kan best wel wat hebben maar je moet de koeler er wel recht er op zetten en goed aandrukken en (en onder druk houden ,niet tehard drukken zo dat je door het moederbord gaat) dan de klip vast drukken
Iemand nog enig advies hierover??
ik dacht zelf aan een Thermaltake Chrome Orb