Toon posts:

[BC3] 100x8 in bios dus ik kan PIII-800 draaien??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Waat is mijn bericht ineens? Maar goed. Als iemand gereageerd heeft wil die het dan aub herhalen. Mijn slot1 (SEC) mainboard (voor celeron en pII) heb ik net zo ver gekregen dat hij multiplier 8 aan kan en hij kon altijd al 100mhz. Betekent dit dat ik er zonder meer een PIII in kan zetten? In mijn bios kan ik de cpu voltages niet zelf instellen dus dat zal hij automatisch moeten doen..

• GA!S
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Dat is afhankelijk van twee dingen:
- Bios moet coppermines ondersteunen
- Moederbord moet voltage van 1.7 volt kunnen leveren.

Dat je een multiplier van 8x hebt is niet eens zo gek belangrijk, een PIII multiplier is locked dus alleen een bussnelheid van 100MHz instellen is voldoende om 8x100 te krijgen.

Post ff wat voor moederbord je hebt, bij Asus (P2B) is het bijvoorbeeld erg afhankelijk van het revisie nummer of ze wel of geen coppermines slikken.

de betaler vervuilt

Verwijderd

Topicstarter
PcChips m747

Verwijderd

Op woensdag 11 april 2001 08:37 schreef profndrology het volgende:
Waar is mijn bericht ineens?
hij is verplaatst naar
hier

Verwijderd

Topicstarter
Hetzelfde lot zal dus ook dit bericht ondergaan. Bedankt ik houd hem in de gaten.

Verwijderd

Topicstarter
Nu trouwens net gereageerd op een advertentie voor een P2-400 voor 125.... nog niets toegezegd.

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:56

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

Deze zal ik idd ook verplaatsen

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

• GA!S
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

GA!S

295 g/km

M747 supported voltage 2.0~3.5V .

http://www.pcchips.com.tw/technical.html

Einde Coppermine verhaal, gaat dus niet werken, 2.0 volt is echt te veel voor zo''n proc zonder extreme koeling (ALS ie al door de BIOS herkend zou worden wat me ook sterk lijkt, want waarom BIOS support maken voor een bord dat toch die proc''s niet aankan.)

de betaler vervuilt

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Maximale CPU is dus waarschijnlijk de PIII-600 Katmai

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Topicstarter
Dus wat is dan het beste wat hij aan kan? Katmai = 2v(+) ?

Verwijderd

Topicstarter
hehe net te sloom.... 600 katmai it is... wat is de prijs voor een 2ehands katmai plus cooler tegenwoordig?

• Lord Maximus
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 09-08 09:57
Op woensdag 11 april 2001 10:31 schreef profndrology het volgende:
hehe net te sloom.... 600 katmai it is... wat is de prijs voor een 2ehands katmai plus cooler tegenwoordig?
Veel te hoog. Voor hetzelfde geld kun je een nieuw Mainboard + CPU halen.

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Kijk maar eens een Vraag en Aanbod zou ik zeggen.....

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Pagina: 1