Op zondag 04 november 2001 10:52 schreef svdmeer het volgende:
[..]
Dat is niet zo nodig natuurlijk, want bij XP worden zeker alle realtek kaarten ondersteund.
Ik heb een tijdje Windows NT 4 gedraaid met een RTL-8139, met Realtek drivers, maar zonder problemen.
Daar heb je helemaal gelijk in, maar wie garandeert dan ook een goede werking van het OS, i.c.m. met dat stukje hardware? Mikkiesoft zegt van wel, maar i.c.m. met andere soft/hardware en drivers?
Dit gaat wel even wat dieper.
Dat jij nu zonder problemen hebt lopen te draaien, wil nog niet zeggen dat het dus een algemene regel is. Ik heb ook een Realtek gehad op XP, met problemen. En je leest het zelf, een heleboel mensen hebben dat probleem dus ook.
Na wat testen te hebben uitgevoerd (en dan bedoel ik dus langdurige, uitgebreide testen), en de ervaringen die ik met klanten heb gehad (Ja, ik werk op een technische helpdesk), kwam ik erachter dat het door Realtekdrivers werd veroorzaakt.
En voor die mensen die het dan toch willen weten: analyseer je dumpfile en analyseer de resources van je drivers, en controleer de overeenkomsten.
Ik ga je niet flamen o.i.d, maar je moet kijken naar het geheel, dan alleen maar naar jouw situatie. Beschouw het als positieve kritiek.
Alleen op die manier kan je een goede diagnose van het probleem vaststellen.
Okee, ik ben misschien dan een newbie, dus laat ik m'n mond maar houden