[BC3] Boot van Windows CD rippen

Pagina: 1
Acties:
  • 138 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Xion
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:22
Ik wil graag de boot van Windows 98 van de cd afrippen zodat ik eigen bootable cd''s kan maken met de mogelijkheid om te kunnen kiezen of je van de cd af wil booten. :)
BTW: Ik gebruik Nero

Thanks.

• Xion
Is het eigenlijk wel mogelijk?
Ik dach dat Nero de boot uit een Image kon halen, maar hij wil dan gelijk hele img als boot disc branden. >:)

Suggesties?

• Frank Timmer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11:58
©
Ook op zo''n menu zit copyright!

• Vinnie
  • Niet online
Op zondag 01 april 2001 15:58 schreef Snake het volgende:
©
Ook op zo''n menu zit copyright!
Ja en?

C:\>_

• Xion
Op zondag 01 april 2001 16:03 schreef vinnie_van_wham het volgende:

[..]

Ja en?
Tis wel zo.
Maar het zo handig !!

• Vinnie
  • Niet online
Op zondag 01 april 2001 16:08 schreef Xion het volgende:

[..]

Tis wel zo.
Maar het zo handig !!
Kan best :) Kheb nog nooit wat met Bootable CD''s gedaan.

Kvindt die boot CD''s soms erg irri omdat ( een gedeelt van ) de CD A: is. Kun je dus geen floppies gebruiken.

• schijndel
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 15-05 18:45
je kan dus wel floppen gebruiken: je cd-rom bootgedeelte word a:, en je 3,5 inch floppendrive heet vanaf dat moment B:.

En op die manier kan je ook het menu rippen:
diskcopy a: b:
en vervolgens
sys a: b:

nu heb je op je flop een exacte kopie staan van het bootgedeelte van de cd. Met nero kan je nou je flop als bron voor het bootgedeelte gebruiken.

• MaanBanaan
  • Niet online
Aan de reply van Grimreaper valt niets toe te voegen... Lang leve de logica :).

• Vinnie
  • Niet online
Op zondag 01 april 2001 16:19 schreef Grimreaper het volgende:
je kan dus wel floppen gebruiken: je cd-rom bootgedeelte word a:, en je 3,5 inch floppendrive heet vanaf dat moment B:.

en vervolgens

nu heb je op je flop een exacte kopie staan van het bootgedeelte van de cd. Met nero kan je nou je flop als bron voor het bootgedeelte gebruiken.
Weet ik ook wel... maar ik heb progjes op Floppie die op A: moeten worden gestart enzo.

Maargoed, zolang er floppies zijn gebruik ik die als boot :)

• Xion
Ok, bedankt voor alle reacties tot zover.
Ik ga het ff proberen.
Op zondag 01 april 2001 16:19 schreef Grimreaper het volgende:

en vervolgens

Op zondag 01 april 2001 16:24 schreef JRTB het volgende:
Aan de reply van Grimreaper valt niets toe te voegen... Lang leve de logica :).
En Windows 2000 ? >:)

• MaanBanaan
  • Niet online
Windows 2000 is een systeem dat native bootable is, besturingssysteem-eigen als het ware, ZONDER emulatie van floppy / HD.

Die bootsector heb ik wel voor je, maar in de bootsector zit voorgebakken dat direct de Setup wordt gestart. M.a.w., je hebt er dus weinig aan.

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13:45

E-Vix

Nu met sneeuw!

Euhm.... Je gebruikt nero....
Heb je wel eens gezien dat je met nero je eigen bootable cd''s kan maken?
Gewoon een bootflop maken, en die dan aanpassen zoals jij dat wilt... Vervolgens zeg he tegen nero dat je een bootable cd wilt maken, en verwijs je hem naar je diskdrive als boot gedoe... Hij leest je disk dan helemaal uit, en maakt daarvan een boot gedeelte voor een cd. De rest van je cd kun je gewoon sleur-en-pleuren.

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

• Xion
Op maandag 02 april 2001 23:38 schreef E-Vix het volgende:
Euhm.... Je gebruikt nero....
Heb je wel eens gezien dat je met nero je eigen bootable cd''s kan maken?
Gewoon een bootflop maken, en die dan aanpassen zoals jij dat wilt... Vervolgens zeg he tegen nero dat je een bootable cd wilt maken, en verwijs je hem naar je diskdrive als boot gedoe... Hij leest je disk dan helemaal uit, en maakt daarvan een boot gedeelte voor een cd. De rest van je cd kun je gewoon sleur-en-pleuren.
Ik heb wel vaker bootable cd''s gemaakt, dus dat is het probleem niet.
Het ging mij om de keuze dat je wel of niet van de cd wil booten.

Ik ben wel benieuwd hoe je boot van de Windows 2000 kan kopieren (zoals Grimreaper al zei), ofterwijl includen bij een andere cd (eg gemodificeerde Windows 2000 setup met sp1)

Verwijderd

je hebt al vaker bootable cd''s gemaakt, maar je weet niet hoe je een simpel config.sys menutje moet aanmaken:?

• MaanBanaan
  • Niet online
Het lijkt me dat JIJ er dan te weinig ervaring mee hebt, wan met met een ''simpel'' config.sys menuutje kan je nooit en te nimmer kiezen wan welk medium je wilt booten.

Als je de 98-2 / Millenium CD start zie je als eerste ook geen config.sys, maar een ingebakken bootmenu dat in jo.sys (geen typfout) verstopt zit (HIER kun je kiezen of je van CD of HD wilt opstarten). Pas daarna komt er een config.sys menu waarin je kunt kiezen of je Setup wilt starten of de PC wilt opstarten zonder of met CD-ROM ondersteuning.

Je kunt wel, wat ik heb gedaan, de tekst in dat bestandje jo.sys wijzigen met een hexeditor.

Er is ook nog een speciale jo.sys, niet van Microsoft afkomstig, maar van een Nederlandse hobbyist, Bart Lagerweij.

Ik denk dat jij die hele site wel leuk vindt. Op die site staan nog meer dingen op het gebied van bootable CD''s, die jou zeker zullen aanspreken. :)

• MaanBanaan
  • Niet online
Toevoeging: je kunt natuurlijk ook de originele jo.sys van de Windows 9x setup CD rippen (ervan opstarten en dan vindt je hem onder een geëmuleerde a: drive) en de tekst erin bewerken met een hex-editor. Van "Windows 98 opstartmenu" maak je dan bijvoorbeeld "Xions opstartmenu".

Het totaal aantal karakters in een string moet wel gelijk blijven, dus meer tekens kan niet, minder wel (opvullen met spaties vòòr het EOL teken). Let daar goed op, anders werkt de file niet meer.

• ipsec
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-05 15:20
sorry voor de ouwe koe maar uuuhh...

heeft iemand de cdboot.img voor mij??? ik heb geen flopster drijf
Pagina: 1