[BC3] DivX probleempje

Pagina: 1
Acties:
  • 127 views sinds 30-01-2008

• Yoda
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 07-11-2025

Yoda

Can you feel it?

Topicstarter
Ik heb DivX geinstalleerd,...wat leuke films gedownd (en ik zeg lekker niet waar). Maar goed als ik deze films afspeel dan gaan ze om de zoveel tijd eventjes heel snel, net alsof er met beeld gespoeld wordt, ik speel ze af met mediaplayer en heb win2k draaien.<P>Zijn er meer mensen die hier last van hebben dat hun DivX films om de zoveel tijd even versneld worden, want dat is dus niet echt goed te kijken. Verder is de kwaliteit wel super zeg!!

[This message has been edited by Yoda (edited 22-03-2000).]

Verwijderd

<BR>hmm.... ff nieuwste versie drivers halen van je videokaart, en nieuwste versie mediaplayer & divx-codec.... en dan nog es vragen :)

• Yoda

Yoda

Can you feel it?

Topicstarter
DivX heb ik de nieuwste (versie 3 toch?) en van mijn videokaart zie ik nu net dat er al weer nieuwe zijn, ben ze nu aan het downen.<BR>

• RvdH
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 28-07 15:42

RvdH

Uitvinder van RickRAID

Dat heb ik ook, best irritant. (Win2k, Mediaplayer 6.4.09.1109)

• xoror
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
ik heb nergen last van :)<BR>CPU niet sterk genoeg?

Mitsubishi Warmtepomp Uitlezen / Besturen | Optimaliseren

• Yoda

Yoda

Can you feel it?

Topicstarter
bp6 dual 433 7200 hd''tje dus daar zal het niet aan liggen. <P>Rick: heb dezelfde media player als jij.<BR>Heb je toevallig ook een G400? Ik heb net de nieuwste win2k drivers naar binnen gehaald. 5.03 geloof ik. <P>Maar xorror, het beeld wordt niet slechter ofzo, het gaat gewoon om de zoveel tijd even een paar seconden heel snel, alsof je met beeld spoelt. Maar de kwaliteit van het beeld blijft gewoon goed. <P>Ik heb verschillende films en trailers geprobeerd, dus het ligt niet aan de manier waarop het gecodeerd is.<P>Als er mensen met een oplossing zijn dan hoor ik het graag, want films kijken wordt toch wel erg leuk met dit formaat en ik ben een behoorlijke film liefhebber.<P>Thanx <BR>Yoda

• XL79
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-07 08:49
mmm ik heb een Celeron366 [ja ja] en draai met win2k met een Viper550 - 8MB [ja ja] en ik moet niets er bij gaan draaien want dan gaat de synchronisatie geluid/beeld niet goed. <P>Maar euh...films gedownload? Waar? Die trailers ken ik wel maar films?

• Yoda

Yoda

Can you feel it?

Topicstarter
NEE :)<P>nu gaan we dus geen links hier posten want anders zit''ie zo weer dicht en daar heb ik geen zin in.<P>Als je een link wilt hebben XL msg me dan maar op icq.<P>Yoda.

• xss
  • Laatst online: 16-02 15:49

xss

Ik denk dat het een probleem is met de codec in Windows2000. Op m''n Win2000 machine heb ik ''t ook(BP6 dual366@550 met 256MB, krachtig genoeg? ;)). Op m''n Win98 machine draait ''t perfect(celeron300a@450 128MB).<P>Laterz,<P>Dennet aka "Suzie Q".

• BitByter
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 15-09 11:29

BitByter

Prutst dit forum

hmm, net american pie gezien, <BR>rulez!!!!!!!!!!<BR>maggoed, ik heb nergens last van<BR>met een pIII500@600 :) in win2k

• CubicQ
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 13:55
Dat DivX is enorm videokaart afhankelijk... Zelf draai ik het op een C400 met 256 MB geheugen en een ATI Rage Fury op 1600x1200 fullscreen zonder problemen. Bij m''n vader z''n PC C500, 64MB geheugen, i810 chipset/videokaart (niet lachten :() draait ie zelfs op 800x600 fullscreen nog niet goed, pas op 640x480 gaat ie goed.... (niet dat dat wat uitmaakt voor de filmkwaliteit, die is precies 640 pixels breed, dus dat past perfect...., maar je moet hem ook nog onder Windows opstarten... Maar ja, 640x480 op een 19" monitor heeft ook wel wat :))

• XL79
  • Laatst online: 18-07 08:49
Yoda -> you''re right. sorry. Ik meel je volgende week wel ff ofzo.

• Unknown
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Was die vorige van Gert serieus bedoeld?<P>2mb S3 kaartje......had ik vroeger ook in mn pentium 60 :+

Verwijderd

ehmz..<BR>je kan het volgende proberen...<BR>in mediaplayer naar view>settings>microsoft mpeg4 video decompressor gaan en daar<BR>cpu(picture quality) van 4 naar 2 zetten<P>hebbie die mpg4 codec niet dan moet je effe mailen<P>dit helpt iig bij sync problemen met asf files<P>suc6

• Gert
  • Laatst online: 05-12-2025
Hmz, ''k heb hier een c366 met 96 MB en een S3 Trio 64 V+ 2MB videokaartje, en zelfs in 512*weetikhet hapert het nog (2fps ongeveer). Dat zou dan aan de videokaart liggen en niet aan de cpu?

• Qui-Gon
  • Laatst online: 06-04 10:29
Ik wil niet egoistisch overkomen, maar als iemand een link heeft naar een volledige film in DivX formaat mag hij die ook naar maar mailen/icqen. dank je!

• Ivke
  • Laatst online: 07-01-2003
Als iemand toch doet mailen, stuur het ook ff naar mij ;)<P>thanks<BR>

"I'd change the world but God won't give me the source code"

• Gert
  • Laatst online: 05-12-2025
Ja, dat was serieus :) <P>Dat kaartje zit in een doos die dienst doet als server (speel ik toch geen kweek op ofzo, hoewel UT het wel in D3D doet :+) maar doet ook dienst als MP3 en Video speler, vandaar mijn vraagje.

[This message has been edited by Gert (edited 23-03-2000).]

• botoo
  • Laatst online: 09:44

botoo

💀 too old to die young

Bleh, ik draai DivX met Realplayer, het geluid hikt de hele tijd, betekent dat dat Realplayer hier niet geschikt voor is (heb nog niet de tijd gehad om goed te zoeken)<BR>Beeld is btw nog niet van DVD kwaliteit, maar wel heel aardig (op de monitor), niet bij elke film, er zal nogal wat verschil zitten in de mate van compressie???

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

• Yoda

Yoda

Can you feel it?

Topicstarter
realplayer deed bij mij ook raar zou gewoon<BR>mediaplayer gebruiken loopt veel beter synchroon,......<P>behalve dan nog dat af en toe het beeld min of meer spoelt,...maar ik ga er vanuit dat dat aan win2k ligt,...is er nou niemand anders met dit probleem,....divx onder win2k??

• botoo
  • Laatst online: 09:44

botoo

💀 too old to die young

mediaplayer doet het idd een stuk beter dan Realplayer, ik zie (nog) geen haperingen of versnellingen (W98).<BR>beeldkwaliteit blijft toch merkbaar minder dan DVD, het lijkt mij dat dat met de mate van compressie te maken heeft, DVD is uiteidelijk ook al gecomprimeert en als je dat nogmaals doet kan je een behoorlijke teruggang in kwaliteit verwachten.

[This message has been edited by botoo (edited 24-03-2000).]

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

• EdwinB
  • Nu online
Yep. Ook hier hetzelfde probleem. Echter niet alle divx gaat fout. Vanmiddag contact (2cd) zitten kijken en die ging vloeiend op CPU 4. Daarna een andere film die pas vloeiend ging op CPU 0.

Systeem:
Duron 700 op een MSI K7T Pro2
Cardexpert GeForce 2 MX
Windows 2000 Pro NL
Mediaplayer 6.4
Divx codec 3.11

@WIN

p.s. kan ik nog w98se als dualboot naast win2k installeren? want hier wordt ik echt ziek van...

• EdwinB
  • Nu online
Ik heb nu de detonator 12 drivers voor Win2k geinstalleerd en ben nu VOLLEDIG van het schokkerige beeld af !!!!

nVidia bedankt :) :)

@WIN

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Bij mij draaien DivXjes gewoon fantastisch..... maar das niet gek natuurlijk

Dual P3 933Mhz
512Mb Ram
2x 30gb 7200rpm HD
Matrox G400 Dualhead Max
Win2k

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

bij mij komt het probleem van die korte versnellinkjes ook voor, en aan mijn systeem mag het niet liggen

pentium 2,66 mhz
512 intern
128 geforce ti4200
xp prof.

Iemand enig idee wat een oplossing is?

ik heb windows mediaplayer 9.0
en heb het sld codecpack van kazaa.
die maakt gebruik van DIVXG400 volgens mij!

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:18

Zoefff

❤ 

Ten 1e, ik zou gewoon ergens degeljke codecs vandaan halen, geen codecpack iig.

Ten 2e, heb je wel in de gaten dat je een topic van 2 jaar en 11 dagen oud kickt?!

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

• Animal
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online
Verwijderd schreef op 26 April 2003 @ 14:21:
bij mij komt het probleem van die korte versnellinkjes ook voor, en aan mijn systeem mag het niet liggen

pentium 2,66 mhz
512 intern
128 geforce ti4200
xp prof.

Iemand enig idee wat een oplossing is?

ik heb windows mediaplayer 9.0
en heb het sld codecpack van kazaa.
die maakt gebruik van DIVXG400 volgens mij!
ik heb daar ook last van, maar heb het ook nooit gevraagt

Wel een harde kick btw ;)

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

Precies, je kunt een nieuw topic openen, met een verwijzing naar dit topic (zie ook de LA-FAQ), maar geef wel even aan wat je zelf al hebt geprobeerd, volgens FAQ Forumgedrag - Topicstart.

En misschien dat deze tips uit de SA-FAQ helpen: Help! Mijn avi's spelen niet af!
:).
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.