[BC3] De review is af

Pagina: 1
Acties:
  • 151 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-08 20:51
Eindelijk na weken is de review van de speakersets af (zie ook hier). Even voor de duidelijkheid, ik heb een review gedaan van de volgende sets:
Creative Labs DTT3500
Midiland S4-7100
Midiland S4-8200
Videologic DigiTheatre
Plus nog een voor de gelegenheid samengesteld stereo systeem.

Jullie kunnen hem binnenkort op T.net verwachten, maar hij moet eerst nog in html omgezet worden enzo. Maar voor degenen die hem al eerder willen lezen, die kunnen een mailtje sturen naar Jag@Tweakers.net. En dan stuur ik hem wel op.
Of het hier ff neerzetten plus je e-mail adres, dat kan ook.

Jag

Verwijderd

en met numero twee zou je onder(likns)tekende een plezier doen:

m.i.n.rorik@student.utwente.nl

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:35

JvS

Ik heb hem zelf ook

Nieuwsgierige nummer 1 meldt zich. En dan met name om de review zelf, die producten kunnen me gestolen worden. :). Maar dat vind je vast niet erg.

Hij staat in me sig, maar daar krijg ik zelf heel vaak een half plaatje van een kruisje. (De helft van het plaatje dat je krijgt als het plaatje het niet doet, leuk he?). Dus bij deze:

j.m.vanschie@zonnet.nl

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• d-Frag
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-07 10:26

d-Frag

74% completed

Lijkt me erg geinig, als je ''m wil mailen alvast bedankt!

d-Frag@macromind.demon.nl

Het is beter op onvolmaakte wijze invulling te geven aan je eigen bestemming, dan op volmaakte wijze het leven van iemand anders te leiden. - Bhagavad Gita -

• Jag
Ok, hij is onderweg. Je hebt trouwens wel Word 97 of hoger nodig, en het is een bestand van 539 kb.

Jag

Verwijderd

sjammer dat mijn klipsch dingentjes er niet tussen staan ik had wel eens een vegelijking willen zien

Ja ik weet het geen 5.1 maar ik hou niet zo van al die knoppen afstandsbedieningen, speakerstands etc :)

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ziet er leuk uit. Goed dat je zelfs aandacht besteedt aan fase verdraaiing! Iets waar ik zelf nogal een hekel aan heb. En dus enorm op let bij het zoeken van speakers.

Je bent lekker kritisch, maar misschien soms een beetje te. Na ''m even heel snel doorgefietst te hebben, lijkt het me dat je in de conclusie de DTT3500 best wat meer credits had mogen geven voor dolby digital. Je zegt zelf dat-ie een goeie center heeft . Heel erg belangrijk voor de verstaanbaarheid, en dus de genietbaarheid van een film! Verder heeft-ie een vrij heftige sub, zodat-ie ook wel lekker meedoet in effecten. Ik denk dat je hier dan wel de conclusie: "Voor het geld wel een leuk DOlbySetje voor bij de PC" bij had mogen zetten. Je bent, eigenlijk terecht (>:)), wat streng voor de computerspeakertjes.

Je bent denk ik wel een beetje de doelgroep uit het oog verloren en probeert de tweakers een beetje op te voeden, een nobel streven hoor, maar ik denk dat de meerderheid het er niet mee eens is, hierzo. Het blijft www.tweakers.net en geen www.hifi.nl ofzo.

PS, psst JAG, een stukje uit de FAQ: "Wij tweakers doen elkaar permanent de groeten; het is dus niet nodig om steeds ruimteverspillende "greetz [user]" of iets dergelijks onder je post te plakken.". t'' Viel me even op! :o

Verwijderd

ah tof!

ben wel benieuwd...

kun je ''m naar w.den.boer@chello.nl sturen?
alvast bedankt

• Majestic
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19-05 20:54

Majestic

Neerlandici.

brminnee@tref.nl

alvast bedankt !

Je brengt me helemaal van mijn abrikoos.

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-08 07:06

4POX

Everybody is wired

Effe kijken of ik nog wat aan die drie jaar telematica heb gehad.. Er mag wel eentje naar rjs@gmx.li ...

Alvast bedankt, :)

AKA Rinkel weblog

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
:7

Kun je mij oook ff die review doormailen, thanx

bachhimself@zonnet.nl

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• dizzytal
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
ik ook graag als eerste lezen...

dizzytal@wish.net

If you didn't win today, you can always win tomorrow

• Bulldog
  • Niet online
Hej, zou je hem mij ook even willen mailen? Ben erg benieuwd :)

• Jag
Ok, de review is weer onderweg naar een aantal mensen.
sjammer dat mijn klipsch dingentjes er niet tussen staan ik had wel eens een vegelijking willen zien
Bedoel je de Klipsch 2.1? Daar heb ik ook hoge verwachtingen van. En als de fabrikanten me nog trekken dan wil ik daar zeker nog een review van doen, samen met de Yamaha MS-50 en nog anderen. Maar dit was echt dolby digital only.
Ziet er leuk uit. Goed dat je zelfs aandacht besteedt aan fase verdraaiing! Iets waar ik zelf nogal een hekel aan heb. En dus enorm op let bij het zoeken van speakers.
Ja, en zeker bij de DTT3500 is het niet iets dat je kan negeren.
Maar ik heb geprobeerd om alles concreet te houden, iets wat bij HiFi reviews nog wel eens mislukt. Maar het heel lastig om geluid te omschrijven, gelukkig waren de verschillen heel groot.
Ik heb dat fasegedrag overigens niet zwaar laten meetellen omdat ik daarvan weet dat de meeste mensen dat toch niet merken.
Je bent lekker kritisch, maar misschien soms een beetje te. Na ''m even heel snel doorgefietst te hebben, lijkt het me dat je in de conclusie de DTT3500 best wat meer credits had mogen geven voor dolby digital. Je zegt zelf dat-ie een goeie center heeft . Heel erg belangrijk voor de verstaanbaarheid, en dus de genietbaarheid van een film! Verder heeft-ie een vrij heftige sub, zodat-ie ook wel lekker meedoet in effecten. Ik denk dat je hier dan wel de conclusie: "Voor het geld wel een leuk DOlbySetje voor bij de PC" bij had mogen zetten. Je bent, eigenlijk terecht (>:)), wat streng voor de computerspeakertjes.
Het is nooit mijn insteek geweest om de computer speakers onderuit te halen. Ik heb deze review echt volledig eerlijk gedaan. Dus als ik streng was, dan meende ik het ook echt. En ik heb ook een 2nd en 3rd opinion van andere mensen die onafhanelijk en blind getest hetzelfde vonden als ik. Het is dus echt niet overdreven.
Over de DTT3500, dit is inderdaad een redelijk setje om films mee te kijken, en dit heb ik ook echt in de review laten terugkomen. De centre heb ik echt veel credit gegeven, ik heb toch wel meerdere malen genoemd dat die centre zo goed was. Sterker nog, ik heb zelfs in de uiteindelijke conclusie gezet dat het voor muziek misschien nog wel een idee is, om met alleen de centre en de sub te luisteren, omdat die centre zo goed is en de sattalieten zo slecht.
Edit: nog ff over de sub. Het is idd de enige sub die er nog iets van bakte. Maar een simpele test verraadt dat ook die sub eigenlijk helemaal niet zo laag gaat. Bij de sub test is dit meerdere keren naar voren gekomen. Ik heb eerst de Pod race gebruikt, maar de sub piekte continu op 25 Watt, maar gaf echt bijna geen output, omdat al het vermogen naar de frequenties gaan die de sub niet kan weergeven.
En de olifanten scene uit de Lion King (het begin) was ongeveer net zo erg. Als je hem heel hard liet werken deed ie wel iets, maar als je dan vervolgens de JBL''s het laat proberen, dan valt die sub zo in het niet. En die JBL''s, zonder sub, hebben altijd zonder EQ aan gewerkt (afgezien één keer, maar toen heb ik hem omlaag ge-EQ-ed).
Die sub subt alleen heel hard bij muziek, waar de middenstand al veel te hard is (moet je nagaan hoe hard die sub moet werken in een film), en waar de sub wat minder sub hoeft te doen. Maar daar mistte je weer een heel stuk, een ontzettend gat in de frequentieresponse (die ik helaas niet zo goed heb kunnen terugvinden in de metingen), waardoor je hele instrumenten mistte.

Maar ik snap je kritiek heel goed, ik had misschien wel hetzelfde gezegt. Maar jij had waarschijnlijk ook een vergelijkbare review geschreven.
Je bent denk ik wel een beetje de doelgroep uit het oog verloren en probeert de tweakers een beetje op te voeden, een nobel streven hoor, maar ik denk dat de meerderheid het er niet mee eens is, hierzo. Het blijft www.tweakers.net en geen www.hifi.nl ofzo.
Kijk, en dat is dus niet waar. Ik heb juist wel vanuit de tweaker proberen te denken, en echt nagedacht wat voor hem de beste keus was. Maar ik heb alleen één ding buiten beschouwing gelaten. Ik ga niet een set aanraden omdat dolby digital aantrekkelijk klinkt, en dat is wel waar de meeste mensen deze setjes voor kopen. En ik ben dus van mening dat ondanks dat dolby digital heel gaaf is, dat de tweaker waarschijnlijk gelukkiger wordt van een stereo set om films mee te kijken. En dan heb ik het nog niet eens over het feit dat de meeste tweakers veel meer muziek luisteren dan films kijken, en dat de stereo set bij muziek echt heel makkelijk won.
PS, psst JAG, een stukje uit de FAQ: "Wij tweakers doen elkaar permanent de groeten; het is dus niet nodig om steeds ruimteverspillende "greetz [user]" of iets dergelijks onder je post te plakken.". t'' Viel me even op! :o
Yes, i know. Maar ik ben mod, en dan heb je special rights :).

Jag ;)

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

* JvS gaat nog ff de conclusie doorlezen...
Over de DTT3500, dit is inderdaad een redelijk setje om films mee te kijken, en dit heb ik ook echt in de review laten terugkomen. De centre heb ik echt veel credit gegeven, ik heb toch wel meerdere malen genoemd dat die centre zo goed was. Sterker nog, ik heb zelfs in de uiteindelijke conclusie gezet dat het voor muziek misschien nog wel een idee is, om met alleen de centre en de sub te luisteren, omdat die centre zo goed is en de sattalieten zo slecht.
... en ziet dat je de DTT wel credits geeft. Maar ik zou''m toch op plekje een zetten bij DD, als ik het zo lees. Misschien is dat wel een compliment voor de review: genoeg info om zelf je eigen conclusie te trekken.
Maar jij had waarschijnlijk ook een vergelijkbare review geschreven.
Helaas ben ik niet zo''n held in het schrijven van dat soort dingen denk ik.
Ik heb juist wel vanuit de tweaker proberen te denken, en echt nagedacht wat voor hem de beste keus was. Maar ik heb alleen één ding buiten beschouwing gelaten. Ik ga niet een set aanraden omdat dolby digital aantrekkelijk klinkt, en dat is wel waar de meeste mensen deze setjes voor kopen. En ik ben dus van mening dat ondanks dat dolby digital heel gaaf is, dat de tweaker waarschijnlijk gelukkiger wordt van een stereo set om films mee te kijken.
Kijk dat is dan een verschil van mening. Ik denk dat de tweaker gelukkiger wordt van een Creative surround setje, juist omdat het dolby digital is. Het feit dat er kogels in je kamer rondvliegen, en dat "de onderburen er zo lekker veel last van hebben" is volgens mij voor de gemiddelde bezoeker hierzo (=Tweaker??) veel belangrijker. Het boeit hem/haar geen zak dat het geluid niet zo heel mooi is, er komt een "lekker" bonkened basje uit en het kan lekker hard (neem ik aan) dus is het wel reelaxed. Ook het feit dat ze meer muziek luisteren boeit imho niet echt. Surround is belangrijker, je moest eens weten hoeveel mensen vier speakers mooier vinden klinken ("oooh lekker vol") dan twee, terwijl ik vier speakers buitengewoon irritant vind luisteren! heeft dat te maken met fasedraaiingen/schuivingen? Ik vermoed van wel...
Yes, i know. Maar ik ben mod, en dan heb je special rights .
Mwhahahaa!! Afbeeldingslocatie: http://www.fokzine.net/i/s/yawnee.gif
Neh, je bent mod en moet dus door uitmuntend gedrag een voorbeeld zijn! ;)

Even iets anders, het is jou vast wel opgevallen dat die subsetjes van Creative zo enorm bonken. Waarom beuken die kleine pis-subwoofertjes harder door het huis dan een echte. M''n onderbuur heeft zo''n FPS100(0?) (4.1) en die beukt gewoon het hardst, op normaal niveau. Andere huisgenoot (met labtec APX) beukt al een stuk minder en ik met een Mirage BPS100 subwoofer (hifi) beuk helemaal niet op normaal luister niveau. Ik kan natuurlijk wel het hardst beuken.:Z

damn, schrijf ik eens eeen keer een heel verhaal, wil-ie niet posten.:(

• Jag
... en ziet dat je de DTT wel credits geeft. Maar ik zou''m toch op plekje een zetten bij DD, als ik het zo lees. Misschien is dat wel een compliment voor de review: genoeg info om zelf je eigen conclusie te trekken.
Dat is inderdaad wel de opzet. Maar de DTT3500 op nummer één? Nee, absoluut niet. Lees de surround test nog maar eens, dan zul je zien dat de DTT3500 maar op één punt wint van de JBL''s, en dat is een punt dat ik zelf best belangrijk vind (de speech) maar ik niet zwaar mee laat wegen voor de tweaker. Bovendien werden de JBL''s daar ook nog eens tweede.
Ik denk dat de tweaker vooral zal kicken op het harde sub, en dat bereik je dus juist met die zuiltjes. Het was niet eens dat de sub van de DTT3500 wel hard klonk maar niet mooi, hij klonk niet eens hard.
Het missen van het surround is natuurlijk een gemis, en ik geloof ook dat ik in de conclusie heb gezet dat het een beetje per persoon zal verschillen hoeveel waarde ze eraan hechten. Maar het echte punt is dat mensen dolby digital kopen vanwege de naam, niet vanwege de inhoud, en op de long run is dat niet hetgene dat nou het levensgeluk geeft.
Kijk dat is dan een verschil van mening. Ik denk dat de tweaker gelukkiger wordt van een Creative surround setje, juist omdat het dolby digital is. Het feit dat er kogels in je kamer rondvliegen, en dat "de onderburen er zo lekker veel last van hebben" is volgens mij voor de gemiddelde bezoeker hierzo (=Tweaker??) veel belangrijker. Het boeit hem/haar geen zak dat het geluid niet zo heel mooi is, er komt een "lekker" bonkened basje uit en het kan lekker hard (neem ik aan) dus is het wel reelaxed. Ook het feit dat ze meer muziek luisteren boeit imho niet echt. Surround is belangrijker, je moest eens weten hoeveel mensen vier speakers mooier vinden klinken ("oooh lekker vol") dan twee, terwijl ik vier speakers buitengewoon irritant vind luisteren! heeft dat te maken met fasedraaiingen/schuivingen? Ik vermoed van wel...
Dat vier speakers minder goed klinken dan twee komt idd door faseproblemen.
Het punt van het wel of geen surround heb ik al in het vorige stuk behandeld.
Over het eeuwige buren pesten verhaal, ik denk dat je dat beter lukt met de JBL''s maar dat heb ik niet uitgeporbeerd.
De setjes kunnen trouwens allemaal hard, maar dat is ook geen kunst aan. Daar heb je echt niet veel voor nodig. Bovendien is het niet lekker hard zoals in een discotheek, maar irriterend schel hard, en daar zit niemand op te wachten. Die Midiland zou trouwens 200 Watt aan versterkervermogen aan boord hebben, dan zou je wel een spl verwachten van zo''n 110 dBspl, maar ik geloof dat die de 101 maar haalde (het zou kunnen dat het nog wel iets harder kon). Maar goed, dat vind ik allemaal niet zo interessant, gebruik je toch niet.
Waarom beuken die kleine pis-subwoofertjes harder door het huis dan een echte.
Als die sub van die fps1000 standaard net zo hard staat als de sub van de DTT3500, dan is dat al genoeg verklaring.
Echt idiote verschillen: Star Wars Episode 1, pod race scene. Mijn Crest levert bij vlagen 0.5 Watt aan mijn B&W speakers die gewoon 90 dBspl gevoelig zijn. DTT3500 sub, die veel minder subt, zit al aan de 25 Watt, en dan ook redelijk continu.

En dan nog een laatste opmerking. Is er niemand geschokt door de metingen? Ik vind speakers die bij 9KHz al afvallen eigenlijk wel redelijk schokkend.

Jag

Verwijderd

plz ook naar mij
tweakert@hotmail.com
Tnx

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Hee JAG, ook naar Eindhoven aub.
e-mail weet je wel. :)

Greetz,
Entil''zha

(Ja ik weet dat het niet nodig is om greetz of een soortgelijke groet onderaan te zetten, maar ik doe het toch, want ik vind het gewoon goed staan :P)

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• I_stealth_I
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:56

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Wat kan je dan nog mededelen over de DTT 2500
of heb je daar geen goed woordje voor over? Ik sta op het punt zo''n setje te kopen. Ik vind die DTT 2000 digital wel klinken. dus die DTT 2500 helemaal wel, hoop ik

/dev/null

• The Slicer
  • Laatst online: 01-08 11:59
Jag,
Zou ''m ook ff aan mij willen mailen???
Alvast bedankt.

guus@tweakers.net

• Bulldog
  • Niet online
Op dinsdag 03 april 2001 12:52 schreef GuusB het volgende:
guus@tweakers.net
Done :)

Verwijderd

ennuh... aan mij..

soepboer@cybercomm.nl

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Graag zou ik hem ook ontvangen,

info@icq2.nl

Thx!

/dev/null

• Bulldog
  • Niet online
Op dinsdag 03 april 2001 12:54 schreef SSooeeppiiee het volgende:
ennuh... aan mij..

soepboer@cybercomm.nl
Op dinsdag 03 april 2001 16:45 schreef I_Stealth_I het volgende:
Graag zou ik hem ook ontvangen,

info@icq2.nl

Thx!

• Jag
Ah kijk, mijn mede mod schiet mij te hulp :). Binnenkort nog een nieuwe versie.

Jag

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Leuke revieuw, alleen ik mis het "De stipjes tabel". Verder kan je ''eigenlijk'' je HIFI setje niet vergelijken met met een computer surround set, boxen van een HIFI set zijn heel groter en zorgen voor een betere klank, ook zijn die boxen van hout (MDF) met isolatie etc. Die pc surround speakertjes zijn plastic, en hebben vrijwel geen klankkast en (denk ik) veel minder isolatie. Afgezien van de nogal negatieve resultaten, denk ik dat je je zeker geen buil kan vallen aan de aanschaf van een PC surroundset. De setje zijn relatief gezien ruim voldoende tot goed in relatie tot de prijs die je ervoor moet betalen.

Ook een ander punt is dat een PC surroundset aanzienlijk minder ruimte inneemt op je al overvolle computertafel, in tegenstelling tot een gewone versterker waar redelijk grote speakers bij zitten, en de prijs vrij hoog is.

Tenslotte; Alle waar is naar zijn geld, je kan niet verwachten dat een GEMIDDELDE speakerset van 500- 600 piek even goed gaat presteren als een HIFI installatie van 900 piek, zeker niet door de kleinere boxen en diameter van de speaker.

/dev/null

• Jag
Leuke revieuw, alleen ik mis het "De stipjes tabel".
Stipjes tabel? Dit is niet de final versie, misschien dat jij me wel kan overtuigen om een stipjestabel toe te voegen.
Verder kan je ''eigenlijk'' je HIFI setje niet vergelijken met met een computer surround set, boxen van een HIFI set zijn heel groter en zorgen voor een betere klank, ook zijn die boxen van hout (MDF) met isolatie etc. Die pc surround speakertjes zijn plastic, en hebben vrijwel geen klankkast en (denk ik) veel minder isolatie.
Ten eerste heb ik mijn HiFi set er niet mee vergeleken.
En als je op het budget systeem doelt, waarom zou ik die niet met pc speakers kunnen vergelijken? Het gaat er toch om dat je het beste geluid krijgt voor je geld in combinatie met nog wat andere factoren? Dan doet het er toch niet toe dat de ene speaker van plastic is en de ander van hout en een grotere kast heeft (is niet eens waar, want afgezien de Videologic speakers waren iig alle subs en ik geloof ook nog een aantal sattalieten van hout)?
Afgezien van de nogal negatieve resultaten, denk ik dat je je zeker geen buil kan vallen aan de aanschaf van een PC surroundset. De setje zijn relatief gezien ruim voldoende tot goed in relatie tot de prijs die je ervoor moet betalen.
Je kan niet zeggen afgezien de negatieve resultaten, of je moet de resultaten verwerpen. Als je ze wel accepteert, kan je daarna niet zeggen afgezien van de slechte resultaten zijn het toch goede speakers. Het zijn geen goede speakers voor het geld dat je ervoor betaalt, zeker sommigen niet. Dus je kan je er een hele grote buil aan vallen.
Tenzij je zegt dat het je niet uitmaakt dat je iets koopt dat eigenlijk niet zo goed is, maar dat je dat niet zoveel uitmaakt, want het gaat je toch vooral om de uitstraling van dolby digital.
Ook een ander punt is dat een PC surroundset aanzienlijk minder ruimte inneemt op je al overvolle computertafel, in tegenstelling tot een gewone versterker waar redelijk grote speakers bij zitten, en de prijs vrij hoog is.
Dat is idd waar, maar je kan ook kleine HiFi speakers kopen die niet veel groter zijn dan pc speakers. En als je zuiltjes koopt kan je die ook naast het bureau zetten.
Tenslotte; Alle waar is naar zijn geld, je kan niet verwachten dat een GEMIDDELDE speakerset van 500- 600 piek even goed gaat presteren als een HIFI installatie van 900 piek, zeker niet door de kleinere boxen en diameter van de speaker.
Die laatste opmerking is niet relevant want het gaat hier alleen om de hoeveelheid geld die je uitgeeft en de waar die je ervoor terugkrijgt.
En wbt de speakerset van 500-600 piek in vergelijking met de HiFi set van 900, ik heb het in de review ook precies andersom gedaan. Het HiFi setje was zo''n 500-600 en de comp speakers verschilden van ik geloof 500-900. Dus het was een volledig eerlijke vergelijking.

Jag

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

>Ten eerste heb ik mijn HiFi set er niet mee >vergeleken.
>En als je op het budget systeem doelt, >waarom zou ik die niet met pc speakers >kunnen vergelijken? Het gaat er toch om dat >je het beste geluid krijgt voor je geld in >combinatie met nog wat andere factoren? Dan >doet het er toch niet toe dat de ene >speaker van plastic is en de ander van hout >en een grotere kast heeft (is niet eens >waar, want afgezien de Videologic speakers >waren iig alle subs en ik geloof ook nog >een aantal sattalieten van hout)?

Vanuit jou standpunt komt duidelijk naar voren, dat PC surroundsetjes niet kunnen tippen gezien de geluidskwaliteit. Daar heb ke volkomen gelijk in! Gezien dat feit is het een perfecte review, mijn complimenten.

Maar ik vind het een beetje de volgens het volgende; Je hebt een hele mooie BMW. Maar je wil een 2e auto aanschaffen, een klein autootje ( we letten niet op de prijzen tussen de auto''s) Je weet natuurlijk al van te voren dat al die kleine autootjes veel minder gemak, en veiligheid bieden dan jou mooie BMW, deze heb natuurlijk een veel grotere kreukelzone als je toekomstige Panda, of Corsa. Dus wat heeft het voor zin om die kleine auto''s met die BMW te vergelijken? Niks dus, die BMW is toch een ander type auto; die heel anders in elkaar steekt tegen die kleine autootjes, ik vind hierdoor de vergelijking met ke Audio set overbodig omdat je steeds in je review ongeveer terug valt op.."Ja, toch klinkt mij audioset weer beter" maar dat vind ik geen juiste opmerking we weten wel dat die audioset geweldig geluid geeft. Het gaat om de vergelijking tussen de surroundsetjes onderling lijkt mij :?

doordat je gaat ''vergelijken'' in met je HIFI ben je naar mijn mening te negatief over surroundsetjes, is mijn mening. Vele tweakers zijn uiterst te spreken over hun Creative surroundsetje

/dev/null

• Jag
Ik verwijs continu naar mijn audioset omdat dat mijn vergelijk is geweest tijdens de luistertesten. Ik vergeleek alle setjes mijn set, en keek dan welke het dichtst bij kwam.
En het ging idd om de vergelijking onderling, maar dat is inclusief het budgetsysteem.

En ik heb naar mijn idee ook niet steeds zitten hameren op het grote verschil tussen mijn set en die setjes, dat is iig zeker niet mijn bedoeling geweest. Zoiezo ben ik eigenlijk al continu positief geweest over het budgetsysteem, maar als een ander setje goed presteerde, ook al was het maar op één onderdeel, dan heb ik dat echt wel onderstreept.

Wat betreft de vergelijking met de auto''s, ik wist dat ik dit soort commentaar zou krijgen.

De testopzet was als volgt: ik vergeleek de setje met mijn set (met het idee dat mijn set het ideale geluid zou voortbrengen), en keek dan welk setje daar het dichtste bij kwam. Dit is niet eens helemaal waar, want als een setje afweek, en het klonk niet echt heel lelijk, dan heb ik dat setje niet heel hard daarop gepakt. En dit is ook voorgekomen in de test.

En nog even terugkomen op de vergelijking met de auto''s: het argument snijdt echt geen hout, want zelfs het voorbeeld dat als vergelijking wordt gebruikt gaat niet op: als je namelijk een BMW en een andere autotje gaat vergelijken, en ze kosten evenveel, dan is de vergelijking wel terecht.

Jag

• Den the Man
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Den the Man

Hmmm....

Ik ben geinterreseerd:

rjjkolk@wanadoo.nl

Pak je rust!

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Op dinsdag 03 april 2001 21:45 schreef Jag het volgende:
zelfs het voorbeeld dat als vergelijking wordt gebruikt gaat niet op: als je namelijk een BMW en een andere autotje gaat vergelijken, en ze kosten evenveel, dan is de vergelijking wel terecht.
Nee, want het zijn totaal andere auto''s gezien de omvang van de auto, en motor vermogen. Ik vind het persoonlijk niet een echte vergelijking met die HIFI set, en mede hierdoor bestempel jij (maar mijn mening) de surroundsretjes zeer negatief.

/dev/null

• Jag
Nee, want het zijn totaal andere auto''s gezien de omvang van de auto, en motor vermogen. Ik vind het persoonlijk niet een echte vergelijking met die HIFI set, en mede hierdoor bestempel jij (maar mijn mening) de surroundsretjes zeer negatief.
Wat maakt dat nou uit dat die ene auto een sterkere motor heeft? Dat is toch juist alleen maar een plus? Ze zijn toch even duur. Het slaat toch nergens op om een klein autotje die niet lekker rijdt en ook niet hard te kopen, als je voor hetzelfde geld een hele relaxte grote auto kan kopen die op alle fronten beter is?

Jag

• Spyro_the_Dragon
  • Laatst online: 22-04-2013
Graag:

tkerste@hotmail.com

MZL en bedankt

Spyro

Ha! Ha! Ha! That feisty little dragon Spyro thinks he and his pal can stop me? ME? GNASTY GNORC? NEVER!

Verwijderd

ziggy@coldmail.nl

Alvast bedankt!!

• Jag
Ik heb hem weer verstuurd (ik heb ook de nieuwe versie naar iedereen gestuurd). Maar volgens mij vindt Hotmail de message te groot (net meer dan een meg).

Jag

• Red devil
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 10:14
Jo Jag ook naar mij! :9

e.j.blom@biol.rug.nl

• Illusion
  • Nu online

Illusion

(the art of)

die mp3 test was al goed, dus deze hoop ik ook :)
mail a.u.b. naar:
coen@cnk.tmfweb.nl

Soms ben ik er wel, en soms ook weer niet.

Verwijderd

Stuur in dat geval (dat hotmail em te groot vindt) maar naar bram1@home.nl

• bjorn
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
He jag, kan ik hem ook krijgen?

THX!

b.born@hccnet.nl

Verwijderd

sorry, maaruh mag ik hem ook hebben, ben erg geinteresseerd
leon@igr.nl

Verwijderd

Heej Waarom plaats je hem niet op tweakers.net en als het nog lang duurt voordat ie geplaatst word meel dan maar ffies naar

afokky2001@hotmail.com

ben super benieuwd wil namelijk ffies nieuwe speakers hebbuh he

• Thefirstikke
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Hier ok graag een review! :)
thefirstikke@icqmail.com

• Bulldog
  • Niet online
Op woensdag 04 april 2001 19:52 schreef Red devil het volgende:
e.j.blom@biol.rug.nl
done
Op woensdag 04 april 2001 21:00 schreef Illusion het volgende:
coen@cnk.tmfweb.nl
done
Op woensdag 04 april 2001 21:27 schreef Tweakert het volgende:
bram1@home.nl
done
Op donderdag 05 april 2001 00:06 schreef bjorn het volgende:
b.born@hccnet.nl
done
Op donderdag 05 april 2001 14:01 schreef Divius het volgende:
leon@igr.nl
done
Op donderdag 05 april 2001 14:07 schreef Arne_F het volgende:
afokky2001@hotmail.com
done
Op donderdag 05 april 2001 14:11 schreef thefirstikke het volgende:
thefirstikke@icqmail.com
done

Er word aan gewerkt om de review op de frontpge te krijgen dit gaat ook zeker gebeuren er moeten echter nog een aantal kleine dingen gebeuren. Er zullen nog kleine stukjes tekst aangepast moeten worden, tekst omzetten naar HTML en er moeten nog diverse foto''s, tabbeletjes en grafiekjes bij komen. Nog even geduld dus :)

• Jag
Hotmail adressen werken niet, die hebben een max message grootte van 1 mb, en dat is net te weinig.

Jag

• debeer
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07-07 14:32
Graag 1x voor: debeer@wanadoo.nl

Bedankt

debeerzietzevliegen.nl

Verwijderd

1x johnny@garegozers.net please :)

• Bulldog
  • Niet online