Ok, de review is weer onderweg naar een aantal mensen.
sjammer dat mijn klipsch dingentjes er niet tussen staan ik had wel eens een vegelijking willen zien
Bedoel je de Klipsch 2.1? Daar heb ik ook hoge verwachtingen van. En als de fabrikanten me nog trekken dan wil ik daar zeker nog een review van doen, samen met de Yamaha MS-50 en nog anderen. Maar dit was echt dolby digital only.
Ziet er leuk uit. Goed dat je zelfs aandacht besteedt aan fase verdraaiing! Iets waar ik zelf nogal een hekel aan heb. En dus enorm op let bij het zoeken van speakers.
Ja, en zeker bij de DTT3500 is het niet iets dat je kan negeren.
Maar ik heb geprobeerd om alles concreet te houden, iets wat bij HiFi reviews nog wel eens mislukt. Maar het heel lastig om geluid te omschrijven, gelukkig waren de verschillen heel groot.
Ik heb dat fasegedrag overigens niet zwaar laten meetellen omdat ik daarvan weet dat de meeste mensen dat toch niet merken.
Je bent lekker kritisch, maar misschien soms een beetje te. Na ''m even heel snel doorgefietst te hebben, lijkt het me dat je in de conclusie de DTT3500 best wat meer credits had mogen geven voor dolby digital. Je zegt zelf dat-ie een goeie center heeft . Heel erg belangrijk voor de verstaanbaarheid, en dus de genietbaarheid van een film! Verder heeft-ie een vrij heftige sub, zodat-ie ook wel lekker meedoet in effecten. Ik denk dat je hier dan wel de conclusie: "Voor het geld wel een leuk DOlbySetje voor bij de PC" bij had mogen zetten. Je bent, eigenlijk terecht (

), wat streng voor de computerspeakertjes.
Het is nooit mijn insteek geweest om de computer speakers onderuit te halen. Ik heb deze review echt volledig eerlijk gedaan. Dus als ik streng was, dan meende ik het ook echt. En ik heb ook een 2nd en 3rd opinion van andere mensen die onafhanelijk en blind getest hetzelfde vonden als ik. Het is dus echt niet overdreven.
Over de DTT3500, dit is inderdaad een redelijk setje om films mee te kijken, en dit heb ik ook echt in de review laten terugkomen. De centre heb ik echt veel credit gegeven, ik heb toch wel meerdere malen genoemd dat die centre zo goed was. Sterker nog, ik heb zelfs in de uiteindelijke conclusie gezet dat het voor muziek misschien nog wel een idee is, om met alleen de centre en de sub te luisteren, omdat die centre zo goed is en de sattalieten zo slecht.
Edit: nog ff over de sub. Het is idd de enige sub die er nog iets van bakte. Maar een simpele test verraadt dat ook die sub eigenlijk helemaal niet zo laag gaat. Bij de sub test is dit meerdere keren naar voren gekomen. Ik heb eerst de Pod race gebruikt, maar de sub piekte continu op 25 Watt, maar gaf echt bijna geen output, omdat al het vermogen naar de frequenties gaan die de sub niet kan weergeven.
En de olifanten scene uit de Lion King (het begin) was ongeveer net zo erg. Als je hem heel hard liet werken deed ie wel iets, maar als je dan vervolgens de JBL''s het laat proberen, dan valt die sub zo in het niet. En die JBL''s, zonder sub, hebben altijd zonder EQ aan gewerkt (afgezien één keer, maar toen heb ik hem omlaag ge-EQ-ed).
Die sub subt alleen heel hard bij muziek, waar de middenstand al veel te hard is (moet je nagaan hoe hard die sub moet werken in een film), en waar de sub wat minder sub hoeft te doen. Maar daar mistte je weer een heel stuk, een ontzettend gat in de frequentieresponse (die ik helaas niet zo goed heb kunnen terugvinden in de metingen), waardoor je hele instrumenten mistte.
Maar ik snap je kritiek heel goed, ik had misschien wel hetzelfde gezegt. Maar jij had waarschijnlijk ook een vergelijkbare review geschreven.
Je bent denk ik wel een beetje de doelgroep uit het oog verloren en probeert de tweakers een beetje op te voeden, een nobel streven hoor, maar ik denk dat de meerderheid het er niet mee eens is, hierzo. Het blijft
www.tweakers.net en geen
www.hifi.nl ofzo.
Kijk, en dat is dus niet waar. Ik heb juist wel vanuit de tweaker proberen te denken, en echt nagedacht wat voor hem de beste keus was. Maar ik heb alleen één ding buiten beschouwing gelaten. Ik ga niet een set aanraden omdat dolby digital aantrekkelijk klinkt, en dat is wel waar de meeste mensen deze setjes voor kopen. En ik ben dus van mening dat ondanks dat dolby digital heel gaaf is, dat de tweaker waarschijnlijk gelukkiger wordt van een stereo set om films mee te kijken. En dan heb ik het nog niet eens over het feit dat de meeste tweakers veel meer muziek luisteren dan films kijken, en dat de stereo set bij muziek echt heel makkelijk won.
PS, psst JAG, een stukje uit de FAQ: "Wij tweakers doen elkaar permanent de groeten; het is dus niet nodig om steeds ruimteverspillende "greetz [user]" of iets dergelijks onder je post te plakken.". t'' Viel me even op!

Yes, i know. Maar ik ben mod, en dan heb je special rights

.
Jag