Toon posts:

[BC3] PS2 vs PC

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 228 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Als eerste ik hou totaal niet van die PS N64''s etc etc. Maar een suf menneke beweerd dat een PS2 qua games sneller en mooier is dan de vetste PC, is dit zo?

Een vriend van mij zei tegen hem dat ie op de HCC een comp ging samenstellen de volgende:

Tbird 1ghz en natuurlijk klokken maar.
Abitkt7 raid
2* Ibm 20,4 gyg 7200rpm 2mb
256mb 150mhz cas2 Mushkin
Ati Radeon 64mb DDR
Soundblaster Live Plat.
etc.
(ja hij heeft geld teveel ;) )

En hij beweerde dat de PS2 sneller zou zijn,
dat kan ik me dus niet voorstellen.

Wie weet waaraan een PS2 ongeveer gelijk staat (welke pc samenstelling)?

• Steffie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13-02 15:09

Steffie

Opaque

mijn mening is dat je het niet kan vergelijken met elkaar

waarom niet ... nou een pc is geen console en een console is nog steeds geen pc ...

... ik zelf gebruik een pc voor shoot-em up en wat algemene zooi, de beste spellen zijn naar mijn mening alleen nog maar op een console verschenen (en fps / grafische eye-candy is daarbij niet van belang)

ps2 is trouwens ook al gepreordered

With the sun and the moon on either side of his helmet, a new star is born in the name of Valentino Rossi

• VorteX
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 04-12-2025

VorteX

held

Yup, ps2 is nog sneller dan dat :)

Inexperienced travellers might think that 'Aargh!' is universal, but in Betrobi it means 'highly enjoyable' and in Howondaland it means, variously, 'I would like to eat your foot', 'Your wife is a big hippo' and 'Hello, Thinks Mr Purple Cat.'

• VorteX

VorteX

held

zowieso zijn spellen op PC lelijk...meeste spellen op DC zijn ook mooier dan op PC...en DC is niet bepaald sneller :P

Inexperienced travellers might think that 'Aargh!' is universal, but in Betrobi it means 'highly enjoyable' and in Howondaland it means, variously, 'I would like to eat your foot', 'Your wife is a big hippo' and 'Hello, Thinks Mr Purple Cat.'

Verwijderd

Hele onderwerp klopt niet zoals Steffie al zei...

• Dr_Frickin_Evil
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-02 23:08
zowieso zijn spellen op PC lelijk...meeste spellen op DC zijn ook mooier dan op PC...en DC is niet bepaald sneller
Ja, jij hebt er verstand van! NOT!

• Dracul
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11-02 19:55

Dracul

Ooh yeah!

Ik sluit me aan bij Dr_Frickin_Evil.
Elke Kut met ogen in zijn Kop kan zien dat een spel er in een hoge resolutie op de PC veel beter uitziet dan welke Console dan ook. De PS2 kan echt niet tippen aan mijn Geforce2 GTS in 1280x1024x32. En snel is ie ook niet.

Verwijderd

hmm, de een vind een spel als q3 op de dc met een tv die 3x zo groot is als een monitor mooier dan zo''n "klein" kut scherm op de pc... dat kan ik snappen, maar de pc heeft geen limiet qua "mooiheid"... vind je het te lelijk -> nieuwe videokaart... ps2 lelijk ? -> pc aanzetten :)

zo zie ik het dan iig :)

Verwijderd

Ik vind juist al die console spellen lelijk, de TV blijft een beperkte resolutie houden. En dat zie je gewoon altijd.

Tja en als je dat juist mooi vindt.....

Verwijderd

De zoveelste onzin post! Ik ga toch ook geen "RIO vs PC" of "Sex vs Computers" post beginnen? Het zijn n.l. twee verschillende dingen!!! En dat is ook het geval bij de pleestation2 en peecee.

Verwijderd

Op vrijdag 17 november 2000 13:34 schreef VorteX het volgende:
zowieso zijn spellen op PC lelijk|:( ...meeste spellen op DC zijn ook mooier dan op PC...en DC is niet bepaald sneller :P
Je speelt nog op een p-I met voodoo 1 zie ik...

Verwijderd

Topicstarter
Tja ik heb de ps2 niet gezien en heb daar ook geen behoefte aan ;) maar spellen op de ps1 en n64 etc zien er gewoon echt 100* meer bagger uit dan op mijn pctje en dat is een ding wat 100% zeker is.

• Speedy
  • Laatst online: 12:46
idd, een ding van 500 piek (ff die verkapte DVD speler buiten beschouwing gelaten) kan je niet echt verglijken met een apparaat van ver over de 5000 gulden.

/Speedy vermaakt zich prima met Tony Hawk in high res en een Gravis "PSX" Gamepad Pro

:)

Flickr | Lego collectie

Verwijderd

Prijs speelt geen rol. Je kunt toch ook geen Ferrari vergelijken met een PC?

Verwijderd

voordeel pc: je kan er mee word en excellen
en patience ! 8-) :)

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 17 november 2000 18:58 schreef Single Guy het volgende:
De zoveelste onzin post! Ik ga toch ook geen "RIO vs PC" of "Sex vs Computers" post beginnen? Het zijn n.l. twee verschillende dingen!!! En dat is ook het geval bij de pleestation2 en peecee.
Heb je waarschijnlijk gelijk in, maar zoals verteld weet ik geen bal van die consoles af en daar hoef ik ook niks van te weten.
Maar volgens mij moet het wel mogelijk zijn om te kijken waar een spel er nu strakker uitziet en soepeler loopt.

Ik heb namelijk op tv een paar maanden geleden bij verschillende (waardeloze maar dat terzijde ;) ) programma''s gehoord dat de ps2 4*zo snel en goed is qua spellen als een p3 500 met 256mb en dure videokaart.

Consoles met een PC vergelijken zal waarschijnlijk hetzelfde zijn als appels met peren vergelijken om 100en redenen maar toch moet er qua snelheid en beeld prestatie toch wel iets te zeggen zijn?

• Foxz
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02-12-2025

Foxz

343 Guilty Spark

Als je naar de screenshots van MGS2 kijkt zul je zien dat de mooiheid van graphics nog niet gehaald wordt door de PC. Maar de PC draait wel in veel hogere resoluties, die een TV gewoonweg niet aankan (max. 800*600 of zoiets). Maar het is ook weer zo dat over een jaar de spellen op de PC weer mooier zullen zijn dan die op de PS2 (Halo in 1600*1200:P). En dan is er nog iets, de PS2 is niet SNELLER dan die computer die in het begin beschreven werd, maar de PS2 is wel helemaal op games toegespitst en er hoeft geen rekening gehouden te worden met compatibiliteit van nieuwe hardware e.d.. Daarom is de PS2 in spellen wel "mooier", maar das over (zoals ik al zei) een jaar ook weer afgelopen...

Kicking the darkness 'til it bleeds daylight

• Dracul

Dracul

Ooh yeah!

Je zegt dus dat de graphics van de PS2 mooier zijn(dit is trouwens gelul) omdat er geen rekening hoeft te worden gehouden met de compatibiliteit van nieuwe Hardware. Deze beredenering gaat nergens over. Als je het over mooie graphics hebt heb je het over de nieuwste 3D-Technieken en Hoge Resoluties en niet over de compatibiliteit waar wel of niet rekening mee gehouden moet worden. Dat doet er totaal niet toe. Het gaat om de Visuele Vergelijking. Ik wil de PS2 wel eens Evolva zien weergeven in een Resolutie van 1280x960x32 met Bumpmapping Enabled. Dat kan die dus niet. Einde discussie.

• Dr_Frickin_Evil
  • Laatst online: 15-02 23:08
Het is wel een voordeel van de PS2, dat er bij die ps2 geen heel OS op de achtergrond gedraait wordt

Verwijderd

Ik vind die games op een ps2 er maar bagger eruit zien. Het is nou het jaar 2000 en toch komen ze aanzetten met een console die eigenlijk niet echt iets nieuws brengt. Die plaatjs van MGS2 zeggen niks het ziet er niet scherp eruit en om nou te zeggen van tering wat mooi dat ook niet.
Zie als de ps2 nou anderhalf jaar geleden uitkwam zoals de dreamcast dan kon je het misschien wel gaan vergelijken of GAMES mooier zijn op de ps2 of op een pc.

Maar dit soort dingen kan je eigenlijk nooit gaan vergelijken omdat een pc altijd beter is, je kan wel gaan zeggen dat de XBox hartstikke goed wordt enzo maar op hoeveel Mhz zitten we dan en wat voor type 3d kaarten hebben we dan wel niet?

Ik heb een dreamcast en daar ben ik best tevreden mee als ik zin heb in een arcade spel of in een spel zoals Shenmue (ziet er trouwens rete gaaf eruit op een tv =) )
Maar een spel zoals quake 3 of HL op een console is echt niet te doen geef mij dan maar een pctje =D

De ps2 is gewoon te laat gekomen en is een tegrote hype, dat ding stelt namelijk niet veel voor.

Verwijderd

zoals al is gezegd, de ps2 is op dit moment mooier, gewoon omdat bij de pc nog rekening wordt gehouden met p2 350 of zelfs lager....dit is dus de bottlenek, niet de pc''s zelf.

de ps2 (of was het zelfs de x-box????) is vergelijkbaar met een p-III 750 met een gf2 mx met 128 MB..., no way dat een 1337 pc daar niet boven gaat....(bv: 1,4 Ghz met een GF2 gts Ultra)

Het is meer de medelijden van de gamemakers dan de pc zelf...immers die spellen worden allemaal op een pc gemaakt.

Volgens mij is het ook beter om een spel te zwaar te maken dan te licht, zo blijft het spel over 2 jaar nog steeds "mooi" om te spelen.

Ik kan echt niet zeggen dat ik het leuk vind om Blood (1) te spelen, toch was het een meesterlijk spel.

Ik bedoel, de graphics die nu worden gebruikt, zijn eigenlijk al verouderd omdat de makers rekening houden met de minder bedeelde (zoals mij :P), als je xl-r8r (www.madonion.com) hebt gezien weet je wat ik bedoel.....

• Foxz

Foxz

343 Guilty Spark

En dat (Dracul) bodoelde ik dus met compatibiliteit van hardware. Ze moeten rekening houden met een langzame snelle pc''s. Dus daarom zei ik ook (als je het helemaal gelezen had) dat je met die Ghz boven aan de thread nu nog geen mooiere graphics hebt, maar over een jaartje (als Halo komt:)) wel. Kijk ze kunnen het wel maar het wordt nog niet benut, omdat bij het ontwikkelen van games vooral rekening wordt gehouden met de gemiddelde pc (natuurlijk kun je wel de resoluties opschroeven). En ook kun je lezen dat de PS2 nooit in hoge resoluties zal draaien, want dat ken de TV helemaal niet (sluit je PC maar ''s via TV-OUT aan:r). Ook vind ik dat je bij de mooiheid van graphics niet alleen maar aan resoluties moet denken. Neem nou OUTCAST met een maximale resolutie van 512*368, dat ziet er vind ik nog we super mooi uit. Zo is dat ook bij MGS2 (of andere spellen op de PS2) ze hebben geen hoge reso''s maar wel allemaal veel polygonen (heb je Solid Snake op die plaatjes gezien:9~). Dit alles betekent trouwens niet dat ik helemaal pro PS2 ben, ik heb zelf namelijk geen console (ook niet van plan om er eentje te kopen). Ik houdt het liever bij m''n PC die de hele console shit over een jaartje toch weer helemaal overrompelt met z''n graphics:)

Ik hoop dat ik (in dit veel te lange verhaaltje) m''n standpunt duidelijk heb gemaakt...

• Servowire
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-08-2025

Servowire

prutser:~#

Emulation anyone?

>:)

(ff een jaartje wachten)

met papier mache kun je alles maken!!

• Dracul

Dracul

Ooh yeah!

Nogmaals, het gaat om de werkelijke Graphics en niet om het verhaal van hoe en waarom(Compatibiliteit). En de Graphics van de PC zijn vele malen beter (door de nieuwe 3D-Technieken en de Hoge Resoluties) dan die van de PS2. Je hebt toch ook ogen.
Ik vind Outcast er persoonlijk zwaar kut uitzien. Belachelijk lage resoluties. Jezus man, ik heb een 19inch. Met polygonen alleen kom je er niet. En Screenshots zeggen helemaal niks. Ik zie nog wel eens screenshots van spellen van 3 jaar geleden en dat lijkt er ook allemaal prachtig uit te zien, maar de werkelijkheid.... En als je toch geloof hecht aan Screenshots zoek dan maar eens naar wat Screenshots van Giants in een 1024x768 resolutie met 4xFSAA.
PC uiteraard.

Verwijderd

Welke sukkel zegt nu weer dat een playstation 2 mooiere graphics heeft dan een PC? Waar denk je dat consolegames op worden gemaakt? Precies! :) Waar die spellen op worden gemaakt is dan wel tig keer sneller dan de huistuinkeuken PC maar de graphics blijven ''t zelfde.:)

Verwijderd

Op zaterdag 18 november 2000 16:26 schreef Marius het volgende:
Welke sukkel zegt nu weer dat een playstation 2 mooiere graphics heeft dan een PC? Waar denk je dat consolegames op worden gemaakt? Precies! :) Waar die spellen op worden gemaakt is dan wel tig keer sneller dan de huistuinkeuken PC maar de graphics blijven ''t zelfde.:)
en dan moet je ook aan die 500x300 (of zoeits ) resolutie van de tv denken

Verwijderd

nah, TV kan iets als 782x586 aan. is wel redelijk acceptabele resolutie. Beelschermkwaliteit zelf suckt zwaar :(

Verwijderd

Topicstarter
Okay helemaal duidelijk. Ik was zowiezo niet van plan om zo''n ps2 bak te kopen, koop ik liever een lekkere upgrade voor :7

• Foxz

Foxz

343 Guilty Spark

Nou ja ieder zijn eigen mening, maar ik vind (op wat ik op TV heb gezien) de graphics van MGS2 mooier dan die van Quake3Arena. Trouwens koop inderdaad geen PS2 dat ding is vet overprijsd. En oke Dracul noem eens een spel dat al uit is (dus geen Giants:)) en dat er mooier uitziet dan MGS2.

Verwijderd

ik denk tog zeer zeker dat je games er heel freaking strak eruit zien met die 64 atikaartje beter dan ps2 je kunt ook nog internettten met ene pc dus die pc is beter /sneller maar er zijn altijd console freaks die ut niet met me eens zijn

• Speedy
Nou, dan wordt je met MGS2 zeker net zo genaaid als met GT voor de PSX, daar lieten ze ook super screenshots zien, maar dat was gewoon uit die replay toestand. Het echte spel was net mijn blokkendoos van 15 jaar terug.
En mooier als Q3A ... ik wacht MGS2 wel af voor een oordeel, maar als ik hier Q3A speel (1280x1024x32 all high) dan denk ik niet dat ie daar over heen komt.

Maar goed, ik wacht de PSX2 af, wat ik tot nu toe heb gezien ben ik niet van onder de indruk.

Flickr | Lego collectie

Verwijderd

"PC is altijd sneller dan PS2"
Dit is een erg zwakke stelling. Kijk een PS2 heeft een Emotion Engine en al dat shit dus weet je wat het is maar wat is een PC? Ik bedoel iedere PC configuratie is anders. Wat bedoel je met PC? 486, Pentium met Voodoo, Athlon met GeForce, Athlon met S3 Trio 4 MB?

• Dracul

Dracul

Ooh yeah!

Foxz, om antwoord te geven op je vraag, bijna alle PC-spellen zien er beter uit in hoge resoluties en in 32bit dan spellen op de PS2. Om nu al die spellen op te noemen.
Maar goed, een paar dan. Evolva(Bumpmappping), Crimson Skies(4xFSAA), Sacrifice, MDK 2, Unreal Tournament(S3TC) en zelfs ook spellen uit 1999 zoals Kingpin enz.
Feit is gewoon dat ik persoonlijk graphics op een televisie vind zuigen. Een monitor geeft je veel hogere resoluties en veel scherper beeld(de Iiyama A901HT van mij tenminste wel). Hier kun je natuurlijk over discusieren, en er zijn mensen die de televisie juist wel mooi vinden, vanwege de grote. Ik hou van scherpte en details, daarom PC. Ik moet wel toegeven dat sommige spellen(voetbal, ijshockey, basketbal en racespellen) heel erg geschikt zijn om tegen elkaar te spelen en dat kun je het best natuurlijk op een televisie doen.

Verwijderd

Kort maar krachtig:

De PC wint alleen als je constant blijft updaten.

Verwijderd

Sowieso is Phony een lompe jatter. Het was de bedoeling dat ze gingen samenwerken met Nixtendo. De samenwerking stopte... en Phony had een blauwdruk van de GayStation1 dankzij Nixtendo. GayStation is zeker in Denemarken ontwikkeld want de GFX zien er als Lego(r)land uit. Nu is er dan de GayStation2. Deze keer is ie niet in Denemarken ontwikkeld :D. Maar erg vernieuwend is het ding niet. Bijna al de spellen had je ook al op de Gaystation1 maar dan met gelikte grafix. En dan ben ik nog niet eens over de prijs begonnen (in 1 woord gay). Phony wilde ons doen geloven dat hun Gaystation2 vernieuwend zou zijn (niet te evenaren) maar eigenlijk is ie op het moment qua grafix net iets beter dan de 1,5 jaar oude Sega DroomDoos. Dus je begrijpt wel dat ik de PC toch als winnaar uit de bus zie komen. Dus in 2 woorden only Phony :r.

• Speedy
Op maandag 20 november 2000 20:39 schreef Single Guy het volgende:
Kort maar krachtig:

De PC wint alleen als je constant blijft updaten.
PC die er nu staat wint ook, hoef ik niet om up te daten :)

Flickr | Lego collectie

• Foxz

Foxz

343 Guilty Spark

Oke Dracul, voor jou standpunt heb je gelijk. Het is maar wat je mooi vind aan graphics. En inderdaad die configuratie aan het begin is VEEL sneller dan heel die PS2...

• Tim
  • Laatst online: 04-08-2025

Tim

Hmm Ja.. als je de l uit het woord playstation sloopt kom je aardig in de goede richting >:)

Verwijderd

ff een (min-of-meer) quote wat de ontwikkelaars zeggen over PS2 (bron PU boekje, of dit betrouwbaar is weet ik niet, maar het geeft wel een aardig algemeen beeld)

PS2 is op dit moment beter dan de GEMIDDELDE PC, dwz de gemiddelde PC die de ontwikkelaars denken dat de consument heeft.

Ik denk aan de min specs op spellen dat dit ongeveer ligt rond de PII300 met een TnT2 (m64:?). Ik zie mensen met zo''n systeem niet die-hard gamen, meer een afgedankte PC van pappie ofzo. Ik bedoel je kan al een "monster-PC" in elkaar zetten voor 3500 piek (laatst gedaan voor iemand), en dit waren nog winkelprijzen (hij wou niet via net bestellen). Als je dit systeem nu via internet zou bestellen kom je rond de 2500 al voor een redelijk systeem (Duron 600/700, mobo, 128Mb, 20G HD ofzo met een MX etc)

PS2 gaat naar mijn weten 1200 piekies kosten..spellen denk ik duurder dan de PSX, laten we zeggen 150. Dit is dus al min 50 piek duurder dan een PC game. Als je 20 spellen koopt in een jaar heb je het er al uit. PS2 heeft geen (iig heel weinig) demo''s.
Als je het voor de DVD functie wil doen kan je beter voor de 700 gulden een goeie dubbelsurround kopen.

Ook zeggen sommige mensen dat voor een PS2 programmeren makkelijker is. Bijna elke programmeur zegt dat het te moeilijk is en dat ze minimaal een jaar nodig hebben om het onderste uit de kan te halen. Tegen die tijd zal de nv20 wel uit zijn (tegenhanger van de nv25 wat de GPU is van de X-Box). Over de Dreamcast waren meeste programmeurs zeer te spreken vanwege het gemak. De dev-kit is voor de PS2 ook erg duur. De PC heeft geen dev-kit nodig wat dus gunstiger is voor de kleinere gamepublishers.

Conclusie: PS2 is duurder.

Wat qua specs lijken de graphics een stuk sneller te zijn. 66 Miljoen per sec. Dat is ongeveer 25 Miljoen vergeleken met een GF2.
Processor is echter maar 300Mhz, dus gem PC is echt wel 2x zo snel.

Er zit ook maar 38Mb aan geheugen op de PS2. Beetje v-kaart heeft er tegenwoordig al 32. Dan heb je nog dat de meesten, vanwege de lage geheugenprijzen, nu upgraden van 128 naar 256Mb (ik ook :9~). Dit zal leiden naar games die verreweg groter en uitgebreider zijn dan de PS2.

Zowiezo zal de PC blijven heersen voor FPS. De gamepads zijn gewoon veel te langzaam voor het hedendaagse FPS geweld.

De framerate zit bij consoles ook erg laag. Ik weet niet of iedereen al UT heeft zien draaien op de PS2, maar dat filmpje zit meer rond de 25fps wanneer er meer dan 2 mannetjes in beeld staan die schieten. Ook missen de detailed textures, en is het dus geen fraai gezicht. Als dat ding echt 4*zo snel is als die specs die je gaf, kon wel 64 van de ventjes aan zonder moeite met highres textures.

Uiteraard is dit nog allemaal vrij amateuristisch vergeleken met wat het ding kan, maar het geeft je wel een indruk.

De grafisch processo werkt trouwens maar op 150Mhz (TnT2 ultra draait nog hoger volgens mij)

Ook heeft de PS2 geen 3d audio, laat staan 3d positional. Een beetje gamer heeft al een EAX (2.0) in z''n comp. En de meeste zullen denk ik wel een Vortex2 kaart hebben met A3D 3.0.

De reden waarom zo weinig games op de markt komen voor de PC is omdat alleen de die-hard veel spellen kopen. En deze die-hards hebben hoge eisen die de ontwikkelaars niet onderkennen of willen onderkennen. Statistisch is bewezen dat 1 op de 5 games maar voor de PC is (in tegenstelling tot de consoles). Dit is volgens mij ook dubbelzijdig omdat de spellen op de PC veel meer diepgaand zijn. Zo is de speelbaarheid langer. Ik bedoel, hoelang wordt/werd er niet al Quake2 online gespeeld?

Dat is nog zo-iets. Ontwerpers verwachten dat de PC het nog druk krijgt met online games. Dit zal allemaal best, met de aanvulling van (breedband)internet op de consoles etc. Maar online gamen is meer een comunity dan een spel. Kijk maar naar clans etc...chatrooms...achtergrond informatie, tips en truuks om er maar een paar te noemen. Dit kan niet op een console zonder een toetsenbord en liefst nog met muis. Als een console deze dingen krijgt denk ik eerder dat de PCs de console opslurpt dan andersom!

Ik weet niet of de lezers van dit (inmiddels al veel grote dan bedoeld) bericht ook xl-r8r kennen. Zo niet, check dan ff op: http://www.madonion.com/xl-r8r/?download om hem te downloaden. Het gaat meer om de graphics dan de benchmark (die trouwens schijt is aangezien die alleen maar zegt dat je een GF2 GTS moet kopen, zelfs als je een GF2 GTS 64Mb hebt).

Dit lijkt heel wat etc. Maar draait nog (bijna) vloeiend op een celly400 met een TnT2 Ultra met een 3dmark score van 1600 (maat van me). Ik denk dat deze xl-r8r meer dan snel zal gaan bij de meeste hier.

Wat ik hiermee wil zeggen is dat de technologie er al lang is, maar gewoon nog niet wordt gebruikt. Volgens mij is zelfs Halo al achterhaald tegen de tijd dat die uitkomt (als dat nu al niet is:P)!

Conclusie: PC is in mijn ogen beter dan de PS2 als Game Console.

Echter arcade spellen zullen waarschijnlijk helemaal van de PC verdwijnen omdat de PC spelers intelectueler zijn en echt willen bezig zijn met een spel en alles er omheen. De consolespelers willen gewoon na een dag werken/school languit op de bank hangen om braindead mannetjes dood te schieten. (Ik denk dat MGS hierop een uitzondering is, echter ik denk dat Half-Life toen al beter was. Maar aangezien ik MGS nooit echt gespeeld hebt (in een winkel eerst, vond de bestuuring zuigen, en de graphics om te :r :r :r, geef mij me GBC dan maar *D) is deze opmerking niet geheel gegrond.

Ook racespellen heb ik op een console nooit kunnen waarderen, ging altijd langzaam.

:P Wie volgt? >:)

• JvS
  • Laatst online: 15-02 23:22

JvS

Ik heb hem zelf ook

Console spelers willen gewoon lekker racen... En ja, ik heb een pc met ff stuur, maar helaas dat verliest het qua vermaak toch echt van samen lekker op de bank aan het bier op de ps1 grand tourismo2 spelen (ik heb geen ps1).

Ik denk er dus ook hard over om een ps2 te kopen. BTW, deze kan reso''s tot 1280*960 generen. Mbv van FSAA kan dat op een normale tv resuteren in een wat scherper beeld zonder jaggies (dan moeten de spellen het natuurlijk wel gebruiken).

Oh, en kom nou als-je-blieft níet aanzetten met de bullshit als "FSAA is gewoon een blur" of "je TV is al gelijk aan FSAA, want die is toch al onscherp"

met goeie FSAA kan je een pixel tot 10x nauwkeuriger plaatsen dan je aan de hand van de resolutie zou verwachten...

Oh ja, FPS spellen kan je beter op je pc doen, met zo lelijk mogelijke graphics, zodat je de snelste Framrate hebt, inderdaad. En een beetje RTS-en lijkt me ook niet ideaal.... Dit is een console om je mee te vermaken,met wat vrienden. (ps, ik ben van mening dat _elke_ racegame multiplayer moet zijn, anders is d''r geen fuck aan)

Ik wacht met smart op Gt3 en WRC2001 en meer van dit soort titels

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

Hoe kan je nou gaan racen als je de weg niet kan onderscheiden van andere auto''s (PSX).

Of als je moeite hebt met de bocht opgaan omdat je besturing op de framerate zit te hakken. (Of omdat je telkens schrikt van omgeving opbouw :P)

Ik bedoel, ik vind al die PSX spellen grafisch allemaal op elkaar lijken (nl. op tetris)!

OK, de PS2 is op zich een mooie machine, maar als ze op die tetris-engine door gaan bouwen, dan wordt het nooit wat. (Metal Gear Solid 2, water spat van de schouders -> mooi. Overal blikjes die in de lucht vliegen als er op geschoten wordt -> mooi. Maar wat hier nou mooier aan is dan de PC, de grafics zelf zuigen nog steeds. En die techniek kan ook allang op zelfs een gem PC. Ik denk maar ff aan blood waar al die flesstukjes door de lucht vliegen. OK, dit zijn sprites, maar dat was dan ook een pentium 90 met matig s3 kaartje.

En ja, FSAA is idd gewoon een soort blur, het vermengt de pixels met de omliggende, zodat de pixel beter overgaat in de omliggende zodat de pixel minder zichtbaar lijkt. Gedataileerder? HA HA HA, een "truukje" om de lage resoluties wat op te krikken zodat je niet zo''n tetris achtig iets krijgt. (btw, tetris is eigenlijk gedetaileerder, want daar kan je de blokjes WEL onderscheiden :P) Eigenlijk wordt het zelfs minder gedetaileerd omdat je pixels laat vervagen in de achtergrond.

"Is het een boom? Is het een auto? BAMM Oh, het was een muur" :P

En je TV is dus WEL zelf al blur (wat handig, je lult jezelf al vast :)) aangezien het langer duurt voordat een pixel weer wegvaagt, zet je tv maar eens uit, blijven zeker een halve seconden w8n. Maw, de ps2 heeft geen motion blur meer nodig, zit al in de TV.

En hoe wil je 1280*960 laten zien op een resulutie van 782x586, dit is gewoon onnodig GPU gebruik.

FPS met zo lelijk mogelijke graphics? Euhm noem eens 1 console FPS die er beter uitziet dan de PC...Ik bedoel, over UT hoeven we het al niet meer te hebben, en dat draait nog perfect op een p2 233 met 128Mb en een voodoo3 (met alles aan). Kijk, bij de PS2 zal je misschien ook wel "alles" aan kunnen zetten, maar als dit "alles" de medium of zelfs de lagere textures zijn schiet je er nog nix mee op.

Maar ja, als je te brain-dead bent om toch het verschil te zien zou ik zeggen: Gaan met die banaan. Koop die wonder machine PS2(:r).

Punt is gewoon dat ze geen tijd nemen om die machine te onderzoeken wat die wel en niet kan. Dit resulteert in nu matige spellen, en tegen de tijd dat ze het door hebben, is de PC al weer veel verder qua gemiddelde specs en is de PS2 dus niet eens "in" geweest!

Verwijderd

Ook adventures en simulators zijn beter op de PC. Gewoon alle spellen waarvoor je een muis MOET hebben en meerder toetsen.:)

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

En hoe wil je 1280*960 laten zien op een resulutie van 782x586, dit is gewoon onnodig GPU gebruik.
weleens van downsampling gehoord?? moet je eens proberen in photoshop, en dan met de verschillende methodes... moet je voor de grap even de (grote) verschillen bekijken.. (oh, dat betekent dus dat je een plaatje moet "resizen" van 1280*1024 naar bijvoorbeeld 640*480)
En ja, FSAA is idd gewoon een soort blur, het vermengt de pixels met de omliggende, zodat de pixel beter overgaat in de omliggende zodat de pixel minder zichtbaar lijkt.
Jij geeft zeker ook de voorkeur aan pointsampling ipv biliniaire filtering van de textures, omdat bij dat laatste het beeld zo wazig wordt (en, omdat ik niet denk dat je weet waar ik het over heb:
-pointsampling: een texture in Doom, als je tegen een muur aan staat
-Biliniar: een tecture in bijv. Quake met een voodoo1 kaartje

je kan _niet_ ontekennen dat je dat geen vooruitgang vind. Bekijk eerst eens iets met FSAA voordat je er (stom) commentaar op geeft
Maar ja, als je te brain-dead bent om toch het verschil te zien zou ik zeggen: Gaan met die banaan. Koop die wonder machine PS2().
Wat zeg ik nou?? voor FPS en RTS moet je een PC hebben, de rest is op een console gewoon beter, dan wel fijner. En reageer ajb niet zo wazig, dan hoef ik het ook niet te doen.

• bombadil
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

Op vrijdag 17 november 2000 19:03 schreef TAG_Speedy het volgende:
idd, een ding van 500 piek (ff die verkapte DVD speler buiten beschouwing gelaten) kan je niet echt verglijken met een apparaat van ver over de 5000 gulden.

/Speedy vermaakt zich prima met Tony Hawk in high res en een Gravis "PSX" Gamepad Pro

:)
500? Waar? hij gaat toch echt 1150 kosten die ps2 (max Rdam) En dan moet er nog een "monitor" bij

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

• bombadil
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

de hardware matige specificaties van een X box, ps2 e.d. zijn niet te vergelijken met die van een pc!|:( dit doordat de spellen en de hardware volledig geoptimaliseerd zijn voor die hardware wat op de pc niet het geval is.

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

• Speedy
Op woensdag 22 november 2000 15:54 schreef bombadil het volgende:

[..]
500? Waar? hij gaat toch echt 1150 kosten die ps2 (max Rdam) En dan moet er nog een "monitor" bij
Hallo, er stond toch ook ff die verkapte DVD speler buiten beschouwing gelaten....

Flickr | Lego collectie

• reapher
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 07-02 00:22

reapher

Z POWER

weleens van downsampling gehoord?? moet je eens proberen in photoshop, en dan met de verschillende methodes... moet je voor de grap even de (grote) verschillen bekijken.. (oh, dat betekent dus dat je een plaatje moet "resizen" van 1280*1024 naar bijvoorbeeld 640*480)
emmmm volgens mij als je dat doet en je een mooier plaatje eraan wil overhouden verander je toch de DPI? anders maakt het geen snars uit. En ik denk niet dat je dat op een tv zomaar kan doen.

Click hier niet

• bombadil
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

Op woensdag 22 november 2000 16:07 schreef TAG_Speedy het volgende:

[..]
Hallo, er stond toch ook ff die verkapte DVD speler buiten beschouwing gelaten....
Zowiezo snap ik niet waarom je de prijs van een DVD speler eraf trekt bij de ps2 en niet bij de pc???Leg uit?

• Speedy
Ik trek er geen prijs vanaf hoor, tis gewoon mijn benaming voor de PS2 :)

Flickr | Lego collectie

• bombadil
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

Ah op die manier.

Verwijderd

Vrijdag krijg ik fijn mijn PS2 *D

fifa2001 erbij en ik kan er weer tegen aan

• Speedy
Have fun!

Vrijdag loop ik op de HCC nieuw speelgoed zoeken ;)

Flickr | Lego collectie

Verwijderd

OK, hier heb ik geen ervaring mee, maar het resultaat vergeleken met de GPU kracht die het vereist lijkt het me niet rendabel
Jij geeft zeker ook de voorkeur aan pointsampling ipv biliniaire filtering van de textures, omdat bij dat laatste het beeld zo wazig wordt Bekijk eerst eens iets met FSAA voordat je er (stom) commentaar op geeft
Ik ging in op een jouw reply waar je zei dat FSAA niet gewoon een soort blur was, aangezien je jezelf hier al vast zet hoef ik hier nix meer over te zeggen!
je kan _niet_ ontekennen dat je dat geen vooruitgang vind.
Tuurlijk is het een vooruitgang, maar alleen als je niet hoger kan. Daarom blijft het nog wel een truukje. Kijk maar naar Forsaken. Zonder VooDoo kaart, was dit echt bijna niet speelbaar (grafisch dan, snelheid viel nog wel mee). Dit gewoon omdat de textures veel te laag zijn. Tegenwoordig is dit al lang niet meer zo erg nodig (maakt natuurlijk nog wel mooier, daar niet van)

Wat betreft bilinear en pointsampling, wat heeft dit te maken met FSAA? Bilinear vult de texture pixels op. FSAA neemt een schermpje en rendered deze een x aantal keren opnieuw net naast de beeldscherm pixel. Zo loopen de lijnen van bv muren en andere lange polygonenlijnen over in de omliggende pixels. Dit zorgt dus voor een onscherpheid die niet bij bilinear filtering is.
Bekijk eerst eens iets met FSAA voordat je er (stom) commentaar op geeft
Ja, hetzelfde. Of je nou 640x480 gaat FSAA-en of op 1024x768 speelt. Groot verschil!
Wat zeg ik nou?? voor FPS en RTS moet je een PC hebben, de rest is op een console gewoon beter, dan wel fijner. En reageer ajb niet zo wazig, dan hoef ik het ook niet te doen.
Hier kan ik alleen maar om lachen, wie is hier nou wazig?

Ik speel TombRaider ook relaxed op m''n PCtje. Racen ook. Console spellen worden vaak te zwaar geschreven, daarom is de fps te laag. Kijk maar naar Turok2 met die vlammenwerper. Schokt als de neten. Draait echter perfect op een P133 met een VooDoo2 kaart. (Misschien zelfs nog lager)

En daar lagen de specs echt niet zover van elkaar dan bij de PC en de PS2 nu.

Tuurlijk, de PS2 ziet er nu wel leuk uit qua specs etc, maar de spellen die ik tot nu toe gezien heb zijn echt :r...:r...:r (grafisch dan, die blikjes die in het rond vliegen en die regen die afspat van Snakes schouders zijn leuke snufjes, maar dit is allang mogelijk op de PC..bla bla, lees me vorige replies maar)

Tegen de tijd dat de programmeurs door hebben wat dat apparaat nou echt kan, kan je hem al weer weggooien. Met een pc gooi je er een paar piekies tegen aan, en je hebt weer state-of-the-art.
Zeg nou zelf, upgrades zijn echt niet zo duur als je je oude troep een beetje goed verkoopt. VB van mij systeem:
PIII-450+mobo -> Duron 600 + asus A7V: 150 piek.
TnT2U->GF2 MX: 75 gulden.
Koeler voor 75 (tja, kan er ook nix aan doen :()
Dus voor 300 gulden, weer een aardig systeem!
Dat heb je zo weer ingehaald ivm de lagere kosten van spellen! Ga maar na, als de PSX spellen nu al gauw 129 piek kosten (of 119, zeg het maar). Wat zou dan een spel gaan kosten voor de PS2?

Verwijderd

Wat een gezeik hiero.
Ik gbruik een pc voor alle spellen die zowel op pc als console te verkrijgen zijn.
Verder af en toe emulators.
Maar sommige spellen zijn niet voor pc te krijgen.
(Nintendo128 met nieuwe Zelda/Mario/Metroid)

Heb zelf ook Zelda 64 gekocht, maar gelukkig waren mn broertjes al zo dom om een N64 te kopen, zodat ik de console zelf niet meer hoefde te betalen >:)

Nu ligt die N64 echter weg te rotten, en een playstation console niet (spellen kopieren he?)

Dus, speel gewoon op pc tenzij je geen andere keus hebt dan op een console te spelen.

No offence intended..

• Bokkie
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

reden waarom programmeren vor de DC zo simpel is komt omdat het een Directx api is op Windows CE

Consoles zijn leuk,anders dan PC, maar als ik een goede console game ook op me PC kan spelen (met genoeg ruimte en een groot genoeg scherm om met zijn 3en of 4en goed te kunnen spelen en kijken -> goede controllers meer dan 2) dan wist ik het wel

consoles zijn om het msichien een beetje bot te zeggen, gewoon lekker simpel, game erin en gaan met die banaan.
Geen geklooi met nieuwe directx moeten downloaden, geen OpgenGL ondersteuning, maar de direct3d support van jouw kaart is toevallig brak. he nieuw spel, ga ik kopen, en doe ook maar meteen wat extra ram, anders draait het niet soepel. enz enz

consoles zullen nooit verdwijnen, en gelukkig maar :D er gaat niets boven een goedgevudle gamekamer :D

| Respect to the man in the icecream van! |
| i'm not completely useless, I can be used as a bad example! |

Verwijderd

PS2 is VEEL sneller als PC, punt. Vortex en Shi roelen!

• Speedy
Op donderdag 23 november 2000 15:05 schreef Shi het volgende:
PS2 is VEEL sneller als PC, punt. Vortex en Shi roelen!
Misschien die P 90 is verkopen?

Flickr | Lego collectie

Verwijderd

lol, maareh gelijk hebbie!

...enne Zelda roelt, maar ja dat is ook Nintendo...GB-A roelt ook....dus ik ben echt geen anti-console ofzo...GB''s rulen voor onderweg etc (tja, notebooks vind ik dus wel duur!)

En Zelda is gewoon altijd goed...Het is een spel opzich en niet de zoveelste versie van het zoveelste genre...Zelda is gewoon onovertroffen. Maar ja, een console kopen voor 1 spel? Nope...

Verwijderd

Die gast snapt het echt niet (die op me gereplyed heb)...

weet je mischien al waarom de PS2 in Amerika 2 weken niet verkocht mocht worden? Omdat de PS2 de definitie van ''super computer'' evenaart, dat kan ik van me P3-550 nou niete cht zeggen...

• VorteX

VorteX

held

• VorteX

VorteX

held

de X-box is bdw gewoon een pc...p3 700...nvidia gpu...wat ram en hd...

• Dracul

Dracul

Ooh yeah!

De PS2 een supercomputer haha. Man, jij bent grappiger dan Richard Pryor, Eddy Murphy en
Chris Rock bij elkaar. Hardcore-koning Willem
Alexander gaat em zeker onthullen in Nederland.

Best wel vermoeiend dat woord "roelen".

Verwijderd

Op donderdag 23 november 2000 18:29 schreef Dracul het volgende:
De PS2 een supercomputer haha. Man, jij bent grappiger dan Richard Pryor, Eddy Murphy en

wil je wedden? ik kan wel wat geld gebruiken

Verwijderd

Best, 300Mhz, ik heb het dubbele!
60M polies, OK daar heb je me voorjaar nv20.

Geheugen? LOL, op m''n v-kaart zit zowat nog meer.
DVD, toekomst...is tegenwoordig nog niet nodig voor PC.

Grafisch? Ik kan nou niet zeggen dat Metal Gear Solid 2 nou zo mooi is. OK Dit zijn nog de beginspellen voor deze console. Maar er zijn nog helemaal geen spellen dir minimaal een PIII500 nodig hebben met een GPU kaart!

Ik vind Halo al mooier dan MGS2, en dat draait nog perfect op een gemiddelde Macintosh!!!!

Verwijderd

Op donderdag 23 november 2000 18:29 schreef Dracul het volgende:

de ps2 een supercomputer?ben je gek ofsow?
vieze nep-tweaker!(8>

Verwijderd

www.sonyweb.com/news/1000/128.html

ga maar lezen.... aap |:(

• VorteX

VorteX

held

Kom op Commdante...doe niet zo verschrikkelijk DOM....als jij een tweaker bent, mag je toch wel weten dat het aantal MHz NIETS zegt over de snelheid van de cpu...

Verwijderd

GO FLAPPIE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

*D

Verwijderd

Op donderdag 23 november 2000 21:07 schreef VorteX het volgende:
Kom op Commdante...doe niet zo verschrikkelijk DOM....als jij een tweaker bent, mag je toch wel weten dat het aantal MHz NIETS zegt over de snelheid van de cpu...
OK, maar waarom moet ik versteld zijn van een chip die in 5 sec POVray benchje doet? Ik bedoel...wie speelt er tegenwoordig nog in software over z''n cpu? Of is die "emotion engine" de GPU van het hele gebeuren? Volgens mij was de de grafische processor toch echt op 150Mhz, en niet de genoemde 300.

Wat heeft het dan voor zin om een grafische test te gaan doen op de CPU?

Laat maar eens de FPS zien van UT op de ps2. Of realistischer, die van Quake3. Dan kan je pas zeggen wat wel en niet sneller is. En van wat ik gezien heb (vooral die UT trailer op de PS2 :r) vind ik er nix nieuws aan.

Verwijderd

<font size=20>OMG!</font>

jij denkt dus dat die povray softwarematig gaat? en nix met de graphix chip te maken heeft?......

I rest my case

Verwijderd

Misschien die P 90 is verkopen?
Op donderdag 23 november 2000 18:12 schreef Shi het volgende:

weet je mischien al waarom de PS2 in Amerika 2 weken niet verkocht mocht worden? Omdat de PS2 de definitie van ''super computer'' evenaart, dat kan ik van me P3-550 nou niete cht zeggen...
Zoals hij al zei een nieuwe pc kopen...p3 550 tss een duron van 200,- loopt hem er al uit...

Verwijderd

Op donderdag 23 november 2000 18:22 schreef VorteX het volgende:
http://www.sonyweb.com/news/1000/128.html
Oh ja lekker objectief he? Op een BMW site zul je ook niet lezen dat BMW''s slechte auto''s zijn en op een Nvidia fansite lees je ook dat Nvidia veel sneller is als 3DFX....

• Lars
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-11-2021
Op deze http://www.haveland.com/index.htm?povbench/index.htm site staan idd testresultaten van die POVBench voor single-processors, en dan zie je idd dat een beta PS2 erg hoge scores halen.Dus indruk maakt hij zeker!!

http://www.haveland.com/cgi-bin/getpovb.pl?search=&submit=Submit

Verwijderd

Op donderdag 23 november 2000 18:12 schreef Shi het volgende:

KLOPT! het verhaal was dat ie in eerste instantie niet geeporteerd mocht worden vanuit Japan omdat andere "arme" landen ze zouden kunnnen importeren en ze voor andere doeleinden zouden kunnen gebruiken.. (aan boord van lange afstandsrakketten en dergelijke..
en voor de rest van iedereen die hier om moet lachen..
http://www.tweakers.net/nieuws.dsp?ID=10354

read it and weep .. wie is er hier nou de NEP tweaker?.. jeezz .. ik word gek van dat PS2 vs PC vs DC gedoe..

Verwijderd

Op vrijdag 24 november 2000 03:21 schreef Shi het volgende:
<font size=20>OMG!</font>

jij denkt dus dat die povray softwarematig gaat? en nix met de graphix chip te maken heeft?......

I rest my case
The POVRay benchmark database gives a useful guide to the relative maths performance of various computers, processors and compilers by timing how long it takes for POVRay to render a standard image with standard parameters.
POVRay is a superb raytracing package that creates stunning images, but it requires as much CPU power as you can throw at it.
I rest mine ;)

• VorteX

VorteX

held

commdante...plz...die benchmark zegt dat de emotion engine van de ps2 de snelste cpu ooit gemaakt is...3x zo snel als een ultrasparc en een athlon 1.3GHz....dat betekend nix ofzo?

Verwijderd

commdante...plz...die benchmark zegt dat de emotion engine van de ps2 de snelste cpu ooit gemaakt is...3x zo snel als een ultrasparc en een athlon 1.3GHz....dat betekend nix ofzo?
Nee, inderdaad. Sinds wanneer zijn Benchmarks ineens zo in? Ik hoor alleen maar geklaag over benchmarks zoals 3dmark2000, "in-game is veel belangrijker"!

Ik bedoel..hoe kan je (hoe snel die CPU dan ook is, dat terzijde) met 48Mb snelheid en grafische kwaliteit hebben? Lijkt mij dat de grafische chip dit zelf al nodig heeft. Bij een cartridge kan ik het me nog voorstellen, bijna geen laadtijden. Maar een DVD blijft altijd langzaam vergeleken met een beetje HD (7200RPM UDMA66 is wel minimum tegenwoordig lijkt me)

Een beetje spel heeft tegenwoordig al 128Mb (lees 64-96Mb, winhoos heeft natuurlijk ook geheugen nodig) nodig. Het lijkt me sterk dat de PS2 alleen maar "binnen" speelt. Scenes zoals Unreal2 lijken mij dus ook sterk te kunnen op de PS2, ja dit is een FPS, maar spellen zoals sacrifice gebruiken ook al redelijk wat omgeving. Mafia al helemaal!

En hoe wil dat ding 3d textures gaan weergeven? Dit is een van de mooiste nieuwe technieken vind ik. (Red Faction) "Het kan veel polygonen weergeven". Tja, met high-res textures is dat snel opgelost.

Toegeven, ik heb me vergist in de snelheid van de chip, maar waarom draait UT dan zo verrot op de PS2? En waarom zijn alle high-res textures daar weg? Ik bedoel, ik heb alleen maar de trailer ervan gezien (of heet het een teaser, en fin) en ik vond het er :r uit zien. Ook MGS2 ziet er maar matig uit, helemaal als je nagaat dat er aangenomen wordt dat hij 5x zo snel dan een PC is.

En dan heb ik het helemaal nog niet over de andere :r spellen (zoals timespitters), tuurlijk het ziet er allemaal wel leuk uit etc, maar 150 piek betalen voor een spel "dat er wel leuk" uitziet, d8 het niet. Zeker als je bedenkt dat je elk nieuw spel al voor 90 piek kan kopen voor de PC.

Punt is gewoon dat de API van de PS2 veel te duur is (PC heeft geen API kosten) en de techniek nog veel te "nieuw". Programmeurs hebben tijd nodig om alle features te ontdekken, en die tijd hebben ze simpelweg niet.

nVidia komt in de lente met z''n nieuwe GF3 aanzetten (nv20), hopelijk is dan iedereen al zover dat die een GeForce/Radeon in bezit heeft en dat dat een standaard is geworden.

Verwijderd

Mensen mensen.. Wat een haat en nijd toch weer.. Ten eerste is het(zoals al vele malen gezegd) een beetje een zinloze discussie. Om even een paar vooroordelen te ontkrachten etc.

1. De e-motion engine is gebaseerd op een RISC processor. Dat betekend snelheid. Die 300 mhz. is niet te vergelijken met een x86 based processor.

2. De Ps2 heeft "slechts" 32 mb intern geheugen. Meer is ook echt niet nodig. Kijk eens naar je PC en draai eens MemTurbo ofzo. Als je dan ziet dat met een gemiddeld intern geheugen van 64 mb (het meerendeel der Nederlands heeft ECHT niet meer) er maar 21 mb overblijft voor games. UT draait dan nog steeds lekker! De ps2 heeft geen OS''sen te draaien etc. dus 32 mb is MEER dan voldoende.

3. De PS2 hoeft ook niet zo te beuken op high-res stuff omdat je TV maar een relatief lage resolutie aankan. Dit betekend dat er meer ruimte over is om de polygoontje op het scherm te toveren, dat weer resulteerd in soepele gameplee.

Deze drie punten geven geenszins weer of de PC nou beter is dan de PS2 of niet. Want dat is niet te vergelijken. Ik denk dat het twee interessante platforms zijn.

Maar de doorslag is: Wat wil de gemiddelde Nederlander! Die heeft geen 5000 pieken om een vette 1 Ghz Athlon Tbird met een GEforce 2 DDR etc. te kopen. Nee, die ziet naast zijn Pentium 133 met een S3Virge kaartje die PS2 staan en denkt: WAUW! plus dat je natuurlijk die dvd pleejer erbij krijgt.

En nog 1 opmerking: Dat de PS2 overprijsd is? Zeker wel. Moet je ff een maandje of drie wachten. Dan kost ie fl 600 piek ofzo..
Maar wie gaat er 900 gulden betalen voor een videokaart? Over overprijsd gesproken...

Ik ga wel een PS2''tje halen!

(Naast mijn PC, just for fun!)

• VorteX

VorteX

held

jee, eindelijk iemand die het snapt :):)

• Steffie
  • Laatst online: 13-02 15:09

Steffie

Opaque

dat zijn er al 3 dan ;)

With the sun and the moon on either side of his helmet, a new star is born in the name of Valentino Rossi

• Speedy
Supercomputer?

Waarom heeft mijn good old PIII 450@504 met een TNT2 Ultra al betere graphics? (ik zwijg al over zijn 800@??? maatje dat er naast staatn *D )

Ik las er wel wat over dat ze em niet mochten uitvoeren, misschien is het wel een supercomputer......maar ze maken dan geen gebruik van zijn capaciteiten :+

Flickr | Lego collectie

Verwijderd

Iets over de PS2 geheugen. Deze heeft een bandbreedte van 48 GB per seconde! Ja GIGABYTE en geen MEGABYTE zoals iemand eerst poste. Dus de geheugen van PS2 is 48 GB.

En over de graphics gesproken. Tja dat hangt van de programmeurs af. Als je de nieuwste GeForce kaarten koopt dan wordt de klassieke Wolfenstein 3D er niet echt mooier van. De reden? Het spel maakt geen gebruik van 3D kaarten (duh!). Een PS2 game die niet volledig de capaciteiten benut zal daarom ook niet goed uit zien. Conclusie? Graphics zien er zo goed uit als men dat programmeert. Hardware speelt ook een rol maar als we aannemen dat PS2 en GeForce kaarten allebei krachtig genoeg zijn om goede graphics op het beeldscherm te toveren dan ligt het aan de programmeurs of zij van deze "magie" gebruik maken.

Verwijderd

Als je dan ziet dat met een gemiddeld intern geheugen van 64 mb (het meerendeel der Nederlands heeft ECHT niet meer Nee echt :P, er zijn ook niet zoveel gamers tov kantoorgastjes. DUH! De meeste zijn van die 486 roestbakken die tekstverwerken op een of ander kantoortje. Beetje gamer heeft toch wel minimaal 128Mb zoals al eerder vernoemd) er maar 21 mb overblijft voor games. UT draait dan nog steeds lekker! Wat noem jij lekker? Ik noem een fps pas lekker als die min boven de 30 gaat De ps2 heeft geen OS''sen te draaien etc. dus 32 mb :? was toch 48Mb :? is MEER dan voldoende.
En 3d Textures dan? Volgens mij zuipen die veel meer geheugen dan een high-res tecture!
En een beetje landschap dan? Je kan wel een mega snelheid hebben, maar als er nix nieuws inkomt dan komt er echt nix nieuws uit. Naar mijn weten vreet Unreal2 al een minimaal 128Mb op, uitgaande dat win2k 64Mb opvreet, is dat nog steeds een minimaal van 64Mb. Toegegeven, de PS2 heeft zo''n lage resoluties dat high-res textures toch geen zin hebben. Maar een paar (40 ofzo) vierkante mijlen aan omgeving lijken mij er echt niet inkunnen. Zeker als je bedenkt dat dit geheugen vooral voor de grafisch chip is.

En al die mooie effecten die net zijn uitgevonden? Meeste komen bij 800x600 nog niet aan hun recht. Dit heeft dus gewoon geen zin op een ps2, omdat je het verschil toch niet terug kan zien.
Maar de doorslag is: Wat wil de gemiddelde Nederlander! Die heeft geen 5000 pieken om een vette 1 Ghz Athlon Tbird met een GeForce 2 DDR etc. te kopen. Nee, die ziet naast zijn Pentium 133 met een S3Virge kaartje die PS2 staan en denkt: WAUW! plus dat je natuurlijk die dvd pleejer erbij krijgt.
Lijkt mij dat als je een p133 hebt, dat je dus never nooit niet een PS2 kan betalen, laat staan de spellen!

Ik heb laatst voor 3500 een prachtig PCtje inelkaar gezet. En dat was nog met winkel prijzen. Via internet denk ik toch wel dat dat zeker minder dan 3000 was geworden (dure computer zaken, maar persoon wou het snel).

Ik bedoel, ik heb maar 200 piek betaald om me ouwe PIII450+mobo en m''n TnT2 Ultra voor een A7V+duron600 met GF2 MX om te ruilen. Kan ik weer een jaar vooruit voor 200piek.
Toegegeven, ga ook nog geheugen halen. Totale upgrade kosten dit jaar: 350
350/(150 (ps2 spel)-90(pc-spel)=5,8. Dus na 6 spellen kopen in een jaar, ben ik al goedkoper uit dan een PS2 en heb toch een med-end systeem.

Dat de meeste NLers voor 5000 á 6000 piek een PIII-500 compaq/packerd beel/dell kopen is gewoon dom. Geen wonder dat ze een pc dan duur vinden. Zeker als je nagaat dat deze al minstens 2 tweak dagen kost om ook maar een beetje te laten werken (Ik heb ervaring, zodra ik 2 programma''s tegelijk opstartte crashte die hele computer)!

Maar dat terzijde, misschien is de PS2 sneller, maar de PC zal altijd beter blijven om zijn multi-functionaliteit.

En ik vind het echt zielig als er nog mensen zijn die nog een celly 300 of lager hebben, Bij mij staat er nl. 1 als server te nixen >:) (heb maar 8kb/s u/l, dus valt weinig te doen naast een vuurmuurtje draaien, en ''s nachts paar bestandjes d/l) met 64Mb (morgen 128Mb ;)).

Moet wel toegeven dat de PC opzich traag is vanwege z''n 32bit cpu. Dit is al sinds de 386. Zou je denken dat ze net zoals een GPU 256bit worden, gaan ze rustig eerst de 64bit uitbrengen, tja, vooruitgang heb je zelf in de hand!

(laatste) Conclusie: PS2 is een leuk apparaat als je 2 linker handen hebt en gewoon braindead tekkenX wil spelen. Meer ge-avanceerde spellen zullen op de PC blijven rulen (qua gameplay dan, grafsich tenzijde), al zal de MGS stream ook wel een aanhang krijgen zoals Thief bij de PC toen had.
Naar mijn mening heb je dus bij een PC meer waar voor je geld.
Die PS2 kan best een snel apparaat zijn, maar ik vind dat ze, net zoals bij Zelda op de N64, gewoon meteen hadden moeten laten zien wat dat ding kan. Als ze dit hadden gedaan was waarschijnlijk deze discussie nooit opgang gekomen. Grafisch zal de beperkende resolutie altijd de PS2 onder zijn niveau houden en de PC op dat opzicht beter grafisch zijn.

Ik beëindig hier deze discussie met mij!(jullie mogen best doorgaan :P). Mijn conclusie is algemeen genoeg zadat ieder zijn standpunt hierin kan vinden.

Ik hoop voor de consolekiddies dat de PS2 echt zo''n superbak wordt als ze denken dat het is, hebben ze ook eindelijk eens iets moois. De PC heeft in het verleden aan 1 stuk geroelt als nummer 1 (Hoogstens 1 maand dat mijn PC grafisch slechter was dan een console), misschien dat de tijden veranderen......misschien niet. Dit zullen we wel zien wanneer er spellen gemaakt worden voor de PS2 (Zeg nou zelf, kwaliteit spel aanbod voor de PS2 zuigt op dit moment een zwart gat in het melkwestelsel. Nog maar niet te spreken over kwantiteit!). Voor de PC is laatste tijd ook niet echt wat uit gekomen.

Ik zit vooral op Halo, Red Faction en Mafia te w8n. Maar ja, dat duurt nog wel een tijd!

• Speedy
Het gaat er toch niet om wat de gemiddelde nederlander in huis heeft?
Lijkt me meer datje kijkt wat de gemiddelde persoon uit de doelgroep (gamers dus) thuis heeft staan.

Flickr | Lego collectie

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Nee, inderdaad. Sinds wanneer zijn Benchmarks ineens zo in? Ik hoor alleen maar geklaag over benchmarks zoals 3dmark2000, "in-game is veel belangrijker"!
moet ik je helemaal gelijk in geven. Dat die processor nou een povraybench supersnel kan doen is heel leuk, maar daar heb je niets aan.
met 48Mb snelheid en grafische kwaliteit hebben? Lijkt mij dat de grafische chip dit zelf al nodig
aangezien dat ding volledig "dedicated" is, zal er wel een goeie efficiente compressie voor het een en ander inzitten.

"Ports" van de PC naar de PS2 zullen trouwens ook niet altijd al te goed zijn, maar als er goed gebruik wordt gemaakt van alle features dan gaan die spellen wel goed lopen hoor.

Kijk voor de grap eens naar je supernes, had dat ding uberhaupt geheugen? :) Ik vind in dat opzicht spellen als donkeykong country wel erg mooi, en bijvoorbeel SMK ook best pittig (met een zeer goedkoop dedicated "3d" chippie dan wel). En dat ding had een 16bit 2,7Mhz processor. alleen omdat het goed op mekaar gemaakt werd en er goed voor werd geprogrammeerd deed-ie het goed.

En ja, de PS2 is wel een stuk minder veelzijdig, maar voor Word/excell/internet etc gebruik ik mijn "zielige" C366 met 128mb wel :). Die is daar snel _zat_ voor. En daar kan ik ook nog lekker een potje op Q1/Q2 multiplayer-en (is ook leuk hoor, als je je vrienden maar dood kan schieten :)).

Verwijderd

Op vrijdag 24 november 2000 21:48 schreef CommDante het volgende:

[..]
En 3d Textures dan?
3D TEXTURES?! OMG, jij bent ECHT dom.
Volgens mij zuipen die veel meer geheugen dan een high-res tecture!
WAAR HEB JE HET OVER!?
En een beetje landschap dan? Je kan wel een mega snelheid hebben, maar als er nix nieuws inkomt dan komt er echt nix nieuws uit. Naar mijn weten vreet Unreal2 al een minimaal 128Mb op, uitgaande dat win2k 64Mb opvreet, is dat nog steeds een minimaal van 64Mb. Toegegeven, de PS2 heeft zo''n lage resoluties dat high-res textures toch geen zin hebben. Maar een paar (40 ofzo) vierkante mijlen aan omgeving lijken mij er echt niet inkunnen. Zeker als je bedenkt dat dit geheugen vooral voor de grafisch chip is.
Denk je nou echt dat ze voor dat landschap 1 texture gebruiken van een paar honderd meg??
En al die mooie effecten die net zijn uitgevonden? Meeste komen bij 800x600 nog niet aan hun recht. Dit heeft dus gewoon geen zin op een ps2, omdat je het verschil toch niet terug kan zien.
Heb jij überhaupt wel eens op (bijvoorbeeld) een DC gespeeld?? Dan weet je dat alles graphisch 10x beter is als de PC (welke snelheid ook), neem bijvoorbeeld Tony Hawk (1/2)... aap...
[..]
Lijkt mij dat als je een p133 hebt, dat je dus never nooit niet een PS2 kan betalen, laat staan de spellen!
Als je een p133 hebt, betekend dat JUIST dat je geld over hebt, anders had je wel een p3-1GHz ofzo gehad...
Ik heb laatst voor 3500 een prachtig PCtje inelkaar gezet. En dat was nog met winkel prijzen. Via internet denk ik toch wel dat dat zeker minder dan 3000 was geworden (dure computer zaken, maar persoon wou het snel).

Ik bedoel, ik heb maar 200 piek betaald om me ouwe PIII450+mobo en m''n TnT2 Ultra voor een A7V+duron600 met GF2 MX om te ruilen. Kan ik weer een jaar vooruit voor 200piek.
Toegegeven, ga ook nog geheugen halen. Totale upgrade kosten dit jaar: 350
350/(150 (ps2 spel)-90(pc-spel)=5,8. Dus na 6 spellen kopen in een jaar, ben ik al goedkoper uit dan een PS2 en heb toch een med-end systeem.
Hands up for true!
Dat de meeste NLers voor 5000 á 6000 piek een PIII-500 compaq/packerd beel/dell kopen is gewoon dom. Geen wonder dat ze een pc dan duur vinden. Zeker als je nagaat dat deze al minstens 2 tweak dagen kost om ook maar een beetje te laten werken (Ik heb ervaring, zodra ik 2 programma''s tegelijk opstartte crashte die hele computer)!
Jij hebt dus ervaring, OMDAT je PC constant crasht... WHATEVER!
Maar dat terzijde, misschien is de PS2 sneller, maar de PC zal altijd beter blijven om zijn multi-functionaliteit.
Daar hadden we het ook lekker over... ZUCHT!
En ik vind het echt zielig als er nog mensen zijn die nog een celly 300 of lager hebben, Bij mij staat er nl. 1 als server te nixen >:) (heb maar 8kb/s u/l, dus valt weinig te doen naast een vuurmuurtje draaien, en ''s nachts paar bestandjes d/l) met 64Mb (morgen 128Mb ;)).
<font size=20>WE DON''T CARE!</font>
Moet wel toegeven dat de PC opzich traag is vanwege z''n 32bit cpu. Dit is al sinds de 386. Zou je denken dat ze net zoals een GPU 256bit worden, gaan ze rustig eerst de 64bit uitbrengen, tja, vooruitgang heb je zelf in de hand!
BRILJANT! Nu is de PC opeens traag...... JEEEEE!!!!!! jij bent dom hee!
(laatste) Conclusie: PS2 is een leuk apparaat als je 2 linker handen hebt en gewoon braindead tekkenX wil spelen. Meer ge-avanceerde spellen zullen op de PC blijven rulen (qua gameplay dan, grafsich tenzijde), al zal de MGS stream ook wel een aanhang krijgen zoals Thief bij de PC toen had.
Naar mijn mening heb je dus bij een PC meer waar voor je geld.
Die PS2 kan best een snel apparaat zijn, maar ik vind dat ze, net zoals bij Zelda op de N64, gewoon meteen hadden moeten laten zien wat dat ding kan. Als ze dit hadden gedaan was waarschijnlijk deze discussie nooit opgang gekomen. Grafisch zal de beperkende resolutie altijd de PS2 onder zijn niveau houden en de PC op dat opzicht beter grafisch zijn.
DAT DING IS GODVERDOMME NET UIT MAN, denk je nou echt dat ze alles in 1 keer in zo''n spel gaan/kunnen stoppen???? En de gameplay op een console is dus echt 2x beter...
Ik beëindig hier deze discussie met mij!(jullie mogen best doorgaan :P). Mijn conclusie is algemeen genoeg zadat ieder zijn standpunt hierin kan vinden.

Ik hoop voor de consolekiddies dat de PS2 echt zo''n superbak wordt als ze denken dat het is, hebben ze ook eindelijk eens iets moois. De PC heeft in het verleden aan 1 stuk geroelt als nummer 1 (Hoogstens 1 maand dat mijn PC grafisch slechter was dan een console), misschien dat de tijden veranderen......misschien niet. Dit zullen we wel zien wanneer er spellen gemaakt worden voor de PS2 (Zeg nou zelf, kwaliteit spel aanbod voor de PS2 zuigt op dit moment een zwart gat in het melkwestelsel. Nog maar niet te spreken over kwantiteit!). Voor de PC is laatste tijd ook niet echt wat uit gekomen.

Ik zit vooral op Halo, Red Faction en Mafia te w8n. Maar ja, dat duurt nog wel een tijd!
Dan zeggen wij maar: what-EVER! Je hebt zeg maar nog veel te leren... Al die tegenstrijdige uitspraken van je zijn ook al zo briljant... gees... zijn hier nog mensen die er WEL wat van af weten? :Z:Z:Z

Verwijderd

OK, ik had gezegt om niet te reageren hierop, maar aangezien iemand het IQ ontbreekt om hiermee akkoord te gaan...

JVC->Kijk jij hebt er tenminste verstand van!

Maar de snes was een cartridge. De data zat dus zowat al in het geheugen (was maar iets langzamer).

Een DVD is al gauw 5,5 Gig. Lijkt me een beetje dom om dit allemaal vol te stoppen met filmpjes...Terwijl die ruimte veel beter benut kan worden....

SHI-> Dat jij ze leest leest als tegenstrijdigheden is jouw probleem. Meeste mensen horen alleen wat ze willen horen, maar jij leest alleen wat je wilt lezen. Wie is hier nou dom:?!

Je weet niet eens wat 3d Textures zijn. Kijk eens ff op de Red Faction site zou ik zeggen!

Landschap 1 texture...LOL, je verzint gewoon nieuwe technieken. Uitgaande dat een max texture 2048x2048 zou zijn, dan zou je 2048/14mijl 146 pixels per mijl hebben. Dit is zo laag dat zelfs FlightSim5.0 nog wel 2x zo hoog kwam. Hier wordt weer benadrukt wat een kortzichtig iemand je bent om alleen maar 2d te kijken. Ik heb het over een complete stad met alles erop en er aan. Mensen die shoppen, praatjes maken ed.. (Mafia) Dit vergt echt wel ff wat meer dan die 6Mb/s die die DVD trekt, en dat is nog max (uitgaande van een 12speed DVD en dus vergelijkbaar met 40x cd-rom)

Dus eerst ff denken voordat je wat zegt!
Heb jij überhaupt wel eens op (bijvoorbeeld) een DC gespeeld?? Dan weet je dat alles graphisch 10x beter is als de PC (welke snelheid ook), neem bijvoorbeeld Tony Hawk (1/2)... aap...
MHaahaaahaa, hier ga je helemaal de mist in. Ja, ik heb Crazy Taxi gespeeld als arcade versie (en arcade is bijna altijd beter dan de console versie) en die was echt niet mooier dan een beetje PC race spel!

Ik vraag me af of jij überhaupt wel eens op een PC hebt gespeeld.....
Als je een p133 hebt, betekend dat JUIST dat je geld over hebt, anders had je wel een p3-1GHz ofzo gehad...
Daarom juist, als je geld over had had je wel een Thunderbird 1Ghz (Ben jij nou Tweaker? PIII Ha ha ha). Dus hier blijkt dat deze stakker geen geld over heeft!
quote:
--------------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------

Jij hebt dus ervaring, OMDAT je PC constant crasht... WHATEVER!
Koop een bril of leer lezen. Ik heb dus niet zo''n stom Compaq systeem, en dus crasht mijn computer bijna nooit (1x p/maand is veel)!
Daar hadden we het ook lekker over... ZUCHT!
Goh, valt alweer mee!
BRILJANT! Nu is de PC opeens traag...... JEEEEE!!!!!! jij bent dom hee!
Sinds wanneer bestaat een PC uit alleen een CPU? Hehe, nee, jij bent slim :Y)

Waarom denk je dat de GPU in het leven is geblazen, omdat de CPU''s zo''n goede structuur hebben?
DAT DING IS GODVERDOMME NET UIT MAN, denk je nou echt dat ze alles in 1 keer in zo''n spel gaan/kunnen stoppen???? En de gameplay op een console is dus echt 2x beter...
Sinds wanneer moet een console uitkomen voor de spellen? Kijk maar naar de N64, die is ook geflopt! Beetje research had dit apparaat misschien tot zijn recht laten komen.
Dan zeggen wij maar: what-EVER! Je hebt zeg maar nog veel te leren... Al die tegenstrijdige uitspraken van je zijn ook al zo briljant... gees... zijn hier nog mensen die er WEL wat van af weten?
Dan zeggen ik maar: wat dan ook! Je hebt zeker nog veel te leren... Al die tegenstrijdige uitspraken van je zijn ook al zo briljant... djees... zijn hier nog mensen die er WEL wat van af weten?

PS, ik snap jou niet. Ik geef je de kans van de minste weerstand om het hier bij te laten en dan ga je me aanvallen op een manier waar je alleen maar zelf door de mand valt!

Verwijderd

Volgens mij heeft Shi een Dreamcast of PS2 gekocht en kan het gewoon niet hebben dat de feiten anders zijn dan ie denkt...|:(

Verwijderd

<font size=30>JE SNAPT HET NIET!!!!</font>

<font size=30>JE SNAPT HET NIET!!!!</font>

god... ik hou wel op.... je IQ is nog lager dan de gemiddelde kamer-temperatuur...

OMG

Verwijderd

Shi>ja, en die van jou lager dan de gemiddelde buitentemperatuur.

Aan een historie te zien kun je wel normaal reageren maar heb je blijkbaar een fucking humeur. Zuip je bier op, ga pitten en kom morgen terug...

• Speedy
Shi, gameplay 2x beter?

Misschien vindt jij dat ofzo, maar ik draai hier TH2 gewoon met psx pad op groot beeldscherm op mijn pc, zie niet in wat er anders is aan de gameplay :?

Flickr | Lego collectie

Verwijderd

Tnx (Marius en TAG_Speedy), de echte tweakers hebben gesproken...

Ik vind het is wel erg zielig dat je zegt dat iemand dom is vanwege het feit dat je zelf gewoon geen normaal antwoord kan geven op de tegenvraag (Shi dus...).

Verwijderd

Ik denk dat de daadwerkelijke discussie uit het oog verloren is....

Nog 1 keertje dan:

Waar ik me een beetje aan stoor is het feit dat hier een aantal posts staan waar duidelijk naar voren komt dat als je iemand bent die het leuk vindt om console-games te spelen je wordt bestempeld als een "dom" figuur en dat de "intelligentere" games altijd op de PC zullen blijven verschijnen.
Is dit een soort Ubercomputer gedachte? Beetje vreemd....

Er zit gewoon duidelijk verschil in de soorten games die op consoles verschijnen en op de PC verschijnen. Prijs buiten beschouwing gelaten is een console vaak qua gameplay waar hij voor gebouwd is een stukje beter mischien dan de PC (Maar wat je aan gameplay wint op de PS One moet je inleveren voor grafisch vernuft). De PC zal ALTIJD een goed game-platform blijven, en de consoles zullen dat OOK blijven. Gewoon kiezen wat je leuk vindt. En als je niet kan kiezen, neem je ze allebei gewoon!

En nog 1 puntje:

Stop ff met die kinderachtige "Afzeik" discussies. Bel elkaar op, of sms elkaar ff, maar val ons er niet mee lastig. :r

• Speedy
Op maandag 27 november 2000 12:22 schreef Plaguebearer het volgende:
Er zit gewoon duidelijk verschil in de soorten games die op consoles verschijnen en op de PC verschijnen.
Mwah, als ik zie hoeveel games er voor PS/PC hetzelfde zijn (RA, Half-Life straks (:r spel verkrachting)UT, Tony Hawk 2 enz enz enz) dan denk ik dat die stelling niet helemaal op gaat.

Flickr | Lego collectie

• jaaoie17
  • Laatst online: 15-02 23:32
de PC blijft gewoon het beste!!! [plaats hier enge ziektes]

• Speedy
Op maandag 27 november 2000 15:48 schreef jaaoie17 het volgende:
de PC blijft gewoon het beste!!! gloeiende tyfes kanker zooi
.....damn moet dat weer zo :r

ROT AUB EEN EIND OP MET DIE TAAL!!!!!!!!!!!

Flickr | Lego collectie

Verwijderd

PSX2 is beter, loopt namelijk niet (zo vaak) vaast...... |:(

Verwijderd

Waar ik me een beetje aan stoor is het feit dat hier een aantal posts staan waar duidelijk naar voren komt dat als je iemand bent die het leuk vindt om console-games te spelen je wordt bestempeld als een "dom" figuur en dat de "intelligentere" games altijd op de PC zullen blijven verschijnen.
Ik neem aan dat je het over mijn "brain-dead" benaming hebt? Als dat idd zo is, heb ik het niet over de console spelers, maar over het spellenaanbod. Ik bedoel, FF7 is niet echt een brain-dead spel (eerste op PSX), maar Diablo2 duidelijk wel. Deus-Ex is al helemaal geen brain-dead spel, evenals MetalGear Solid (denk ik, heb het spel nog nooit gespeeld, maar wegens sluipen etc...je hoort wel eens wat).

Ik heb het dan dus over het algemeen gesproken. Op de PC kan je altijd van alles instellen bij race spellen ed. Op de PSX meestal bijna nix. Console spellen zijn dus meer op actie gebasseerd, waar PC spellen meer bij denkvermogen/puzzelen ligt. Ik bedoel, er is nix mis met brain-dead spelen. Na een paar glaasjes op Diablo2 spelen is gewoon leuk. Dit is ook de indruk die ik krijg met het "met vrienden op de bank een spelletje spelen". En het is nou eenmaal zo, dat de doelgroep voor de PC gewoon op een hogere leeftijd ligt dan een console-doelgroep.
PS2 is beter, loopt namelijk niet (zo vaak) vast...... |:(
Als je echte tweaker bent loopt je systeem niet zo vaak vast. Ik heb in een maand vaker m''n GB laten crashen dan m''n PC! (En nee, me PC stond niet die hel maand uit :P, en ja het was Street Fighter Alpha GB-C)

[ps]Sorry, dat ik af-en-toe wat agressief uit de hoek kwam, maar als mensen geen normaal antwoord kunnen geven en daardoor dan maar persoonlijk gaan worden......[/ps]

• jaaoie17
  • Laatst online: 15-02 23:32
[plaats hier nog meer enge ziektes]

--------

[edit by Tom:]
En dit is waarschuwing nummer 1, en ook meteen de laatste, als je niets toe te voegen hebt en alleen mensen lastig komt vallen kun je beter een ander forum zoeken. Volgende keer krijg je een ban.

• kNarf_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-09-2024
Op dinsdag 28 november 2000 15:13 schreef jaaoie17 het volgende:
rot zelf op mislukte abortus
kan dit figuur niet gebanned worden ?? :(
Pagina: 1 2 Laatste