Ik denk dat dat Ancalagon op een P2000. Man! wat een lol heb ik daarmee gehad. Was een soort platformspel, text-only, waarin je goud kon vinden en elixer om gezond te blijven. Intussen moest je levels verkennen en monsters bevechten. Elk monster was gewoon een hoofdletter op je scherm die dan achter je aankwam. Verschillende monsters hadden verschillende krachten, sommigen konden alleen hard meppen, anderen hypnotiseren. *Zucht* als ik dat nog ooit ergens tegenkom, ben ik helemaal gelukkig
Burnin'' Rubber op de commodore 64.<P>Toen kocht ik m''n games nog..
Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)
Verwijderd
Pong, en alleen maar pong, zat geen andere mogelijkheid op dat ding..... zwart wit, oud traag.... Heeeeeeeeel lang geleden
Bij mij volgens mij ook pong... op zo''n ding met draaiknoppen als ''joystick''
Verwijderd
Oh nostalgie, het allereerste spel. We kregen onze eerste PC in 1992 ofzo. was een 386 met windows 3.1, het allereerste spel dat ik speelde was dus mijnenveger!
Sjonge, dat zijn allemaal hightech spellen vergeleken met ATTACK (op een antieke comp. met zwarte en rooie toetsen hoe heet ie ook al weer iets met ti-8000 ofzo...) dat was mijn eerste spel...een doolhof van 16 vierkantjes..met vijanden van 4 pixels... kent verder nog iemand ATTACK?
A Breakbeat A Day Keeps Religion Away.
Ik ga toch ook voor Burnin'' Rubber<P>Op de C64<P>Mijn eerste Echte spel <P>Groeten Rock
There aint much room in a mushroom
Dat je met een katapultje elkaars kasteeltje stuk moet schieten op de TV..<P>weet neit meer hoe het heet, was 4 ofzo!
Verwijderd
Volgens mij was mijn 1e computerspelletje op een spectrum 16... maar wat dat ook alweer was.... 1e pjuterspel wat ik supervaak heb gespeeld was natuurlijk Wolfstein 3D.. en vervolgens alle followups t/m UT
Ik weet dat ik begonnen ben op een acorn electron, dat werkt met bandjes, als je de stroom inschakelde zat je gelijk in een programmeer omgeving, soort basic.<BR>dan liet je je bandje spelen, kwartiertje ofzo en dan had je een aantal regels code geladen in het geheugen van je pc en dan deed je run en had je een programma/spel<P>wat ik me nog kan herrineren is het spel box of boxing ik weet het zo niet meer en een spel met een vis<P>daarna ben ik overgestapt naar de xt met games zoals, <P>digger<BR>castle -> errug cool gewoon alleen ascii<BR>gp -> van accolade<BR>larry1 -> erg lang mee bezig geweest<BR>babies<BR>wintergames<P>en nog veel meer<BR>
Verwijderd
<BR>Super Mario (snes)<BR>Donkey Kong Country 1,2,3 (snes)<BR>Zelda (snes)<BR>Top Gear 2 (snes)<BR>Mario 64 (n64) kinderachtig maar wel aardig<BR>Zelda 64 (goed maar niet zo goed als zelda snes)<BR>Quake serie op de pc<BR>Shadowman (niet oud maar erg goede game)<BR>Age of empires<BR>tsja en dat was het wel zo''n beetje.<BR>
op zo''n tv ding. 2 Persoons en ik kleur!!!<BR>Groen beeld met roze blokjes
Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done
Dat was Donkey Kong (die toen nog een bijrol had, en de vijand van Mario was)<BR>op de Commodore 64!<BR>Dat spel was echt da bomb.<BR>Daarna ben ik Ghostbusters op de Commodore 64 gaan spelen, en daarna Bagitman.<BR>Sexgames had ik trouwens ook...<BR>Alleen brak op een gegeven moment mn joystick door dat geheen-en-weer beweeg.<BR>Na een tijdje krijg je echt de slag te pakken bij dat spel.<BR>Leuk idee trouwens.. een orgasme krijgen in de vorm van een belletje ;)<P>Ik ben benieuwd hoeveel mensen hier ook zijn opgegroeid in hun computerwereldje met een Commodore64...<BR>Ik begon er in elk geval op mn 4e mee, en op mn 6e was ik al bezig om Wild Gunman te editen en programmeren...<BR>Ja, geloof het of niet, maar toen ik eenmaal het list commando had uitgevonden, en de code van het spel kon zien, heb ik me daar helemaal in verdiept, en ging ik stiekum de tijd die het duurde voordat de vijand zijn gun pakte op 3 seconden zetten, ipv random..<BR>en dan maar aftellen<BR>nogal logisch dat ik de highscore daar had
<P>Daarna heb ik ook nog shitloads van andere spellen gespeeld waaronder:<BR>op de C64:<BR>Harrier Attack<BR>Pit Stop 1 & 2 (2d F1 spel)<BR>Robin Hood<BR>Boulder Dash<BR>Cops n Robbers<BR>Op de Philips p2000 ofzo:<BR>Packmania<BR>Op de NES:<BR>Super Mario Bros<BR>Super Mario Bros 2<BR>Duck Hunt<BR>Hudson Hawk<BR>op de Snes:<BR>sh*tloads of games<BR>op de pc:<BR>Prince<BR>Prince 2<BR>en ga zo maar even door...
[This message has been edited by Chillout (edited 02-07-2000).]
[This message has been edited by Chillout (edited 02-07-2000).]
Verwijderd
Pong lekker op je TV kijken naar hoe een bal van 4 pixels naar de andere kant beweegt. Dang dat waren nog eens tijden.
mijn eerste spel was klieduiven schieten op de tv .. 
en daarna kwam DONKY KONG and SPACE INVADERS.
en daarna kwam DONKY KONG and SPACE INVADERS.
Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB
Verwijderd
Mario Bros 1 op de NES 
Jammer dat ik ''m ooit verkocht heb..
Toen maakten ze tenminste nog spellen met een goede gameplay (graphics waren trouwens ook niet verkeerd voor die tijd). Wanneer was dat ook al weer? ''89, ''90 of zo?
Weet iemand het nog.
Toen maakten ze tenminste nog spellen met een goede gameplay (graphics waren trouwens ook niet verkeerd voor die tijd). Wanneer was dat ook al weer? ''89, ''90 of zo?
Weet iemand het nog.
Verwijderd
Wel later... ik speelde Mario Bros 1 uit toen ik 8 was.. dus hij zal van ''92 zijn ofzoOp zondag 19 november 2000 23:48 schreef Sikkie het volgende:
Mario Bros 1 op de NES
Weet iemand het nog.
"pong" ergens in de middeleeuwen op een naamloos spelcomputertje
Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.
Ik ook digger! Op een uode portable XT met iets van 10 mb hd-space..
ik was 7 ofzo, o wat kewl toch.. Ik had DOS binnen een minuut door.
ik was 7 ofzo, o wat kewl toch.. Ik had DOS binnen een minuut door.
Mijn eerste speletje was een
platform spel op de spectrum
ja dat is een toetsen bord
en een tape deck en tv
op de pc was het testdriver 1
op mijn xt
platform spel op de spectrum
ja dat is een toetsen bord
en een tape deck en tv
op de pc was het testdriver 1
op mijn xt
- = [ en ik huppel weer verder ] = -
Ik weet niet meer welk spel maar het was op zo''n oude atari.
24 uur per dag, 24 biertjes in een krat. Toeval?
eerste spel? poef, daar moet ik FF nadenken.... (nagedacht...)
eehh......pacman dacht ik
eehh......pacman dacht ik
Verwijderd
Caverns of Kafka op de Atari 800xl, uit het zelfde tijdperk: The Great American Cross Country Road Race (Activision) en Bruce Lee.
Even later op de C64: CommandoII, Giana Sisters en Impossible Mission (to name a few).
Retro gaming ROCKS!
Even later op de C64: CommandoII, Giana Sisters en Impossible Mission (to name a few).
Retro gaming ROCKS!
Atari 800 XL - River Raid
PC XT - Kings Quest
PC XT - Kings Quest
| Respect to the man in the icecream van! |
| i'm not completely useless, I can be used as a bad example! |
Vier op een rij mooi in amber...
op de Commodore PC30-III in 1989
Vette bak was dat trouwens
286, 1mb, 20 mb harddisk, ATi ega wonder
(kon zowel hercules als ega) mooi mono amber schermpje...
liep op die mooie 3.5" HD diskettes, weet nog dat ik 50 piek betaalde voor een doosje van die krengen.
audio out (1 tulpje die zelfde signaal had als de pc-speaker)
toch weer eens zo''n ding opsnorren.
effe horde
erop uitzetten.
misschien trekt ie wel 1 KKeys/s
op de Commodore PC30-III in 1989
Vette bak was dat trouwens
286, 1mb, 20 mb harddisk, ATi ega wonder
(kon zowel hercules als ega) mooi mono amber schermpje...
liep op die mooie 3.5" HD diskettes, weet nog dat ik 50 piek betaalde voor een doosje van die krengen.
audio out (1 tulpje die zelfde signaal had als de pc-speaker)
toch weer eens zo''n ding opsnorren.
effe horde
misschien trekt ie wel 1 KKeys/s
Geef je muis af en toe een stukkie kaas
donkey kong op de C64
http://eu.battle.net/d3/en/profile/Paus-2178/hero/2313958
Ik begon met een vaag racespel op mijn XT, maar dat spel deed het niet goed en is toen vervangen door de spacecombat/-adventure sim "Space Rogue" van Origin (je weet wel, die lui van Wing Commander enzo). Prachtig spel was dat, errug veel tijd in gestoken... Ah, de nostalgie... 
En het tweede spel was Prince of Persia, op dezelfde XT...
En het tweede spel was Prince of Persia, op dezelfde XT...
Ancalagon! daar ben ik ook ooit me begonnen op de P2000T, kon ik ook uren achter elkaar spelen, was toen een jaar of 4-5 dus veel bakte ik er niet van, helaas heeft mijn opa dat ding ooit weggegeven, met cassettes en al
Idd, digdug, of digger was de eerste. Mijn vader bestuurde, ik schoot met F1, en andersomOp woensdag 21 juni 2000 13:49 schreef boppie het volgende:
is er dan niemand die begonnen is met digger?<P>DIGGER Roels!<P>
Verwijderd
Ik heb hem maar 1 keer zien staan BlueMax en die ik nog niet gezien heb is SKI op C64Op woensdag 21 juni 2000 14:07 schreef Super Snackman het volgende:
Op de C-64 BlueMax, en toen op de 8086(XT) heb ik Digger, Sopwith en PrinceOfPersia gespeeld en natuurlijk de Summer/Winter games.
waren mijn eerst games!
Verwijderd
Bubblle Bobble was het eerste echte spel waar ik verslaafd aan was!! op de commodore 64.
Is er iemand die dit ook voor de pc heeft?
Bestaat het?
Is er iemand die dit ook voor de pc heeft?
Bestaat het?
Inderdaad, vooral Nibbles was geweldigOp maandag 20 november 2000 08:50 schreef mvdheuvel het volgende:
NIBBLES.BAS en GORILLA.BAS
Ja man!
Bubblo bobble! met die hagedissies!
Volgens mij is het niet voor de pc te krijgen!?
I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning
Dat moet volgend mij wel ''Space Invaders'' geweest zijn, in een of andere duistere snackbar..:)
Verder was ik zo rond ''86-''87 totaal verslingert aan de eerste MS-Flightsimulator. Op een XT uiteraard.
De reacties van mijn klasgenootjes destijds:
"Waaaaaauww, heb jij een COMPUTER thuis???"
Verder was ik zo rond ''86-''87 totaal verslingert aan de eerste MS-Flightsimulator. Op een XT uiteraard.
De reacties van mijn klasgenootjes destijds:
"Waaaaaauww, heb jij een COMPUTER thuis???"
Be careful what you wish for.. you just might get it.
Verwijderd
Op zo''n Atari met van die vierkante plugcassettes...
Een spel waarbij je kanonskogels op mannetjes of op hun laddertjes moest gooien zodat ze niet bij jou konden komen.
Was erg tof,weet alleen de naam niet.
Zou het graag nog eens spelen :-)
Op de Commodore 64 was m''n eerste spel Commandos.Beetje lopen en schieten.
Was vet met z''n tweeen
Op de Nes was het mario bros/duck hunt.
Kent iedereen wel toch?
En op m''n eerste pc Prince!
Wat was dat mooi toen!!!!!
Wat een spellen he.
Greetz Menno
Een spel waarbij je kanonskogels op mannetjes of op hun laddertjes moest gooien zodat ze niet bij jou konden komen.
Was erg tof,weet alleen de naam niet.
Zou het graag nog eens spelen :-)
Op de Commodore 64 was m''n eerste spel Commandos.Beetje lopen en schieten.
Was vet met z''n tweeen
Op de Nes was het mario bros/duck hunt.
Kent iedereen wel toch?
En op m''n eerste pc Prince!
Wat was dat mooi toen!!!!!
Wat een spellen he.
Greetz Menno
Verwijderd
Damn oude topic he!! ben je de hele GoT geschiedenis aan het afzoeken naar oude leuke topics ofzow???
Ooit in ''84 speelde ik "Another brik in the wall" op een apple IIe.
Oei als ik dat zinnetje zo lees ga ik met toch wel een ''oud lijk'' voelen.;)
Oei als ik dat zinnetje zo lees ga ik met toch wel een ''oud lijk'' voelen.;)
©GO - Respect verdien je niet door een status die je hebt, maar door het gedrag wat je laat zien.
Verwijderd
Duke Hunt & Mario op de NES
heb hem nog staan en ga er waarschijnlijk ook zo''n NES MOD van maken die vond ik wel vet.
mazals Arne_F
heb hem nog staan en ga er waarschijnlijk ook zo''n NES MOD van maken die vond ik wel vet.
mazals Arne_F
Pong op een spelcomp die je op de PC aansloot. Daarna hadden we ooit es een weekend een spelcomputer van Philips in 81 ofzo, maar echt grafische spelletjes zaten daar niet bij. Op de eerste PC (XT) begon ik met Space Invaders, Paratrooper, Pacman en nog wat van dat soort.
Verwijderd
Ehmmm... Ik had een spelletje vroeger waar ik gek van was waar je een doolhof van stenen muurtjes had met kadootjes erin ofzow!?
Ik weet me god niet wat echt het eerste spelletje was dat ik speelde aangezien ik toen een jaar of 4/5 was...
Ik weet me god niet wat echt het eerste spelletje was dat ik speelde aangezien ik toen een jaar of 4/5 was...
Jawel ik heb het vaak op de pc gespeeld...Op vrijdag 24 november 2000 15:19 schreef Dinictus het volgende:
Ja man!
kent er iemand AV volley, dat was echt briljant...
Ik weet niet meer wat voor spel het was, maar volgens mij was het op een ZX Spectrum
/me == 42
Verwijderd
"robin hood" of iets dergelijks op de c-64 en daarna "Gina sisters". Het latere "Mario brothers" van de nintendo die extact hetzelfde was!!!
Fred
(moest je sleuteltjes verzamelen enzo... soort donkey kong maar dan rulend
)
"Everything I've ever done or said is the complete opposite of what I've wanted" -- George
Verwijderd
Een vaag multiplayer spel met banaantjes gooien ofzo op de PC... heb geen idee meer hoe het heet 
Weet iemand het wel
Weet iemand het wel
geen idee meer hoe het heet of welke spelcomputer het was: je moest besjes opeten met een poppetje (nee, geen digger, dat kwam pas 2 jaar later) maar het was heeel verslavend voor een 8 jaar oud jochie die in de winkel van zijn grootouders een spelcomputer ontdekte
"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan
Hopper (frogger kloon) op een BBC
Prince of persia was m''n eerste pc-spel!
Prince of persia was m''n eerste pc-spel!
Always outnumbered, never outgunned!
Was het niet iets met 2 gorilla''s op een paar flats en dat je dan met die bananen die ander kapot moest gooien? Komt me vaag bekend voor.Op dinsdag 03 april 2001 16:44 schreef xDeLiriuMx het volgende:
Een vaag multiplayer spel met banaantjes gooien ofzo op de PC... heb geen idee meer hoe het heet
Weet iemand het wel
"Everything I've ever done or said is the complete opposite of what I've wanted" -- George
Voor mij is dat Schoonveger. Zelf ingetypt in Basic op een Atari 600XL in ''85
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Verwijderd
Ik deed vroeger altijd iets van hangman ofzo, in dos. Op een gifgroen schermpje. das ook al weer zon 13 jaar geleden ofzo. Ik wist toen al meer van computers dan me ma 
Ik was net 4 hehehehe
Heb alleen geen idee hoe dat heet.
Iets met Basic ofzo
Ik was net 4 hehehehe
Heb alleen geen idee hoe dat heet.
Iets met Basic ofzo
Op de MSX : Yie ar kung fu (ofzoiets)
Op de Commodore PET : Hangman (op school
)
Op de Pc : Leisure suit Larry 1 (CGA)
Op de Commodore PET : Hangman (op school
Op de Pc : Leisure suit Larry 1 (CGA)
If at first you don't succeed, cheat. Repeat until caught. Then lie .
Ik speelde denk ik als 1e Slicks ''n Slide, was echt een heel klein cool racespelletje wat ik echt uren achter mekaar kon doen
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Verwijderd
Een of ander ruimte-schietspelletje en een "cowboy duelleren" spel op zo''n Philips Videopack spelcomputer
Leisure Suit Larry 1 
de beste adventure ooit... :P:P
de beste adventure ooit... :P:P
Art is not a mirror held up to reality, but a hammer with which to shape it
Verwijderd
Volgens mij was het Prince of Persia 1 Dat was pas een wreed spel
heb er jaren aan gezeten
ik heb net mn atari ST weer aangesloten om ff weer te spelenOp woensdag 04 april 2001 20:27 schreef EZ_Ruudje het volgende:
Volgens mij was het Prince of Persia 1 Dat was pas een wreed spelheb er jaren aan gezeten
Jaren??Op woensdag 04 april 2001 20:27 schreef EZ_Ruudje het volgende:
Volgens mij was het Prince of Persia 1 Dat was pas een wreed spelheb er jaren aan gezeten
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Ik heb ''m ook op een SNES emulator, en de SNES versie is nog mooier dan de PC versie!Op woensdag 04 april 2001 20:50 schreef Jozzz het volgende:
[..]
ik heb net mn atari ST weer aangesloten om ff weer te spelen
Verwijderd
Monkey Island 2: LeChucks Revenge op m''n oude mac
dat spel roelt nog steeds
... of was het idd Prinde of Persia?
-edit-
toevoeging
-edit-
... of was het idd Prinde of Persia?
-edit-
toevoeging
-edit-
Een of andere simpele breakout-kloon op m''n eerste pc-tje, en een of ander supercool prehistorisch pool (of was het snooker?) spelletje.
Verwijderd
hoe heet dat irritante tafeltennis spel(nou ja tafel tennis, balletje heen en weer) op een tv van philips ook al weer? Anyway, dat was volgens mij mijn eerste spel. Daarna op de acorn. Overigens is dat gorilla spel wat in qbasic zat ook vet cool. En Mars lander. Staat nu op de bnn site. http://www.bnn.nl
Pong.
Je weet wel, tennissen tegen elkaar met een wit streepje een de ene kant, en een wit streepje aan de andere kant. En dan zo''n notehouten tv console met twee rond-draai knopjes.
Je weet wel, tennissen tegen elkaar met een wit streepje een de ene kant, en een wit streepje aan de andere kant. En dan zo''n notehouten tv console met twee rond-draai knopjes.
"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik
Dat was waarschijnlijk International Track & Field op de MSX 
Die goeie ouwe tijd
Die goeie ouwe tijd
Verwijderd
Het eerste spelletje dat ik speelde:
Doktertje met m''n buurmeisie
P.S. Voor alle duidelijkheid: Ik was patient
Sonic The Hedgehog 1 op de Sega Mega Drive 16 Bit
Maar dat is ook al weer superlang geleden...
Zeer belangrijke informatie: Inventaris
Hehe, vieze praatjes hieroOp donderdag 05 april 2001 15:42 schreef ImaStar het volgende:
Het eerste spelletje dat ik speelde:
Zeer belangrijke informatie: Inventaris
Verwijderd
pff bij de helft van die spellen die ik hier voorbij zie komen was ik nog niet eens geboren man 
bij was het op een 286 (ben de naam van het spel ff kwijt) Je moest dingen uit de lucht knallen
de kleuren waren roze wit en zwart
bij was het op een 286 (ben de naam van het spel ff kwijt) Je moest dingen uit de lucht knallen
Verwijderd
Operation Wolf op me C64...
NO WORRIES IN MY MIND...8-)8-)
[uitlegmodus]
Op de C64 geen BSOD''s . Relaxte goeie ouwe tijd!!!
[/uitlegmodus]
NO WORRIES IN MY MIND...8-)8-)
[uitlegmodus]
Op de C64 geen BSOD''s . Relaxte goeie ouwe tijd!!!
[/uitlegmodus]
Verwijderd
Pacman/Donkey Kong en nog wat van dat soort spelletjes op een 8086 met Hercules groen scherm circa 14 jaar gelden.
Geen digger
Mijn eerste persoonlijk ervaring met deze klassieker is minder dan een jaar oud!!!!!!!! (Ben bezig een verzameling goude ouwe samen te stellen. (Dune2, Doom1, Master of Magic, sopwith, wacky weels, etc.)
Geen digger
Ik denk mouse traps voor de colecovision
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Verwijderd
''Spooky'' oid op de C64. Er waren ongeveer 40 levels en ik kwam nooit voorbij level 4...zo moeilijk!
Die spelen m''n neefjes nu bij mij op de PC op een Sega emulator. Werkt perfectOp donderdag 05 april 2001 16:12 schreef Copyman het volgende:
Sonic The Hedgehog 1 op de Sega Mega Drive 16 BitMaar dat is ook al weer superlang geleden...
Iets met Doanald duck op de Commadore 64.
Je kon gaan werken en voor dat geld kon je dan weer dingen kopen, was best wel leuk:)
Je kon gaan werken en voor dat geld kon je dan weer dingen kopen, was best wel leuk:)