[BC3] Wat voor soort spel zou je maken EN....

Pagina: 1
Acties:

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Als je de kans had om zelf een spel te maken...wat voor soort spel zou het worden? En wat zou je anders doen dan de "anderen"? Voor welk platform zou je het spel maken en waarom?

Lijkt me een interessant vraagje...

R./

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:11
Transport Tycoon II :)

• Lord Daemon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-01 13:31

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Een RPG waarin je ''alles'' kan, en met werelden die random worden gecreerd. Pittig, ik weet het, en wat betere AI is wel nodig (voor de gesprekken), maar het zou wel heel vet zijn.

Welch Schauspiel! Aber ach! ein Schauspiel nur!
Wo fass ich dich, unendliche Natur?

• IceStorm
  • Laatst online: 18:55

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Stunts II/3D/Ultimate/whatever ;)

Iig een nieuwe versie van Stunts met de feeling van de oude game.
Dus het moet er wel beter uitzien (uiteraard) maar het moet bovenal SUPER speelbaar zijn.
Er is na Stunts geen enkel spel geweest waarin je je eigen banen met loopings kon maken dat zo ontzettend leuk was :)

Voor pc only uiteraard >:):D

• GaiusBertus
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-07-2022

GaiusBertus

aka Gajes

Een fantasy RPG waarin je character op een gegeven moment hele legers onder zijn commando krijgt (dus een beetje als Sacrifice maar dan met role-playing).

Of een RPG waarin je een draak speelt. Ook hier zou je dan op een gegeven moment een hele hoop minions onder je moeten hebben :)

Yeah well, that's just, ya know, like, your opinion, man.

• Infinitive
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 25-09-2023
ik zou het wel weten:

een space-shooter flight sim met een 3d shoot-um up aan boord van de space-ships en op de planeten. Bovendien nog mixen met een realtime strategy door resource management en orders aan de spaceships in de ruimte en aan de units op de planeten.

Alleen voor systeemeisen zul je vel PVIIII 999999999999 nodig hebben denk ik...

putStr $ map (x -> chr $ round $ 21/2 * x^3 - 92 * x^2 + 503/2 * x - 105) [1..4]

Verwijderd

Een gigantisch groot 3D spel... lijkt me zo vet.. ik vind het in Zelda, OoT al gaaf dat je een heel end kan lopen en steeds dingen blijft tegenkomen, maar ik zou het graag nog groter zien.. en dan een goede mix van actie, fantasie en een mooie verhaallijn.

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 13-02 15:52

Sharky

Skamn Dippy!

Op maandag 21 mei 2001 20:13 schreef Lord Daemon het volgende:
Een RPG waarin je ''alles'' kan, en met werelden die random worden gecreerd. Pittig, ik weet het, en wat betere AI is wel nodig (voor de gesprekken), maar het zou wel heel vet zijn.
hmm koel ja
een soort eeuwige RPG, net zoals shen mue.

ik zou een supervette arcade racer maken:

een combo van screamer, metropolis streetracer, rage racer en wip3out.

kwijl!!
op alle platformen uiteraard

met het geld dat ik dan verdiend een lekker beat ''m up a la dead or alive. (geen wapens en vage vuurballen) alleen lekker knokken en moves afweren....supervet dat

This too shall pass

Verwijderd

een nieuw type MMOG.

iets in de trend van wat Novaworld wilt gaan doen. Door hun spellen aan 1 server te koppelen en binnen een spel te laten fungeren. Hierdoor kan je dan DF spelen terwijl iemand anders je helpt met een tankje :)

alleen moet het veel groter worden dan wat men nu aan het doen is. Meer in de trends van enkele duizenden spelers in 1 game te laten spelen. Zodat je dus een soort van complete oorlog kan gaan voeren :)

Verwijderd

ik zou ook wel eens met die aliens uit UFO willen spelen :)

Verwijderd

ik had een tijdje het idee voor het volgende spel: het zou massive multiplayer zijn maar waar het op neer komt is het volgende :
kennen jullie privateer nog? zoiets,maar dan ben je dus een huurling in een enorm onstabiel universum waar de machtige rijken ook echt worden gespeeld, je zou het kunnen zien van een combo van een strategie game ( voor de wereldleiders) een shoot-em-up (voor gewone spelers) en natuurlijk ook een flightsim (want je vliegt vast wel een keer door de ruimte).
en omdat het een strategy game op de achtergrond is is er ergens altijd wel een oorlog, of anders is er wel een konvooi wat je moet beschermen ( stel je voor, jij en een paar mannen ( bots of spelers) zitten aan boord van een groot handelsschip in een konvooi (reizen duurt maar 10-15 min ofzo) e op een bepaald moment gaat dat ding schokken a la enterprise onder vuur. Piraten! waarna je wingmates (spelers/bots in spaceships) proberen de piraten tegen te houden. Dat gaat een tijdje goed maar een paar troop pods komen door en je moet ze uit het schip vechten etc....
Je karakter heeft dan ook een paar RPG -trekjes waardoor hij ook langzaam beter wordt in sommige dingen.

Verwijderd

Een Windows versie van UFO:Enemy unknown. Toch het beste spel aller tijden, maar dat Dos-spel crasht steeds op mijn systeem :(.
De windows versie moet dan de graphics van nu hebben maar verder ALLES hetzelfde(het resourse systeem, de "globe", de gevechten) zijn.

• BC3 Victim
UFO: enemy unknown is "HET" spel.
Geweldig verslavend en geweldig spannend.
Jammer dat ze de opvolgers zo verknalt hebben. Dus inderdaad, een geupdate UFO zou zeer zeker niet gek zijn.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Sharky

Sharky

Skamn Dippy!

Op maandag 21 mei 2001 20:31 schreef [YR]paladin het volgende:
ik had een tijdje het idee voor het volgende spel: het zou massive multiplayer zijn maar waar het op neer komt is het volgende :
kennen jullie privateer nog? zoiets,maar dan ben je dus een huurling in een enorm onstabiel universum waar de machtige rijken ook echt worden gespeeld, je zou het kunnen zien van een combo van een strategie game ( voor de wereldleiders) een shoot-em-up (voor gewone spelers) en natuurlijk ook een flightsim (want je vliegt vast wel een keer door de ruimte).
en omdat het een strategy game op de achtergrond is is er ergens altijd wel een oorlog, of anders is er wel een konvooi wat je moet beschermen ( stel je voor, jij en een paar mannen ( bots of spelers) zitten aan boord van een groot handelsschip in een konvooi (reizen duurt maar 10-15 min ofzo) e op een bepaald moment gaat dat ding schokken a la enterprise onder vuur. Piraten! waarna je wingmates (spelers/bots in spaceships) proberen de piraten tegen te houden. Dat gaat een tijdje goed maar een paar troop pods komen door en je moet ze uit het schip vechten etc....
Je karakter heeft dan ook een paar RPG -trekjes waardoor hij ook langzaam beter wordt in sommige dingen.
zo''n spel komt er aan, zou mijn GoT niet weten hoe hij heet.

maar zoiets is idd super. echt duizenden mensen die samenwerken en alle facetten van een maatschappij moeten benut worden.

dus als een stel spelers opeens besluit om piraat te worden jat er eentje een vliegtuig en berooft een geldtransport waarmee ze nieuwe vliegtuige kopen. zo kunnen ze dus iedereen overnemen. maar natuurlijk komen in opstand en nou ja...ga zo maar door

This too shall pass

• Janoz
  • Laatst online: 15-02 09:21

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Ga eens bij Shareplay kijken zou ik zo zeggen :)

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• Captain Pervert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-12-2025
Een combinatie tussen Driver en Codename Eagle.

Stad, 3d, voertuigen kunnen gebruiken, schieten, etc.

Maar vooral het kunnen gebruiken van alle voertuigen, zoals in Codename Eagle.

Ik denk dat Maffia ongeveer mijn spel wordt :)

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

Verwijderd

He he....

HardWired is ideetjes aan het opdoen voor het bedrijf waar ie werkt ;)

Ik zou een 2D-shooter gaan maken Hardy...

Sterker nog, het staat op de planning en ik ben momenteel bezig met het bijeenschrapen van informatie over de implementatie ervan.

Om te beginnen schrijf ik het voor Windows, omdat de hardware-blit-functies wel erg makkelijk zijn om om te gaan met 2D-grahpics. Zodra die DDraw API er ook voor Linux is (www.transgaming.com), port ik het uiteraard direct naar Linux. :7

• LoneRanger
  • Niet online
Ik zou iets met 3d wolkjes gaan doen die bij het zijn van de gras-etende kevertjes spontaan grijs werden en druppels regen over de verdroogde graspollen van een verweerd eens machtig voetbalstadion doen neerdalen.
Alles is duidelijk, jij bent de held met 3 vleugels!
1 probleempje, je bent net wakker.
:)

Nee, ff serieus ik denk dat die uitgebreide multiplay games de toekomst hebben.
Je bent iemand/niemand en dmv ervaringen etc of "being in the right place at the right time" wordt je iemand.
Als je uitlogt, autosave.
Soort van black&white ook, dmv wat je doet bepaal je je persoonlijkheid/ rol in het spel.
Geen regels maar er zal er altijd 1 de machtigste zijn... jij?

Only fools are enslaved by time and space.

Verwijderd

Een scrolling beatum''up, (final fight, streets of rage) maar dan zwaar interactief;

hoofdpersoon loopt cafe binnen: pakt hij een tafel en ronst hij die huge gozer aan de bar voor zijn smoel of hij loopt door :)

/me is een groot liefhebber van beatum''ups

• LoneRanger
  • Niet online
* LoneRanger is a bar-sitter

geen goed idee dus :)

Only fools are enslaved by time and space.

• Muggie
  • Laatst online: 15-02 09:20

Muggie

8 pm

Iets met Tieten, Schieten en Helikopters :P

PSN: mug_8pm

Verwijderd

Op maandag 21 mei 2001 23:06 schreef slacid het volgende:
Een scrolling beatum''up, (final fight, streets of rage) maar dan zwaar interactief;

hoofdpersoon loopt cafe binnen: pakt hij een tafel en ronst hij die huge gozer aan de bar voor zijn smoel of hij loopt door :)

/me is een groot liefhebber van beatum''ups
Same here...

Van dit soort hebben we er al veel te lang geen gehad.

Final Fight (arcade) en Super Double Dragon (SNES) heersen beide van hier tot en met Tokio en weer terug 8-)

• Theeboon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-02 08:48

Theeboon

theebonen bestaan!

Een good'' ol'' PLATFORMER.
En dan dus een ontzettend verslavende :)

"I sit in my room and imagine the future."

• BC3 Victim
Transport Tycoon II

Zeker weten!

Verwijderd

Een RPG in de middeleeuwen, waarin je veel kan doen net als In UO. Maar dan nog meer, het moet ook online game worden.
Daarnaast zou ik een spel willen maken dat lijkt op Dragon Lord , een soort deel II maar dan beter. En ik zou een sim willen maken van een rederij die moet handelen etc.

Maar ik kan geen C++ en mijn tekenkunsten op de pc zijn brak, maar mijn tekenkunsten met hand zijn wel ok :)

• TrailBlazer
  • Laatst online: 07-02 09:48

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Op maandag 21 mei 2001 21:44 schreef sharkyOnline het volgende:

[..]

maar zoiets is idd super. echt duizenden mensen die samenwerken en alle facetten van een maatschappij moeten benut worden.

dus als een stel spelers opeens besluit om piraat te worden jat er eentje een vliegtuig en berooft een geldtransport waarmee ze nieuwe vliegtuige kopen. zo kunnen ze dus iedereen overnemen. maar natuurlijk komen in opstand en nou ja...ga zo maar door
Dit spel is van westwood en heet Earth en BEyond dacht ik. Titel weet ik niet zeker. Westood wel.

• udenjpg
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

udenjpg

C8H10N4O2

METAL SLUG XI

Coffee isn't a matter of life and death. It's far more important than that.

Verwijderd

Op maandag 21 mei 2001 23:09 schreef LoneRanger het volgende:
* LoneRanger is a bar-sitter

geen goed idee dus :)
>:)

• chaozz
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22-12-2025

chaozz

Retrofiel

ik BEN een spel aan het maken:

Lemmings@War...

de eerste beta is klaar over 1 week. de eerste screenshots staan online. check [topic=180167] voor meer info..

:P vandaag de "Hit-Other-Player" routine geschreven.. heel vet! :p

chaozz.nl | RetroGameCouch

• ko9
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18:00

ko9

Ik zou als fanatieke hockeyer een HOCKEY-SPEL maken, zo''n spel heb ik nog nooit ergens gezien, maar lijkt me wel heel cool.

Al was het maar om het idee en zijn de graphics á la Competitiemanager van Davilex.

Verwijderd

Op maandag 21 mei 2001 22:50 schreef LoneRanger het volgende:

Nee, ff serieus ik denk dat die uitgebreide multiplay games de toekomst hebben.
Je bent iemand/niemand en dmv ervaringen etc of "being in the right place at the right time" wordt je iemand.
Als je uitlogt, autosave.
Soort van black&white ook, dmv wat je doet bepaal je je persoonlijkheid/ rol in het spel.
Geen regels maar er zal er altijd 1 de machtigste zijn... jij?

Ohh, I like that idea :) :)

• BC3 Victim
gta 3d. Das gaaf, in je auto stappen en je rijdt door de stad als driver, je stapt uit en dan is het ala UT.
Dat lijkt me echt gaaf. ook met politie enz

• BC3 Victim
Op dinsdag 22 mei 2001 16:08 schreef hutmannetje het volgende:
gta 3d. Das gaaf, in je auto stappen en je rijdt door de stad als driver, je stapt uit en dan is het ala UT.
Dat lijkt me echt gaaf. ook met politie enz
gta 3 wordt 3d d8 ik

• BC3 Victim
Op dinsdag 22 mei 2001 17:23 schreef Kage het volgende:

[..]

gta 3 wordt 3d d8 ik
Klopt!

(valt verder niets over te zeggen he)

R./

• BC3 Victim
Op dinsdag 22 mei 2001 15:44 schreef ko9 het volgende:
Ik zou als fanatieke hockeyer een HOCKEY-SPEL maken, zo''n spel heb ik nog nooit ergens gezien, maar lijkt me wel heel cool.

Al was het maar om het idee en zijn de graphics á la Competitiemanager van Davilex.
Een management spel of een echt hockey spel? Zoals alle Icehockey spellen maar dan op een veld?

R./

• wizz33
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-04-2022
Op maandag 21 mei 2001 21:44 schreef sharkyOnline het volgende:

[..]

waarschijnlijk bedoel je www.eve-oline.com

Earth and Beond is kinderspel in vergelijking met dit. Het is namelijk een "techno" :)RPG met ruimtegevechten op lange afstand. het teveel om gewoon even uit te leggen. er staat ook een filempje :9~ van oude engine (dx6) wat een goed beeld geeft van de sweer.

Attention all patrons of California Pizza Kitchen! If you happen to bump the emergency escape door near the back of the restauraunt and set off the alarm, pulling the fire alarm will not turn that alarm off!

• ko9
  • Laatst online: 18:00

ko9

Op dinsdag 22 mei 2001 17:50 schreef HardWired het volgende:

[..]

Een management spel of een echt hockey spel? Zoals alle Icehockey spellen maar dan op een veld?

R./
Gewoon een soort Fifa alleen dan met hockeyregels enzo.

En met dat competitie manager bedoelde ik eigenlijk het spelen van de wedstrijden en niet het managen.
Maar ik ik heb er nix op tegen als er ook een management optie bij zit hoor :)

• BC3 Victim
Team Fortress 2 met Quake 3 Engine >:)

• tazzman
  • Laatst online: 05-01 10:48

tazzman

a real boardmonkey

Een hardcore realistische flightsimulator, met een zeer "open engine" waardoor het makkelijk is voor anderen om zelf nieuwe campaigns, terrains, 3D-Models en skins te editen.

Goede 32 bits graphics, zeer realistische 3D modellen ala CFS2. Zeer goede en realistische flightmodels, weapons behaviour (dus geen SA-5''s die gewoon loopings maken) en ook een zeer zeer goede campaign engine.

De campaign engine zou gewoon die van Falcon 4.0 moeten zijn ZONDER al die vervelende bugs er in.

En een echte career mode ala Falcon 4.0/MPS F-19 Stealth Fighter met promoties, onderscheidingen etc. :) Je begint in 1965 tot 1975 en je kan vliegen bij de USAF, USMC, USN, SVAF, NVAF. Eventueel later een heli-add on zodat je ook met US Army choppers kan vliegen. Je kiest een squadron en kan eventueel later overplaatsingen aanvragen, je krijgt nieuwe types om mee te vliegen zodra deze geintroduceerd worden. Allemaal natuurlijk historisch correct.

Ik zou er dan een mooie Vietnam simulator van maken met diverse kisten om te vliegen, allen natuurlijk uitermate realistisch.

Uiteraard zal er ook carrier aviation aanwezig zijn ala Janes JF-18 en Flanker 2.5 en bomen ala LOMAC. Uiteraard zowel "Boom" als "Drogue" air to air refueling met KC-135 en KC-130 tankers.

Vliegtuigen:

USAF:

- F-105
- F-100
- RB-66
- B-52
- F-4C/D/E
- A-1
- B-26K
- AC-130 / AC-119 / C-130 / C-119 / C-123
- KC-135
- O-2
- A-37

USN/USMC:

- F-4B/J
- A-4
- A-7
- F-8
- A-1
- A-3
- A-6
- A-5
- OV-10

SVAF:

- F-5
- A-37
- AC-47

NVAF:

- MiG-17
- MiG-21

Uiteraard ook goede Multiplayer ondersteuning, zowel via Internet als LAN met maximaal 25 spelers in zowel dogfights, losse missies en complete campaigns.

De engine is zo opgezet dat later nieuwe campaigns uitgebracht kunnen worden en ook nieuwe vliegtuigen toegevoegd kunnen worden.

... Tis maar een ideetje hoor. :)

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Verwijderd

Star Wars Game...soort SW Galaxies. Maar dan dat je een X-wing kan pakken en van planeet naar planeet kan vliegen :) en ondertussen een stel tie''s tegenkomen...beterzzz...met een stel vrienden in formatie vliegen en aanvallen maar! (er zijn geruchten dat die spel ook gaat komen!!)

• Oblii
  • Niet online

Oblii

Een soort spel als mechwarrior en mechcommander combinatie

oftewel, je hebt 1 commander die het spel van boven ziet en je hebt een team van mensen onder je met een quake achtig perspectief, je kan die mensen opdrachten geven (waypoints etc)

alleen dan meer in de richting van starcraft waar je dan infantrie kan zijn, en in tanks kan zitten enzo, de commander bepaald wie wat bestuurd etc. De rest kan de commander besturen (ala starcraft) maar die hebben dus geen besturing en kunnen zelf geen beslissingen maken, die doen exact wat je wil, en kunnen dus niet vette gevechten houden en zullen het verliezen van de mensen die erin zitten

ofzo
weet ik veel :)

But I don't care, I'm in a hurry going nowhere

• Oblii
  • Niet online

Oblii

Nog een leuke, gewoon een compete oorlog, landen hebben x dingen, er zijn mensen die de baas zijn, je gaat dat in training en kan op den duur meevechten, alles online natuurlijk, dat er een complete gesimuleerde WW3 ontstaat

:P

But I don't care, I'm in a hurry going nowhere

• Kettrick
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02:38

Kettrick

Rantmeister!

Op maandag 21 mei 2001 20:08 schreef dennisdotcom het volgende:
Transport Tycoon II :)
Ik doe mee >:)

TTD ROELT!!! :)

Verwijderd

word al gemaakt, neverwinternights :)

• Mister_X
  • Laatst online: 26-10-2025
nou, stop maar met dromen, want zo''n spel als dat jij beschrijft komt eraan! filmp+screens zijn al beschikbaar:

www.eve-online.com !!! massive multiplayer, met een ruimte dat steeds geupdate word, mogelijkheid tot 5miljoen spelers tegelijk, als je naar een anders stelsel wilt vliegen ga je in weze gewoon naar een andere server met dat stelsel erop.

je begint in de "veilige zone" hier kun je oefenen en zal je niet overvallen worden door piraten (tegenspelers) bots zullen er ook zijn (space police, soort overheid denk) je kan van alles worden, handelaar, of gewoon een piloot van een cargo ship. of je voort een clan om het kwaad te bestreiden of juist om het uit te zaaien (ik wil evil bestrijden>:))

ach, lees zelf maar,

• Mister_X
ow in de FAQ staat alles:

http://www.eve-online.com/faq/faq_01.asp

Verwijderd

ik heb het gevonden een virtuele New York.

gewoon banen kiezen ensow. Kan je tenminste zelf bepalen wat je wilt gaan doen. Bij een SWAT team werken in het leger als Taxigast door de stad scheuren huurmoordenaar bendeleider, you name it je kan het doen. Al heb ik dan het idee dat NY wel errug geweldadig zal gaan worden :)

• Mister_X
verrassing!

zo''n spel is ook (al) in de maak!

www.neocron.com als ik me niet vergis
een grote virtuele stad, waar je van alles kan gaan worden, crimineel, burger, etc, etc je loopt er als FPS (ala UT) in!

ow, het nadeel is dat je moet payen om te spelen! het is wel een masive multiplayer!

Verwijderd

hmmm, waarom moet ik ineens aan the 13th floor denken :)
maar wat ik dus ook wil is op elke planeet een redelijk grote 3d omgeving waar de mensen wonen (steden etc.. kijk bijvoorbeeld naar neocron) en gebied eromheen, zodat je ook a la ultima een bedrijfje kunt beginnen of ergens bloemkolen kunt verbouwen.
(of natuurlijk een invasie doen met een grondoorlog etc.. :) )

edit, aaaaaarg, hij kent neocron ook al :)

• Mister_X
neocron ken ik al heeeeeel lang (jaartje) ik zie trouwens dat er weer eens een nieuw fimpje is, thuis effe kijken!

• spok9
  • Laatst online: 13-02 14:20

spok9

Groen...

Sorry, maar ik kan jullie nog niet vertellen wat voor game ik ga maken. Jullie zouden mijn geniale id jatten en zelf de game uitbrengen.

Helaas :) :P

Zolang ik het zelf geloof is het goed toch?

• BC3 Victim
Op woensdag 23 mei 2001 16:53 schreef spok9 het volgende:
Sorry, maar ik kan jullie nog niet vertellen wat voor game ik ga maken. Jullie zouden mijn geniale id jatten en zelf de game uitbrengen.

Heh. Beter goed gejat dan slecht gemaakt mag dan een lijfspreuk zijn van de gamesindustrie, de meesten hebben zelf ook wel goede ideeën. Ik heb dit topic dan ook niet gestart om ideeën op te doen maar om eens te kijken wat er onder de Tweakers leeft.

Maar ik hou je niet tegen om je ideeën om te zetten naar een spel hoor :) koop ik het volledige produkt wel >:)

R./

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-02 18:54

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

ik ben hier op het moment bezig met een groot online ruimte-spel waar 1000+ mensen aan mee kunnen gaan doen en alles in realtime (tijd verloopt verder ook als je offline bent, 1 potje duurt totaal iets van een jaar ofzo)

je bent in principe vrij in wat je doet, je kan kolonies stichten, schepen en ruimtebases bouwen, researchen, oorlog voeren, exploren, etc. etc.

we zijn nu net een maand bezig, dus t duurt nog wel effe een tijdje :)

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Verwijderd

Op woensdag 23 mei 2001 16:53 schreef spok9 het volgende:

Bullcrap :)

Kom op Spok.... vertel eens iets over hoe je het maakt dan...

Nu zijn we nieuwsgierig natuurlijk he :7

• Mister_X
Op woensdag 23 mei 2001 18:02 schreef OiSyN het volgende:
ik ben hier op het moment bezig met een groot online ruimte-spel waar 1000+ mensen aan mee kunnen gaan doen en alles in realtime (tijd verloopt verder ook als je offline bent, 1 potje duurt totaal iets van een jaar ofzo)

je bent in principe vrij in wat je doet, je kan kolonies stichten, schepen en ruimtebases bouwen, researchen, oorlog voeren, exploren, etc. etc.

we zijn nu net een maand bezig, dus t duurt nog wel effe een tijdje :)
is er een website?

enne, word het een FPS camerastandpunt of zoiets als C&C (gaar dus)

• BC3 Victim
Als ik een spel zou maken zou het ongetwijfeld een 3d-shooter worden. (Duke 4 ever ofzo >:) )

Met de mogelijkheid om allerlei voertuigen te betreden en er vervolgens de hele map mee over te rijden/vliegen/varen etc. Beetje codename ealge id maar dan beter.

Oh ja, en ik zou er wapens in zetten die niet zo snel vervelen als die wapens die je nu standaard in een game ziet, van ieder wapen moet je minstens een half uur liggen te :9~ voordat je hem oppakt/koopt. Waarna je tot in de eeuwigheid voldoening moet hebben om het wapen te gebruiken (ik merk al dat met een simpel monitortje en surround systeem dit effect niet echt te behalen is :( )
Bovenal moet het geheel nog wel een beetje realistisch lijken GEEN laserwapens etc.

• Dr_Frickin_Evil
  • Laatst online: 23:08
Een Counterstrike, maar dan met wat meer Swat 3 achtige opties. Dus met echte planning en betere strategie erbij. Ik denk dat wat dat betreft Team Fortress 2 echt vet gaat worden.

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Op woensdag 23 mei 2001 19:22 schreef Mister_X het volgende:

[..]

is er een website?

enne, word het een FPS camerastandpunt of zoiets als C&C (gaar dus)
Nee er is nog geen website. Dat komt pas als we wat verder gevorderd zijn en er ook betaversies zijn, en dat is nog lang niet.
En wat dat camerastandpunt betreft... het is niet echt een strategy spel zoals C&C, en het is ook 3-dimensionaal en in de ruimte, dus een vast standpunt gaat een beetje moelijk als je helemaal om je heen moet kunnen kijken ipv naar de grond zoals dat in 3D realtime strategies gaat.

Bovendien is het veel te uitgebreid om een ''camerastandpunt'' te hebben, simpelweg omdat er zoveel windootjes zijn waarin je dingen moet doen enzo...

Ken je het spel "Space Empires"? Zo moet je het een beetje voorstellen, alleen dan 3D en niet turn-based en veeeeeel uitgebreider

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Op maandag 21 mei 2001 20:34 schreef Maf.fe.rik het volgende:
Een Windows versie van UFO:Enemy unknown. Toch het beste spel aller tijden, maar dat Dos-spel crasht steeds op mijn systeem :(.
De windows versie moet dan de graphics van nu hebben maar verder ALLES hetzelfde(het resourse systeem, de "globe", de gevechten) zijn.
Op maandag 21 mei 2001 20:45 schreef Dreadnaught_ het volgende:
UFO: enemy unknown is "HET" spel.
Geweldig verslavend en geweldig spannend.
Jammer dat ze de opvolgers zo verknalt hebben. Dus inderdaad, een geupdate UFO zou zeer zeker niet gek zijn.
serker nog: er IS een gefixte versie die onder windows draait. Is verder PRECIES hetzelfde, en nog steeds in een DOS scherm (d8 ik), maar hij loopt wel gewoon stabiel onder windows

ik geloof dat ik ze hier nog heb liggen...

• Tim
  • Laatst online: 04-08-2025

Tim

eindelijk weer eens een GOEDE ADVENTURE :)

of anders een mix tussen ChronoCross en FF :)

• Oefening
  • Niet online
grand theft auto in 3D, dat is mijn ultieme droom:9~

ik heb het al een keer volledig uitgewerkt=>speelwijze, levels, auto''s, wapens, opdrachten, tussenfilmpjes, enz, enz.

het grote probleem is dus dat ik niemand kon vinden die dit voor me wou programmeren want dat kan ik dus jammer genoeg niet:(

het ontwerpen lukt me wel, het programmeren alleen niet:(

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Op woensdag 23 mei 2001 20:27 schreef nelis het volgende:

ik heb het al een keer volledig uitgewerkt=>speelwijze, levels, auto''s, wapens, opdrachten, tussenfilmpjes, enz, enz.

het grote probleem is dus dat ik niemand kon vinden die dit voor me wou programmeren want dat kan ik dus jammer genoeg niet:(

die man heb je bij deze gevonden :)
dit is idd ook een idee die ik had, maar ik heb er alleen niet echt veel tijd voor... zeker niet met dat andere spel erbij wat we aan het maken zijn

ow laat maar, ik hoor net dat de volgende GTA al 3D is :9~:9~:9~

Verwijderd

Op woensdag 23 mei 2001 20:27 schreef nelis het volgende:

Je boft....GTA 3D is on his way

Afbeeldingslocatie: http://www.gamers.nl/i/988191544.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.gamers.nl/i/988191546.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.gamers.nl/i/988191550.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.gamers.nl/i/988191548.jpg

Plus een movie van de E3 [url="http://ftp://files.gamesmania.de/pub/gamesmania/skyline/gta3/movie/gta3_ps2_e3_trailer.zip"]ftp://files.gamesmania.de/pub/gamesmania/skyline/gta3/movie/gta3_ps2_e3_trailer.zip[/url]

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Op dinsdag 15 augustus 2000 16:48 schreef ocf81 het volgende:
wat vind je van dit spel?<P>een spel waarin je met 4999 anderen kunt oorlog voeren te land, zee en in de lucht in zich afpelend in het heden. warbirds maar dan 20x zo groot (deelnemers) en met bestuurbare boten, tanks, AA, en als infanterie renegade style. Waar je als je in rang stijgt een hogere rang krijgt en ook orders kan gaan geven op een gegeven moment. (dit is op dit moment technisch moeilijk haalbaar tenzij je een supercomputer als server hebt en een ix als verbinding)<P>geef hier jullie commentaar op en bedenk zelf ook iets.<BR>
dit lijkt me nog steeds gaaf. terrein moet wel iets groter zijn als warbrids want een jet jaag je er zo door @ mach 1.4 (ok de me 262 in wb gaat ook mach 0.7 en die jaag je er ook niet in 3 seconden door.

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | Servitisatie plaveit de weg naar slavernij. Kies je eigen weg!

• spok9
  • Laatst online: 13-02 14:20

spok9

Groen...

Op woensdag 23 mei 2001 18:27 schreef Codin het volgende:

[..]

Bullcrap :)

Kom op Spok.... vertel eens iets over hoe je het maakt dan...

Nu zijn we nieuwsgierig natuurlijk he :7
Je gaat me toch zeker niet serious nemen hè? :? :)

Zolang ik het zelf geloof is het goed toch?

• AtomicShockwave
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-02 23:24

AtomicShockwave

Hadde maar een vak moette lere

ik zou denk ik proberen de ideale multiyplayer shoot-em-up te maken, met spellen als quake en UT in mijn achterhoofd, het precies zo mengen, dat je maximum fun hebt en een goed spel, en een optimale verbinding(minimale lag) veel instellingen om alles optimaal te tweakeren, goede d3d support. hmm maar ja ik ben niet zo goed in 3d engines coden :)

dat idee van die gast die een goede versie van stunts wou maken, lijkt me ook inderdaat een vet idee.(ik help hier en daar wel mee mocht je nog ooit beginnen)

Verwijderd

ik zoek liever naar iets anders dan die constante 3d shoot-em-ups

• BC3 Victim
Weet je wat helemaal top zou zijn: moonstone voor windows!

Verwijderd

GTA 3 in 3d dus, met het idee van Hitman
erbij

Of een nog realistische Delta Force
die ook veel uitgebreider is
die je gewoon maanden moet spelen
maar wel verslavend blijft

idem met 1e genoemde

Verwijderd

Een paar suggesties:

Gewoon mijn eigen dorp/stad (volgens mijn aardrijkskundeleraar is Drachten een stad...) compleet nabouwen, en dan echt helemaal, en dan vervolgens gewoon alles doen wat niet mag. Als we het toch hebben over een herkenbaarheidsfactor...

Een game (RPG) dat gewoon vol zit met random encounters die het niveau hebben van dungeon-bosses van Zelda: OoT. Gewoon heerlijk, een echt gevecht en niet: "Ik pak een geweer en lanceer een paar raketten en jij bent dood".

Een game met miljoenen mensen die gewoon een complete samenleving nabootst, maar waar je alles mag doen. En dan de politie zijn..:)

• Sharky

Sharky

Skamn Dippy!

Op donderdag 24 mei 2001 21:18 schreef Hermen het volgende:
Een paar suggesties:

Gewoon mijn eigen dorp/stad (volgens mijn aardrijkskundeleraar is Drachten een stad...) compleet nabouwen, en dan echt helemaal, en dan vervolgens gewoon alles doen wat niet mag. Als we het toch hebben over een herkenbaarheidsfactor...

Een game (RPG) dat gewoon vol zit met random encounters die het niveau hebben van dungeon-bosses van Zelda: OoT. Gewoon heerlijk, een echt gevecht en niet: "Ik pak een geweer en lanceer een paar raketten en jij bent dood".

Een game met miljoenen mensen die gewoon een complete samenleving nabootst, maar waar je alles mag doen. En dan de politie zijn..:)
gewoon extreem realistisch.
als je een gun wilt koop je die op een straathoek. overvalt een winkel, komt in de bak en over. nieuwe account maken ofzo.

This too shall pass

• Mister_X
<b>N E O C R O N</b>

www.neocron.com !

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

ik denk dat de omgeving veel realistischer moet in spellen. een spel waar je in elk gebouw kunt lopen en 100 typen meubulair die dan zeer gedetailleerd zijn (gimme existenz, wel een kutfilm btw maar de tech bevalt me wel) en als door in een bos loopt dat je dan echt door een bos loopt en niet hier en daar een kartonnen boompje ziet staan. en dit alles op 1600*1200@100fps. binnen 2 a 3 jaar moet dat toch mogelijk zijn? (op de xbox 2 ofzo) operation flashpoint komt al wel dichtbij maar daar zijn die vehicles zo verrot gemaakt en veel units kan ie niet aan. ook zijn daar wel van die kartonnen boompjes aanwezig en is combat in steden zeer a-relaxed. die missie die op 90% van de computers niet (met 1-5 fps kan ik geen lopen noemen) loopt omdat ie te zwaar is. geeft ook aan dat de hardware sterk verbeterd moet worden voordat dit mogelijk is. (gimme a P IX 15GHZ; Geforce 25; 1 tb QQDR (16x per cycle) ram 100 TB hd now! >:) )

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | Servitisatie plaveit de weg naar slavernij. Kies je eigen weg!

Pagina: 1