[BC3] Unlocken PII en PIII kan wel ?!

Pagina: 1
Acties:

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Ik heb vandaag wat gevonden:

www.ocinside.de/html/links/multi_links.html#top

Alle 5 de sites geven aan dat het unlocken van PII en PIII processoren kan.

vooral www.hardwarecentral.com/hardwarecentral/tutorials/718/15/ vind ik een goeie! PIII 500 tot de gig :9~ (hoe hoog zou een PIII 1000 gaan >:))

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• martijn12345
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-04 21:07

martijn12345

Geen inspiratie

KAN NIET. En daar blijf ik bij.

Geen inspiratie

• hervaz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-11-2025
En daar sluit ik me bij aan. (PUNT!) :)

• BC3 Victim
Martijn12345 en hervaz hebben allebij een AMD, opvallend???

met zo''n snelle reactie hebben jullie nooit kunnen lezen op die sites!!

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• SaURoN
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Kan NIET :)
talloze discussies, ga maar Search gebruiken

Verwijderd

Ik snap er niks van wat erop staat , maar het is voor mij wel duidelijk dat het mogelijk moet zijn omdat op die PCB ook zo''n soort L1 bruggen zouden moeten staan .

• martijn12345
  • Laatst online: 26-04 21:07

martijn12345

Geen inspiratie

Deze onzin is al zo vaak geweest.

probeer het maar, je komt er vanzelf achter dat het je niet gaat lukken.
Als het je wel lukt. Ben je de ALLEREERSTE op tweakers. En dat wil dus zeggen dat ALLEREERSTE van de wereld, anders was het echt wel bekend hier op tweakers.

Succes ermee :z

Geen inspiratie

• BC3 Victim
ken gewoon niet, KLAAR

Verwijderd

hier staat dus gewoon wat we al wisten...de aller eerste p2''s waren niet gelocked..de rest wel....Thus the latest Pentium IIs and all the Pentium IIIs have a multiplier lock that is non-responsive to any signals on the A20M#, IGNEE#, LINT[1]/NMI and LINT [0]/INTR pins during #RESET.

• Ritch
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21-08 14:45
Op woensdag 16 mei 2001 19:42 schreef PdB het volgende:
Martijn12345 en hervaz hebben allebij een AMD, opvallend???

met zo''n snelle reactie hebben jullie nooit kunnen lezen op die sites!!
Martijn67348 en hervaz lopen hier misschien al langer rond en kennen ook alle discussie hierover? Conclusie is altijd: KAN NIET! Als zelfs vage japanners het niet kunnen, dan kan het gewoonweg niet :)

• BC3 Victim
Misschien beter gaan lezen in het vervolg? :)
Thus the latest Pentium IIs and all the Pentium IIIs have a multiplier lock that is non-responsive to any signals on the A20M#, IGNEE#, LINT[1]/NMI and LINT [0]/INTR pins during #RESET. This proves that the multiplier cannot be on the PCB, leaving the CPU-core as the only possible alternative.

Work at an Intel FAB, or have a schematic of the elusive multiplier lock program device? Let us know right here.
Oftewel, deze stukjes handelen over of het mogelijk is de lock te verwijderen, en de conclusie is dat dit voor nieuwe PII/PIII''s niet kan.

• BC3 Victim
Wat een bunch of cr@p!!!|:(

Is onmogelijk!!!

Verwijderd

P3 kan zeker niet unlocked worden, eerdere generaties van de P2 wel dmv een plakbandje oid op pin B21. Maar dit zijn alleen berpaalde modellen van voor een bepaalde datum, weet zo niet welke, weet alleen dat er erg weinig van zijn.

• wipe-out
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-08-2025

wipe-out

oud icon, geen zin in nieuwe:)

waarom ziet dit (zie rode stukje op plaatje) er zo raar uit? fotosoep?

Afbeeldingslocatie: http://www.durenkamp.myweb.nl/1ghz2.jpg

Verwijderd

Ik wil niet zo snel zeggen dat het niet kan, maar ik heb nog nergens zien staan hoe het wel moet. Ik heb die sites bekeken, en ik zag iets staan van: ''doe zo en zo, en je proc. is unlocked'' (ook niet in het engels :))
Maar als jij aanwijst waar op die sites staat HOE we een pII/III moeten unlocken, of als je dat uitzoekt, ik zou er heeel benieuwd naar zijn.

• BC3 Victim
Op woensdag 16 mei 2001 19:50 schreef MREn het volgende:
P3 kan zeker niet unlocked worden, eerdere generaties van de P2 wel dmv een plakbandje oid op pin B21. Maar dit zijn alleen berpaalde modellen van voor een bepaalde datum, weet zo niet welke, weet alleen dat er erg weinig van zijn.
was vóór aug. 1998 en B21 is alleen voor het kiezen van een 100MHz bus i.p.v. een 66MHz bus.

Enne, ikke zelf niet gaan proberen om mp-lock eraf te halen, toch gaar mobo!

• BC3 Victim
ff stukkie quoten:
That pretty much leaves one way to lock down the multiplier: put a circuit on the Slot 1 PCB that sits between the chipset and the CPU pins. The lock circuit could sit there, invisible to the entire system during normal operation. As long as RESET# is inactive, it could let the signals on A20M#, IGNNE#, LINT[1] and LINT[0] pass without interference. The lock circuit would listen to the RESET# pin; upon hearing it go active, it would kick into action. It would have to block any signal coming from the chipset onto A20M#, IGNNE#, LINT[1] and LINT[0] and impose its own, fixed multiplier on those pins until RESET# goes inactive again. The following picture gives a functional depiction of how this mechanism would work.

Afbeeldingslocatie: http://www.ars-technica.com/cpu/1q99/cl_figure2.gif
Intel doesnt release any details on how it multiplier locks its CPUs, so you wont find the above dirt in any Intel manual. I know this stuff is mostly correct for two main reasons. First, its the only thing that makes sense. Its pretty much the only way I can think of that Intel could multiplier lock the PII without either breaking it or killing their ability to turn a profit. Second, some guys in Germany have already cracked this thing and have built a bypass circuit that overrides the lock. Now these folks werent hobbyists looking to squeeze a few more frames per second out of Quake; they were applying the bypass circuit, putting the casing back on, and reselling the chips at higher clock speeds to unsuspecting consumers. The German magazine ct got their hands on some of these re-marked PIIs, as did Christian Ludloff of sandpile.org. Sandpile has some pictures of a chip with the bypass circuitry on it: one of the top and one of the bottom.
van www.ars-technica.com/cpu/1q99/clocklock-3.html
LINT[1] pin B16
LINT[0] pin A17
A20M# pin A5
IGNNE# pin A8
ff extra quote toegevoegd over pinnetjes van www.hardwarecentral.com/hardwarecentral/tutorials/829/4/

is wel een beetje die hard oc-ing, maar kan wel :)

• BC3 Victim
Het is een hoax!
Kijk maar naar de "serie" nummers die bij WCPUID gebruikt worden, deze is toch elke keer anders? :S
Het is hier steeds:

0A0A8CD3

Volgens mij klopt dit niet echt he? (8>

• BC3 Victim
Je moet nog steeds leren lezen:
Thus the latest Pentium IIs and all the Pentium IIIs have a multiplier lock that is non-responsive to any signals on the A20M#, IGNEE#, LINT[1]/NMI and LINT [0]/INTR pins during #RESET.
oftewel, het kan niet.. want de door jou geposte ''truuk'' gaat er vanuit dat de CPU _wel_ responsief is voor zulke signalen.

• FragDaddy
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:55
whahahaha..

is toch al eeuwen bekend dat het NIET KAN !?

wanneer geloven jullie dat nou eens ? als je wilt multiplier-clocken koop dan gewoon een AMD :(

Have a wheelie good weekend!

• scorpionv
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16:18

scorpionv

This space for rent

Blaaaaaat. Er was toch al eerder een gek die het wist? Die hebben we hier ook nooit meer gezien >:)

Fun while it lasted: World Community Grid!

• GiLeX
  • Niet online

GiLeX

Ook analoog fotograferend

Vip-tweak bedoel je toch:?
zie een van de andere topic over de intel multiplier lock, ik heb er vandaag heel wat gezien|:(

Canon Eos 35mm film & digitaal met veel glas en filmrolletjes 😁
Mostly analog at: https://www.flickr.com/photos/photobygms & Digital and some analog at: https://www.instagram.com/photobygms

Verwijderd

Op woensdag 16 mei 2001 20:02 schreef PdB het volgende:
ff stukkie quoten:
[..]

van www.ars-technica.com/cpu/1q99/clocklock-3.html
[..]

ff extra quote toegevoegd over pinnetjes van www.hardwarecentral.com/hardwarecentral/tutorials/829/4/

is wel een beetje die hard oc-ing, maar kan wel :)
hier staat alleen hoe het in theoriezou kunnen, niet dat het ze gelukt is....

• scorpionv
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16:18

scorpionv

This space for rent

Fun while it lasted: World Community Grid!

• BC3 Victim
ZE HAPPEN ALTIJD ZO LEKKER!!!!
:)
ikke geloofde het zelf ook al niet hoor *D, vond het wel leuk om te kijken hoeveel van jullie tweakers er zouden happen.

Eerste wat ikke ga doen is oc-en met mijn broer van zijn AMD1200/200 op een ABIT mobo, en dan zelf een AMD kopen om te oc-en. Is veel gemakkelijker dan mijn PII400>:)

• under-world
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-01-2025

under-world

ooh-la dots

Ja, en als je net als Viptweak een gooi wil doen naar de gouden tweak eikel moet je ook gewoon stug vol blijven houden. Lekker volhouden. :P Yes :P

• BC3 Victim
LOL :+
gouden tweakeikel zit nog niet in mijn verzameling

Pagina: 1