[BC3] PC in beton mod :))))

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 441 views sinds 30-01-2008

• OverSoft
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-08 00:09
Op woensdag 16 mei 2001 15:27 schreef Snijkoek het volgende:
Lijkt mij makkelijker om je case in een andere kamer te zetten :P

Maa ben wel benieuws

edit: Link weggehaald
NEP, da''s gewoon die tutorial van 3dcafe.com!
HAHAHA, NEP!

• Cereal
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-08 09:04
Echt wel stoer,
PICS!!!

Verwijderd

Bah aan het lijntje houden zuigt! :r
het is geen moeite om op z`n minst een idee te posten, met een pic van je kast, en een artist impression van wat je exact gaat doen.

maar nee noor. beetje afknapper dit. wachten doe je al genoeg, als je iets hebt, post het dan, heb je niets, wees dan stil tot je wel wat hebt.

stel dat iedereen gaat beginnen over z`n volgende extreme actie die ie GAAT uitvoeren, en iedereen maar wachten...

vraag is, is een holle doos over je pc met vacuum wanden niet beter en lichter. beton lijkt me niet extreem goed geluidsdempend. (niet nagezocht in binas maar goed)

Verwijderd

offtopic-

snijkoek hoe heb je dat filmpje gemaakt? vet mooi!

Verwijderd

Jongens ik wil foto''s zien :)

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 00:01

Destruction

(ex-)Automonteur

Op donderdag 17 mei 2001 18:38 schreef Peltier het volgende:
Bah aan het lijntje houden zuigt! :r
het is geen moeite om op z`n minst een idee te posten, met een pic van je kast, en een artist impression van wat je exact gaat doen.

maar nee noor. beetje afknapper dit. wachten doe je al genoeg, als je iets hebt, post het dan, heb je niets, wees dan stil tot je wel wat hebt.

stel dat iedereen gaat beginnen over z`n volgende extreme actie die ie GAAT uitvoeren, en iedereen maar wachten...

vraag is, is een holle doos over je pc met vacuum wanden niet beter en lichter. beton lijkt me niet extreem goed geluidsdempend. (niet nagezocht in binas maar goed)
Mischien heeft ie geen web/digican en moet ie de pics laten ontwikellen :? |:(

Ford Mondeo Wagon 2.0 16v '06 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

Topicstarter
Op donderdag 17 mei 2001 18:59 schreef pier het volgende:

[..]

Mischien heeft ie geen web/digican en moet ie de pics laten ontwikellen :? |:(
Ja heb wel een digicam :) ik zal eens even kijken of ik zo die fototjes kan uppen, maar ik waarschuw wel dattie nog niet klaar is :P

• hobbeldebobbel
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 31-07 22:11

hobbeldebobbel

tjop tjop

footooooooooooooooooooooooooooos

hier zou een slimme opmerking kunnen staan
maar die staat er niet

Verwijderd

uppuh!!!

• Yigal76
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-04 21:49
Ik ben nou toch wel benieuwd naar die betonnen unit!

• B4tman_DH
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 21-08 08:07

B4tman_DH

To the Bat.....

Hop, Gaan met die banaan....
:9

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
niet eerst fotos beloven en dan uren daarna pas uppen he :P

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• bloasfist
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-08 13:56

bloasfist

Slot-A Crew

jezus, kom eens op met die foto''s!!!!!!!

Je drinkt PiTT bier of je drinkt geen PiTT bier! Specs

• Fairy
  • Niet online

Fairy

Topicstarter
Zoals beloofd! hier komen ze dan maar houdt er rekening mee dattie nog lang niet klaar is. Op de foto lijkt ie kleiner maar vergelijk hem maar met die bigtower (met wieltjes) ernaast :).

Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/~f.heibrink/Tweakers/DSC00007.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/~f.heibrink/Tweakers/DSC00009.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/~f.heibrink/Tweakers/DSC00010.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/~f.heibrink/Tweakers/DSC00012.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/~f.heibrink/Tweakers/DSC00013.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/~f.heibrink/Tweakers/DSC00014.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/~f.heibrink/Tweakers/DSC00015.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/~f.heibrink/Tweakers/DSC00016.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/~f.heibrink/Tweakers/DSC00017.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/~f.heibrink/Tweakers/DSC00021.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/~f.heibrink/Tweakers/DSC00022.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/~f.heibrink/Tweakers/DSC00023.jpg
en deze moet het kassie koel zien te houden :) hij is alleen nog niet ingebouwd maar dat had ik al gezegt.
Ook het deurtje is nog niet goed op de foto maar dat komt later *D.

BTW excuses voor de modemmers, heb de plaatjes zo klein mogelijk gehouden :z

• Daan
  • Laatst online: 00:36
Ultra stoer gewoon :)

• Plague
  • Niet online
Hmm.... vind het wel tegen valle! Het is gewoon een kast om een kast.... Ik d8 dat het er echt OP gemetseld was! niet zo heel spectaculair..... zet het tussen 2 muurtjes in en je heb hetzelfde effect.... ;)

• Plague
  • Niet online
BTW! mooie broek! :P

• Fairy
  • Niet online

Fairy

Topicstarter
Op donderdag 17 mei 2001 20:13 schreef Plague het volgende:
Het is gewoon een kast om een kast....
Dat zei ik dus ook :) Maar hij is nog niet af dus wacht plz nog ff met oordelen :) hij wordt nog helemaal uitgebreid :9~

• ALH
  • Laatst online: 19-08 16:12

ALH

Vet cool!

Echt leuk, gewoon weer eens wat anders! :)

Step into the shadow. Forty six and two are just ahead of me ...

• Fairy
  • Niet online

Fairy

Topicstarter
Op donderdag 17 mei 2001 20:21 schreef ALH het volgende:
Vet cool!

Echt leuk, gewoon weer eens wat anders! :)
Dank je :) btw het is goedkoop, maakt veel stof en is makkelijk te maken/bewerken. Was nog geen 100 gulden kwijt alleen wat die pabst moet kosten weet ik niet, heb ik voor 10 piek van een vriend gekocht die een kennis op de uni had die die dingen inkocht van school ofsow :9

EDIT: ff me sig aanpasse :7

Verwijderd

PC IN EEN KUUB BETON :) lol

• FFF
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23:19

FFF

strak hoor.. wil hem graag zien als hij helemaal afgewerkt is :D

• FFF

FFF

zijn dat btw niet gewoon kalkzandsteen blokken? :D Da''s wel een st8ukje lichter als beton, en je kunt de binnenkant misschien, nog geluidsdichter maken, wat doe je met de buitenkant, laat je die zo of wat? Mij lijkt het een goed id, om van dat luidsprekerdoek te gebruiken, die dikke die ook in auto''s (subwoofers) gebruikt word, of bij de grotere boxen. Dit geeft een mooie afwerking, de ondergrond hoeft niet perfect glad te zijn, en het isoleerd ook nog :D

• Fairy
  • Niet online

Fairy

Topicstarter
Op donderdag 17 mei 2001 20:48 schreef FFF het volgende:
zijn dat btw niet gewoon kalkzandsteen blokken? :D Da''s wel een st8ukje lichter als beton, en je kunt de binnenkant misschien, nog geluidsdichter maken, wat doe je met de buitenkant, laat je die zo of wat? Mij lijkt het een goed id, om van dat luidsprekerdoek te gebruiken, die dikke die ook in auto''s (subwoofers) gebruikt word, of bij de grotere boxen. Dit geeft een mooie afwerking, de ondergrond hoeft niet perfect glad te zijn, en het isoleerd ook nog :D
Jep de binnenkant wordt ook nog geisoleerd :9 is btw gasbeton dus lekker licht en isoleert lekker.

• BC3 Victim
Op donderdag 17 mei 2001 20:53 schreef FerryHeibrink het volgende:

[..]

Jep de binnenkant wordt ook nog geisoleerd :9 is btw gasbeton dus lekker licht en isoleert lekker.
Ja, ik dacht ook dat het echt massief beton was. Maar daarom is dit niet minder stoer hoor :P. Dit is gasbeton (of ook wel Ytong). ''t Is erg licht voor een bouwstof en isoleert vrij goed. Je kunt hem nog afpleisteren met Knauf Fix & Finish zodat je de platte vlakken mooi strak hebt. En daarna gewoon met muurverf een kleurtje geven :).

Echt tof project >:)

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Strakke aktie meer kan ik er niet van zeggen. Laat de mensen die zeggen, oooooh het is een doos in een doos maar zeuren :P

• intert0y
  • Laatst online: 10-03-2025
Op donderdag 17 mei 2001 20:14 schreef Plague het volgende:
BTW! mooie broek! :P
ik vind die sokken ook niet onaardig anders :)

ps. wat moet je hier nou mee he? dit soort opmerkingen

ik ben geen postbode, maar postman Pat rulez!

• BC3 Victim
Dit is geen case meer, maar een bunker!
(toch wel een toepasselijk icoon |:( )

• Fairy
  • Niet online

Fairy

Topicstarter
Op donderdag 17 mei 2001 21:32 schreef Spor het volgende:

[..]

Ja, ik dacht ook dat het echt massief beton was. Maar daarom is dit niet minder stoer hoor :P. Dit is gasbeton (of ook wel Ytong). ''t Is erg licht voor een bouwstof en isoleert vrij goed. Je kunt hem nog afpleisteren met Knauf Fix & Finish zodat je de platte vlakken mooi strak hebt. En daarna gewoon met muurverf een kleurtje geven :).

Echt tof project >:)
Thanx voor de tip, dit zal zeker nog wel gebeuren :9

• aatos
  • Laatst online: 19:51
gasbeton isoleert geluid veel slechter dan een normale betonnen muur. maar ach, voor een pc is het voldoende, en gasbeton is wel 10 x makkelijker bouwen dan normaal beton.

leuk project!

• Fairy
  • Niet online

Fairy

Topicstarter
Op donderdag 17 mei 2001 22:20 schreef aatos het volgende:
gasbeton isoleert geluid veel slechter dan een normale betonnen muur. maar ach, voor een pc is het voldoende, en gasbeton is wel 10 x makkelijker bouwen dan normaal beton.

leuk project!
Ik kan uit ervaring:)zeggen dat dit beton echt goed isoleerd, met alles dicht kan ik hééél zaggies geluid horen in de rand van het deurtje die ik nog moet isoleren maar heb nog genoeg isolatie over van mn vorige projectje:P. als ik er even isolatie tussendruk is al het geluid wég.

• BC3 Victim
hehe.. een bekende kast!!

Alleen heb ik de grootste midi-tower uitvoering :)

Stond ook tussen die review van ATX kasten laatst op hardwareinfo.net maar dan als nokia kast :)

• Dr_Frickin_Evil
  • Laatst online: 20-08 16:39
En toch had ik een houten gemaakt. Is toch veel makkelijker te bewerken, en is ook wel te isoleren.

• aatos
  • Laatst online: 19:51
Op donderdag 17 mei 2001 22:26 schreef FerryHeibrink het volgende:

[..]

Ik kan uit ervaring:)zeggen dat dit beton echt goed isoleerd, met alles dicht kan ik hééél zaggies geluid horen in de rand van het deurtje die ik nog moet isoleren maar heb nog genoeg isolatie over van mn vorige projectje:P. als ik er even isolatie tussendruk is al het geluid wég.
zoals ik al zei, voor een pc is het goed genoeg. maar in vergelijking met normaal beton isoleert het slecht.

• Fairy
  • Niet online

Fairy

Topicstarter
Op donderdag 17 mei 2001 23:58 schreef aatos het volgende:

[..]

zoals ik al zei, voor een pc is het goed genoeg. maar in vergelijking met normaal beton isoleert het slecht.
Een kennis van me vertelde gister ook dat gasbeton ook veel beter isoleert dan normaal beton :) maar iig ik ben tevreden :) moet nu de mod nog afmaken in het weekend en dan komt de rest van de foto''s

• BC3 Victim
Op donderdag 17 mei 2001 20:48 schreef FFF het volgende:
Luidsprekerdoek isolerend ?!? Ik neem aan dat dat spul het geluid juist goed doorlaat, anders zou je het geluid uit je speakers verkrachten toch?

Verwijderd

Ziet er al vet uit zo!
:9~
Valt beton te spuiten? anders is dat mischien een id?

• lange
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-08 15:15

lange

Boom Boom?

maak er een reclame zuil van "voor 25 pieken in de maand hier je grafitti bombing tag dinges geval" :P

• FFF

FFF

Op vrijdag 18 mei 2001 08:34 schreef TheLunatic het volgende:

[..]

Luidsprekerdoek isolerend ?!? Ik neem aan dat dat spul het geluid juist goed doorlaat, anders zou je het geluid uit je speakers verkrachten toch?
LOL, ik heb het niet over de roosters ervoor ofzo. maar over het doek waar je de kast zelf mee bekleed, dit is een soort vloerbedekking, mar dan speciaal voor de afwerking, en dit dempt dus ook, en ziet er niet onaardig uit. Ik heb het dus niet over nylon doek ofzo.

• Cereal
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-08 09:04
ik hoop alleen niet dat ie uit elkaar valt als je hem oppakt ofzow, deze stenen zijn niet echt gemaakt om veel trekkracht te weerstaan, maar nogmaals: megavette mod :Y)

• BC3 Victim
wel handig dat je voor een lan gewoon je herrie kast er weer uit kan halen :)

zoiets kun je ook makkelijk onder je bureau maken weer een idee :P

Zo''n case heb ik hier ook een staan maar dan de midi uitvoering :P

Verwijderd

Mag ik vragen waarom je dit soort onzin dingen post?

Dit slaat toch nergens op :?

• BC3 Victim
jaloers Jeroen?? Sjongejonge, hij is er zelf hartstikke blij mee, en er zijn zat tweakers die het ook mooi/tof/relaxed vinden, moet jij het dan zo afkraken.....maak zlef maar eens iets en kijk dan of je het leuk vind als ze zo reageren.......M.A.W.

:r:r:r:r:r:r:r:r:r:r:r:r:r:r:r:r:r:r:r:r:r:r

Verwijderd

ja sorry hoor, maar ik kan dit soort dingen niet echt begrijpen...

gaat iets te ver denk ik.

Btw dit heeft natuurlijk niets met jaloersheid te maken. Wie wil nu in godsnaam een pc in beton?

Verwijderd

vergeet niet een handvat me in te storten anders kan je er straks niet meer me naar LAN partys :):):)):):

hehe

• bloasfist
  • Laatst online: 19-08 13:56

bloasfist

Slot-A Crew

Op vrijdag 18 mei 2001 11:40 schreef jeroenbeekman het volgende:
Btw dit heeft natuurlijk niets met jaloersheid te maken. Wie wil nu in godsnaam een pc in beton?
FerryHeibrink!

Je drinkt PiTT bier of je drinkt geen PiTT bier! Specs

• BC3 Victim

Hij dus!!! hij is blijkbaar een audiofiel en hij stoort zich aan alle bijgeluiden van z''n PC, dit heeft ie nu dus zo opgelost.....hartstikke leuk toch!!
Jammer dat er dan mensen zijn die het zo proberen af te kraken :(

Verwijderd

Op vrijdag 18 mei 2001 11:41 schreef bloasfist het volgende:

[..]

FerryHeibrink!
:?

Verwijderd

Op vrijdag 18 mei 2001 11:42 schreef SMulTiE het volgende:

[..]

Hij dus!!! hij is blijkbaar een audiofiel en hij stoort zich aan alle bijgeluiden van z''n PC, dit heeft ie nu dus zo opgelost.....hartstikke leuk toch!!
Jammer dat er dan mensen zijn die het zo proberen af te kraken :(
en dan kom je op het idee om hem maar tussen gasbeton te zetten?

• BC3 Victim
Op vrijdag 18 mei 2001 11:44 schreef jeroenbeekman het volgende:

[..]

en dan kom je op het idee om hem maar tussen gasbeton te zetten?
ja, blijkbaar. Prima dat jij het niet zo''n goed idee vind of dat je het liever met hout had gedaan, maar hij dus blijkbaar niet.....als hij er toch blij mee is, waarom zou jij het dan gaan afkraken???

Verwijderd

Op vrijdag 18 mei 2001 11:46 schreef SMulTiE het volgende:

[..]

ja, blijkbaar. Prima dat jij het niet zo''n goed idee vind of dat je het liever met hout had gedaan, maar hij dus blijkbaar niet.....als hij er toch blij mee is, waarom zou jij het dan gaan afkraken???
Dit is niet afkraken, dit is de discussie op gang houden.

kritiek is niet altijd meteen afkraken...

Verwijderd

Mmm, als je PC op de begane grond staat kun je ook meteen vloerverwarming maken/waterkoeling voor je CPU. Je betonnen vloer zal niet snel warmer worden dan een graad of 13 (tenzij, zoals tegenwoordig vaak gedaan wordt met betegelde vloeren, er dikke isolatie tussen de eerste en tweede laag beton zit)

• Fairy
  • Niet online

Fairy

Topicstarter
Op vrijdag 18 mei 2001 11:54 schreef TheMachine het volgende:
Mmm, als je PC op de begane grond staat kun je ook meteen vloerverwarming maken/waterkoeling voor je CPU. Je betonnen vloer zal niet snel warmer worden dan een graad of 13 (tenzij, zoals tegenwoordig vaak gedaan wordt met betegelde vloeren, er dikke isolatie tussen de eerste en tweede laag beton zit)
Je bedoelt dus een koperen waterbuis door de vloer laten lopen en zo een koeling maken :? nee dank je :), 1 hij staat niet op de BG en 2 Als ie daar al stond dan zou ik echt niet de hele vloer slopen daarvoor :)

Of heb ik het verkeerd begrepen ;)

Verwijderd

Tweakers gaan NOOIT te ver >:)

• FFF

FFF

Bah.... je bent een tweaker of je bent het niet. ik vindt het een leuk id, en hij kan tenminste naast zijn pc slapen.

• BC3 Victim
Op vrijdag 18 mei 2001 12:01 schreef FerryHeibrink het volgende:

[..]

Je bedoelt dus een koperen waterbuis door de vloer laten lopen en zo een koeling maken :?
vloerverwarming is gewoon kunststof tuinslang hoor, dat is wel zo makkelijk leggen. je kunt dit redelijk eenvoudig infrezen, en als je het geval van beton had gegoten was het helemaal simpel geweest.

• Fairy
  • Niet online

Fairy

Topicstarter
Ik ben alweer een stukje verder met mn betonmod, ik zal proberen zo nog even wat nieuwe foto''s en info online te krijgen :Y)

• BC3 Victim
Ben je ''m nu aan het pleisteren met Knauf Fix&Finish?

Ik zou ''m daarna met Flexa effect-verf besponzen >:).

• Fairy
  • Niet online

Fairy

Topicstarter
Op dinsdag 22 mei 2001 20:49 schreef Spor het volgende:
Ben je ''m nu aan het pleisteren met Knauf Fix&Finish?

Ik zou ''m daarna met Flexa effect-verf besponzen >:).
De finish komt nog, het gaat me nu even om het koelsysteem >:)

• Fairy
  • Niet online

Fairy

Topicstarter
Hier issie dan:
Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/~f.heibrink/Tweakers/2/DSC00001.jpg
Zie rechts een gemetselde ventilatiekoker met een gat bovening voor de fan.

Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/~f.heibrink/Tweakers/2/DSC00002.jpg
De fan geplaatst, tijdelijk met losse regelbare voeding. Fan blaast naar beneden naar de achterkant waar de gaatjes zitten die op het laatste plaatje te zien zijn.

Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/~f.heibrink/Tweakers/2/DSC00003.jpg
Deze jongen moet het zorgen dat de pc het hoofd koel gaat houden maar met 12cm en 0-32 volt regelbaar moet dat wel lukken :9.

Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/~f.heibrink/Tweakers/2/DSC00005.jpg
Dit is dus het einde van de ventilatiekoker, hier komt de lucht uitblazen.
-------------

Je zult nu denken: Waar is de intake gebleven? Nou, die is er nog niet :+ de kier onder het deurtje dient tijdelijk als perfecte intake maar hij is nog niet af en later komt er nog een heusse intake op.

Op het deurtje komt isolatie en magneten voor afsluiting á 16kg+.

Het beton aan de binnenkant wordt nog volledig bekleed met extra geluidsabsorberend noppenschuim en de buitenkant krijgt nog een mooie finish.

Graag meningen, tips, flames en steunbetuigingen :)

Verwijderd

vind hem wel gaaf...

wat vinden je ouders ervan zo''n ding op je kamer ?? :)

• Fairy
  • Niet online

Fairy

Topicstarter
Op dinsdag 22 mei 2001 21:06 schreef aarninkron het volgende:
vind hem wel gaaf...

wat vinden je ouders ervan zo''n ding op je kamer ?? :)
No problem, waterkoeling mocht niet al het andere wel dus *D

Verwijderd

En nu: heeft het gewerkt? Is je PC idd zoveel stiller geworden als jij wilde?

• Fairy
  • Niet online

Fairy

Topicstarter
Op dinsdag 22 mei 2001 21:12 schreef wijnolst het volgende:
En nu: heeft het gewerkt? Is je PC idd zoveel stiller geworden als jij wilde?
Jep :9 maar ik wil hem NÓG stiller maken >:) de stilste AMD ter wereld met gewone luchtkoeling.

Verwijderd

Misschien kun je het ding ook nog bekleden van binnen met geluidsisolerend materiaal?

• Fairy
  • Niet online

Fairy

Topicstarter
Op dinsdag 22 mei 2001 21:15 schreef wijnolst het volgende:
Misschien kun je het ding ook nog bekleden van binnen met geluidsisolerend materiaal?
Zie mijn posting :P

Verwijderd

Oeps! Kom net binnenvallen en heb niet de moeite genomen alle posting door te nemen, alleen effe de titel + foto''s. Maaruh: echt een tof idee om het zaakie stil te krijgen. En als mensen het profi willen toepassen dan kun je dat spul ook nog stucken/verven in iedere gewenste kleur en staat het nog stoer op de kantoorvloer ook!

Ga zo door! En houd ons op de hoogte natuurlijk.

• BC3 Victim
deurtje dit, deurtje dat, ik wel hem wel eens zien!

• Fairy
  • Niet online

Fairy

Topicstarter
Op dinsdag 22 mei 2001 21:45 schreef electrowolf het volgende:
deurtje dit, deurtje dat, ik wel hem wel eens zien!
:) Is nog niet helemaal klaar maar dat komt snel, moet morgen werken maar donderdag t/m zondag vrij dus dan ga ik met die magneten en deurisolatie aan de slag :9

Verwijderd

airflow is kut, warme lucht stijgt, jij laat het naar beneden blazen....zal niet effectief zijn denk ik

• Fairy
  • Niet online

Fairy

Topicstarter
Op dinsdag 22 mei 2001 21:59 schreef -GeHlGe-GoaT het volgende:
airflow is kut, warme lucht stijgt, jij laat het naar beneden blazen....zal niet effectief zijn denk ik
Dat heb je fout gedacht, ik zuig hele koude lucht aan van de bodem van de grond aan de voorkant, deze koelt de pc en wordt warm en stijgt, daarna blaas ik via een koker de gestegen warme lucht aan de achterkant er laag weer uit.

BTW: Ik heb de fan nu in een rubberen rand gezet zodat het nog meer dempt, de fan ligt nu echt op LUCHT :9 dmv tochtband.

• BC3 Victim
''t Is echt tof hoor ... maar is ''t niet een enorm blok in je kamer :? Zo''n gas-betonnen-kast is zo ... "GROOT" !!

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 14:40

Sharky

Skamn Dippy!

haha vet stoer man!
zet dit asjeblieft op virtual hideout want daar moet het gewoon tussen.
had niet verwacht dat je het daadwerkelijk zou doen trouwens

This too shall pass

• BoNeZ99
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19-08 10:06
Ik vind het wel lache! Als je naar een Lan gaat gebruik je dan een kraanwagen? Of heb je zoiets in je auto zitten? LoL:)

• BC3 Victim
bij luchtstroom is het natuurlijk belangrijg dat er geen strakke scherpe bochten of randen zijn.

Dus probeer alles waar de lucht langs stroomt zo afgerond mogelijk te maken.

(misschien wat laat |:( )
suc6 verder

Verwijderd

Gôh.... handig zeg..... dusss.....

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-08 23:04

jep

Op woensdag 23 mei 2001 00:55 schreef demeester het volgende:
bij luchtstroom is het natuurlijk belangrijg dat er geen strakke scherpe bochten of randen zijn.

Dus probeer alles waar de lucht langs stroomt zo afgerond mogelijk te maken.

(misschien wat laat |:( )
suc6 verder
Nou, je kunt een stukje pee-vee-see buis zaken en in die haakse hoek leggen, dan issie rond ;) snappie wat ik bedoel of moet ik photoshop runnen? >:)

• BC3 Victim
Denk ik nu simpel of had je beter een stel verlengkabels kunnen gebruiken en de de kast in een andere kamer neerzetten?

Het ziet er wel enorm stoer uit trouwens!! :)

Verwijderd

ziet er vet uit maar wat was het doel ook al weer?
"als er wo3 uit breekt moet me pc nog kunne draaien".:)

Neh grapje heel orgineel is het wel:7

• BC3 Victim
Dit is dus een MEGA case mod! Ik heb nog wel wat tips voor je:
  • 1. Bekleed de binnenkant van de kast met poreus materiaal, dit dempt geluid erg goed. Ik weet niet hoeveel geluid je nu hoort, maar ik denk dat je het helemaal kan elimineren als je dit doet.
  • 2. Als je je kast mooi wil maken maak de buitenkant dan van hout. Schroef gewoon wat houten platen op die gasbeton blokken. Spuit de houten platen daarna eventueel over met een mooie kleur verf.
  • 3. De buis waar je kabels doorheen lopen zou ik iets groter maken, in verband met storings interferentie. Laat de kabels desnoods allemaal door aparte buizen lopen.
  • 4. Ik ben het met sommige eerdere reacties eens. Jouw koelings methode is niet erg effectief, ik zou de koeler zo hoog mogelijk in de kast plaatsen. Een ventilatie buis, waar je je koeler op plaatst, is helemaal niet nodig.
  • 5. Waarom maak je het deurtje niet van dubbel glas? Je kan zo nog steeds je kast zien en het isoleerd erg goed. Als het nog steeds teveel geluid maakt kun je voor driedubbel glas kiezen.
Laat nog even de foto''s zien als het af is. Ik ben nieuwsgierig naar het uiteindelijke resultaat.

BTW, Gasbeton blokken isoleren beter dan normaal beton, ondanks eerdere reacties die dit tegenspraken. Er zitten namelijk stilstaande gassen in, en die isoleren geluid erg goed.

• Fairy
  • Niet online

Fairy

Topicstarter
Vertex bedankt voor je tips, daar kan ik wat mee!

Ik zal de kast ook posten bij virtualhideout als ie echt klaar is. Ik kan dan ook maar 2 foto''s plaatsen dus moeten het ook goeie zijn :)

Verwijderd

Waarom zet je je pc dan niet gewoon in een andere kamer, koop wat verlengkabels klaar :)

ben wel benieuwd naar de foto''d ;)

• Fairy
  • Niet online

Fairy

Topicstarter
Op woensdag 23 mei 2001 09:50 schreef Nighteye het volgende:
Waarom zet je je pc dan niet gewoon in een andere kamer, koop wat verlengkabels klaar :)

Dit is niet mogelijk want de pc kan niet in een slaapkamer worden gezet en ten 2e wil ik nog bij m''n pc kunnen komen.

Verwijderd

Op woensdag 23 mei 2001 09:50 schreef Nighteye het volgende:

Volgens mij staat de pc nu in een andere kamer, als je dit buiten zou wilen bouwen moet je een bouwvergunning hebben. :)

Maar ik zou ook een voorkeur hebben voor een echt andere kamer, dan loop je toch even om als je een cd-tje wilt wisselen?

<edit>
He ik heb net nog even gekeken en het valt me op hoeveel je bunker op een koelcel lijkt. Als je nu eens een koeling in je bunker bouwt kan je ook nog gaan overklokken zonder lawaai. Kan je je outfan ook laten vervallen. Alleen zit je dan natuurlijk wel met een condensatie probleem. Hmm, misschien koelen met een airco die ook de lucht ontvochtigd?

Maar goed, je originele oplossing spreekt me ook wel aan.
</edit>

• Fairy
  • Niet online

Fairy

Topicstarter
Op woensdag 23 mei 2001 11:38 schreef ascii het volgende:

[..]

Volgens mij staat de pc nu in een andere kamer, als je dit buiten zou wilen bouwen moet je een bouwvergunning hebben. :)

Maar ik zou ook een voorkeur hebben voor een echt andere kamer, dan loop je toch even om als je een cd-tje wilt wisselen?

<edit>
He ik heb net nog even gekeken en het valt me op hoeveel je bunker op een koelcel lijkt. Als je nu eens een koeling in je bunker bouwt kan je ook nog gaan overklokken zonder lawaai. Kan je je outfan ook laten vervallen. Alleen zit je dan natuurlijk wel met een condensatie probleem. Hmm, misschien koelen met een airco die ook de lucht ontvochtigd?

Maar goed, je originele oplossing spreekt me ook wel aan.
</edit>
Ehhm, ik wil niet omlopen om een cdtje te wisselen zeker niet als het net niet uitkomt en ik moet 1 keer in de maand al mijn songs backuppen en dat is 40 cdrw''s, dan kan ik wel een loopjongen gaan inhuren :)

Verwijderd

ik vind hem kut... moet ik nog zeggen waarom?

• jep
  • Laatst online: 18-08 23:04

jep

Hij is helaas niet kut, verder is hij vet :9~

• zork
  • Laatst online: 04-08 12:43
Jij bent echt in een gekke bui :P

HEFTIG MAN >:)

Ik zat straks ook al aan een betonnen bunker te denken, toen mijn ma me kwam vertellen dat ze niet kon slapen door mijn nieuwe Globalwin WBK38 :)

• Wirf
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-08 17:51
Ik vin ''em ook suuuuper!

nog isolatie aan de binnenkant, deurtje erbij en dan de buitenkant bekleden (met parket of iets anders houtachtigs lijkt mij wel tof) en dan heb je echt een supermod! En je hebt gelijk een extra tafeltje erbij :)

Heeft sinds kort zijn wachtwoord weer terug gevonden!

• Fairy
  • Niet online

Fairy

Topicstarter
Op donderdag 24 mei 2001 02:27 schreef Wirf het volgende:
Ik vin ''em ook suuuuper!

nog isolatie aan de binnenkant, deurtje erbij en dan de buitenkant bekleden (met parket of iets anders houtachtigs lijkt mij wel tof) en dan heb je echt een supermod! En je hebt gelijk een extra tafeltje erbij :)
Er komt ook nog een plankt op die als tafeltje kan dienen maar ik zet een deel van m''n installatie op (MD, CD, Video etc.)

Binnenkant wordt bekleed met isolatie, ga ik vandaag mee aan de slag :9

• Fairy
  • Niet online

Fairy

Topicstarter
Ik heb nog even voor de proef wat absorberend materiaal aan het plafond v/d kast vastgemaakt en wat aan de zijkant, dit maakt nog veel verschil omdat alle echo''s ook mooi gedempt worden :) wordt vandaag :9 als alles er in zit :o

• delyver
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-08-2025
vet man!!!

echt cool gewoon
:)

Audi A8 W12 6.0

• reiker
  • Laatst online: 22:25

reiker

dan jij!

Op donderdag 24 mei 2001 00:46 schreef SuB het volgende:
ik vind hem kut... moet ik nog zeggen waarom?
ik vind dat je lef hebt dat te zeggen na acht pagina''s reacties vol lof ;) (op jeroen na dan)

ik vinnem heel erg stoer :) kan je als je hem helemaal klaar hebt een overall-kostenspecificatie geven ?

Zo gezegd, zo gedaan.

• Fairy
  • Niet online

Fairy

Topicstarter
Op donderdag 24 mei 2001 21:57 schreef reiker het volgende:

[..]

ik vind dat je lef hebt dat te zeggen na acht pagina''s reacties vol lof ;) (op jeroen na dan)

ik vinnem heel erg stoer :) kan je als je hem helemaal klaar hebt een overall-kostenspecificatie geven ?
Ik zal het doen :) btw die Papst fan had ik al, zo''n hele dure maar een kennis van mij zit in Hilversum op school waar hij ze goedkoop kan krijgen dus ik had em voor een tientje.

Ik heb verder nog wat andere dingen gekocht en wat xtra beton maar ik denk dat ik al met al niet boven 125 gulden uitkom, we zullen zien!

• BC3 Victim
M''n pa werkt bij de Kalkzandsteen in H''wijk is ff vragen of ie niet wat steentjes mee ken nemen achter op de fiets want dis wel lache :D

• CypherMK
  • Laatst online: 12-08 13:39
Waar kan ik hem bestellen!! :9

• Fairy
  • Niet online

Fairy

Topicstarter
Heb vandaag nog weer wat nieuwe isolatietroep opgehaald, dit houdt in dat het gehele prijskaartje van de mod weer 20 gulden hoger is maar we proberen onder de 150 gulden te blijven. Vandaag ik er weer extra isolatie bijgekomen en de pc is helemaal niet meer te horen alleen de ventilatie van de kast nog wel een beetje maar dat word nog wel gefixed.

• ALH
  • Laatst online: 19-08 16:12

ALH

Op zaterdag 26 mei 2001 17:34 schreef FerryHeibrink het volgende:
Heb vandaag nog weer wat nieuwe isolatietroep opgehaald, dit houdt in dat het gehele prijskaartje van de mod weer 20 gulden hoger is maar we proberen onder de 150 gulden te blijven. Vandaag ik er weer extra isolatie bijgekomen en de pc is helemaal niet meer te horen alleen de ventilatie van de kast nog wel een beetje maar dat word nog wel gefixed.
Ik ben nu wel erg benieuwd naar het deurtje!! :)

Step into the shadow. Forty six and two are just ahead of me ...

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Ziet er super kewl uit!

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

• BC3 Victim
Waarom met een buis naar beneden gewerkt ?! was het niet handiger gewoon een gat te maken vanboven in die beton ? Dan had je nog iets meer ruimte ook :P

Dubbelglas voorstel vind ik persoonlijk echt wel machtig :) en dan met hout afwerken en je tuinhuispc is klaar :9

Pagina: 1 2 3 Laatste

Dit topic is gesloten.