NEP, da''s gewoon die tutorial van 3dcafe.com!Op woensdag 16 mei 2001 15:27 schreef Snijkoek het volgende:
Lijkt mij makkelijker om je case in een andere kamer te zetten
Maa ben wel benieuws
edit: Link weggehaald
HAHAHA, NEP!
NEP, da''s gewoon die tutorial van 3dcafe.com!Op woensdag 16 mei 2001 15:27 schreef Snijkoek het volgende:
Lijkt mij makkelijker om je case in een andere kamer te zetten
Maa ben wel benieuws
edit: Link weggehaald
Verwijderd
Mischien heeft ie geen web/digican en moet ie de pics laten ontwikellenOp donderdag 17 mei 2001 18:38 schreef Peltier het volgende:
Bah aan het lijntje houden zuigt!
het is geen moeite om op z`n minst een idee te posten, met een pic van je kast, en een artist impression van wat je exact gaat doen.
maar nee noor. beetje afknapper dit. wachten doe je al genoeg, als je iets hebt, post het dan, heb je niets, wees dan stil tot je wel wat hebt.
stel dat iedereen gaat beginnen over z`n volgende extreme actie die ie GAAT uitvoeren, en iedereen maar wachten...
vraag is, is een holle doos over je pc met vacuum wanden niet beter en lichter. beton lijkt me niet extreem goed geluidsdempend. (niet nagezocht in binas maar goed)
Ford Mondeo Wagon 2.0 16v '06 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.
Ja heb wel een digicamOp donderdag 17 mei 2001 18:59 schreef pier het volgende:
[..]
Mischien heeft ie geen web/digican en moet ie de pics laten ontwikellen![]()
hier zou een slimme opmerking kunnen staan
maar die staat er niet
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Je drinkt PiTT bier of je drinkt geen PiTT bier! Specs

Dat zei ik dus ookOp donderdag 17 mei 2001 20:13 schreef Plague het volgende:
Het is gewoon een kast om een kast....
Step into the shadow. Forty six and two are just ahead of me ...
Dank jeOp donderdag 17 mei 2001 20:21 schreef ALH het volgende:
Vet cool!
Echt leuk, gewoon weer eens wat anders!
Jep de binnenkant wordt ook nog geisoleerdOp donderdag 17 mei 2001 20:48 schreef FFF het volgende:
zijn dat btw niet gewoon kalkzandsteen blokken?Da''s wel een st8ukje lichter als beton, en je kunt de binnenkant misschien, nog geluidsdichter maken, wat doe je met de buitenkant, laat je die zo of wat? Mij lijkt het een goed id, om van dat luidsprekerdoek te gebruiken, die dikke die ook in auto''s (subwoofers) gebruikt word, of bij de grotere boxen. Dit geeft een mooie afwerking, de ondergrond hoeft niet perfect glad te zijn, en het isoleerd ook nog
Ja, ik dacht ook dat het echt massief beton was. Maar daarom is dit niet minder stoer hoorOp donderdag 17 mei 2001 20:53 schreef FerryHeibrink het volgende:
[..]
Jep de binnenkant wordt ook nog geisoleerdis btw gasbeton dus lekker licht en isoleert lekker.
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Verwijderd
ik vind die sokken ook niet onaardig andersOp donderdag 17 mei 2001 20:14 schreef Plague het volgende:
BTW! mooie broek!
ik ben geen postbode, maar postman Pat rulez!
Thanx voor de tip, dit zal zeker nog wel gebeurenOp donderdag 17 mei 2001 21:32 schreef Spor het volgende:
[..]
Ja, ik dacht ook dat het echt massief beton was. Maar daarom is dit niet minder stoer hoor. Dit is gasbeton (of ook wel Ytong). ''t Is erg licht voor een bouwstof en isoleert vrij goed. Je kunt hem nog afpleisteren met Knauf Fix & Finish zodat je de platte vlakken mooi strak hebt. En daarna gewoon met muurverf een kleurtje geven
.
Echt tof project
Ik kan uit ervaring:)zeggen dat dit beton echt goed isoleerd, met alles dicht kan ik hééél zaggies geluid horen in de rand van het deurtje die ik nog moet isoleren maar heb nog genoeg isolatie over van mn vorige projectje:P. als ik er even isolatie tussendruk is al het geluid wég.Op donderdag 17 mei 2001 22:20 schreef aatos het volgende:
gasbeton isoleert geluid veel slechter dan een normale betonnen muur. maar ach, voor een pc is het voldoende, en gasbeton is wel 10 x makkelijker bouwen dan normaal beton.
leuk project!
zoals ik al zei, voor een pc is het goed genoeg. maar in vergelijking met normaal beton isoleert het slecht.Op donderdag 17 mei 2001 22:26 schreef FerryHeibrink het volgende:
[..]
Ik kan uit ervaring:)zeggen dat dit beton echt goed isoleerd, met alles dicht kan ik hééél zaggies geluid horen in de rand van het deurtje die ik nog moet isoleren maar heb nog genoeg isolatie over van mn vorige projectje:P. als ik er even isolatie tussendruk is al het geluid wég.
Een kennis van me vertelde gister ook dat gasbeton ook veel beter isoleert dan normaal betonOp donderdag 17 mei 2001 23:58 schreef aatos het volgende:
[..]
zoals ik al zei, voor een pc is het goed genoeg. maar in vergelijking met normaal beton isoleert het slecht.
Luidsprekerdoek isolerend ?!? Ik neem aan dat dat spul het geluid juist goed doorlaat, anders zou je het geluid uit je speakers verkrachten toch?Op donderdag 17 mei 2001 20:48 schreef FFF het volgende:
zijn dat btw niet gewoon kalkzandsteen blokken?Da''s wel een st8ukje lichter als beton, en je kunt de binnenkant misschien, nog geluidsdichter maken, wat doe je met de buitenkant, laat je die zo of wat? Mij lijkt het een goed id, om van dat luidsprekerdoek te gebruiken, die dikke die ook in auto''s (subwoofers) gebruikt word, of bij de grotere boxen. Dit geeft een mooie afwerking, de ondergrond hoeft niet perfect glad te zijn, en het isoleerd ook nog
LOL, ik heb het niet over de roosters ervoor ofzo. maar over het doek waar je de kast zelf mee bekleed, dit is een soort vloerbedekking, mar dan speciaal voor de afwerking, en dit dempt dus ook, en ziet er niet onaardig uit. Ik heb het dus niet over nylon doek ofzo.Op vrijdag 18 mei 2001 08:34 schreef TheLunatic het volgende:
[..]
Luidsprekerdoek isolerend ?!? Ik neem aan dat dat spul het geluid juist goed doorlaat, anders zou je het geluid uit je speakers verkrachten toch?
Verwijderd
Verwijderd
FerryHeibrink!Op vrijdag 18 mei 2001 11:40 schreef jeroenbeekman het volgende:
Btw dit heeft natuurlijk niets met jaloersheid te maken. Wie wil nu in godsnaam een pc in beton?
Je drinkt PiTT bier of je drinkt geen PiTT bier! Specs
Hij dus!!! hij is blijkbaar een audiofiel en hij stoort zich aan alle bijgeluiden van z''n PC, dit heeft ie nu dus zo opgelost.....hartstikke leuk toch!!Op vrijdag 18 mei 2001 11:40 schreef jeroenbeekman het volgende:
ja sorry hoor, maar ik kan dit soort dingen niet echt begrijpen...
gaat iets te ver denk ik.
Btw dit heeft natuurlijk niets met jaloersheid te maken. Wie wil nu in godsnaam een pc in beton?
Verwijderd
en dan kom je op het idee om hem maar tussen gasbeton te zetten?Op vrijdag 18 mei 2001 11:42 schreef SMulTiE het volgende:
[..]
Hij dus!!! hij is blijkbaar een audiofiel en hij stoort zich aan alle bijgeluiden van z''n PC, dit heeft ie nu dus zo opgelost.....hartstikke leuk toch!!
Jammer dat er dan mensen zijn die het zo proberen af te kraken
ja, blijkbaar. Prima dat jij het niet zo''n goed idee vind of dat je het liever met hout had gedaan, maar hij dus blijkbaar niet.....als hij er toch blij mee is, waarom zou jij het dan gaan afkraken???Op vrijdag 18 mei 2001 11:44 schreef jeroenbeekman het volgende:
[..]
en dan kom je op het idee om hem maar tussen gasbeton te zetten?
Verwijderd
Dit is niet afkraken, dit is de discussie op gang houden.Op vrijdag 18 mei 2001 11:46 schreef SMulTiE het volgende:
[..]
ja, blijkbaar. Prima dat jij het niet zo''n goed idee vind of dat je het liever met hout had gedaan, maar hij dus blijkbaar niet.....als hij er toch blij mee is, waarom zou jij het dan gaan afkraken???
Verwijderd
Je bedoelt dus een koperen waterbuis door de vloer laten lopen en zo een koeling makenOp vrijdag 18 mei 2001 11:54 schreef TheMachine het volgende:
Mmm, als je PC op de begane grond staat kun je ook meteen vloerverwarming maken/waterkoeling voor je CPU. Je betonnen vloer zal niet snel warmer worden dan een graad of 13 (tenzij, zoals tegenwoordig vaak gedaan wordt met betegelde vloeren, er dikke isolatie tussen de eerste en tweede laag beton zit)
Verwijderd
Tweakers gaan NOOIT te verOp vrijdag 18 mei 2001 11:40 schreef jeroenbeekman het volgende:
Bah.... je bent een tweaker of je bent het niet. ik vindt het een leuk id, en hij kan tenminste naast zijn pc slapen.Op vrijdag 18 mei 2001 11:40 schreef jeroenbeekman het volgende:
ja sorry hoor, maar ik kan dit soort dingen niet echt begrijpen...
vloerverwarming is gewoon kunststof tuinslang hoor, dat is wel zo makkelijk leggen. je kunt dit redelijk eenvoudig infrezen, en als je het geval van beton had gegoten was het helemaal simpel geweest.Op vrijdag 18 mei 2001 12:01 schreef FerryHeibrink het volgende:
[..]
Je bedoelt dus een koperen waterbuis door de vloer laten lopen en zo een koeling maken
De finish komt nog, het gaat me nu even om het koelsysteemOp dinsdag 22 mei 2001 20:49 schreef Spor het volgende:
Ben je ''m nu aan het pleisteren met Knauf Fix&Finish?
Ik zou ''m daarna met Flexa effect-verf besponzen.

No problem, waterkoeling mocht niet al het andere wel dusOp dinsdag 22 mei 2001 21:06 schreef aarninkron het volgende:
vind hem wel gaaf...
wat vinden je ouders ervan zo''n ding op je kamer ??
JepOp dinsdag 22 mei 2001 21:12 schreef wijnolst het volgende:
En nu: heeft het gewerkt? Is je PC idd zoveel stiller geworden als jij wilde?
Zie mijn postingOp dinsdag 22 mei 2001 21:15 schreef wijnolst het volgende:
Misschien kun je het ding ook nog bekleden van binnen met geluidsisolerend materiaal?
Verwijderd
Op dinsdag 22 mei 2001 21:45 schreef electrowolf het volgende:
deurtje dit, deurtje dat, ik wel hem wel eens zien!
Verwijderd
Dat heb je fout gedacht, ik zuig hele koude lucht aan van de bodem van de grond aan de voorkant, deze koelt de pc en wordt warm en stijgt, daarna blaas ik via een koker de gestegen warme lucht aan de achterkant er laag weer uit.Op dinsdag 22 mei 2001 21:59 schreef -GeHlGe-GoaT het volgende:
airflow is kut, warme lucht stijgt, jij laat het naar beneden blazen....zal niet effectief zijn denk ik
This too shall pass
Nou, je kunt een stukje pee-vee-see buis zaken en in die haakse hoek leggen, dan issie rondOp woensdag 23 mei 2001 00:55 schreef demeester het volgende:
bij luchtstroom is het natuurlijk belangrijg dat er geen strakke scherpe bochten of randen zijn.
Dus probeer alles waar de lucht langs stroomt zo afgerond mogelijk te maken.
(misschien wat laat)
suc6 verder
Verwijderd
Verwijderd
Dit is niet mogelijk want de pc kan niet in een slaapkamer worden gezet en ten 2e wil ik nog bij m''n pc kunnen komen.Op woensdag 23 mei 2001 09:50 schreef Nighteye het volgende:
Waarom zet je je pc dan niet gewoon in een andere kamer, koop wat verlengkabels klaar
ben wel benieuwd naar de foto''d
Verwijderd
Volgens mij staat de pc nu in een andere kamer, als je dit buiten zou wilen bouwen moet je een bouwvergunning hebben.Op woensdag 23 mei 2001 09:50 schreef Nighteye het volgende:
Waarom zet je je pc dan niet gewoon in een andere kamer, koop wat verlengkabels klaar
ben wel benieuwd naar de foto''d
Ehhm, ik wil niet omlopen om een cdtje te wisselen zeker niet als het net niet uitkomt en ik moet 1 keer in de maand al mijn songs backuppen en dat is 40 cdrw''s, dan kan ik wel een loopjongen gaan inhurenOp woensdag 23 mei 2001 11:38 schreef ascii het volgende:
[..]
Volgens mij staat de pc nu in een andere kamer, als je dit buiten zou wilen bouwen moet je een bouwvergunning hebben.
Maar ik zou ook een voorkeur hebben voor een echt andere kamer, dan loop je toch even om als je een cd-tje wilt wisselen?
<edit>
He ik heb net nog even gekeken en het valt me op hoeveel je bunker op een koelcel lijkt. Als je nu eens een koeling in je bunker bouwt kan je ook nog gaan overklokken zonder lawaai. Kan je je outfan ook laten vervallen. Alleen zit je dan natuurlijk wel met een condensatie probleem. Hmm, misschien koelen met een airco die ook de lucht ontvochtigd?
Maar goed, je originele oplossing spreekt me ook wel aan.
</edit>
Heeft sinds kort zijn wachtwoord weer terug gevonden!
Er komt ook nog een plankt op die als tafeltje kan dienen maar ik zet een deel van m''n installatie op (MD, CD, Video etc.)Op donderdag 24 mei 2001 02:27 schreef Wirf het volgende:
Ik vin ''em ook suuuuper!
nog isolatie aan de binnenkant, deurtje erbij en dan de buitenkant bekleden (met parket of iets anders houtachtigs lijkt mij wel tof) en dan heb je echt een supermod! En je hebt gelijk een extra tafeltje erbij
Audi A8 W12 6.0
ik vind dat je lef hebt dat te zeggen na acht pagina''s reacties vol lofOp donderdag 24 mei 2001 00:46 schreef SuB het volgende:
ik vind hem kut... moet ik nog zeggen waarom?
Zo gezegd, zo gedaan.
Ik zal het doenOp donderdag 24 mei 2001 21:57 schreef reiker het volgende:
[..]
ik vind dat je lef hebt dat te zeggen na acht pagina''s reacties vol lof(op jeroen na dan)
ik vinnem heel erg stoerkan je als je hem helemaal klaar hebt een overall-kostenspecificatie geven ?
Ik ben nu wel erg benieuwd naar het deurtje!!Op zaterdag 26 mei 2001 17:34 schreef FerryHeibrink het volgende:
Heb vandaag nog weer wat nieuwe isolatietroep opgehaald, dit houdt in dat het gehele prijskaartje van de mod weer 20 gulden hoger is maar we proberen onder de 150 gulden te blijven. Vandaag ik er weer extra isolatie bijgekomen en de pc is helemaal niet meer te horen alleen de ventilatie van de kast nog wel een beetje maar dat word nog wel gefixed.
Step into the shadow. Forty six and two are just ahead of me ...
"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."
Dit topic is gesloten.
![]()