Toon posts:

[BC3] USB aan de voorkant van je kast, hoe???

Pagina: 1
Acties:
  • 103 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

ik wil graag de 2 usb-poorten die nu aan de achterkant van mijn kast zitten,

aan de voorkant van mijn kast maken in zo''n 31/2 inch klepje... *D

Hoe kan ik dit het beste maken??

Ik heb de FTS al gebruikt :) :)

Verwijderd

Ik weet niet of jouw moederbord het kan hebben, maar mijn MSI bordje levert er standaard een uitbreiding bij voor extra usb. Dus connector op MoBo, extra USB enz.

Als je dit niet hebt, dan zul je denk ik zelf je USB-en moeten solderen of een USB-pci kaartje kopen en die bewerken..

Ik weet het anders ook niet. suc6

Verwijderd

Je kunt van het merk Sitecom een usb aansluiting kopen voor in je 3,5" slot...

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 14 mei 2001 14:43 schreef knutsel het volgende:
Je kunt van het merk Sitecom een usb aansluiting kopen voor in je 3,5" slot...
Aha weet je toevallig ook waar die te koop zijn en hoe duur?

Het liefste maak ik zelf wat. Ik had toen ergens gezien dat ze het hadden gemaakt, gloof op Virtual Hideout. Maar daaar staat het niet meer :(

Bestaan er geen kabels ofsow om je USB te verlengen???

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Topicstarter
He die USB-hub die ze te koop hebben van Sitecom lijkt mij een goed dingetje.

Is ook bij mij in de buurt te koop. MAar heeft er niemand ervaring mee om het zelf te maken???

In ieder geval al bedankt voor deze tips *D

• BC3 Victim
450@630?? gvd ik loop achter met me 600 :'(

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 14 mei 2001 16:42 schreef cheshire87 het volgende:
450@630?? gvd ik loop achter met me 600 :'(
Ghehehe :) :) Tjah die 30 mhz.... *D

Verwijderd

Topicstarter
Heeft er eigenlijk iemand ervaring met die USB hub van sitecom?

Verwijderd

Topicstarter
Op zich kan ik ook gewoon 2 verlengkabeltjes kopen en die dan gewoon zelf inbouwen aan de voorkant,

alleen zo''n hubje kopen is minder kutten... :P

Verwijderd

Ze functioneren :)

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 14 mei 2001 16:54 schreef J.A.M.F. het volgende:
Ze functioneren :)
Tjah ze functioneren maar waarom dan die :) erachter ?? ;)

• ubermaestro
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-11-2025
Kunnen die ook op een usb connector op een A7V133 (dat is een speciaal kaartje) en zijn er ook voor in een 5/1/4 inch slot.

Verwijderd

Topicstarter
Is er voor de rest niemand meer met ervaringen over die Hub?

Of het zelf maken? :9~

• Da_BoR
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15:56
ik heb geprobeert het eerst zelf te maken, toen me dat te veel werk en geklooi was heb ik maar het dingetje van sitecom gehaaklt (ja het is geen echte tweakerinstelling :)
het ding werkt perfect, intern hebbie een kleine powercable nodig en er gaat een cable via een bijgelevet backplate je pc uit naar een usb poort op de achterkant
die lelijke stikker (mijn mening) is er ook makkelijk af te halen :)

• Avenger84
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 25-05 14:00
wil iemand nog een hub usb hub kopen???

ik was ook van plan om hem te gaan inbouwen maar nij nader inzien ziet het er wel lastig uit om het netjes te doen....

• A3-D
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:04
Ik weet zeker dat dit hetgeen is wat je zoekt: http://www.antec-inc.com/product/easy_usb/usb.html

EV Skoda Enyaq | cv Wallbox Pulsar Plus V6.7.36 | PV 4720WP Zuid | PIB 2 x Marstek Venus E 5.12 kWh V157.3 - CT003 V118 | Landis+Gyr E360 SMR5.0 | Tibber

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 14 mei 2001 17:33 schreef Da_BoR het volgende:
ik heb geprobeert het eerst zelf te maken, toen me dat te veel werk en geklooi was heb ik maar het dingetje van sitecom gehaaklt (ja het is geen echte tweakerinstelling :)
het ding werkt perfect, intern hebbie een kleine powercable nodig en er gaat een cable via een bijgelevet backplate je pc uit naar een usb poort op de achterkant
die lelijke stikker (mijn mening) is er ook makkelijk af te halen :)
Ok dan , wat bedoel je eigenlijk met een klein voedingskabeltje? Gewoon 1tje die vanaf je mobo loopt?

Verwijderd

die usb-hub werkt perfect. tussen de 70 en de 90 gulden. 4 aansluitingen, en een usb-kabel met stekker. Stekker gaat via zo''n pci-achterfrontje (metalen strip dus) waar een gat inzit, naar buiten. Buiten achter de kast kun je de stekker in een reeds bestaande usb-poort doen. Win2000 herkent hem meteen, win9x/me ook waarschijnlijk...

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 14 mei 2001 17:56 schreef BBL the 2nd het volgende:
die usb-hub werkt perfect. tussen de 70 en de 90 gulden. 4 aansluitingen, en een usb-kabel met stekker. Stekker gaat via zo''n pci-achterfrontje (metalen strip dus) waar een gat inzit, naar buiten. Buiten achter de kast kun je de stekker in een reeds bestaande usb-poort doen. Win2000 herkent hem meteen, win9x/me ook waarschijnlijk...
Nou is perfecto dan, maar ( stomme vraag misschien ) worden die poorten dan niet langzamer ofsow, zoals bijvoorbeeld met Webcam.... :P

• koekum
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 01-12-2022

koekum

Case....., net als m'n broer!

Een beetje moederbord heeft intern nog wel een aansluiting waar extra USB poorten aan gehangen kunnen worden.
Je koopt dan zo''n slotplaatje met (meestal) 2 USB-uitgangen en prikt die op het MOBO.
Die uitgangen op dat slotplaatje zijn ook wel in zo''n frontplaatje te frobelen.
Afbeeldingslocatie: http://image01.conrad.nl/pix/976/G1/976318G1.JPG
Zoiets dus.
Hoeft niet perse van Conrad te komen,de betere electro- of PC-boer heeft ze ook en ze kosten rond de 15 piek.

Een cliche is ooit origineel begonnen

Verwijderd

da''s wel makkelijk ja, maar 5.25" ipv 3.5" zoals die Sitecom hub. t wordt overigens niet langzamer hoor, tenzij je alle 4 de poorten op die sitecom hub tegelijk zou aanspreken...

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Op maandag 14 mei 2001 18:13 schreef koekum het volgende:
Een beetje moederbord heeft intern nog wel een aansluiting waar extra USB poorten aan gehangen kunnen worden.
Je koopt dan zo''n slotplaatje met (meestal) 2 USB-uitgangen en prikt die op het MOBO.
Die uitgangen op dat slotplaatje zijn ook wel in zo''n frontplaatje te frobelen.
[afbeelding]
Zoiets dus.
Hoeft niet perse van Conrad te komen,de betere electro- of PC-boer heeft ze ook en ze kosten rond de 15 piek.
ja! die kreeg ik bij me Abit KT7, ik heb die in me PII 233 gezet, daar zat alleen onboard op, wat gefrummel en ja hoor :) werkt prima, maar ja, wel aan de achterkant......

• FreeRider
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-07 22:45
Kennis (Black_Adder) heeft het leuk opgelost : check z''n site : http://www.xs4all.nl/~rinusngb/tweaks/

Hij is hier ook te vinden, vraag hem de details !

Concrete Loop Watercooling

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 14 mei 2001 18:13 schreef koekum het volgende:
[afbeelding]
Zoiets dus.
Ghehehe, behoorlijk mobo?? Nee dus :)

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 14 mei 2001 18:26 schreef A3-D het volgende:
Ik weet zeker dat dit hetgeen is wat je zoekt: http://www.antec-inc.com/product/easy_usb/usb.html
Ja zoiets bedoelde ik ook , maar ik neem toch die van Sitecom, omdat het 3,5" is ,.. 8-)

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 14 mei 2001 18:50 schreef FreeRider het volgende:
Kennis (Black_Adder) heeft het leuk opgelost : check z''n site : http://www.xs4all.nl/~rinusngb/tweaks/

Hij is hier ook te vinden, vraag hem de details !
Dat heeft ie ook netjes gedaan , ben benieuwd hoe precies?¿?

• Diablow
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-08 21:20
Op maandag 14 mei 2001 18:41 schreef BBL the 2nd het volgende:
da''s wel makkelijk ja, maar 5.25" ipv 3.5" zoals die Sitecom hub. t wordt overigens niet langzamer hoor, tenzij je alle 4 de poorten op die sitecom hub tegelijk zou aanspreken...
Geld dit voor alle hubs, ik had namelijk wat problemen met die in mijn Iiyama 451 pro...
Maar ja, had er ook webcam+gaming mouse+commander op zitten...

edit:
Ik wou ook front usb gaan maken, maar ze zaten helaas al in mijn asus i-paneel>:).

• CBA
  • Laatst online: 21-08 09:51

CBA

een vat, een vat, een vat !

hmm, als deze van bij sitecom nu rechtstreeks op m''n mobo zou kunnen aangesloten worden ben ik weldegelijk geïnteresseerd in zo''n ding.

Maar niet via een verlengkabeltje naar achteraan m''n case

M''n mobo heeft zo''n interne aansluiting dus ...

Als er iemand zo één ergens tegekomt.

Diablo 3 Profiel - WoW Warrior

• spok9
  • Nu online

spok9

Groen...

Op maandag 14 mei 2001 20:56 schreef CBA het volgende:
hmm, als deze van bij sitecom nu rechtstreeks op m''n mobo zou kunnen aangesloten worden ben ik weldegelijk geïnteresseerd in zo''n ding.

Als je nou eens zo''n pci gevalletje convert? Moet toch best te doen zijn?

Zolang ik het zelf geloof is het goed toch?

• BC3 Victim
Bij Meek-It Electronica in Den Haag (stille veerkade 17) zijn er USB slotketten (twee op een slotplaatje) te koop voor 5 piek! Die soldeer je effe om en klaar!

• CBA

CBA

Op maandag 14 mei 2001 21:05 schreef spok9 het volgende:

Als je nou eens zo''n pci gevalletje convert? Moet toch best te doen zijn?
Sja, op dat vlak heb ik jammergenoeg 2 linkerhanden :(

Ik kan dat wel proberen maar kan er niks van.
Zelf een schema bedenken is zelf helemaal uit den boze, er klopt niks van, gelukkig zijn er hier wel mensen die er iets van weten :)

• koekum
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 01-12-2022

koekum

Case....., net als m'n broer!

Solderen hoeft (als het snoer lang genoeg is) niet eens.
Die dingen losschroeven van de slotplaat, gaten zagen/boren in frontje, ze daar op vastschroeven.
Da''s alles.

Een cliche is ooit origineel begonnen

Verwijderd

Koop 2 verlengkabels en maak die in een frontje.
Zo heb ik het gedaan.

Afbeeldingslocatie: http://www.marroe.f2s.com/images/usb-mic-mod.jpg

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 14 mei 2001 22:10 schreef marx het volgende:
Koop 2 verlengkabels en maak die in een frontje.
Zo heb ik het gedaan.

[afbeelding]
Ja zo wou ik het ook doen, maar had jij interne USB-aansluitingen?? Of heb je ze van achter laten lopen? Ziet er wel :9~ uit

Hoe heb je het eigenlijk zo netjes vastgezet in dat 5,25" klepje? Gelijmd?...

• sjuk425
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

sjuk425

blah.

Op maandag 14 mei 2001 18:50 schreef FreeRider het volgende:
haha, ik heb werkelijk precies hetzelfde gedaan :) dit zijn namelijk de extra 2 usb poorten die je als apart kaartje bij asus moederborden krijgt. die hoor je normaal gesproken ook aan de achterkant te plaatsen maar dan ben je een pci plaats kwijt. dus ik heb het ook zo gemod dat ie voorin kan. alleen zonde dat je die schroefjes bij hem ziet, ik heb er aan de achterkant extra stukjes opgeplakt en het daaraan gemonteerd.

Verwijderd

Op maandag 14 mei 2001 20:56 schreef CBA het volgende:

Als je nou die 2 USB connectors op dat metalen stripje (zoals koekum die liet zien) op je moederbord aansluit. Die laat je dan in je kast hangen, daar slaat je die 3,5"-USB-front-expansion-kit van Sitecom op aan. Die zit je in je 3,5" ding. Hoppa, klaar. Moet zelfs met 2 linkerhanden kunnen.
Of je sluit er twee op aan. Dan heb je 10 USB aansluitingen, 2 achter en 8 voor.
Geen dank.

• Badger
  • Laatst online: 01-09-2025
Heb het zelf gedaan die USB poorten aan de voorkant gezet:) Toen ik klaar was heb ik ook een kleine tutorial gepost hier:

gathering.tweakers.net/showtopic.php/126680

Veel plezier:)

• Avenger84
hahah, jah

maar das wel een beetje dure oplossing, niet?

Verwijderd

Op dinsdag 15 mei 2001 09:15 schreef m4rt1n het volgende:

[..]

Ja zo wou ik het ook doen, maar had jij interne USB-aansluitingen?? Of heb je ze van achter laten lopen? Ziet er wel :9~ uit

Hoe heb je het eigenlijk zo netjes vastgezet in dat 5,25" klepje? Gelijmd?...
Ik heb de verlengkabels op lengte gemaakt en netjes weggewerkt in m''n kast. Ze zitten aan de achterkant in de USB uitgang.
Voor het frontje, een tube secondelijm doet wonderen.
Het plugje is voor de mic, btw.

• Avenger84
ik heb nu een externe hub, maar omdat het me nogal lastig klusje lijkt om dat netjes in te bouwen wil ik nu toch maar voor een originele interne gaan, punt is nu dat ik een kast heb waar geen 3,5" ruimte over is...
dus bovengenoemde sitecom ding gaat niet door

die andere van antec kan ik alleen bestellen met een creditcard en daar zitten maar 2 poortjes op, nu zoek ik er dus 1 die:

- in een 5 1/4" slot past
- 4 poorten heeft
- als aansluiting op een usbpoort aan de achterkant van m''n kast kan worden aangesloten...

Verwijderd

Op dinsdag 15 mei 2001 14:56 schreef -Avenger- het volgende:
ik heb nu een externe hub, maar omdat het me nogal lastig klusje lijkt om dat netjes in te bouwen wil ik nu toch maar voor een originele interne gaan, punt is nu dat ik een kast heb waar geen 3,5" ruimte over is...
dus bovengenoemde sitecom ding gaat niet door

die andere van antec kan ik alleen bestellen met een creditcard en daar zitten maar 2 poortjes op, nu zoek ik er dus 1 die:

- in een 5 1/4" slot past
- 4 poorten heeft
- als aansluiting op een usbpoort aan de achterkant van m''n kast kan worden aangesloten...
Die van Antec is toch wel ergens te vinden zonder credit card? En anders zoek je een oom met een creditcard of zo. En dan combineer je die antec en de sitecom. De 3,5" past in die Antec.

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 15 mei 2001 13:31 schreef marx het volgende:

[..]

Ik heb de verlengkabels op lengte gemaakt en netjes weggewerkt in m''n kast. Ze zitten aan de achterkant in de USB uitgang.
Voor het frontje, een tube secondelijm doet wonderen.
Het plugje is voor de mic, btw.
Aha ok thnx, heb je dan gewoon die USB-kabel door zo''n PCI backplate laten gaan...? Want dat lijkt me nou niet zo handig want als je daar nog es een pci-kaart wil proppen,... :)

Maar ik kan ook een gat boren vlakbij die USB-poorten aan de achterkant... *D

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 15 mei 2001 11:56 schreef Sir_Floppy het volgende:
Heb het zelf gedaan die USB poorten aan de voorkant gezet:) Toen ik klaar was heb ik ook een kleine tutorial gepost hier:

gathering.tweakers.net/showtopic.php/126680
Veel plezier:)
Ja dit had ik ook gelezen, klonk aardig ingewikkeld :) , gewoon 1 kopen is makkelijer, maar minder leuk ... :7

• CBA

CBA

Op dinsdag 15 mei 2001 11:47 schreef Michiel_H het volgende:

Als je nou die 2 USB connectors op dat metalen stripje (zoals koekum die liet zien) op je moederbord aansluit. Die laat je dan in je kast hangen, daar slaat je die 3,5"-USB-front-expansion-kit van Sitecom op aan. Die zit je in je 3,5" ding. Hoppa, klaar. Moet zelfs met 2 linkerhanden kunnen.
Of je sluit er twee op aan. Dan heb je 10 USB aansluitingen, 2 achter en 8 voor.
Geen dank.
indd, dat zie ik wel zitten, ik werk dat dan wel netjes weg, eens zien om te bestellen.

Thnx

• CBA

CBA

Hmm, in Nederland is het op verschillende plaatsten te krijgen, even m''n dealer mailen hier in België te krijgen is anders laat ik het wel weten en aan welke prijs.

• Avenger84
weet je al wat?

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga gewoon voor zo''n dingetje van Sitecom,

zijn maar 65,= en ik vind ze er goed uitzien :)

en niet te veel gekut... :*

• ubermaestro
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-11-2025
Op maandag 14 mei 2001 19:08 schreef Diablow het volgende:

[..]

Geld dit voor alle hubs, ik had namelijk wat problemen met die in mijn Iiyama 451 pro...
Maar ja, had er ook webcam+gaming mouse+commander op zitten...

edit:
Ik wou ook front usb gaan maken, maar ze zaten helaas al in mijn asus i-paneel>:).
Hoe krijg jij een asus i-panel op een Abit KT7A-RAID:?

• BC3 Victim
hmmz bij mijn kast zaten er al 2 usb poorten aan de voorkant..
maar daar heb jij niet veel aan..

• Avenger84
is er niet een 5 1/4" ''ding'' waar ik zo''n 3,5" hub in kan hangen, want die heb ik simpelweg gewoon niet.

5 zat, 3 niets....

missien een koelertje ofzo....?

• BC3 Victim
oke, ik zal mijn dingen eens uit elkaar slopen die bij mijn mobo zaten en die in een frontje bouwen :)

oke die dingen die je bij een abit krijgt moeten verlengt worden als je ze voorin wil :)

Pagina: 1