Modderen aan HQ08: Mijn eerste stap(pen)

Pagina: 1
Acties:
  • 114 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Badger
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01-09-2025
De HQ08 is mooi maar hij kan natuurlijk mooier! Na een aantal mods gezien te hebben ben ik er ook maar eens aan begonnen

Als eerste heb ik mijn kabels maar rond gemaakt met spiwrap of hoe dat spul ook mag heten.

Afbeeldingslocatie: http://library.advanced.org/25995/PC-related/kastopen.jpg

En hier eentje iets meer close up:
Afbeeldingslocatie: http://library.advanced.org/25995/PC-related/closeup.jpg

En om een PCI-slot vrij te krijgen dat anders door 2 USB poorten wordt geblocked heb ik mijn 2 extra USB poorten naar de voorkant verhuisd.

Afbeeldingslocatie: http://library.advanced.org/25995/PC-related/closeup3.jpg
Afbeeldingslocatie: http://library.advanced.org/25995/PC-related/front.jpg

Het bij de Abite KT7 geleverde kabeltje is te kort om hem in 1 keer te verbinden dus zal je een ouwe USB kabel op de juiste lengtes moeten knippen en deze vervolgens aan die van de USB poortjes vast solderen.

Als ik weer wat geld en tijd heb ga ik een fanbus in elkaar knutselen om mijn fannetjes te kunnen temmen. Waarsch. zal ik dan ook mijn kast isoleren tegen geluid. Verder in de toekomt moet ik nog een Klingon-logo figuurzagen in een paneel, rood-lampje erin en mijn kast een roestig groen kleurje geven.
Dus je zal zeker nog wat van mij horen.

Verwijderd

ziet er netjes uit
waar haal je die kabel slangen?

Verwijderd

Kicke kast!

Hey, ik ben ook bezig om dat USB ding te verlengen!

Kun je iets preciezer zijn AUB! :9~

Pix of schema's please!

Verwijderd

heel leuk gedaan enzo.. maar als je nou eens iets op je usb poort wilt aansluiten, hangen er net zoals bij die oerlelijke kompaques (kanker spelling huh? :9)een paar mooie snoertje voor je pc te bungelen..... hoogst irritant.
daarom, plaats ze dan aan de zeikant ofzo, maar voorin? of aan de bovenkant, is ook wel geinig. zolang de snoeren maar niet in de weg zitten. :)

maar das mijn mening >:)

edit:
eff foutje verwijderen :9~

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23-08 22:00

Yucko

One clown to rule them all !

ja best cool die kast, alleen je webcam geeft een krempel beeld als ik zo vrij mag zijn om dat op te merken *D

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  MacBook Air M4 13" 16GB/512GB -  AirPods Pro 3 -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

• Wiebbe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-08 19:49

Wiebbe

<none />

Fff hoor.. is doe kast van je nou een Aopen?
want hij komt mij hier wel erg bekent voor zo :) heb alleen transparant, stukje aan zijkant...
MMmmmm
mooi gedaan!
ik ben er ook mee bezig..
(die USB kabels)
geen id of het werkt.
maar heb gewoon stukken draad.. (tja hoe noem ik dat eigenlijk ;) ) van een grote rol gebruikt. ze zijn af..
maar w8 nog op men super orb.

Wiebbie

Oh noes.. No more TreinTijden :(

Verwijderd

Kan iem. serieus helpen met iets van schema's over dat USB ding verlengen?

Bedankt!

• Badger
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01-09-2025
victorb
Dat soort kabel is wel te vinden bij een ruim gesoorteerde electronica boer(in). Je kijkt hem lief aan met een geeltje in 1 hand en vraagt naar een kabel die spiraal gewijs is gesneden waar je kabels mee kunt samenbinden en naar de naam spiwrap luistert.
Meet wel ff op hoeveel meter je nodig hebt en welke diameter het moet hebben. Hou er wel rekening mee dat er iets meer kabel omheen gaat dan dat de kabel lang is.

Dit had ik gekocht voor een AOpen HQ08 (voeding+flatcables)

ca. 4m met doorsnede van 6 mm (weet niet precies meer want door een foutje van de verkoper kreeg ik niet het afgesneden stuk maar de rest van de rol:P )

en 3m 16 mm.

Aan deze hoeveelheden had ik ruim voldoende in iig. Dus pin me hier niet op vast

van Gulik in Hellevoetsluis heeft het wel dus wie daar woont heeft mzzl. Dat bedrijf bezorgt nml geen orders. Maar ff rondkijken bij lokale winkels leeft waarsch. wel wat op.

Santana
Tuurlijk. Komt een klein tutorialtje.(8>
Heb je nog een ouwe USB kabel liggen?

Knip/Snij aan beide zijden de stekkertjes eraf. Knip de connector (dat zwarte blokje) los van je 2 USB poorten. Let wel erop dat je genoeg draad er aan laat zitten want je moet gaan solderen ermee.
Snij hem op de juiste maten.
Snij voorzichtig een stukje van de buitenste grijze huls af.
Stroop en draai de zilveren shielding bij elkaar.
Verwijder een stukje zilverfolie wat je nu ziet en verwijder al het bloot gekomen plastic folie.
Leg de eindjes van de gekleurde kabeltjes bloot.

Je kabel ziet er aan 1 eind zo uit:

Afbeeldingslocatie: http://library.advanced.org/25995/PC-related/draadje.jpg

Herhaal dit bij alle uiteinden van de kabel

Nu moeten alle uiteindes weer aan elkaar gezet worden (connector-extra kabel-orginelekabel) Alle USB kabels hebben dacht ik dezelfde kleur code (zwart-groen-rood-wit). Soldeer deze en ook de shieldings aan elkaar vast weer. Gebruik hiervoor wel soldeertin bedoelt voor elektronica en NIET die voor loodgieterswerk en gas.
Je hebt ook nog de shieldings op het einde over maar aan welk draadje gaan deze? Als je goed kijkt zie je dat 1 van de 2 zwarte draadjes iets lichter is. Als je dat niet ziet kan je het merken aan de taaiheid van de huls. Deze kan je met je nagels eraf trekken. De normale hulzen zijn taaier en heb je een tangetje nodig
Vergeet niet een stukje isolatie tape om de blote stukjes naderhand te doen anders gaat het zo leuk vonken in je kast>:)
Je kan ook krimprubbertjes gebruiken voor een netter effect maar dan moet je meer draad van zijn shielding ontdoen om ze erover heen te schuiven.

Nu zijn we weer een aantal uurtjes verder (als je niet zo behendig bent of een klote soldeerbout hebt;( )en je kabel is nu klaar.

Afhankelijk van waar je hem wil hebben bevestig je hem.

In mijn geval was het in een paneeltje.
ff de USB-poort erop zetten, aftekenen, gaatjes boren, rechthoekjes eruit figuurzagen, alles vijlen, USB poorten erop schroeven en klaar

En klaar is Kees (of hoe je ook mag heten)! :)

JaJoah
Die webcam die is wel ok maar het was 3 uur 's nacht toen ik die opnamen maakte en ik zag niet scherp :z en merkte niet op dat de webcam niet scherp was afgesteld:)

Wiebbe
Ja hoor dit is een echte AOpen!
Pagina: 1