[BC3] Hoe maak ik mijn eigen casebadge, part 3...

Pagina: 1
Acties:
  • 122 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• EsCo
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-08 09:12
Nadat het topic Hoe maak ik mijn eigen casebadge, part 2... zo ongeveer dood was en er toch wat vorderingen zijn in het maken van een eigencasebadge, post ik deze topic (oh ja? JA!).

Na een paar keer geprobeerd te hebben is het me aardig gelukt een redelijke casebadge te maken. Zie de foto hieronder.(Overigens gewoon keerbets onder scanner gepleurd)
Afbeeldingslocatie: http://picserv.mediamonks.nl/48.jpg

Zoals je ziet heb ik nog een paar probleempjes. Ik hoop dat een van jullie me daarmee kan helpen.

1. Er komt stof op de epoxy terwijl het nog niet droog is. Hierdoor ontstaan kleine, maar irritante putjes in het bolle vlak.

2. Er blijven luchtbelletjes in de epoxy achter.

3. De casebadge blijft altijd een beetje pikkerig, ook al meng je de epoxy goed, moet het dan nog ff drogen ofzo?

bvd

de Internet Jongens BV - Noeste webwerkers

• EsCo
AHUM, uche ik heb last van een nare hoest...

• ETM
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23-11-2024

ETM

E=TM²

Op maandag 14 mei 2001 10:58 schreef Escobar het volgende:
moet je ff naar de dokter gaan :P, voor de rest heb ik geen oplossing voor je probleem.

G=6.67 x 10-8cm-3 gm-1 sec-2

• Stealth2000
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 02-06 10:00
van epoxy weet ik wel dat als je niet goed mengt het klote opdroogt en je meer kans hebt op belletjes.

• Snijkoek
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-08 22:36

Snijkoek

Metal up your ass

Op maandag 14 mei 2001 10:58 schreef Escobar het volgende:
Epoxy blijkt dus schadelijk te zijn

• EsCo
Ja, duss daar schiet ik nog niet echt wat mee op. Dan maar nog even naar boven kicken he. Tripod flikkert de foto er overigens ook al af. Zijn er betere hosting providers?

• php
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

php

Luchtbelletjes zal je niet kunnen voorkomen in 5 minuten epoxy.

Wat normaalgesproken de methode is, als je luchtbelvrije epoxy wilt, is het volgende:

Meng de epoxy.
Kieper er een pannensponsje oid in.
Zet de mengbeker onder een stolp oid.
Zuig de ruimte vacuum.
De luchtbellen zullen nu omhoogstijgen en knappen. Het sponsje helpt hier enorm bij.

Waarom kan dit niet bij 5 minuten epoxy:
Is te weinig (kan er geen sponsje inkiepen)
Is te viscoos (dikvloeibaar)
Is te snel (je bent toch wel 5 minuten verder, dan is de epoxy al aan het geleren)

Je kan op zoek gaan naar andere epoxy. Deze is vrijwel per definitie trager. Mail me anders even. Wellicht weet ik wat.

Die putjes zijn waarschijnlijk belltjes die knappen, wanneer de epoxy toch niet meer zo goed kan vloeien. Wat je akn doen is na het gieten en modelleren er iets overheen zetten.

• EsCo
Klinkt alsof je er veel van weet...van epoxy...

Werk je er mee?

Verwijderd

als je nou gewoon siliconen kit gebruikt en dat op een meesterlijke manier gladstrijkt? evt daarnaa een laagje lak of epoxy erover heen zodat je badge een beetje stevig is. zou een vrij mooi resultaat moeten geven.

tis nu alleen nog wachten totdatie iemand een aluminium badge maakt. netzoals bij die p2 badges. :)

Verwijderd

Op dinsdag 05 maart 2002 09:15 schreef Peltier het volgende:
als je nou gewoon siliconen kit gebruikt en dat op een meesterlijke manier gladstrijkt? evt daarnaa een laagje lak of epoxy erover heen zodat je badge een beetje stevig is. zou een vrij mooi resultaat moeten geven.

tis nu alleen nog wachten totdatie iemand een aluminium badge maakt. netzoals bij die p2 badges. :)
Ehhh, Dit topic is van 16 mei 2001.

Ondertusse zijn hier al weer vele topics over geweest, Volgens mij is er nu zelfs een actief...

[topic=118237/1/25]

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20-08 14:26

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Denk dat Peltier nog niet helemaal wakker was daarstraks... :P

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Pagina: 1