KEUZE: KABEL OF ADSL ???

Pagina: 1
Acties:
  • 153 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 28357

Topicstarter
Ik verhuis over 4 weken naar Zwolle en heb mn ouders eindelijk zover gekregen om een vaste verbinding te nemen. Ik zit alleen te twijfelen of ik nu een ADSL verbinding (mxstream) moet nemen of een abbo bij Essent (@HOME) moet nemen. Sommige mensen raden mij aan om adsl te nemen omdat het zgn. stabiel en betrouwbaar is en je altijd zeker bent van een 50 kb/sec verbinding. Andere zeggen weer, nee niet doen, wat moet je met een opgevoerde ISDN verbinding, @HOME is veel sneller.
Ik heb alleen niet veel aan een verbinding die af en toe weg valt of net zo traag als een 56K modempje is in de piekuren. Dus mijn vraag is: moet ik nu ADSL of Kabel in Zwolle nemen?? Wat zijn de snelheden in Zwolle (@HOME) en levert @HOME ook een betrouwbare verbinding of kan ik beter gewoon Mxstream nemen? en moet je bij mxstream ook aansluitkosten betalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 10934

Zijn al een boel draadjes over geweest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ubermaestro
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-06 17:21
Ligt aan welke kabel: Casema of ADSL is een makkelijke keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 28357

Topicstarter
@HOME van ESSENT of MXstream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 30

Lijkt me appels met peren vergelijken... @ HOME natuurlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bass64
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-10-2023

Bass64

Be Good, Be There, Bye Bye

ga voor adsl
ik hoor zo vaak van mensen met kabel gezeik
dat de ping sucks en zo en dat het zo lang duurt met downloaden

maar jah kpn is de eerste met adsl
en heeft nog wel is probs

AMD XP2400+, ASUS A7V333, ATI 9800 Pro 128mb, SBlive Audigy 2, 768MB DDR 2700, 96.4GB HDD + 120 GB in raid 2+0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 07:55

Wokschotel

Op 6 wielen

@Home wordt over het algemeen beschouwd als de beste kabelprovider van Nederland. Snelheden zijn goed tot zeer goed, betrouwbaarheid van de verbinding is goed. Alleen de mail/newservers stuiteren nog wel eens. @Home is echter wel afhankelijk van de regio. Ik heb het zelf in Tilburg en daar ben ik zeeeer tevreden, maar in andere regio's zijn de ervaringen misschien anders. Ik hoop dat er hier ook een Zwollenaar zit die je meer info kan geven, gebruik anders even de search.

Snelheden in kilobytes gemiddeld:

Downstream:
@Home 200-350, Mxstream Basic 50, Fast 100
Upstream:
@Home 16, Mxstream Basic 8, Fast 32

Kosten in Hfl per maand:
@Home 89, Mxstream Basic 99, Fast 175

Installatiekortingen zijn nogal variabel op het moment.

Mijn advies: als je @Home kan krijgen, doe dat dan. Verbinding is sneller, goedkoper en geen gedoe met NAT of VPN's. Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

De islam kan uw vrijheid schaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel

Wokschotel

Op 6 wielen

Op zondag 17 juni 2001 22:17 schreef Bass64 het volgende:
ga voor adsl
ik hoor zo vaak van mensen met kabel gezeik
dat de ping sucks en zo en dat het zo lang duurt met downloaden
Dat is dus geheel afhankelijk van je provider. Wat jij schrijft geldt misschien voor Casema, maar niet voor @Home en in mindere mate UPC. Niet generaliseren dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobbert
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Bobbert

Miss Caprice Bourret

Op zondag 17 juni 2001 22:16 schreef Coen het volgende:
Lijkt me appels met peren vergelijken... @ HOME natuurlijk...
idd @home zou ik ech wel voor gaan!!! Ik heb nou chello hier, maar als @home er naast zou komen zou ik meteen overstappen. ( niet dat dat er ooit komt... ;( )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 27981

jaja... sorry maar @home suckt hier toch echtwel he ...> pingtijden op mijn favo servers (lees quake3 servers) zijn over 350 , en met een beetje geluk nog net 200..

speel ik bijvoorbeeld heel vroeg dan zijn alle probs over.... tja, van de proxy haal ik 450 kb\s.

ik heb liever 100kb\s symetrisch maarja...

@home was goed... is nu kloten... maarja..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foxke
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik heb et ook afgewogen, @home of adsl, en ik heb adsl gekozen

Waarom: je kan er een server op aansluiten, netwerkje, overstappen van provider, constante snelheid, en meer weet ik nu ff nie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Ik heb hier ook ADSL, ik ben erg tevreden erover... Over kabel kan ik niet echt oordelen, alleen casema lijkt me heel erg slechte keus. Over @Home hoor je wel goede verhalen.

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjottski
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12:28

Pjottski

🦍 Monkey 🦍

met ADSL heb je een vaste bandbreedte van je huis naar de ISP, dat is sowieso een prettig feitje.

Zelf heb ik @home in Gorredijk, waar ik met een tevreden snelheid kan internetten..

Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-06 11:44
Ik ben erg tevrden over fast ADSL in Leiden, alleen die upload.....

btw weet iemand nog wat van cistron ADSL ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gcb
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-08-2023

gcb

Mensen die ik ken in Assen met @home zijn er erg over te spreken. 400~500 KB/s is geen uitzondering. Met ADSL haal je dat nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 11148

Ikzelf heb dus voor @home gekozen! donderdag weet ik of die keuze goed is geweest! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wirf
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10:08
Ik heb ook essent@home

pings van 40-50 (redelijk constant, soms zijn er een paar weken dat het minder is, maar dan doen ze weer een upgrade en is het weer :9~ )
downloaden met minimaal 100 kbs (alles wat langzamer is, vind je ook gelijk langzaam "kut zeg, maar 50 kbs" )
Ik heb ook een servertje en een LAN er achter, het mag misschien niet, maar het kan goed.

de mail en newservers zijn trouwens wel erg kut, maar die gebruik ik toch niet of nauwlijks

Heeft sinds kort zijn wachtwoord weer terug gevonden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 27667

Ik zou in jou geval voor @Home kiezen.
Ten 1e omdat de snelheid veel hoger is.
Ten 2e omdat je het tenminste kán nemen.
Ik ben zelf uitermate tevreden met m'n ADSL.
Als je een webserver wilt draaien en een FTP, dan zou ik voor ADSL kiezen. Ik weet niet hoe het zit met de download limiet, maar bij ADSL heb je de "fair use policy".
Suc666 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nacho_Man
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-06 07:20
ADSL!!!!!!!!! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 6819

Ik heb ook adsl en ben er dik tevreden mee. Na de modemupgrade wel iets minder, maar nog steeds erg goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 10773

Ik ben enorm blij met mijn kabel. Ga voor geen goud naar ADSL... Ik heb KPN al genoeg gespekt in het verleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raptorix
  • Laatst online: 17-02-2022
Vraag es aan mensen in de buurt waar je gaat wonen, met kabel kan het per wijk nog wel eens schelen, zo woon ik in een pauper buurt waar bijna niemand kabel heeft dus heb ik zo een beetje een private lijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 10503

ADSL wordt met de dag slechter ,ik was er al snel bij met men fast-abo en het is nu een stuk minder stabiel (storingen etc) als in het begin. Maar daarvoor had ik Slownera en dat was pas echt om te janken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 11968

Ik ben een zwollenaar.

Kabel is hier overal snel behalve in sommige buurten van de AAlanden, hier hebben meer mensen kabel.
In Zwolle-zuid is de kabel over het algemeen heeel erg snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:32

Wildfire

Joy to the world!

Ik zie dat je voor @Home gekozen hebt. Goed zo! @Home is bij de meesten erg goed, strakke ping (30 - 40) en hoge downloadsnelheden (tot aan 450 kilobyte/sec!).

Zelf heb ik @Home hier in Tilburg. Hier draait het echt erg goed! Als m'n downloadsnelheid onder de 200 kilobyte/sec zakt, dan vind ik het al langzaam...

Weet je wat een goede test is? Je weet waarschijnlijk al je nieuwe postcode. Ga eens naar www.mordax.nl en vul je postcode in bij de postcodecheck. Dan weet je meteen hoe @Home presteert in Zwolle én in de wijk waar je gaat wonen... :)

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan
  • Nu online
Ik heb sinds kort ook @Home, en ben er zéér over te spreken.
Haal regelmatig snelheden van rond de 475kB/s (wat tevens max. is voor @Home) en die snelheden haal ik dan van FTP's. Een Linux distro'tje binnentrekken met 475kB/s is natuurlijk zo gepiept :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 11148

wow dat is echt lekker snel ik ga doderdag (aanstaande) @home krijgen, echt vet ik haal nu nog maar gemiddeld 2/3kb per sec dat zal wel heeel erug groot verschil zijn! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 7299

kabel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thunder
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Op zondag 17 juni 2001 22:17 schreef rdgf het volgende:
...en geen gedoe met NAT of VPN's. Ik hoop dat je hier wat aan hebt.
Ik dacht dat ik nu gelijk inlogde op mn ISP dingie doe'k toch wat verkeerd >:)

edit: teivautjuh :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 21629

Momenteel heb ik kabel, maar ik wil heeeeeeel erg graag ADSL. Dat kabelinternet hier in Delft werkt voor geen meter. Veel te traag. Ik kan me wel voorstellen dat het in andere plaatsen in Nederland anders is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 18585

kabel
als het werkt is het stukken snelle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• achappey
  • Laatst online: 27-04-2021

achappey

...

kabel

"Als de werkelijkheid niet zou bestaan dan zou de wereld er heel anders uit zien." - Johnny Stardust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 16149

@home ruled de laatste tijd wel :)
kzit nu op 398kb/s :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supershoe
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik zou voor ADSL gaan. Maarja ik geen keuze...ik heb Casema.

Sigs van meer dan 1 regel sucken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel

Wokschotel

Op 6 wielen

Op maandag 18 juni 2001 18:12 schreef Thunder het volgende:

[..]

Ik dacht dat ik nu gelijk inloge op mn ISP dingie doe'k toch wat verkeerd >:)
Het mag ook best in het Nederlands hoor.... >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 14359

Op zondag 17 juni 2001 22:05 schreef ubermaestro het volgende:
Ligt aan welke kabel: Casema of ADSL is een makkelijke keuze.
Dat heb jij heel goed gezien. Lang leve ADSL!!!!! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjotrik
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 16-06 23:35

Pjotrik

Wat ben je aan het doen?

De Casema geeft me geen keus. Ik moet ADSL kiezen, want in dit gat bieden ze nog niet eens kabel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 14359

Op maandag 18 juni 2001 22:40 schreef Pjotrik het volgende:
De Casema geeft me geen keus. Ik moet ADSL kiezen, want in dit gat bieden ze nog niet eens kabel...
Ik heb wel de keus, maar Casema nooit!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 21543

ik heb adsl maar dat is van de UT en dat bevalt me prima maar als je moet kiezen tussen adsl van mxstream en kabel van @home neem dan kabel want dit is veel sneller. Misschien dat je upload iets langzamer is maar je down is zowieso sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 20669

ik zou ADSL nemen, @home is zo traag bij mij :( !!Komt waarschijnlijk doordat er te veel mensen in Tilburg op de kabel zitten. Een vriend van mij had als eerste de kabel en die gaat wel 475 k/s, echt klote!! :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 16969

'k heb een aantal maten in groningen (woon zelf in zwolle) die net als ik ut spelen...we hebben allemaal ongeveer dezelfde downloadsnelheid/ping, ik download zelf met een average van 150kb/sec en men gemiddelde ping ligt rond de 75/100, maw ik ben _zeer_ tevreden met @home atm...maar das wel es anders geweest (lees: men post hierover) ... dus imho zou ik voor @home gaan, goedkoper, stabieler en sneller

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 22928

Op zondag 17 juni 2001 23:28 schreef zeef het volgende:
Ik ben erg tevrden over fast ADSL in Leiden, alleen die upload.....

btw weet iemand nog wat van cistron ADSL ?
ff lkkr off-topic hoor
jah, ik heb t gevoel dat er nu schot in de lijn leidn <-> alphen begint te komen, check dit
In de nacht van donderdag op vrijdag a.s. (21 op 22 juni) zullen wij
werkzaamheden uitvoeren ter uitbreiding van het Cistron netwerk. Deze
beginnen 01.00 uur en zullen om circa 03.00 uur gereed zijn. Deze
uitbreiding van het netwerk is noodzakelijk om de kwaliteit van onze
dienstverlening te kunnen blijven garanderen.

Tijdens deze werkzaamheden zullen een aantal van onze diensten niet
actief zijn. Dit betreft:

- alle ADSL diensten
- inbel diensten die gebruik maken van een Cistron Telecom inbelnummer
- co-locatie diensten in Rotterdam
- huurlijnen in Rotterdam.

Vanzelfsprekend zullen wij er alles aan doen om de tijdsduur van de
werkzaamheden tot een minimum te beperken.

Onze excuses voor de overlast.

Met vriendelijke groet,
Cistron Telecom
kansje van 99% dat dat leiden <-> alphen is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 21104

Weet je wat een goede test is? Je weet waarschijnlijk al je nieuwe postcode. Ga eens naar www.mordax.nl en vul je postcode in bij de postcodecheck. Dan weet je meteen hoe @Home presteert in Zwolle én in de wijk waar je gaat wonen... :)
[/quote]

Dit zou iedereen die gaat verhuizen moeten doen.........scheelt een hoop vragen!
Pagina: 1