Socket A TB 1.1Op woensdag 02 mei 2001 23:41 schreef Dr_Frickin_Evil het volgende:
Op wat voor socket moet die komen???
Verwijderd
Nu nog koper.
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
met slangen heOp donderdag 03 mei 2001 12:13 schreef Osdorp-Dude het volgende:
Hoe sluit je zoiets in godsnaam aan?!?
Geen inspiratie
Heb hem 22 jaar geleden gekregenOp donderdag 03 mei 2001 12:25 schreef d3ranged het volgende:
Very cool indeed. Waar kun je zo''n Pa halen?
Als ie klaar is ook nog halfuurtje in een colabadje leggen, dan glimt ie weer net zoals nu, ook van binnenin.
Thanx voor de tip. M''n pa maakt het blokje op z''n werk dicht, ik post vanavond wel foto''s van het ''dichte blokje''Op donderdag 03 mei 2001 12:49 schreef GKLQuake het volgende:
is ie al gesoldeerd? als je dat doet sluit dan de openingen goed af zodat binnenin zo weinig mogelijk oxidatie optreedt.
Als ie klaar is ook nog halfuurtje in een colabadje leggen, dan glimt ie weer net zoals nu, ook van binnenin.
ga je ook alles proberen IN de kast te krijgen
Alles komt in de kast jaOp donderdag 03 mei 2001 13:06 schreef AtomicShockwave het volgende:
jeezus die is bruut!
ga je ook alles proberen IN de kast te krijgen
ik moet nl nog een blok koper hebben.
WIL ER IEMAND CONTACT MET MIJ OPNEMEN ALS IEMAND EEN BLOK KOPER HEEFT DAT TE KOOP IS VOOR EEN REDELIJKE PRIJS?????
dank u
je moet wel een berijfsnaam hebben. Je noemt gewoon een naam b.v. "janssen loodgieters" en je krijg het mee. Even voor de prijs 80x60x15 kost ongeveer fl 22,-
www.staalmarkt.nl
Acer 1501 : P4 bak
ik ben hier al ff naar aan het zoeken
heel erg bedankt
Ik hoop dat ik ook zo''n mooi resultaat krijg (ben er ook een aan het maken: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/166288)
mooi design.
zal wel gaan lukken.
maar hou rekening met de doorstroom capaciteit (hoe je dat ook schrijft
je moet genoeg plek hebben in je waterblok. en zeker als je met 13mm slang gaat werken (ja die gekken zijn er dus wel).
Ik ga inderdaad met 13mm slang werkenOp donderdag 03 mei 2001 14:15 schreef epsilon het volgende:
ik hoop voor je dat het werkt
mooi design.
zal wel gaan lukken.
maar hou rekening met de doorstroom capaciteit (hoe je dat ook schrijft)
je moet genoeg plek hebben in je waterblok. en zeker als je met 13mm slang gaat werken (ja die gekken zijn er dus wel).
Ennuh, hebbie ook een plaatje van je radiator? of hebbie een andere manier om je water te koelen???
heb anders nog wel een tipje om goedkoop aan koperen (!!!!) radiators in allerlei formaten te krijgen (dit weekend brengt mijn Pa (ja, ik heb ook een goeie) 2 x koper radiator van 10x10x15 (ongeveer) mee voor me)
Maar het ziet er echt brut uit
en een kopere radiator is soms wel fijn maar die je goedkoop koopt hebben geen buizen maar van die kleine kanaaltjes lopen door de radiator en zijn dus lekgevoeliger en ze kunnen minder water afvoeren.
ik heb gekozen voor een radiator van alu.
hij is 19x17 cm groot (ja heel lekker groot, maar die 19x17 cm is het stuk waar de ribben zitten)
hij heeft ongeveer 130 ribben van boven naar beneden, en dan over de volle breedte. Hij is 4 cm dik.
kosste 15,- bij een autosloop.
ik heb wel gewone (en dus geen digitale) foto''s maar die kunnen wel ingescant worden. Maar hoe post je een foto, die op je HD staat??
autosloop zoiets ja. Ik heb het meer over oldtimer-beurzen. Alles koper wat de klok slaat, en als je een auto neemt die nog volop rondrijdt (Citroen DS ofzo) zijn die onderdelen helemaal niet duur.. Zelfs nieuwe onderdelen niet: de genoemde radiator kost nu nieuw 115 pieken... da''s nie duur voor een nieuwe, toch??Op donderdag 03 mei 2001 14:26 schreef epsilon het volgende:
gewoon bij een auto sloop halen.
en een kopere radiator is soms wel fijn maar die je goedkoop koopt hebben geen buizen maar van die kleine kanaaltjes lopen door de radiator en zijn dus lekgevoeliger en ze kunnen minder water afvoeren.
Laat na het weekend wel weten of ik er iets mee ga doen ofnie.
Ja, RTFM (Read The FineOp donderdag 03 mei 2001 14:32 schreef InSaNe400 het volgende:
Read the FAQ

Daar komt de radiator te zitten, m''n pa is iets aan het fabriceren...wat er precies in moet gaan passen. Foto''s komen nog, hij heeft het nogal druk op z''n werk, denk dat de radiator over een weekje wel klaar is.
LOL
Kastje komt bij digitcom vandaan. Is een vaag winkeltje..met toendertijd deze kast voor maar 145 piekjesOp donderdag 03 mei 2001 14:39 schreef freekweb het volgende:
is dat zo''n wave kassie van gistron???
/edit Net even op gistron.com gekeken, het is inderdaad die ''wave'' kast.
Verwijderd
sjorrie.... al gezien.... mijn error.
insert new coin to continue.
/knipOp donderdag 03 mei 2001 14:51 schreef Squartaq het volgende:
Ben ik nou gek, of ga je dat water verder nergens koelen ? Zo krijg je een hele dure eierkoker volgens mij
Daar komt de radiator te zitten, m''n pa is iets aan het fabriceren
/plak
en ik heb ook zo''n kassie!!
alleen dan wel met een 300watt inwin voeding.
TYPO (nog een keer): LET OP JE FIKKEN WANT DIE RANDJES ZIJN SCHERP!!!
is dan ook een el cheapo kastje
en ikke moet sneller leren typen
Dat noem jij groot?Op donderdag 03 mei 2001 14:26 schreef epsilon het volgende:
gewoon bij een auto sloop halen.
ik heb gekozen voor een radiator van alu.
hij is 19x17 cm groot (ja heel lekker groot, maar die 19x17 cm is het stuk waar de ribben zitten)
hij heeft ongeveer 130 ribben van boven naar beneden, en dan over de volle breedte. Hij is 4 cm dik.
kosste 15,- bij een autosloop.
ik heb wel gewone (en dus geen digitale) foto''s maar die kunnen wel ingescant worden. Maar hoe post je een foto, die op je HD staat??
Mijn radiator is 56*27 CM groot. LOL
Moet wel nog in gebruik genomen worden en met de examens voor de deur zal dat niet zo direct zijn.
Verwijderd
10x10x15? Centimeter?Op donderdag 03 mei 2001 14:21 schreef d3ranged het volgende:
koel!
Ennuh, hebbie ook een plaatje van je radiator? of hebbie een andere manier om je water te koelen???
heb anders nog wel een tipje om goedkoop aan koperen (!!!!) radiators in allerlei formaten te krijgen (dit weekend brengt mijn Pa (ja, ik heb ook een goeie) 2 x koper radiator van 10x10x15 (ongeveer) mee voor me)
Hm,, lekker ideaal maatje. Geef es wat meer info? Ik heb wel interesse!
2 radiators... daar kan je heleOp donderdag 03 mei 2001 20:02 schreef DaBit het volgende:
[..]
10x10x15? Centimeter?
Wel eens de Honda VTR1000 SP1 (motor) gezien?
Die heeft niet een radiator aan de voorkant, maar aan allebei de zijkanten een:9~
Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done
M''n pa heeft hem getest tot 3 Bar, weinig kans dat daar ooit iets uit gaat lekken

Verwijderd
Nu bekeurd omdat je proc te hard zou lopen.....
Ff serieus: net werk van je pa!
Ziet er goed uit
Helaas, mijn Hondatje was de daderOp zaterdag 05 mei 2001 18:02 schreef _666_ het volgende:
Zie ik daar justitioneel incassso buro ...??
Nu bekeurd omdat je proc te hard zou lopen.....
Vandaag of morgen heb ik meer info, dan is m''n Pa terug van de Oldtimerbeurs... Hij brengt er twee mee voor me als het goed is.. (en ja, ik ga ze allebei gebruiken)Op donderdag 03 mei 2001 20:02 schreef DaBit het volgende:
10x10x15? Centimeter?
Ik laat wel wat weten..
hmm, is wel heel weinig info.. Ik heb nog wel wat meer: die ik gezien heb zat in de auto van mijn Pa: Citroen DS uit 1970. is ongeveer 10x10x15. Aansluitingen zitten bij elkaar.
Oh ja, hij''s voor de kachul =)
Meer volgt, zodra ik hem in mijn handen heb..
VoltageMod ja!!!!Op zaterdag 05 mei 2001 21:38 schreef FerryHeibrink het volgende:
Hee zie ik daar net linksboven de chipset een gekripkoussed draadje met weerstand ? Waar zou die voor zijn dan ? voltage mod![]()
Verwijderd
Hey Mex,Op zaterdag 05 mei 2001 20:58 schreef Mex het volgende:
Maandag heb ik pas m''n siliconenslang...:'(
[afbeelding]
Als je hier van een tekening hebt, met de maaten er op,
zou je dan zo vriendelijk willen zijn, om die online te zetten,
dat scheelt mij weer meet werk,
alvast bedankt
aub, ik post morgen de 3d tekening ff en de tekening van het klepje, moet nu echt gaan

/edit tekening toegevoegd
Graag gedaan, heb heel m''n bak net afgesearched maar kan die andere gifjes niet vinden. Ik post ze zodra ik ze hier heb. (Heb ze nog in mn werkmail zitten)Op zondag 06 mei 2001 11:53 schreef Weedhead het volgende:
Thanks !!!!
Verwijderd
wat voor koeler gebruikte je hiervoor? by the way?
Verwijderd
Op zondag 06 mei 2001 21:06 schreef sicktor het volgende:
vette poep!! Doe je goed...mn complimenten...
Een opgevoerde koelermeesterOp zondag 06 mei 2001 21:06 schreef sicktor het volgende:
vette poep!! Doe je goed...mn complimenten...
je weet dat soldeer tin smelt bij warmte en ik neem aan dat je pa er niet iets warms had onder gedaan toen hij het ging testenOp zaterdag 05 mei 2001 17:57 schreef Mex het volgende:
Het dichtgesoldeerde blokje![]()
M''n pa heeft hem getest tot 3 Bar, weinig kans dat daar ooit iets uit gaat lekken
of wel
Tin smelt echt niet hoor onder de 100 gradenOp maandag 07 mei 2001 00:23 schreef rambo-2001 het volgende:
[..]
je weet dat soldeer tin smelt bij warmte en ik neem aan dat je pa er niet iets warms had onder gedaan toen hij het ging testen
of wel
Alle proemn in n drek
Update mbt de koperen radiatortjes 10x10x15
Er was alleen ontzettend oude troep te krijgen op de beurs, dus mijn pa heeft nix meegenomen...
Net ff gechecked: een nieuwe (lees: in nieuwstaat) kost ongeveer Fl. 150,-
Ga ff verder zoeken nog...
Laat wel weten..
Verwijderd
dat zijn niet de goeie tekeningen.
ik heb later nog een aanpassing gemaakt
ik hoop dat niemand nog aan de slag is gegaan met die tekeningen!
w8 ik zal ff de goeie zoeken
btw. hoe hoog is deze eigenlijk?
heb hier al wel blokken alu van 35x100x165 liggen, maar koper is wel beter dus dat wordt nog weer zoeken
heb trouwens zaterdag een radiatortje bij de sloop gehaald, afmetingen zijn wel goed (18x20), maar de boven en onderkant zijn van plastic ipv alu (waar de rest van is). kostte ook maar een tientje. (moest hem wel zelf zoeken, hehe grof geweld is een must
"You are not ready for immortality yet" - Kosh Nararek
Verwijderd
hij is dus 2.0 + 0.5 dikOp maandag 07 mei 2001 16:53 schreef Vorlon het volgende:
Als je die zou willen posten, please..
btw. hoe hoog is deze eigenlijk?
de deksel is ook nog .5mm
Ga ik zo ophalen, ben net 14 seconde terug van m''n werkOp maandag 07 mei 2001 17:07 schreef jordyb het volgende:
slangen al binnen?
Verwijderd
Waarom wacht je 14 seconden??Op maandag 07 mei 2001 17:09 schreef Mex het volgende:
[..]
Ga ik zo ophalen, ben net 14 seconde terug van m''n werk
Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done
Verwijderd
Solidworks ja,Op maandag 07 mei 2001 17:13 schreef Diablow het volgende:
Die tekeningen lijken verdacht veel op tekeningen gemaakt in solid works. Aangezien ik mijn ontwerp voor waterblok e.d. ook met solid works heb gedaan, hoeft je pa die dan alleen nog maar in te voeren om ze te maken:?, dat zou mij weer de nodige uren aan de freesbank besparen(neit te vergeten al het rekenwwerk voor juist toerental e.d..
heel goed
Alle mobo''s met de bekende 4 gaten...Op maandag 07 mei 2001 17:14 schreef Demoniac het volgende:
Voor welk mobo is ie? Geschikt voor KT7-RAID?
En dat is 2 keer
Verwijderd
voor de KT7 KT7a en de raid, misschien nog wel meer borden, maar dan moet je even kijken bij www.abit.com.Op maandag 07 mei 2001 17:14 schreef Demoniac het volgende:
Voor welk mobo is ie? Geschikt voor KT7-RAID?
die gaten zitten op 66 en 36 mm, van hart tot hart dan.
OMFG NiCE as iCE!
Zeer mooi gemaakt, alleen durf ik niet zelf aan de slag te gaan om ''n eigen koelblok te maken aangezien ik er geen ervaring mee heb, geen zin dat ie gaat lekken, of dat ie te slecht koelt... Dus ik ga voor ''n Swiftech...
Intentionally left blank.
Verwijderd
Dat hadden mex, freakyfrank, een hoop anderen hier, en ik ook niet toen we begonnenZeer mooi gemaakt, alleen durf ik niet zelf aan de slag te gaan om ''n eigen koelblok te maken aangezien ik er geen ervaring mee heb, geen zin dat ie gaat lekken, of dat ie te slecht koelt...
[ik ben liever lui dan moe-mode]
die solid works files kunnen we zeker niet krijgen, he?
[/ik ben liever lui dan moe-mode]
er staat hier wel een cnc-freesmachine (5-assig??) maar ik heb geen flauw idee hoe je dat ding bediend eigenlijk... is dit een kwestie van ontwerp invoeren in solid works en dan dumpen naar die freesmachien?
Verwijderd
ik kan die solidworks bestanden wel in je meelbox gooien. het zijn wel solidworks99 bestanden, dus ik hoop dat ze op andere versies werken.Op dinsdag 08 mei 2001 09:33 schreef Vorlon het volgende:
tnx, voor de tekeningen.
die solid works files kunnen we zeker niet krijgen, he?
Die vier gaten om het blok mee te bevestigen hebben wij 5mm (dia) gemaakt, maar de gaten in je mobo zijn 6mm. (dit is de enige onvermelde maat)
als je dat zou willen doen, heel graag.Op dinsdag 08 mei 2001 09:38 schreef 18thSting het volgende:
ik kan die solidworks bestanden wel in je meelbox gooien. het zijn wel solidworks99 bestanden, dus ik hoop dat ze op andere versies werken.
ik denk dat ik mijn gaten 4 mm ga maken ivm. verschil a7v en a7v133 (zie topic van DaBit: Ik ben HEEL boos op meneer ASUS) groter maken gaat wel, kleiner wat minder...
ff sparen>:)>:)>:)Op dinsdag 08 mei 2001 18:05 schreef Diablow het volgende:
Maar kan je pa die solid works files gewoon invoeren om te makken, heb hier nog wel wat mooie dingetjes (diablow vindt het jammer dat als je iets getekent hebt met solid works het er niet meteen uit komt rollen:)).
Kewl ik zou er alleen wel iets warms onder stoppen en dan kijken hoe warm het blok word
Alle proemn in n drek
Kan je iets specifieker zijn?Op dinsdag 08 mei 2001 21:26 schreef jiepke het volgende:
Wat je pa gemaakt heeft hoed af maar hoe je de rest wilt maken zou ik ook pa er bij halen
Verwijderd
Isoleren valt wel mee. Gewoon creatief met vaseline en schuimrubber zijn.
Verwijderd
op school hadden ze een cnc machine waar die solidworks bestanden in konden, je moest ze wel eerst vertalen naar een Qbasic achtig progje wat bij de CNC machine zat. ik zit niet meer op school en hep die fase nooit gehad. ik kan je dus alleen vertellen dat het kan, maar hoe.......Op dinsdag 08 mei 2001 18:05 schreef Diablow het volgende:
Maar kan je pa die solid works files gewoon invoeren om te makken, heb hier nog wel wat mooie dingetjes (diablow vindt het jammer dat als je iets getekent hebt met solid works het er niet meteen uit komt rollen:)).
Verwijderd
ik had ergens gelezen dat je de socket er af moest halen om daar isolatie onder te stoppen. ik ben alleen niet zo''n soldeerheld, en heb dus geen zin om mijn socket er af te halen.Op woensdag 09 mei 2001 09:56 schreef DaBit het volgende:
Als je met dit blok en een dikke pelt aan de gang gaat, dan kom je onder het dauwpunt uit ja...
Isoleren valt wel mee. Gewoon creatief met vaseline en schuimrubber zijn.
Ik ben wel vanplan om het blok zelf te isoleren aan de boven en zijkanten, maar dit is meer om geen warmte uit de kast op te nemen.
/edit
hier heb ik wat meer info gevonden:
http://www.waterkoeling.nl/condensatie.shtml
http://www.wsu.edu/~i6735189/cpu/N8swatercooledpelts.html
Verwijderd
enuh hoe koel was dat water?
Echt waar man je moet er vissen in douwen wat Ziko zegt!!!
Of zuigen die slangen zo hard uit dat reservoir dat die vis door je koelblok gaat?
Last van algen?
Neem een algeneter en prop hem in je reservoirB-)
Maar serieus het is zeker nie tmogelijk om een vis erin te stoppen?
Verwijderd
Hmm, ik heb:Op woensdag 09 mei 2001 10:02 schreef 18thSting het volgende:
[..]
ik had ergens gelezen dat je de socket er af moest halen om daar isolatie onder te stoppen. ik ben alleen niet zo''n soldeerheld, en heb dus geen zin om mijn socket er af te halen.
Ik ben wel vanplan om het blok zelf te isoleren aan de boven en zijkanten, maar dit is meer om geen warmte uit de kast op te nemen.
/edit
hier heb ik wat meer info gevonden:
http://www.waterkoeling.nl/condensatie.shtml
http://www.wsu.edu/~i6735189/cpu/N8swatercooledpelts.html
- plastic spacer op de TBird, beide kanten met vaseline ingesmeerd.
- Isolatiemateriaal vanaf de coldplate omlaag tot aan het mobo
- isolatiemateriaal in de socket
- isolatiemateriaal onder het mobo.
Helemaal luchtdicht is het niet, maar ik wilde eerst wachten op neopreen. En da''n nou binnen...
Verwijderd
laat mij ff weten waar ik die resultaten van je neopreen kan bewonderen.Op donderdag 10 mei 2001 13:31 schreef DaBit het volgende:
[..]
Hmm, ik heb:
- plastic spacer op de TBird, beide kanten met vaseline ingesmeerd.
- Isolatiemateriaal vanaf de coldplate omlaag tot aan het mobo
- isolatiemateriaal in de socket
- isolatiemateriaal onder het mobo.
Helemaal luchtdicht is het niet, maar ik wilde eerst wachten op neopreen. En da''n nou binnen...
en wat bedoel je precies met isolatie in de socket?
Verwijderd
Heb dit zelf eens gedaan met een slot 1 Celeron. Hierbij had ik het zo gemaakt dat het water direct contact maakte met het zilveren vierkant voor directe koeling.
Ik weet niet hoe hier precies de pomp aangesloten zit maar ik liet de mijne water door het systeem heen zuigen in plaats van pompen. Op die manier is een lek niet meteen een probleem omdat door de onderdruk in het systeem er lucht naar binnen wordt gezogen ipv water de PC in gespoten.
Verwijderd
vol verwachting klopt mijn hartOp donderdag 10 mei 2001 16:26 schreef DaBit het volgende:
''t valt nog nergens te bewonderen; ik heb er nog geen piccies van gemaakt. Momenteel zit het met styropor in elkaar ipv neopreen (dat spul had ik pas gisteren binnen gekregen). Dit weekend moet die PC het gewoon doen, na het weekend vervang ik de hele rommel door neopreen, en zal ik piccies maken.