[BC3] fsb veranderen in andere opties dan die in je bios

Pagina: 1
Acties:

• Lord_T
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 31-07 09:50
fsb veranderen in andere opties dan die in je bios....
is dit mogelijk?
ik heb mijn systeem p3 500@700 en wil kijken of ik nog iets hoger kan...
maar de volgende stap is 150 mHz fsb en dat trekt hij heel slecht..... post nog maar 32 mb van de 384 mb geheugen....
dus nou mijn vraag of ik niet op de een of andere manier 143 mHz fsb kan proberen ofzo..
thnx
Tomas

ja ja... niet iedereen heeft dezelfde kennis... wees daarom ook eens gewillig en geef een antwoord op een vraag ;)

• Booooe
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-11-2021

Booooe

Fetch!

Je kan onder windows ook je fsb opschroeven voor tests. Deze installingen blijven natuurlijk buiten windows niet meer actief, maar dit kan makkelijk zijn om te testen.

ff zoeken, weet zo snel niet meer hoe dat progje heet (is misschien ook wel MB afhankelijk).

Iemand anders?

• Booooe
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-11-2021

Booooe

Fetch!

Aan dit topic heb je misschien wel wat!

Verwijderd

Op donderdag 26 april 2001 12:42 schreef Booooe het volgende:
Je kan onder windows ook je fsb opschroeven voor tests. Deze installingen blijven natuurlijk buiten windows niet meer actief, maar dit kan makkelijk zijn om te testen.

ff zoeken, weet zo snel niet meer hoe dat progje heet (is misschien ook wel MB afhankelijk).

Iemand anders?
Progje heet SoftFSB. Kun je vast wel ergens downloaden. Ik weet niet of het meer opties geeft dan in je bios staan, bij mij niet. Maar goed, ik heb dan ook al 16 verschillende fsb-mogelijkheden in mijn bios.

• Lord_T
weet iemand anders of je met softfsb andere opties dan die uit je bios kunt kiezen? ik heb er redelijk wat in staan maar niet iets interessants.... boven de 140 dan.... en onder de 150....
:)

ja ja... niet iedereen heeft dezelfde kennis... wees daarom ook eens gewillig en geef een antwoord op een vraag ;)

• Lord_T
hmmzz met softfsb kan je alleen de opties kiezen die in je bios ook tsaan ik zoek andere opties!!!
thnx
Thomas

• Lord_T
^^
up

• Lord_T
^^
up again........

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Welk type mobo betreft het?

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Ja ehh,
er zijn maar twee opties voor FSB, met jumpers of de BIOS.

Anders zet het het op een papiertje met erbij "Deze computer is nu SNELLER !!!"

:P

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Een bios valt te tweaken ...

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-07 09:36

BrZ

SoftFSB laat alle mogelijkheden zien die de klokgenerator aankan...

er zijn simpelweg geen andere mogelijkheden....

Enigste wat je kan doen is de klokgenerator los solderen en een andere erop zetten, maar dat wil je niet :)

Enne een P3 500@700 is opzich ook al een hele prestatie hoor, de meesten halen dat lang niet
Pagina: 1