Ik heb sinds kort een celeron633 op een Abit BX6r2 en er zijn eigenlijk 2 instellingen die ik wel fijn vindt:
1. Overclocked (''Turbo-mode'')
950 MHz (9,5 x 100)
1,9 V
Fans aan
2. Undervolted (''Silent-mode'')
633 MHz (9,5 * 66)
1,3 V
Cpu-fan uit, Case-fans uit
Nu wil ik eigenlijk een soort turboswitch (zoals vroeger op de 2/3/486) bouwen, waarmee ik terwijl de computer aanstaat kan switchen tussen bovenstaande twee instellingen.
Nu heb ik ook een manier bedacht waarop dat zou kunnen:
Ik heb jumpers op mijn converterkaartje voor voltage en bussnelheid. Als ik nou draadjes met schakelaar aan die jumpers verbind, zou ik dan "on-the-fly" bussnelheid en voltage kunnen veranderen???
Misschien is het beter het in 3 stappen te doen:
Eerst van 100 MHz naar 66 MHz (1 jumper)
Dan van 1,90 V naar 1,30 V (2 jumpers)
En dan de fans uit (1 schakelaar).
Ik durf dit eigenlijk niet uit te proberen. Iemand enig idee of dit gaat werken?
1. Overclocked (''Turbo-mode'')
950 MHz (9,5 x 100)
1,9 V
Fans aan
2. Undervolted (''Silent-mode'')
633 MHz (9,5 * 66)
1,3 V
Cpu-fan uit, Case-fans uit
Nu wil ik eigenlijk een soort turboswitch (zoals vroeger op de 2/3/486) bouwen, waarmee ik terwijl de computer aanstaat kan switchen tussen bovenstaande twee instellingen.
Nu heb ik ook een manier bedacht waarop dat zou kunnen:
Ik heb jumpers op mijn converterkaartje voor voltage en bussnelheid. Als ik nou draadjes met schakelaar aan die jumpers verbind, zou ik dan "on-the-fly" bussnelheid en voltage kunnen veranderen???
Misschien is het beter het in 3 stappen te doen:
Eerst van 100 MHz naar 66 MHz (1 jumper)
Dan van 1,90 V naar 1,30 V (2 jumpers)
En dan de fans uit (1 schakelaar).
Ik durf dit eigenlijk niet uit te proberen. Iemand enig idee of dit gaat werken?