Toon posts:

Bestaat dit ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik dacht daarnet ff , bestaat dit :

Een soort switch die je op je case monteert , en als hij naar boen is bv 500mhz , en naar beneden bv 660mhz :D

Dit zou wel leuk zijn ,voor surfen ff zachtjes ,en voor game , hup switch omhoog en fraggen maar :>:)

Verwijderd

:? :? :?

Verwijderd

Topicstarter
what the hell ,dromen doet geen zeer he :p

Verwijderd

En waarom zou je dat willen??? :?

• Valium
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 22-08 14:08

Valium

- rustig maar -

;(
* Valium pinkt een traantje weg...

De turbo-knop. Vroeger zat'ie op iedere computer.
4,77 MHz zonder turbo, 8 MHz met.

Nee, dat kan niet. Nog niet althans. Met die "Speedstep"-uitvinding voor laptops kun je volgens mij ook dit geintje uithalen. Misschien komt zoiets binnenkort op de markt.

• Dr_Frickin_Evil
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08:24
Als je de FSB (of multiplier) met dipswitches in moet stellen, moet het volgens mij wel mogelijk zijn om mbv solderen op het moederbord (bij de dipswitches) een schakelaar te maken zodat je de FSB en multiplier kan regelen. Maar das mij te riskant/moeilijk. :)

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 29-07 15:17

Ray

Tja of het bestaat ? Je kunt het allicht wel zelf maken als je een mobo hebt met jumpers. Als de combinatie voor low / high niet te vaag is kun je met een uitgebreide schakelaar de jumper setting aansturen enzo je doel bereiken

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:04

Exirion

Gadgetfetisjist

Op zaterdag 03 maart 2001 22:33 schreef Dr_Frickin_Evil het volgende:
Als je de FSB (of multiplier) met dipswitches in moet stellen, moet het volgens mij wel mogelijk zijn om mbv solderen op het moederbord (bij de dipswitches) een schakelaar te maken zodat je de FSB en multiplier kan regelen. Maar das mij te riskant/moeilijk. :)
Stel dat je je systeem echt langzaam wil maken, dan moet je de FSB toch wel minimaal halveren ofzo. Ik niet dat je componenten dan nog goed functioneren. PCI/AGP en I/O krijgen dan een abnormaal lage clock voor hun kiezen.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

Ik ben een keer een site tegengekomen van iemand die zoiets gedaan heeft. Het kwam erop neer dat hij 2 BIOS'en had, en met de switch tussen deze 2 kon wisselen. Ik vond 't wel leuk bedacht :)

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

Verwijderd

Er is Softfsb (en FuzzyLogic van MSI *D). Daarmee kan je softwarematig je FSB aanpassen, multiplier kan helaas (nog?) niet. Zou wel leuk zijn.

• Frank Timmer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-08 23:34
Als je een beetje bekend overklokkers moederbord hebt, waarbij je de FSB kan instellen in de BIOS, dan heb je grote kans dat bij jouw SoftFSB werkt. Bij dat programma kies je je moederbord, dan zie je alle FSB's die dat moederbord in de BIOS kan instellen en dan is het nog maar een kwestie van FSB en eventueel PCI divider kiezen en op toepassen klikken en je CPU snelheid is veranderd!

• Gabriel-LG
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08 21:41
Zeker, ik zou het nou maar niet proberen om HOT over te clocken met jumpers (tenzij je genoeg hebt van je INTEL)

• Bigs
  • Niet online
Turbo-PLL!

Afbeeldingslocatie: http://web01.fureai.or.jp/~hirobo/english/over_clockers_tool/pll/image/Turbo_Controller_img.gif

Is zeg maar een draaiknop om je FSB mee te regelen :)

Verwijderd

Topicstarter
holly shit , waar haal je die dingen ?

Verwijderd

Volgens mij is dit alleen mogelijk wanneer je daarna je computer opnieuw opstart,
aangezien alleen dan je bios naar deze instelling kijkt.

Correct me if i'm wrong.

• straat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23-08 17:27
Op zondag 04 maart 2001 13:16 schreef -Confusion- het volgende:

[..]

Volgens mij is dit alleen mogelijk wanneer je daarna je computer opnieuw opstart,
aangezien alleen dan je bios naar deze instelling kijkt.

Correct me if i'm wrong.
Dat klopt. Alleen de FSB kun je on-the-fly veranderen, bv. van 145 naar 133 MHz (als je CPU is overgeklokt).

• Bigs
  • Niet online
Op zondag 04 maart 2001 13:07 schreef GoldenOrb het volgende:
holly shit , waar haal je die dingen ?
Ze hebben hem bij OC-Shop.. 1249 piekies :)

Verwijderd

Bull shit ik heb een Progje kan je je BIOS me HACKEN en kan je je FSB mee opfokken zelfs hoger dan dat normaal je FSB KAN

dus email maar ff als je het wilt hebben

het werkt echt alleen als je tever door gaat dan kan je kist hangen maar over die dipswitsches schakelen als je Pc draait

IK heb hiero nog wel een oud Mobo liggen waar ik het ff op zal uit proberen

jullie hoioren nog van mij

• Bigs
  • Niet online
SoftFSB bedoel je? :Z

• bakboord1
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-12-2025

bakboord1

No. 1 of the eight.

Heeft MSI geen progje waarbij je direct kunt prutsen zonder te booten? Dit ving ik namelijk laatst op toen ik begon over een knopje om mijn bios te resetten voorop mijn kast. Kan ie namelijk eindelijk dicht.

Abit KT7A, 700@5.5*150@1,75V, 512 Mb, TNT2 M64 32MB AGP, Terratec DMX x-fire1024, Iiyama VM 452

• martijn12345
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-04 21:07

martijn12345

Geen inspiratie

Op maandag 05 maart 2001 18:44 schreef Joboskrillo het volgende:
Bull shit ik heb een Progje kan je je BIOS me HACKEN en kan je je FSB mee opfokken zelfs hoger dan dat normaal je FSB KAN

het werkt echt alleen als je tever door gaat dan kan je kist hangen maar over die dipswitsches schakelen als je Pc draait

SOWEE is dat even VET, SUPERFLEX COOL voor je. Ik wens je veel succes met opfokken en Nederlands leren. |:(

Geen inspiratie

Verwijderd

:z :z

• bartie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-01-2023

bartie

algeblaat

Op maandag 05 maart 2001 18:44 schreef Joboskrillo het volgende:

zucht |:(

Verwijderd

Zielig hoor heeft i zijn P3 op normale snelheid draaien

kom op zeg als je zo lame bent ga dan ergens anders zeuren :)

Verwijderd

nou ik heb dus met FSB gestoeit ondertussen dat mijn Pc gewoon draaiden en dus hiero het resultaat:

Inleiding ( overslaan No PROB. )

nou een 386 met turbo! Dit was vroeger al een manier om GEWOON je Pc over te clocken

De bus schroevden je met Bv 5 Mhz omhoog en vwola!

KERN:

NU Tegenwoordig heeft niemand maar een turbo op zijn ATX kast zetten WAAROM???

heel simpel de mensen die een nieuwen Pc kopen kopen een CPU en daar laten ze het bij

maar een TWEAKER OCT hem!

nu heb ik een P3 CPU en Mobo voor de dag getrokken om daar OOK EEN TURBO op te maken...

SLOT:

En ja wel hoor je kan je FSB GEWOON VERANDEREN ZONDER TE REBOOTEN ik heb het op
een 486Dx4 133Mhz gedaan en toen de FSB opgevoerd terwijl Win95 draaide en toen nog een keer met CPUIDD bekeken en inderdaad
het was een 486Dx4 160Mhz GEWORDEN

Win liep niet vast

daarna heb ik het met mijn P3 gedaan en idemdieto hij ging zo van 650 6.5X100

netjes naar 866 133X6.5

nu heb ik dus een frontje gemaakt op mijn Pc voor draaien onder Windows en draaien onder Games met behulp van een omschakelaartje

( alles is wel op eigen risico )

bij mij werkt het maar meschien dat er Mobo's zijn die dit niet willen of CPU's
dus meschien dat het niet over al werkt

( het besten is een Mobo met alleen Jumpersettings werkt en geen BIOS SOFT MENU want dan denk ik dat het niet werkt
Pagina: 1