[BC3] Case "borgcube"; waar te beginnen?

Pagina: 1
Acties:
  • 132 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Mithrandir
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-08 12:50
Ik wil een case in de vorm van een Borgcube maken (plaatjes: www.theborgcollective.com). Ik wil hem van bijna zwart plexiglas maken met groene ledjes erin.
Ohja, hij wordt 35 cm in het vierkant...

Verbouwing

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

I use Debian btw

Zorg eerst maar eens dat je zwart plexiglas krijgt, dat is aardig prijzig :D

Alle proemn in n drek

Verwijderd

Doe het dan direct goed, en koop een zooi verwarmingsbuizen, en van die T en L stukjes... en dan zo''n doos in elkaar lassen, met allmaal loze buizen overal heen... ledjes ering... beetje zwart verfen...

• php
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

php

Bijna zwart plexiglas heet dark smoke, en is o.a. te verkrijgen bij Schagen in Rotterdam (zie telefoongids voor nummer)

Verwijderd

fock maat, dat was mijn idee dat ik aan het uitwerken was, ik ben nl ook een borgcube aan het bouwen :-)
weliswaar ietsjes groter dan de jouwe :-)
maybe zouden we onze ideeën eens naast elkaar moeten leggen ofzo?

Verwijderd

to think like a borg you have to become first a borg.

assimilating now.....

wel kwel idde, maar gaat volgens mij veel tijd & geld in zitten

• Potatoman
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23-08 20:16

Potatoman

koniwa

Als je het makkelik wilt doen koop je gewoon een model van een Borg Cube, en verstevig je die van binnen flink wat..

The cyclographing developer

Verwijderd

borg rule !!!

Verwijderd

resistance is futile..

Verwijderd

You will be ASSimilated......

Verwijderd

Op woensdag 25 april 2001 21:25 schreef Fl3xx het volgende:
You will be ASSimilated......
Your ass will be simulated, resistance is futile

Verwijderd

veel tijd en geld waarschijnlijk wel, maar ik denk dat je voor een relatief bescheiden bedrag een mooie kast kan maken, als hij ooit af raakt, dan trakteer ik heel GOT op mijn how to assimilate your case guide

• Mithrandir
Oef... Ik dacht niet dat jullie zo enthausiast waren ;)

Maar mijn techniek leraar heeft van dat bijna zwarte plexiglas. Dat mag ik kopen voor 9,- per KILO :? (maf he?) Ik ga het buigen enzo TIJDENS techniek >:) (zielige andere kinderen in mijn klas ;))
Die groene ledjes kan mijn leraar ook bestellen. Weet iemand wat voor verbindingen goed zijn? Ik kan het aan elkaar doen door het te verhitten, maar misschien zijn L stukken ook wel goed; je ziet dat tenminste bijna niet.

Weet een van jullie hoeveel koeling er nodig is? Ik wou 2 (b)lazers achtering zetten die voor wat koeling zorgen. Voor de rest komen er wat gaten in de Borgcube te zitten, waardoor de lucht makkelijk kan ontsnappen.
Ik denk dat ik over een paar weekjes wel klaar ben.

Verbouwing

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
bekijk deze draad, worden al een hoop ideeen gegeven, die gebuiken ook een kubus kast

[topic=139213]

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Mithrandir
Op woensdag 25 april 2001 16:19 schreef FDominator het volgende:
fock maat, dat was mijn idee dat ik aan het uitwerken was, ik ben nl ook een borgcube aan het bouwen :-)
weliswaar ietsjes groter dan de jouwe :-)
maybe zouden we onze ideeën eens naast elkaar moeten leggen ofzo?
Goed idee! Als ik thuis ben ICQ of mail ik je wel ff; ik ben nu op school (over een half uur begint techniek :))

Verbouwing

• php
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

php

Plexiglas kan je lijmen. wel zo goed mogelijk pas maken.

Maar post eens een plaatje, ik kan me er weinig van voorstellen, en die site zag ik zo snel niets op. was te lui om op zoek te gaan (hoor ook nog gewoon te werken)

• Orbit
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 30-07 10:26
Op donderdag 26 april 2001 10:22 schreef Spice het volgende:
bekijk deze draad, worden al een hoop ideeen gegeven, die gebuiken ook een kubus kast

[topic=139213]
Hehe, that''s me.

Is wel iets conventioneler geworden hoor.

(nog niet 100% klaar hoor)

De echte mooie kanten zijn in hoogglans Cosmosswartz van BMW (metalic kleur natuurlijk), het frame (dus het del dat verwijnt achter het frontje en de achterzijde zijn in metalic antraciet grijs.

Vooral 9 cm intake, achteraan *2 8cm intake en bovenaan 2*12 cm outtake, dit alles op een fanbus tussen 7-12 V.

Verder komt er en blauwe neon in aan de kant van het mobo met een venstertje uiteraard.

Vrij klasiek, maar toch knap.

• Mithrandir
^
|

:(
Jij bent een SPAMMER

Weet een van jullie of die koeling genoeg is?

Verbouwing

• Orbit
Op donderdag 26 april 2001 19:24 schreef DinoRaptor het volgende:
^
|

Jij bent een SPAMMER

Weet een van jullie of die koeling genoeg is?
Pffffffffffff...

• Mithrandir
Tsja, je kan dat wel verwachten ;)

Het is mijn topic... Ennuh, als je over jouw (overigens mooie) casemod wil kleppe, doe dat dan maar even in je eigen topic...

Voor de anderen: Dankjewel voor jullie hulp :)

Verbouwing

• Orbit
Ik wou eigenlijk gewoon zeggen dat het id meoilijker te verwezenlijken is dan je denkt in eerste instantie. En yep, ik was wat op dreef daardoor en poste ook maar meteen wat ik we lgedaan heb (is nogal lame, nietwaar, gewoon vertellen wat je NIET doet?)

• OverSoft
  • Laatst online: 11:52
sorry hoor, maar ik kan die plaatjes van die borgcube nerges vinden, waar staan ze?

• Mithrandir
Afbeeldingslocatie: http://www.theborgcollective.com/The%20Borg/Graphics/Borg_Images/F39.jpg

Een goed plaatje?

Verbouwing

• BC3 Victim
inclusief voyager :7

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

IK zou het niet doen met zwart plexi-glas maar gewoon met buisjes, (ios al eerder gezegd) hierdoor krijg je een veel beter effect, het duurt wat langer maar is wel cool.

Misschien combineren, eerst plexi-glas en daarover die buisjes

• Mithrandir
Jep... Dat ga ik doen... Eerst plexi en dan een héle zooi buisjes ertegenaan :P...
Lijkt me wel stoer. En dan tussen de buisjes door een paar groene ledjes :9~ (DinoRaptor denkt aan startrek)

Verbouwing

• BC3 Victim
Op mijn werk hebben we BERGEN oude celeron 300''s liggen, te koop voor 15 gulden/stuk. In Den Haag. Iemand?

Verwijderd

Misschien hoor:

Maar is het niet mooier, en realistischer om ipv zwart plexiglas gewoon een aantal oude/brakke kaarten als eerste laag te gebruiken. Hier een dunne laag zwarte lak overheen, en daar overheen de metalen constructie. Je krijgt zo een beetje meer contrast en hoogteverschil onder je metalen constructie.

Verwijderd

Op vrijdag 11 mei 2001 09:34 schreef Gordijnstok het volgende:
Misschien hoor:

Maar is het niet mooier, en realistischer om ipv zwart plexiglas gewoon een aantal oude/brakke kaarten als eerste laag te gebruiken
Als startrek kijker is dat DE MANIER, goed schoonmaken de oude mb''s alle koper polijsten en afwerken met plastic kontaktspray. Kun je de ledjes erdoorheen boren. Lijkt me bijzonder mooi om te zien. Iets aparts.
Trouwens dan kun je case van aluminium plaaten bouwen, met een grote popnageltang en wat hoekprofieltjes de boel in elkaar poppen. Of misschien van repen printplaat dubbelzijdig, was en is verkrijgbaar bij de BACO dump in IJmuiden. Even in het telefoonboek neuzen.
Zo heb ik vroeger mijn kasten gemaakt, werkt als een trein.

Groeten :9

Verwijderd

I''m am Shakespear of borg: Prepare to be ......or NOT to be.

• Christoph
  • Niet online
sebastius, zijn dat werkende of dooie?

• BC3 Victim
Geen idee of ze dood zijn, maar ja. Ik bedoelde het eigenlijk als decoratie. Ze gaan wel zonder garantie/geld terug, dus ik vermoed: alles dood. Hoewel er wel echt mensen zijn geweest die er werkende cpu''s tussenuit gehaald hebben.

Verder ook nog simm''s (30 en 72 pins voor 7,50)

• Leipo
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
maak een kubus kast van oude moederborden die je zwart geverfd hebt dat lijkt mij een veel mooier resultaat :)

• Christoph
  • Niet online
hmm sebastius, kan je er niet eens een werkende uitvissen voor me? :P

Verwijderd

ik kan die borg schepen dromen, heb toen voor kerst die Borg Box gekregen met alle TNG eps met de borg, zeer cool.

Heb die banden al bijna verrot gekeken :)

maar met die ouwe onderdelen is nog kewler dan dat plexiglas.

Met z`n allen komen we er wel :)

• Mithrandir
Slik!

wat een cool ideee!!!
Ik ben meteen gaan kijken naar wat ouwe bende... maar ik heb totaal niets :'(... Wel een ouwe 286, maar die kannik nie vinden en mag misschien niet van mijn ouders ;(...
Weet een van jullie waar ik nog wat kaarten kan vinden?

Verbouwing

Verwijderd

Er zijn een hoop tweedehands winkels, die hebben zo''n rommel doos liggen daar kun je 486 mobo''s (kapot of heel :? ) voor 5,- uit zoeken :D

• DeadKennedy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-08 19:51
check maar es het tel. boek ofzo en zoek dan naar een kringloop / dump / 2e hands

WEBN & chill (@IBKR)

Verwijderd

zo een cube , als je het echt tegoei wil doen zie ik een serieus aantal werkuren en inderdaad buisjes en details, ik zou kiezen in plaats van ledjes een groene neonverlichting erin, kreeg je zo een akelige groene schijn.

Als bouwplaten gewoon plexi gebruiken en de details zwart opspuiten.

Wel niet echt een gemakkelijke case mod :)

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-02 20:46

dawuss

gadgeteer

Zoals al een paar keer gezegd een zooi oude moederborden pakken.

Ik zou ze in lagen opelkaar plaken (die dingen kosten niets en het moet tenslotte een beetje een stevige kast zijn...). Ik zou ze met de achterkant naarbuiten plaatsen, want dat ziet er wel cool uit met al die soldeer puntjes. Ik zou ze aan de binnekant verstevigen met metaal (steviger en beschermt tegen magnetische storing). Die borg cubes zijn hartstikke chaotisch (zo zien ze eruit) dus dat krijg je wel met moederborden. Post ene plaatje als het af is :9~

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

• Mithrandir
zal ''t proberen... Ik ga binnenkort naar de sloop wat moederborden/printplaatjes algemeen/kaarten/? halen...

Verbouwing

• Mithrandir
Snikkie... Bij de sloop hadde ze niets. Weet een van jullie nog een plaats waar ik ze weg kan halen??? Ik heb maar 1 olde computer die ik mag slopen...

Verbouwing

Verwijderd

waar woon je?

Verwijderd

Computerwinkels afgaan die hebben meestal ook wel van die zooidozen, anders moet je het daar ff vragen...

• Mithrandir
*D*D
Ik krijg ze binnekort
*D*D

Ikke blij... De vader van een vriend van me heeft een bedrijfie waar hij mensen leert computeren (:+). Die vroeg ff aan me wat ik nodig had, ik vertelde dat ik 5x35x35 cm nodig had, en meneer Stavorinus :? vertelde dat hij wel ff zou zoeken. En dat mijn vriend wel zou vertellen dattie ze had :)

ik O+ vrienden :)

Ohja, ik woon in Scherpenzeel (FR), ligt dicht bij Wolvega (FR), ligt dicht bij Heerenveen (FR), ligt ook dicht bij Emmeloord (NOpolder) :)

Verbouwing

• BC3 Victim
We wachten met smart op de foto''s. ;(

Verwijderd

Defect Borg: Refutile is sistance. Your ass will be stimulated. :D

• Mithrandir
Op donderdag 17 mei 2001 19:42 schreef Visage het volgende:
We wachten met smart op de foto''s. ;(
Hmz, dat zal wel even duren ;( ;(. Ik heb die printplaten nog niet (whaaa :(). Hoop dat ik ze ma. krijg.

Vraagje: wat voor ''ophanging'' voor mijn cdr en floppy moet ik gebruiken? Kan ik een lade uit een ouwe computer halen? Of zelf ff maken van plexiglas/?

Verbouwing

Verwijderd

Vraagje: wat voor ''ophanging'' voor mijn cdr en floppy moet ik gebruiken? Kan ik een lade uit een ouwe computer halen? Of zelf ff maken van plexiglas/?
Ik zou de lade uit een oude computer halen, i.v.b.m statische elektriciteit. Maar dat is wat ik persoonlijk zou doen. :)

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Dit zou cool kunnen worden.
Ik denk dat je het beste met lagen werkt.

1 laag printplaat met een zwart-grijze wolkennevel bespoten, daarover nog wat printplaten(zwart natuurlijk) maar met grote gaten tussen ze, zodat je diepte krijgt en dan nog iets om het chaotisch effect te krijgen...

• Mithrandir
Op vrijdag 18 mei 2001 23:01 schreef Sharkbyte het volgende:
Dit zou cool kunnen worden.
Ik denk dat je het beste met lagen werkt.

1 laag printplaat met een zwart-grijze wolkennevel bespoten, daarover nog wat printplaten(zwart natuurlijk) maar met grote gaten tussen ze, zodat je diepte krijgt en dan nog iets om het chaotisch effect te krijgen...
Hmmmm, das nog méér werk... Ik ga eerst proberen de 1e laag in orde te krijgen. Is al moeilijk genoeg.

Verbouwing

Pagina: 1