[BC3] tegenvallende overklokprestaties...

Pagina: 1
Acties:

• Mastakilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-05 19:47
Ik heb sinds enkele dagen mijn nieuw systeem...

dit bestaat uit een duron 800, DFI AK75-EC mobo (KT133A chipset), 384mb pc133 geheugen, SBlive, 2 netwerkkaartjes, veel HDs en enkele cdrom-writers...

het geheugen draait allemaal op CAS2 en 133Mhz
als ik de multiplier op 7 zet en de jumper naar 133mhz (933mhz) dan boot hij, maar crashd hij bij het opstarten van windows
zet ik de Vcore op 1.625 ipv 1.6 dan boot hij in win2000
ik kan 3dmark 2001 dan stabiel draaien (1keer, heb nog geen tijd gehad om langer te proberen)
maar als ik prime95 probeer geeft hij een foutmelding

dus ben ik het vltage stapsgewijs gaan verhogen
pas bij 1.825V wil hij zonder fouten Prime95 draaien

verder hzb ik nog niet geprobeerd, maar het probleem is nu dat de temperatuur nu al veel te hoog is naar mijn zin:

toen hij niet overgeclocked was bereikte hij stressed ongeveer 45 graden en nu hij op 933mhz draait zit hij stressed al aan de 59 graden!!

Dit slaagt mij zwaar tegen aangezien ik hem liefst tot de ghz zou krijgen (met 133mhz fsb natuurlijk)

Ik heb een Iceberg IB60-EC cooler (Orb clone)waarvan ik de thermalpad heb afgehaald en witte koelpasta er heb op gesmeerd (zeer dun laagje)

nu denk ik dat ie misschien er niet 100% goed op zit aangezien, terwijl de core 59 graden de heatsink absoluut niet zo warm aanvoelt

kan ik dit op een of andere manier te weten komen ZONDER hem er terug af te moeten halen (het erop zetten was al zo''n stress jobje en het eraf halen zonder de processor erop ging al nog moeilijker (met processor heb ik het dus nog niet gewaagd))

Mijn heatsink heeft denk ik ook een beetje een aparte vorm waardoor ik denk dat ie de core misschien niet goed raakt,
dit kan ik het beste uitleggen door ff naar een vorige topic van mij te verwijzen:
gathering.tweakers.net/showtopic.php/163175

(kijk naar de tekening)

• Black_Adder
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-08-2025
Die koeler die je daar hebt staat niet echt bekend als een goeie koeler....

mayB nieuwe kopen?

Verwijderd

IDD ;)

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
mijn msi k7t pro was jumperloos en je kon gewoon in het bios menu dat ding hoger zetten...

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Mastakilla
heb net nog wat zitten proberen:

op 1.85V (maximum):

9.5*100 lukt ni
7*135 lukt wel maat prime 95 geeft error
7*137 lukt wel maar prime 95 geeft error

weet er misschien iemand of die prime echt moet lukken vooraleer de processor als stabiel mag beschouwd worden?

Verwijderd

ik weet niet of dit bij jou zo is maar mijn mobo houd niet van fsb hoger dan 100 (msi k7t pr02a met duron 800) 10x100 draait hij wel maar niet superstabiel, vanwege brakke koeler maar hoop binnen week mijn waterkoeling aftehebben. dus probeer eens 10X100 of hoger (naar eigen wens >:) )

• Xandrios
  • Laatst online: 19-05 21:47
mijn duron 800@1070 loopt rockstabiel op een mSI k7tpro2..

Samen met een spire koeler, en 2 casefans er direct op..

wel met 2v

in het begin wilde deze duron niet eens op 1000 mhz booten..
Na flink inbranden kan ik zelfs booten op 1150 :):)

• martijn12345
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-04 21:07

martijn12345

Geen inspiratie

Precies. brand hem eerst eens in. Laat hem op 7x133@1,85 draaien. Doe dit eens een paar weken lang, waarbij je Prime constant aan hebt staan. Belast hem zo zwaar mogelijk.
misschien dat ie dan verder gaat.
En dan heb je mooi een paar weken de tijd om een betere koeler te kopen, want die ice-berg dingen koelen echt rampzalig slecht.

Geen inspiratie

• Mastakilla
ik had gehoopt dat iemand me misschien ook wat antwoorden op mij vragen kon geven...

want ik zou met mijn huidige cooler toch wat hoger willen geraken

kan ik op één of andere manier te weten komen of mijn cooler niet goed zit? (ik kan het niet zien, maar mijn heatsink voelt wel niet warm aan om op een 59graden processor te zitten...)

ps: martijn: jou berichtje was er nog ni toen ik dit berichtje ging typen, bedankt voor me ff duidelijk uitleggen hoe ik moet inbranden...

zijn er eigelijk ook gevaren aan het inbranden?
is het de bedoeling dat ik hem na het inbranden terug op een lager voltage zet om verder over te klokken?

en vooral:
kan een duron eigelijk 5jaar 1.85V en maximum overgeclocked zijn aan?

• DarkTemple
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-04 09:40
Op zaterdag 21 april 2001 18:48 schreef Mastakilla het volgende:

en vooral:
kan een duron eigelijk 5jaar 1.85V en maximum overgeclocked zijn aan?
Geloof mij maar, over 4 jaar gebruik je die processor toch niet meer, veel te traag dan:)

• Mastakilla
Op zaterdag 21 april 2001 19:46 schreef idX het volgende:

[..]

Geloof mij maar, over 4 jaar gebruik je die processor toch niet meer, veel te traag dan:)
misschien heb ik er dan al wel een nieuwe,
maar bruikbaar kan ie dan zeker nog zijn...

let wel op: ik ben niet zo''n verwend jong dat elke mhzverdubbeling een nieuwe processor koopt of krijgt...
ik kom nu bv van een 166mmx@200 en daarvoor had ik een 486sx 20mhz
als ik zo verder wordt mijn volgende processor toch wel minimum een 5ghz...
:)

Verwijderd

die temperaturen zijn niet om je echt zorgen over te maken, die duron van je blijft meer dan 2 uur stabiel draaien op 75graden. k heb het gehad wegens een klote koelblok, maar hij bleef stabiel.

2: DIE IB60 ZUIGT. k heb em ook gehad en de coolermaster standaardkoeler koelt nog beter man.

3. mijn cpu wordt nu max 58 graden op 950mhz*1.84V. Er moet nog koelpasta tussen en er komt strax een FOP32 op. Dik voorelkaar dus =] 1050 here i come
Pagina: 1