My case mod (watercooled)

Pagina: 1
Acties:

• reapher
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 06-04 20:22
Nou ja hier dan even de eerste plaatjes, beetje vage kwaliteit maar ja.

Afbeeldingslocatie: http://www.zwembadenkhuizen.nl/box/box1.jpg
De kast met koelunit ingebouwd
Afbeeldingslocatie: http://www.zwembadenkhuizen.nl/box/box2.jpg
De voorkant
Afbeeldingslocatie: http://www.zwembadenkhuizen.nl/box/box3.jpg
zijkant :)
Afbeeldingslocatie: http://www.zwembadenkhuizen.nl/box/box4.jpg
het koelblokje
Afbeeldingslocatie: http://www.zwembadenkhuizen.nl/box/box5.jpg
de testopstelling 0 graden :)

Dit is dus mijn watercooled pc project, het water wordt gekoeld met een soort van koelkast tot 0 graden. Daarna schiet ie in beveiliging.

More to come soon

Click hier niet

• martijn12345
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-04 21:07

martijn12345

Geen inspiratie

hoezo vage kwaliteit.
De kruisjes zijn haarscherp :+

Kun je eens uitleggen hoe dat zit met die soort koelkast ? Want ik vind dat wel interessant. Scheelt een hoop geklooi met peltiers enzo.

Alleen wat ik me afvraag, als er van dat ijskoude water door je slangen loopt, en dat stroomt door een relatief warme kast, heb je dan niet condens druppels, die van je slangen op je kaarten gaan druppelen.

Geen inspiratie

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23:28

The Legend

*Plop*

Op zaterdag 16 juni 2001 15:51 schreef martijn12345 het volgende:

[knip]

Alleen wat ik me afvraag, als er van dat ijskoude water door je slangen loopt, en dat stroomt door een relatief warme kast, heb je dan niet condens druppels, die van je slangen op je kaarten gaan druppelen.
Kijk hier maar eens [topic=159812]

Ik ben toch malle pietje niet!

• Psychoot
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-03 21:57

Psychoot

1337n00b^

Wel leipe actie.... alleen idd een paar plaatjes doen het niet. *D

• reapher
Komt door die vage freeservers, die laten de helft niet zien :(

Tja die watercooling unit is apparaat waar een koelkastje in zit, deze is afkomstig van zo'n oude bronwatertap. Hij koelt het water tot 0 graden na ongeveer 30 min. Nu is het heel anders dan een peltier, maar in combinatie met een peltier zou het nog beter zijn. Eerst gaat ie zonder draaien. De resultaten zal ik hier nog wel posten uiterraad.

Click hier niet

• Boeie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-04 10:49
bruut!!

• Koekie007
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-04 19:30

Koekie007

Soms maar niet altijd ....

Zeker mooi .... vertel eens wat meer ... is het uit zon euvital ding wat je soms in winkels ziet staan en waar je water uit kunt halen als ik weer eens met mijn vriendin/zus aan het winkelen ben :7 ik heb hier namelijk erug veel intresse in

bvd K03K

Member of QU|CCC Sub team Lilacgrazer&K03(K)

Verwijderd

geen last van condens?

• vanwegen
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-05 23:04

vanwegen

-:|:-

en wat was het resultaat voor/na ?

En toen was m'n signature weg :(

• frennek
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-12-2025
Ziet er mooi uit man. Heb je dat blokkie zelf gemaakt? Maakt dat koelkastje eigenlijk veel herrie? Want anders wordt het nog stiller als met een radiator. Daar moet meestal nog een ventilator op. Als je met een peltier gaat koelen, moet je alles wel heel erg goed gaan inpakken.

• reapher
Condens heb je natuurlijk last van ja, maar dat ga ik oplossen door alles goed in te pakken.
Dit is niet zo'n vital ? ding die je wel eens ziet staan, deze komt uit een koffie zet apparaat/ water tap. Dit is zo'n mega apparaat :) Het zal ook vast wel kunnen met zo'n kleine, maar dan moet je maar afwachten hoeveel watt ie kan verwerken.
Het blokje heb ik niet zelf gemaakt (jammer genoeg) het is een blokje van OC-shop (om maar even reclame te maken)
Wat ie gaat doen weet ik nog niet, hij is nog niet af. Ik verwacht niet dat me celly veel hoger gaat, die zit helaas al aan ze max 880. Maar we zullen zien.
Herrie tja nu nog wel, er zit zo'n 220 volt gegoten metal fan in, die niet helemaal zuiver meer is. Dus wel een beetje herrie. Maar ik heb al een plastic 220v fan bestelt. De pomp de unit maakt minder lawaai dan me gewone pomp dus dat valt mee.

ik ga van de week een digitale camera kopen dus dan zal ik wat kleuren shots maken :)

Click hier niet

• Kvn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-05 19:01

Kvn

Errug netjes, ziet er gaaf uit :)

• itsoJ
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-05 16:39
Ziet er zeker netjes uit!!

(En nu maar wachten op de betere pics :+ )

Verwijderd

Is dat nou een case of een kartonnen doos?? (ik kan er dus helemaal niks van zien)
:Z :Z :Z :Z

• reapher
Ben jij blind of heb je niet gelezen?
Er staat toch sorry voor de slechte plaatjes, sjees.

Maar ik heb vandaag even wat testjes gedaan met deze unit. Hij had eerst 30 min nodig om water naar 0 C te koelen (6 liter) Nu met wat kleine fans die schone lucht blazen ongeveer 20 min.
Op de unit staat dat ie 200Watt kan koelen :) das best lekker. Hij trekt overigens iets meer :)

Maar voor jullie luitjes zal ik straks wel even wat betere plaatjes posten.

O en het is wel een doos. van mdf dan wel te verstaan.

Click hier niet

Verwijderd

Ik heb wel gelezen en ik weet dat je hebt gezegd dat er slechte plaatjes zijn, maar door dat te zeggen hebben we er nog niet erg veel aan.

• reapher
*Zucht*

Click hier niet

• reapher
Kijk eens betere plaatjes

Click hier niet

Verwijderd

Als je de kast bekleed met isolatie materiaal dan word ie een stuk stiller alleen wordt de temp in de kast wel wat hoger

Verwijderd

Apart ding, maar wel mooi.
Pagina: 1