Toon posts:

[BC3] tb800 op 5C full load :)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
nou eindelijk..
na heel wat gekloot met water en een pelt
(ICE-71) 80watt.
ben ik nu eerst weer even te vreden...

gegevens..
kamer temp 22C
water temp 1,5C (*)
proc temp 5C (**)

water word gekoeld door mijn zelfgeboude butaankoeling (zie site) heb deze wat aangepast zodat hij het water koelen kan (tankje van 1 liter) verder zit er geen radiator in mijn systeem en ook geen fans dus!~ (lekker stil!)(mijn hdd maakt meer lawaai dan de koeling!)

proc TB800@800 vcore 1,575 fbs 100..
het gekke is dat de cpu clock nu 807,6Mhz aan geeft :?
ik clock hem niet over weet zo 123 niet meer wat voor core het is.. maar deze is zeer slecht te overcloken... en mijn video kaart is op dit moment toch de bottleneck.. (voodoo3 2000) :(
ben aan het sparen voor een tb1000 :)
en een gf3 (zal nog wel ff duren)

mobo MSI KT7 pro2
FBS wil nu wel hoger dan met lucht koeling (geeft maar weer aan dat het een kut proc is)
kan hem op 112 laten lopen daar boven gaat de video kaart over zijn nek.
...

koelblok:
omgebouwde coolmaster (koper) naar water,
paar plexi plaatjes tegen de katen geplakt
water stroomd er door in een liggen de "U" vorm..

pompje:
merk weet ik niet meer maar 300l per uur..
dus 100l in werkelijkheid of mischien nog wel minder..

zal straks wel een paar foto''s maken. en op de site zetten..

Verwijderd

En wat is het probleem?

Verwijderd

Topicstarter
probleem?? hooo dat wis ik niet is dit forum aleen voor problemen dan?

sorry sorry sorry...

• Kokkers
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 24-08 12:12
Over het algemeen wordt het wel op prijs gesteld om je bevindingen te posten.

Ik heb zelf geen peltier cooling setup maar vind het wel leuk om er wat over te lezen.

Je kunt ook verder klikken! :)

Verwijderd

Tof ;)

MM_Zork,
heb je al geprobeerd wat het doet als je de peltier er tussen uit laat ?

Verwijderd

Topicstarter
ja kijk maar eens naar deze url:
gathering.tweakers.net/showtopic.php/160144

dat was niet al te best, moet wel zeggen dat ik nog wat aanpassingen aan de proc en het koelblok heb gedaan...

heb trouwens nu de koeling (butaan) uit staan om te kijken hoe snel de temp van het water oploopt, ingeval dat het mis gaat met mijn butaan koeling..
staat nu al een 20min uit:
water temp 24,2C proc 16C en stijgende..

Verwijderd

Mmm is het niet verstandiger een zwaardere peltier te pakken? Bij een AMD wordt toch eigenlijk wel een 80+ watt aangeraden volgens mij...

Greetz

Verwijderd

Dat zal nog wel ff blijven duren ook.....
je gaat nu met een oppervlakte van zo''n 1 - 1,5 cm² 1 liter water gaat opwarmen. Dat zal dus nog wel ff duren.
Ik zou in dat geval wel een alarm laten maken bij 60°C. Dan zit je in iedergeval nog ruimschoots in de veilige marge.

Verwijderd

Topicstarter
nou das niet helemaal waar er zit een peltier tussen en die is 40mm*40mm
het koelblok is 45mm*45mm*20mm (L*B*H)

maar goed
water temp is nu 40C
proc zit nu op de 22C (das heel mooi dacht ik zo,, draait nu dus +- een uurtje zonder koeling ;)

Verwijderd

Nou denk ik dat je wel slim genoeg bent, maar heb je ook een coldplate onder die pelt geplakt?

En die 5 graden, is dat gemeten met de onboard sensor? Dan zou je proctemp nog wel eens lager kunnen zijn. (aangezien ik die krengen nog steeds niet vertrouw)

Verwijderd

Zou zeker niet gaan overklokken als ik jouw was. Een T-bird levert iets van 55~60watt op 800 Mhz en 1.70V ( das toch standaart voor een t-bird 800 ) en die peltier is 80 watt op 15.6 V op 12 volt is hij maar 12/15.6*80watt = 61.5 Watt. Als je met je proc over die 61.5 komt, kan de peltier die warmte niet aan, en draaien de koude en warme kant van de peltier om( peltier from HELL ). Gegarandeert je proc naar de haaien binnen 5 sec. Als de donder een betere peltier kopen, en als je daar het geld niet voor hebt, dan in iedergeval deze ertussen uithalen. Waterkoeling direct op de proc blijf hij ook koel zat ( denk niet veel hoger dan die 5 graden, misschien 10~15 stressed )

Je mag van geluk spreeken, raar dat iemand die zelf een butaan koeling kan bouwen ( ik dus niet, mijn complimenten ), niet iets verder in het TEC-eigenschappen boekje heeft gekeken.

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Op donderdag 19 april 2001 16:09 schreef Celeron_clocker het volgende:
Mmm is het niet verstandiger een zwaardere peltier te pakken? Bij een AMD wordt toch eigenlijk wel een 80+ watt aangeraden volgens mij...

Greetz
Lijkt me niet erg nodig met een full load op 5C

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Op donderdag 19 april 2001 16:18 schreef The Rapier het volgende:
Zou zeker niet gaan overklokken als ik jouw was. Een T-bird levert iets van 55~60watt op 800 Mhz en 1.70V ( das toch standaart voor een t-bird 800 ) en die peltier is 80 watt op 15.6 V op 12 volt is hij maar 12/15.6*80watt = 61.5 Watt. Als je met je proc over die 61.5 komt, kan de peltier die warmte niet aan, en draaien de koude en warme kant van de peltier om( peltier from HELL ). Gegarandeert je proc naar de haaien binnen 5 sec. Als de donder een betere peltier kopen, en als je daar het geld niet voor hebt, dan in iedergeval deze ertussen uithalen. Waterkoeling direct op de proc blijf hij ook koel zat ( denk niet veel hoger dan die 5 graden, misschien 10~15 stressed )
Hmmm okay daar zit wat in, ik neem m''n vorige opmerking terug ;)

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Wat ben jij een druk mannetje !!!

Heb je niet nog een complete Peltier kit voormij over ?? Ik krijg mijn Duron 900 echt niet over de 980... slechte batch denk ik,... en ik wil zo graag hoger !!!

Verwijderd

Topicstarter
dabit "Nou denk ik dat je wel slim genoeg bent, maar heb je ook een coldplate onder die pelt geplakt?"

he he he durf het haast niet te zeggen.. lol ;)

maar nee ik heb geen coldplate onder de pelt..
en dat heeft een rede
zit namelijk zo.. deze proc is haast niet te overclocken. (gewoon pech) ja als ik hem -17C cool haald hij met moeite 1000Mhz..

heb het dan ook opgegeven hem te overclocken.
deze proc heb ik al heel lang, en daarom is hij ook verdoemd tot proefkonijn.. voor alles wat ik me zelf in het hoofd haal..
deze proc heeft de volgende martelgangen al ondergaan..
1 orb-cooling (50C/60C)
2 rechtreekse butaan/propaan koeling (-17/+5C)
3 butaankoeling met koeler op de proc geplakt met secondenlijm.. (-5C)

waterkoeling 3 verschillende blokken (all homemade) (33C/25C

4 peltier waterblok waar de peltier hot side rechtreeks in contackt kwam met het water.
geen temp meting (temp bleef oplopen heb hem bij +55C maar uitgezet)

5 waterblok van plexi en een oud alu blok. (33C en te strak op de proc gezet :( core afgebrokkeld.. best wel veel, hoorde hem kraken en dacht nog ho ho... die is stuk..
los gehaald GVD :( 2mm van de core af!!)
had hem al bijna weg gemieterd,, maar toch nog ff geprobeerd en (HOE IS HET MOGELIJK hij doet het nog!) :)

nu zat ik dus met een proc waarvan de core tot op het kritieke punt was afgebrokkeld...
nou daar heb ik wat op gevonden :)
6 heb staal epoxy gepakt en daar de hele bovenkant (behalve de L1 puntjes) mee ingesmeerd zoveel dat ook de core bedekt was.
nachtje laten uitharden.
7 daarna weer mooi gelapt tot dat ik de core weer kon zien :) (en lezen wat er op stond :) )..
nu was de core dus mooi helemaal met de (nieuwe bovenkant gelijk en ingesloten door de uitgeharde epoxy :).

8 hierop heb ik maar meteen mijn peltier ook op vast gemaakt heel dun laagje AZ toen de peltier er op gezet met een lijmtang en ( 9 )zohard als ik durfde aan gedraaid.. waarna ik de buitenkant van de peltier weer met een laagje staal epoxy aan de proc vast heb gezet.. nachtje laten staan.
en de lijmtang er af gehaald... nu had ik dus een TB met ingebouwde pelt :).

10 hier heb ik op de normale manier mijn omgeboude coolmaster opgezet (dus niet vast geplakt he he he :) ).

nou niet meteen allemaal gaan zitten zeuren dat dat niet handig is.. enzo...
ik ben namelijk niet van plan dit met meer proc''s te doen.. de rede waarom het nu zo zit. is omdat deze proc het niet lang meer hoeft vol te houden, 1 maand ofzo.. dan heb ik mijn nieuwe TB axia core... en die pelt gebruik ik ook niet meer die is inderdaad te zwak voor een TB 1000 of hoger..

en toen ik de pelts kocht was ik van plan om 2 van die pelts voor 1 proc te gaan gebruiken, is er alleen nog niet van gekomen.

nou dat was het wel zo''n beetje,, en ja de temp is inderdaat gemeten met die ingeboude op het Mobo.

Verwijderd

en toen ik de pelts kocht was ik van plan om 2 van die pelts voor 1 proc te gaan gebruiken, is er alleen nog niet van gekomen
Ja, daarom heb ik ook nog 2 80W pelts thuis liggen. Alleen krijg ik dat niet passend op m''n mobo.

Verwijderd

:o LOL,
ROFLMAO..

Ben je niet binnenkort jarig of zo..??

Verwijderd

roelandstoter:

had je het tegen mij?
Ik heb nog wel een 80W peltier liggen ja. 2 stuks zelfs.
En een A7V met Duron 650 @ 1G ook nog wel. En een waterblok ook al.

sjongejonge, binnenkort bij de Pricewatch: DaBit''s scrapyard.

Verwijderd

Topicstarter
dabit ik hoop dat hij het tegen jou heeft wand ik doe de mijne niet van de hand..
er moet straks ook nog een video kaart gekoeld worden :)

en daar wil ik die pelts voor gebruiken.
he he he en daar is wel genoeg ruimte om er twee op te zetten .. jam jam...
voodoo op -20c... nha.... :+

Verwijderd

Dabit, ik had het inderdaad tegen jou... Nou, als je mij kunt uitleggen hoe ik die hele meuk erop moet zetten/plakken/klemmen enz.. heb ik zeker interesse... Alvast voor mijn verjaardag zullen we maar zeggen >:)

Roeland

Verwijderd

Neem ff contact op via mail. dabit@trybit.com. Maandag lees ik ''t weer.
Pagina: 1