ik heb hier een gateway pIII 600 met 256 mb mem en een asus v6800 64mb kaartje. hierop draai ik nvidia det. 11.01 + dx 8.0a. dit gaat goed alleen hij schokt af en toe nogal. hij crasht echter niet. die schokken kwamen door een uitstaande dma van de harddisk kwam ik achter. dit heb ik aangezet. het schokken is nu idd over maar hij loopt nu na een paar minuten quaken gewoon helemaal vast. iemand een idee hoe je zo'n ding stabiel krijgt? misschien de intel bus master drives? het bordje is dus een echt intel bordje, hartstikke prof bordje.
Verwijderd
je geeft zelf het antwoord op je vraag, uitproberen zou ik zeggen...misschien de intel bus master drives?
ja heb je wel gelijk in. hij loopt ook al vast als ie de cd-rom probeert aan te spreken. wordt weer pielen met diskettes.
Denk niet dat je het in de driver sfeer moet zoeken. Ik denk aan een probleem met de irq's enzo. Zet in de bios alles eens op auto.
I, for one, like Roman numerals
Verwijderd
Nou ik heb sinds een paar dagen ook iets vreemds. Ik kreeg in windows ook ineens spontane vastlopers terwijl ik niets bijzonders aan het doen was. 
Toen heb ik al mijn devices ontkoppeld en er telkens weer een aangesloten. Toen bleek het mijn oude CD-Rom drive te wezen.
Ik heb hem er nu niet meer aanhangen, omdat ik hem toch niet gebruik. Maar ik denk dat het iets met DMA is. Ik heb er namelijk net een DVD drive erin zitten. Toen heb ik alles op DMA gezet omdat mijn DVD-tjes niet vloeiend gingen.
Ik zal hem straks ff weer aansluiten en DMA uitzetten. Kijken of dan het probleem verdwenen is.
Toen heb ik al mijn devices ontkoppeld en er telkens weer een aangesloten. Toen bleek het mijn oude CD-Rom drive te wezen.
Ik heb hem er nu niet meer aanhangen, omdat ik hem toch niet gebruik. Maar ik denk dat het iets met DMA is. Ik heb er namelijk net een DVD drive erin zitten. Toen heb ik alles op DMA gezet omdat mijn DVD-tjes niet vloeiend gingen.
Ik zal hem straks ff weer aansluiten en DMA uitzetten. Kijken of dan het probleem verdwenen is.
zet je dma anders een standje lager. ER zijn er geloof ik 5, m'n dvd/cdrom werkt nu alleen op 2 maar windows zette hem standaard zo hoog mogelijk (5 dus
) met de IDE tool van via zet ie hem wel goed, meteen flinke performance boost dus
Pagina: 1