[BC3] Cooler raakt core niet!

Pagina: 1
Acties:
  • 109 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Mastakilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-05 19:47
Ik heb een iceberg IB-60 cooler (Orb-achtige) en een duron 800...

op die duron zitten op de vier hoeken een soort ronde rubberkes (ik denk om te verhinderen dat de cooler de core beschedigd)

maar ik heb vandaag de thermal pad eraf gehaald en zie dat mijn cooler de core met een paar millemeter niet raakt!

wat kan ik hieraan doen (zonder die rubbertjes is mijn core denk ik wel heel kwetsbaar)

ook staat er een krasje op de cooler, waar hij de core moet raken

wat kan ik hier aan doen?

• Initial G
  • Registratie: November 2000
  • Nu online
ik denk dat je iets heel erg fout gedaan hebt, of die koeler deugt voor geen meter, een paar mm is nl wel heeel veel ruimte...

anyway RTM!

• Sir_Joachim
  • Laatst online: 11-03-2023

Sir_Joachim

Bestek Roelz

Koel pasta tussen gooien?

WAZZAAPP!!! | Visit the greatest website of all time: Q2u

• Vidra
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 25-04 14:19

Vidra

Vragen?

Tja een paar milimeter kan je niet vullen met koelpasta (Artic Silver II). Volgens mij kan je beter ffies terug gaan met die koeler want er klopt zeker niet iets, of was die thermalpad een paar milimeters dik..???

Executive Director | aan mijn uitspraken kunnen geen rechten worden ontleend! | Build: AMD 7800X3D - 32GB - AMD RX 7900XTX

Verwijderd

coolpasta is om de kleine oneffenheden op te vullen. En niet 2 mm man.

• Mastakilla
Op maandag 16 april 2001 20:41 schreef GKLQuake het volgende:
ik denk dat je iets heel erg fout gedaan hebt, of die koeler deugt voor geen meter, een paar mm is nl wel heeel veel ruimte...

anyway RTM!
de rubbertjes zitten denk ik een halve mm hoger dan de core
de onderkant van de cooler zit ook een beetje naar binnen (de randen die rubbertjes raken zijn lager dan het midden)(ook ongeveer een halve mm)

dus samen toch wel een goeie mm

kan je die rubbertje op mijn duron misschien indrukken? (lijkt me wel niet zo veilig als de core eronder zit...)

ps: ik heb net de rubbertjes nog eens bekeken, en zou het kunnen dat dat plakrubbertjes zijn waar je het bovenste nog af moet halen?

• martijn12345
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-04 21:07

martijn12345

Geen inspiratie

een paar mm. Sjit. das nie goed.. terug naar de winkel ermee. Want of de koeler is verkeerd, of er is iets niet goed met je socket.

Geen inspiratie

• Initial G
  • Nu online
kan je die rubbertje op mijn duron misschien indrukken? (lijkt me wel niet zo veilig als de core eronder zit...)
die rubbertjes worden automatisch al ingedrukt en die horen op de CPU, daar moet zo''n koeler voor gebouwd zijn dus. Heb je misschien een website van die koeler, of een plaatje? Laatste optie zou een coldplate zijn...

• Mastakilla
Op maandag 16 april 2001 20:46 schreef martijn12345 het volgende:
een paar mm. Sjit. das nie goed.. terug naar de winkel ermee. Want of de koeler is verkeerd, of er is iets niet goed met je socket.
een socket heb ik nog ni (ik moet het moederbord nog steeds krijgen...) :(

ik ben gewoon al ff aan passen geweest en unlocken...

• Powerlie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-04-2024

Powerlie

ung! ung! ung!

emmm, ik denk dat je er wel aan gedacht hebt maar misschien moet je de klem van het koelblok vastmaken?? ;)

ik heb ook een Duron en bij mij worden die rubbertjes mooi ingedrukt tot het koelblok op de core drukt. beetje AS ertussen en het is helemaal goed.

edit: dat krasje op het koelblok is denk ik niet echt goed voor je core, gewoon ff mee terug gaan naar de winkel of terugsturen als je ''m hebt laten verzenden. Als dit niet gaat dan moet je flink wat schuren...

Where is it?

• Mastakilla
Op maandag 16 april 2001 20:48 schreef GKLQuake het volgende:

[..]

die rubbertjes worden automatisch al ingedrukt en die horen op de CPU, daar moet zo''n koeler voor gebouwd zijn dus. Heb je misschien een website van die koeler, of een plaatje? Laatste optie zou een coldplate zijn...
en dat zou moeten lukken, dit samenduwen?

ik wil mijn core er echt ni mee kapot helpen...

houdt er wel rekening mee dat de cooler waarschijnlijk gemaakt is om met die thermal pad gebruikt te worden... (en die was toch ongeveer een mm dik...)

• Initial G
  • Nu online
heb je hem verkeerd om gehad ofzo? En niet teveel mee prutsen, anders raken de pinnetjes misschien ook nog krom, dan heb je weer wat extra buigwerk. ;)

site?foto?

• Initial G
  • Nu online
Op maandag 16 april 2001 20:52 schreef Mastakilla het volgende:

[..]

en dat zou moeten lukken, dit samenduwen?

ik wil mijn core er echt ni mee kapot helpen...

houdt er wel rekening mee dat de cooler waarschijnlijk gemaakt is om met die thermal pad gebruikt te worden... (en die was toch ongeveer een mm dik...)
Owww ik weet t al, je bent bang dat je core kapotgaat als je de rubbers samenduwt... hmm, nou ik ken diverse mensen die hebben de rubbertjes erafgesloopt, dus don''t worry :)

• Mastakilla
Op maandag 16 april 2001 20:52 schreef GKLQuake het volgende:
heb je hem verkeerd om gehad ofzo? En niet teveel mee prutsen, anders raken de pinnetjes misschien ook nog krom, dan heb je weer wat extra buigwerk. ;)

site?foto?
teveel omgehad?
wat bedoel je daar mee? (welk: processor of cooler?)

ps: ik heb geen site of foto''s

• Initial G
  • Nu online
verkeerd omgehad, dan maakt t niet welke je verkeerd omgehad hebt...

wacht nou maar op het mobo en zet hem er dan gewoon op, kijken hoe het gaat, dan checken wat de ruimte ertussen is. Durf je het niet, vraag dan iemand die er meer vanaf weet...

• Mastakilla
k

ik heb het door

moet ik de rubbertjes op voorhand al wat samenduwen of moet ik dat meteen met de core eronder doen?

ook het probleem van het krasje is nog niet opgelost...
:)

Verwijderd

Hm ik weet wel bijna zeker dat dat wel goed komt. Want als je je proc in z''n socket hebt gedaan, en dan de cooler op de proc plaatst, en de klemmetjes vastmaakt, dan drukken die klemmetjes de cooler wel een beetje in die rubbertjes, die worden dan wat platter, dus dat lukt vast wel :). En anders terug uiteraard.

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Die krasjes daar gebruik je je koelpasta voor. Zitten er braampjes aan dan die wel even verwijderen uiteraard :)

Overigens: mocht er ook na montage nog ruimte over blijven tussen CPU en koellichaam dan zou je natuurlijk ook op de plek waar die rubbertjes zit kleine gaatjes in je koellichaam boren. Wel oppassen hiermee, want die rubbertjes zitten er niet voor niets, je wilt je core _niet_ pletten..

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Heb je het systeem wel eens lang draaien de gehad? dan raakt hij de core wel, want anders is sie in 15 min dood (uit ervaring)
ik zou zegge snij de helft van die rubbertjes af, of probeer die klem wat strakker te zette

• delyver
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-08-2025
of je cooler zuigt

of je doet iets fout

Audi A8 W12 6.0

• Mastakilla
Op maandag 16 april 2001 22:07 schreef hezik het volgende:
Die krasjes daar gebruik je je koelpasta voor. Zitten er braampjes aan dan die wel even verwijderen uiteraard :)

Overigens: mocht er ook na montage nog ruimte over blijven tussen CPU en koellichaam dan zou je natuurlijk ook op de plek waar die rubbertjes zit kleine gaatjes in je koellichaam boren. Wel oppassen hiermee, want die rubbertjes zitten er niet voor niets, je wilt je core _niet_ pletten..
er zit dus wel degelijk een braampje...
hoe kan ik dit verwijderen (met welk type schuurpapier ofzo?) (en met de hand of met het schuurpapier rond een houten blokje ofzo?)

die rubbertjes zullen trouwens wel lukken nu (dank zij jullie extra info... :) )
nu alleen nog hopen dat morgen dat moederbord EINDELIJK na weken uitstel aankomt...

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

I use Debian btw

Huh je hebt geen moederbord?
Hoe kon je dan zien dat die rubbertjes te hoog waren zonder hem te bevestigen :?

* Bierkameel snapt het niet meer...

Alle proemn in n drek

• Mastakilla
Op maandag 16 april 2001 23:13 schreef Bierkameel het volgende:
Huh je hebt geen moederbord?
Hoe kon je dan zien dat die rubbertjes te hoog waren zonder hem te bevestigen :?

* Bierkameel snapt het niet meer...
door hem er voorzichtig tegen te houden en te passen... (ik kon mijn nieuwe duron toch niet gewoon in het zakje laten steken tot mijn moederbord er is, daar ben ik toch net even te nieuwsgierig voor...)

• Twarp
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-04 22:35

Twarp

just grin...

Lijkt interessant doe es ff wat plaatjes, dat zegt vaak meer dan woorden

Meh ...

• worsie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22-02-2025
Op maandag 16 april 2001 22:51 schreef Mastakilla het volgende:

[..]

er zit dus wel degelijk een braampje...
hoe kan ik dit verwijderen (met welk type schuurpapier ofzo?) (en met de hand of met het schuurpapier rond een houten blokje ofzo?)
Voor het schuren van de koeler: gelijk lappen dan. Als je iets doet moet je het goed doen :)

koop schuurpapier. Grid 300, 600 en 1200. Zorg dat je jif (of Gif, of hoe het ook heet) of koperpoets hebt (Mama!!! :P).
Sloop ergens een spiegel van de muur.

Dan:
Leg de spiegel op een tafel. Leg 300 schuurpapier op spiegel (schurende kant naar boven a.u.b. ;)). Schuren maar. Aan de kleur van het oppervlak kan je zien of je het hele oppervlak raakt. Zodra dat het geval is en hij er egaal uit ziet, volgende grid. Zelfde verhaal weer. Na de 1200 (600 en 1200 kan je waterproof schuren trouwens). Jif of koperpoets op de spiegel, en daarmee het oppervlak polijsten.

De spiegel heb je nodig omdat een spiegel perfect vlak is. Daardoor wordt de onderkant van de koeler dat ook op deze manier.

Verwijderd

Op dinsdag 17 april 2001 01:04 schreef worsie het volgende:

[..]

Voor het schuren van de koeler: gelijk lappen dan. Als je iets doet moet je het goed doen :)

koop schuurpapier. Grid 300, 600 en 1200. Zorg dat je jif (of Gif, of hoe het ook heet) of koperpoets hebt (Mama!!! :P).

Dan:
Leg de spiegel op een tafel. Leg 300 schuurpapier op spiegel (schurende kant naar boven a.u.b. ;)). Schuren maar. Aan de kleur van het oppervlak kan je zien of je het hele oppervlak raakt. Zodra dat het geval is en hij er egaal uit ziet, volgende grid. Zelfde verhaal weer. Na de 1200 (600 en 1200 kan je waterproof schuren trouwens). Jif of koperpoets op de spiegel, en daarmee het oppervlak polijsten.

De spiegel heb je nodig omdat een spiegel perfect vlak is. Daardoor wordt de onderkant van de koeler dat ook op deze manier.
Cif! >:) :P :)

• Mastakilla
Op dinsdag 17 april 2001 01:04 schreef worsie het volgende:

[..]

Dan:

1 klein groot probleempje:
zoals ik hiervoor al even zei, is mijn cooler langs de buitenkant lager dan aan de binnenkant (het ondervlak is dus niet helemaal vlak, wel in het midden, maar de buitenkant zit wat lager)

weet iemand hoe ik het dan kan oplossen (die te lage rand wegschuren op een spiegel lijkt me toch wat veel werk en moeite (en dan is de garantie zeker weg...))

• Mastakilla
hallo

kan niemand mij dit vertellen??

morge komt mijn moederbord na WEERAL voor de zoveelste keer uitgesteld te zijn waarschijnlijk aan,
en ik wil hem MORGEN dan ook liefst volledig werkend geinstalleerd hebben!

en dan denk ik dat de cooler toch een te belangrijk onderdeel is om weg te laten...

• joho
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-04-2025

joho

Mastakilla, ik probeer mij jouw probleem voor te stellen, maar ik zie het zo snel niet. Waarschijnlijk is er nog geen probleem.

Je hebt nog geen moederbord? Dan kan je die klemmen ook nog niet op de socket trekken.
Die klemmen zitten best wel strak, vandaar ook dat probleem met afbrokkelende core enzo. Dat rubber zal wel genoeg pletten, zodat de cooler wel de core raakt. Die rubbers moeten er juist voor zorgen dat je die koeler horizontaal op de core drukt.

De enige unknown voor mij is iets dat ik in je eerste bericht zie staan; ''ik heb de thermal pad eraf gehaald''.

Mijn vraag; Wat heb je waar afgehaald?
Was dat wel de bedoeling en veroorzaakt dat mischien je probleem?

Veel succes met je zelfbouw project en vergeet de koelpasta niet.
(Koelpasta vangt oneffenheden op, het vult geen spleten.)

• Mastakilla
Op woensdag 18 april 2001 00:14 schreef joho het volgende:
Mastakilla, ik probeer mij jouw probleem voor te stellen, maar ik zie het zo snel niet. Waarschijnlijk is er nog geen probleem.

Je hebt nog geen moederbord? Dan kan je die klemmen ook nog niet op de socket trekken.
Die klemmen zitten best wel strak, vandaar ook dat probleem met afbrokkelende core enzo. Dat rubber zal wel genoeg pletten, zodat de cooler wel de core raakt. Die rubbers moeten er juist voor zorgen dat je die koeler horizontaal op de core drukt.

De enige unknown voor mij is iets dat ik in je eerste bericht zie staan; ''ik heb de thermal pad eraf gehaald''.

Mijn vraag; Wat heb je waar afgehaald?
Was dat wel de bedoeling en veroorzaakt dat mischien je probleem?

Veel succes met je zelfbouw project en vergeet de koelpasta niet.
(Koelpasta vangt oneffenheden op, het vult geen spleten.)
het probleem met de opening ertussen is ondertussen opgelost
die thermal pad plakte standaard onder mijn cooler als koelpasta vervanger (ik heb hem er dan ook afgedaan

maar het probleem dat nog overschiet (en waar ik dus woensdagmiddag een antwoord op moet weten) is dat er een kras op de onderkant van mijn cooler zit
en ik wil weten hoe ik die kan wegwerken

Verwijderd

Fotoos?

• Mastakilla
Op woensdag 18 april 2001 00:33 schreef ARTY het volgende:
Fotoos?
sorry
maar ik heb geen digitale camera...
ik zal het nogmaals proberen wat duidelijker uitleggen in een nieuwe topic...

gathering.tweakers.net/showtopic.php/163175

Verwijderd

Heeft die pc al gedraaid op deze manier?

• MartNL
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:47

MartNL

Wat een suf gedoe zeg heeft niet eens een moederbord, en zegt dat ie ruimte tussen de core en de koeler heeft DAMN wat een suf gedoe. Ga je moeder vervelen of zo of gebruik de search b.v (hoe monteer ik een duron zonder moederbord) of (mijn duron werkt niet)of (heb je een moederbord nodig voor een computer) of (kan ik mijn duron overklokken door er een grote uilaat op te zetten)

Verwijderd

offtopic:
Worsie, waar hang je uit man? Je reageert niet meer op me e-mails, tevens ben je niet meer op ICQ te vinden...

Zou je me een keer kunnen bellen? Je tel nr thuis heb ik niet meer namelijk... |:(

Me icq, staat gewoon aan hiero...

Mijn dank is groot...

Excuus, voor de reply, maar is ff belangrijk..

Bedankt..
Pagina: 1